İçeriğe Yönlendir

İşte Yeni Yıldızım. Mercedes Benz W639 Viano Ambiente Kısa Şasi


Mahmut Şahin

Recommended Posts

Mahmut Şahin

PİYANO SAZ İSE, VİANO DA OTOMOBİLDİR.

uzunca bir müddet birtakım sebeplerden dolayı bırakın yıldızı arabam dahi olmadı. Hamdolsun fetret devrini hayırlısı ile atlatınca yeniden yıldıza kavuştuk. bu süre zarfında ayağımızı yerden kesecek bir araba alabilirdim elbetteki ama bu durumda da fetret devrinin sonunda yıldıza ulaşmam gecikirdi. bu yüzden şükürler olsun ailece biraz sabrettik ve sonunda hamdolsun mercedesimize kavuştuk.

bu kez viano ile karşınızdayım. neden viano diye sorulacak olursa. her araç için elbetteki herkesin kendince makul birden çok sebebi var. daha önce edindiğim, uzun süre kullandığım arabaların da benim için makul gerekçeleri olmuştu tabi. şimdi isterseniz niçin viano faslına geleyim.

1- aslında motokaravan yapmak gibi uzun zamandır kafamı meşgul eden bir hevesim vardı ve bayram sonrası iyice yaklaşmış iken yeni yönetmelikteki bazı kısıtlamalar yüzünden bu hevesimiz kursağımızda kaldı. çocuklarımın ve hanımın yanı sıra annem ve babamla da bir yerlere gidebilmek benim için önemli. elbetteki her yere 6 kişi ile gidemem ama sürekli olarak sadece çocuklarım ile gezmek ve çok istesem de hem annemlerle hemde ailemle aynı anda bir arada gezememekte vicdanımı rahatsız ediyordu. neticede çocuklarımız olduğu gibi bizlerde ebeveynlerimizin çocuklarıyız.


2- ikinci bir plan olarak zaten viano aklımın bir kenarında ve s....den.com sitesinde ise favori ilanlarım kısmında hafızadaydı. yani takip ediyordum viano ilanlarını. ama sessizce, derinden ve sinsice. renk vermeden.


3- dizel ve otomatik vites kombinasyonunu ısrarla tercihlerimin ön sırasına yerleştirmiştim. bana uygun gelseydi bir başka markanın bile dizel otomatiğini alabilirdim ama kısmet yine yıldıza imiş.


4- bu minvalde nispeten düşük km.de yada en azından çok km. yapmamış, sedan, dizel ve otomatik herhangi bir otomobile 60-70 arası vermek içten bile değilken bu tercih yıldızla taçlandırılmak istendiğinde rakam en az 80 olmak zorundaydı. (90 isteyenlerin 80 e arabalarını sattıklarını veya satabilme ihtimallerini dikkate alarak.)


5- bu durumda eldeki bütçe imkanlarını aşırı zorlamadan ve hedeften de sapmadan hem dizel, hem otomatik ve hem de 6 kişinin istediği an rahatça seyahat edebileceği, aynı zamanda bir yıldız ve binek arabanın sürüş pozisyonuna diğer rakiplerine göre daha yakın olması, yaş olarak alabileceğim diğer yıldızlara nazaran daha genç olması sebepleri ile tercihimi viano ambiente kısa şaseden yana kullanmış oldum.

şimdilik 500-600 km. civarında yol yaptım paşayla. çocuklar adını hemen paşa koydular, benim katkım olmadı isim faslında. bu kısa kullanımda hemen viano yorumları yazmak niyetinde değilim. henüz bende vianonun detaylarını, ıvırını, zıvırını vakit buldukça keşfediyorum. ama internette bu araçla ilgili bilgilerin yetersiz ve olanların bir kısmının ise yer yer hatalı ve yanlı olduğunu vianoyu kafama koyduğum günden beri hissediyorum. bu sebeple vianonun mümkün olan en objektif kullanıcı yorumunu yapabilmek amacıyla benim için bir müddet paşamla vakit geçirmem, en azından sağlam bir uzun yolculuk yapmam, bakımlarını vs. yaptırmam, birkaç depo mazotu farklı koşullarda harcamam lazım. bu saydıklarımı yerine getirmeden benim yapacağım yorumlarda başta bahsettiğim internet dünyasının tam manasıyla inandırıclığından uzak yorumlar havuzunda (viano için internet denzi gibi değil maalesef) bir damla olur gider.

henüz fotoğraf vs. çekmedim. paşam 2007 model, dizel, otomatik, kazasız, boyasız, hatta tamponları dahi boyasız, taban naylonları bile henüz çıkarılmamış, 125 bin km.de, ambiente kısa şase bir yıldız. koltuğu şöyle, motoru böyle kısmı daha sonraya inşallah.

konunun başlığını iş olsun diye yazmadığımı ayrıca belirtmek isterim. bence piyano ile viyano arasında ses benzerliğinden fazlası var gibi.

Paşayı eve getirir getirmez, sigorta ve plaka işlemlerini hallettim. eski plakasını tampona silikon ile yapıştırmışlardı. ben yapıştırma yerine panjurdaki krom detayları tamamlasın diye krom plaka çerçeveliğine taktım plakayı.

 

IMG_5440.JPG

IMG_5441.JPG

IMG_5443.JPG

 

sonraki ilk işim şimdiye kadar tabanındaki koruyucu naylonu dahi sökülmemiş durumdaki tabanı silip süpürüp güzelce bir koruma altına almaktı. bu sebeple eski sahibinden kalma uyduruk halıları kaldırıp attım. çünkü zeminde kaydıklarından ayak altında paspas oluyorlardı. arkadaki 4 koltuğun tamamını eve çıkardım ve evvela durumu boş halde iken bir etüt ettim.

 

IMG_5447.JPG

IMG_5448.JPG

IMG_5449.JPG

IMG_5450.JPG

 

planım tabandaki rayların daha güzel çalışması için temizleyip wd40 ile toz ve kirlerinden arındırmaktı. ve bir tüp wd40 sprey bu işi güzelce halletti. devamında taban kirlenmesin ve ıslanmasın diye tabana muşamba ve üzerine de jel kaydırmaz tabanlı halı ile döşeme işlerine başladım. evvela muşambayı yerleştirdim çünkü muşamba aynı zamanda halı kesimi için bana kalıp olacaktı.

 

IMG_5461.JPG

IMG_5466.JPG

IMG_5468.JPG

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

 

muşamba işini halledince muşambayı kalıp olarak kullanarak ince jel tabanlı halıyı kesmeye başladım. halının düz ve desensiz olanını maalesef aramalarıma rağmen bulamadım. Ayrıca hafta sonuna kalmadan paşa ile yola koyulacağımız için maksadımızı hasıl edecek en hızlı çözüme odaklandım şimdilik.

 

IMG_5453.JPG

IMG_5454.JPG

IMG_5458.JPG

 

halıyı tabana yerleştirince arkaya takacağım ön iki sıra koltuğun koltuk kızaklarını açarak ilk iki sıra koltuğu yerleştirdim. şimdilik arka sıra koltukları tatil dönüşüne kadar takmak niyetinde değilim. böylelikle hem yer kazanmış olacağım hem de fazladan ağırlık taşımak zorunda olmayacağım.

 

IMG_5463.JPG

IMG_5464.JPG

IMG_5465.JPG

IMG_5469.JPG

IMG_5472.JPG

IMG_5473.JPG

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Hayırlı olsun abi, güzel araç, hakkında ilerleyen zamanda detaylı bilgi bekliyorum, kim bilir belki bigün bana da nasip olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

 

arkadaki müstakil 4 koltuktan sadece ikisini taktım şimdilik. diğer iki koltuk evde beklemede.

 

IMG_5474.JPG

IMG_5475.JPG

IMG_5477.JPG

 

bu hafta sonu başlayacağım gezi için arka bölüme altı bagaj, üstü ise yatak gibi kullanılmak üzere hızlıca yaptığım planı kafada tasarlayıp planı elle tutulur çizme ve ölçüye çevirdim. karavancıların ve campervancıların rock in roll diye adlandırdıkları koltuk ve yatak modelinin basitçe uygulanmış hali diyebiliriz aslında. (sanırım daha evvel motokaravan yapmakla ilgili ciddi planlarımdan ve yönetmelik değişikliğinden dolayı çıkan sorunları aşamadığmdan bahsetmiştim.) döşemeciye kumaş ve süngerin ebatlarını verdim. kısmet olursa cuma gününden evvel malzemeyi teslim alacağım.

 

 

IMG_5484.JPG

IMG_5485.JPG

IMG_5486.JPG

IMG_5496.JPG

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

 

herkes arabasına cam filmi çekmek ister iken ben sanki tersine gidiyorum. paşanın camları orjinalinde de birazcık renkli olduğu halde tüm camlarına ilk sahibince cam filmi çekilmiş halde idi. ve özellikle ön cam ve sürücü yan camındaki filmler gece görüşümü azaltıyorlardı. güneş yaksa dahi geçer ama Allah korusun tedbirsizlik sonucu yapılması muhtemel bir kazanın sonuçları daha elim ve vicdan yaralayıcı olur diyerek ön kısımdaki cam filmlerini yavaşça yerinden çıkardım. gözüm açıldı sayılır.

 

 

IMG_5487.JPG

IMG_5488.JPG

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Maşallah. Geniş aileler ile uzun yolculuk için güzel tercih. Arada benim de gözüm kaymıyor değil hani :) 

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

 

bu arada paşa her ne kadar şimdiye kadar boyanmamış ve hiç bir kazaya karışmamış olsa dahi sağında solunda ufak tefek taz izleri ve çizikler vardı. ayrıca sol arka çamurluğunu benden önceki sahibi park ederken sürtmüş ama boyatmaya kıyamamıştı. bu haliyle sol arka çamurluk kafama yatmadığından sol arka çamurluğun çamurluk ağzını ve çamurluk üstündeki çöküntüyü düzelttirip boyatmaya karar verdim. yanı sıra boyayı takiben paşayı detaylı temizlik ve boya koruma uygulamalarına sokacağım için özellikle düzeltilmesini istediğim ince çiziklerin yerlerini unutmamak adına beyaz yapışkanlı etiket ile ilgili yerleri işaretleyerek paşayı öncelikle kaporta boya atölyesine teslim ettim. dün de gidip ustayı kontrol ettim. birkaç güne yeniden buluşacağız inşallah. kaporta ve boya ustam Mercedes servisinden ayrılma ve harbi ustadırlar. tavsiye ederim.

 

IMG_5478.JPG

IMG_5479.JPG

IMG_5480.JPG

IMG_5481.JPG

IMG_5482.JPG

IMG_5483.JPG

IMG_5493.JPG

IMG_5494.JPG

IMG_5489.JPG

 

 

şimdilik bu kadar. paşa kaportacıdan alınınca işlere hızlıca devam edeceğim inşallah.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Aydın Sert

Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız günlerde kullanın inşallah. Rabbim utandırmasın.:nazar:

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Abi, usta şu mercedes servisinde çalışıp kapı altı yerine kapıyı komple boyayan değildir inşallah :D

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin
4 dakika önce, Köksal Yılmaz yazdı:

Abi, usta şu mercedes servisinde çalışıp kapı altı yerine kapıyı komple boyayan değildir inşallah :D

o beceriksiz bu ustamız ayrılınca yerine gelen ustacıktı. :good1: Bir daha ayakkabımı dahi boyatmam o mala.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Abi hayırlı uğurlu olsun, Yengem ve çocuklarla güle güle gezersiniz inşallah. Uzun zamandır görüşemiyoruz :D 

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Hayırlı olsun yer döşemeler güzel olmuş.  Geçenlerde şehirler arası otobüse gördüm  yerlere laminant döşemişler çok süper olmuş..

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Hayırlı olsun.

Cam filmi konusunda aynı fikirdeyiz. Sevmiyorum, geceleri insan körmüş gibi gidiyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

güle güle kullan Hayırlı uğurlu olsun.

Beğendiğim bir araç.

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

Güle güle kullanın. Acaba yere döşenen halının kenarlarında overlok geçilse daha mı iyi olurdu acaba?

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin
34 dakika önce, Serkan Aktay yazdı:

Güle güle kullanın. Acaba yere döşenen halının kenarlarında overlok geçilse daha mı iyi olurdu acaba?

halı dokuma yada halıfleks gibi bir şey değil. tabanı jel dedikleri halı kaydırmazına yapıştırılmış ince ipliklerden yapılmış gibi. kesince kenarlarından dağılmayan cinsten. bu sebeple overlok ihtiyacı doğmadı. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

akşam hızlıca ecnebi karavancıların (daha doğrusu campervancıların diyelim) rock in roll diye adlandırdıkları koltuk-yatak modelinin bir taklidini yapmak üzere gündüzden kestirdiğim tahta parçalarını birbirlerine bağlamaya başladım hayırlısıyla. parçalar hafta sonu gelmeden yetiştirebilirsem yapacağım sandığın üzerinde koltuk veya yatak şeklinde iki farklı pozisyonda konumlanabilecekler. ben bu pozisyonlara bir de masa konumunu eklemek için kendimce bir hesap yaptım ayrıca. tabi bunun için sanık kısmının yanında yer alacak olan iki adet L profile ayrıca ihtiyacım olacak. sandığı da en arkada olması gereken ancak şu an evde bekleyen koltukların araç tabanındaki raylarına sabitleyince şimdilik bu işi halletmiş sayacağım kendimi.

 

IMG_5497.JPG

IMG_5499.JPG

IMG_5500.JPG

IMG_5504.JPG

IMG_5506.JPG

IMG_5503.JPG

IMG_5508.JPG

IMG_5510.JPG

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...