Samet Çangal

Bmw 5.20i

Bu konuda 28 ileti var

Merhaba. 1999-2000 model BMW 5.20i çift vanos 150hp tavsiye eder misiniz? Yakıt tüketimi ve genel bakımları maliyetli midir? Piyasası 30-40 bin tl arasında. D veya E segmenti araç düşünüyorum. 1994-1997 arası MERCEDES'te tercihlerim arasında. Kullananların,ustaların ve üstatların değerli bilgilerini rica ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post

maddiyat durumuna bağlı bu iş araca extradan harcayacağınız bir gelir durumunuz varsa iyi olur çünkü E39 sorun çıkarması muhtemel ve mekaniksel olarak yorgun bir araç olacak...

E39 dansa W210 kompressor merso tavsiye ederim Merso her türlü idare ederr....

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

1998 2000 arası w202 c200 kompresor o paralara güzel olur. O paraya alınan e serisi tat vermez 

 

5.20 için de 150 likler hantal 170 lik 2.2 belki güzel olur ama BMW daha masraflı diyorlar

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
8 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

1998 2000 arası w202 c200 kompresor o paralara güzel olur. O paraya alınan e serisi tat vermez 

 

5.20 için de 150 likler hantal 170 lik 2.2 belki güzel olur ama BMW daha masraflı diyorlar

Ne demişler ilk sahibi BMW'ye biner sonrakilere bmw.

3 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Öyle demeyelim. Ama geçmişi belli olmayan Tofaş mantığı ile tamir gören BMW ugrastirabilir. Yoksa ustası parçası bulunan modeller yeterki paradan haber verin.

Yoksa 10 yaşı geçkin tüm alman arabaları benzer sıkıntılar verebilir. 2007 TSI DSG bı vw alıp dert sahibi de olabilirsiniz

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Araştırdığım kadarıyla 5.20i nin 1999-2000 modelleri ülkemizde tutuluyor.35-40 bin arasında temiz lpg görmemiş modellerini bulmak mümkün.D veya E segmenti araç düşündüğüm için bu meblağlara temiz 5.20i ve 1996-1997 e200 avantgard bulabiliyorum.5.20i ye baktığım zaman başka araba gözüm görmüyor.ama araştırmamda şehiriçi 14,5 lt yakıt tüketimi var ve bmw bakımı ağır olabilir korkusu geliyor.ona nazaran temiz bir e200 12-13 lt yakıt tüketimi ve daha az sorunsal olduğu,kolay kolay arıza vermediği,daha dayanıklı olduğu söyleniyor.bmw nin görünüşü çok etkileyici.tercihimi gerçekleştirdiğimde en az 5 sene kullanmayı düşünüyorum.mantığım e200den yana.hatta ekonomik açıdan ve daha kolay alıcı bulabilmesi hasebiyle b veya c segmenti araç almamı söylüyor.gönlüm ise 5.20i diyor.hayırlısı bakalım.

İletiyi paylaş


Link to post

gönderildi (düzenlendi)

LPG görmemiş e 39 demek bir ara lpg sistemi sökülmüş olanıdır imkanı Yok

konsolosluklarda vs vardır ancak 

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

1999 model çift vanoslu Bmw yok. 2000 yılından itibaren başlar çift vanos.

Vanosun tek-çift olmasıyla alakalı tutulup tutulmama gibi bir durum yoktur, vanosa "fanus" gibi bir tabir kullanacak kadar Bmw hakkında bilgisizlerin uydurmasıdır tamamen.

30-40bin lira aralığından 96-98 520i ya da bulunabilirse 528i olur.

Mercedeste yine 96-97 E200- E320 bulabilirsin.

Bu araçlarda önemli olan düzgün binilmiş ve iyi bakılmış olmalarıdır.

Özellikle Bmw iyi bakılmazsa çok yıpranacak ve bolca sıkıntı çıkaracaktır. Mercedes bu konuda bir tık daha dayanaklıdır diyebiliriz.

Boyanın ya da ufak kazadan dolayı değişenin (düzgün yapıldıysa) o kadar önemi yoktur.

Sunroofsuz Bmw'nin piyasası hem düşük olur hem de satılması sıkıntı yaşatır.

Bmw her zaman teknoloji olarak bir tık önde oluyor. Her ikisininde içine bindiğinizde bu farkı çok net görebiliyorsunuz.

Ayrıca Bmw 6 silindirli makina kullanıyor, Mercedeste 6 silindir 280le başlıyor.

Eşit kondisyonda E39 ve W210 karşılaştırırsak sonuç;

-Bmw daha keyiflidir

-Mercedes konforlu seyahati sağlar .

7 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
16 dakika önce, Murat Atagenç yazdı:

1999 model çift vanoslu Bmw yok. 2000 yılından itibaren başlar çift vanos.

Vanosun tek-çift olmasıyla alakalı tutulup tutulmama gibi bir durum yoktur, vanosa "fanus" gibi bir tabir kullanacak kadar Bmw hakkında bilgisizlerin uydurmasıdır tamamen.

30-40bin lira aralığından 96-98 520i ya da bulunabilirse 528i olur.

Mercedeste yine 96-97 E200- E320 bulabilirsin.

Bu araçlarda önemli olan düzgün binilmiş ve iyi bakılmış olmalarıdır.

Özellikle Bmw iyi bakılmazsa çok yıpranacak ve bolca sıkıntı çıkaracaktır. Mercedes bu konuda bir tık daha dayanaklıdır diyebiliriz.

Boyanın ya da ufak kazadan dolayı değişenin (düzgün yapıldıysa) o kadar önemi yoktur.

Sunroofsuz Bmw'nin piyasası hem düşük olur hem de satılması sıkıntı yaşatır.

Bmw her zaman teknoloji olarak bir tık önde oluyor. Her ikisininde içine bindiğinizde bu farkı çok net görebiliyorsunuz.

Ayrıca Bmw 6 silindirli makina kullanıyor, Mercedeste 6 silindir 280le başlıyor.

Eşit kondisyonda E39 ve W210 karşılaştırırsak sonuç;

-Bmw daha keyiflidir

-Mercedes konforlu seyahati sağlar .

Murat Bey.1996-1998 tek vanos.1999 ve üzeri çift vanos.1996-2000 150hp.2001 ve üzeri 170hp.araştırmalarımda ülkemizde 1999-2000 çift vanos 2000 motor tutulmakta.2001 ve üzeri tavsiye ediliyor lakin 2200 motor olması sebebiyle çekiniliyor.piyasada 35-40 bin arasında temiz 1999-2000 5.20i ve 1996-1997 e200 bulunabiliyor.aldığım zaman 5 sene binmeyi düşünüyorum.lakin satmaya kalktığımda ve yakıt tüketimi ve bakımları bmw nin daha zor görünüyor.siz zaten karşılaştırmada özetlemişsiniz.ama 5.20i bir başka...

İletiyi paylaş


Link to post
10 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Öyle demeyelim. Ama geçmişi belli olmayan Tofaş mantığı ile tamir gören BMW ugrastirabilir. Yoksa ustası parçası bulunan modeller yeterki paradan haber verin.

Yoksa 10 yaşı geçkin tüm alman arabaları benzer sıkıntılar verebilir. 2007 TSI DSG bı vw alıp dert sahibi de olabilirsiniz

Haklısınız Mustafa Bey.arabaya düzgün bakmadıktan sonra bmw yolda kalır Tofaş devam eder.ama benim öneri istediğim 150-250 bin km arası 1999-2000 5.20i ve 1996-1997 e200 300-400 bin km arası kazası değişeni olmayan modelinin fulü içi düzgün motoru %75 in üzerinde uzun vadeli binileceği düşünüldüğünde 5.20i yanlış bir tercih olur mu?

9 saat önce, Ali Gök yazdı:

LPG görmemiş e 39 demek bir ara lpg sistemi sökülmüş olanıdır imkanı Yok

konsolosluklarda vs vardır ancak 

Ali Bey.3 serisi olsa dediğiniz doğru.ama 5 serisinde düzgün bakılmış bulunabiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post

Geçenlerde @Sami Demirpazın bir arkadaşı sattı e39, 44500 gibi bir fiyatı vardı ilanın, kaça gitti acaba Sami?

İletiyi paylaş


Link to post
Geçenlerde [mention=33488]Sami Demirpaz[/mention]ın bir arkadaşı sattı e39, 44500 gibi bir fiyatı vardı ilanın, kaça gitti acaba Sami?


Yanlis anlamadiysam 43.250 yada 43.500e gitti. Guzel araba durmadi bile aninda satildi.
2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
8 dakika önce, Samet Çangal yazdı:

Haklısınız Mustafa Bey.arabaya düzgün bakmadıktan sonra bmw yolda kalır Tofaş devam eder.ama benim öneri istediğim 150-250 bin km arası 1999-2000 5.20i ve 1996-1997 e200 300-400 bin km arası kazası değişeni olmayan modelinin fulü içi düzgün motoru %75 in üzerinde uzun vadeli binileceği düşünüldüğünde 5.20i yanlış bir tercih olur mu?

Ali Bey.3 serisi olsa dediğiniz doğru.ama 5 serisinde düzgün bakılmış bulunabiliyor.

düzgün bakışmış bulunabilir tabiki. ben lpg takılmamışı bulunamaz demiştim

İletiyi paylaş


Link to post
30 dakika önce, Samet Çangal yazdı:

Murat Bey.1996-1998 tek vanos.1999 ve üzeri çift vanos.1996-2000 150hp.2001 ve üzeri 170hp.araştırmalarımda ülkemizde 1999-2000 çift vanos 2000 motor tutulmakta.2001 ve üzeri tavsiye ediliyor lakin 2200 motor olması sebebiyle çekiniliyor.piyasada 35-40 bin arasında temiz 1999-2000 5.20i ve 1996-1997 e200 bulunabiliyor.aldığım zaman 5 sene binmeyi düşünüyorum.lakin satmaya kalktığımda ve yakıt tüketimi ve bakımları bmw nin daha zor görünüyor.siz zaten karşılaştırmada özetlemişsiniz.ama 5.20i bir başka...

99 yılında çift vanosa geçildi ama gelen araçlar bizde eskiden temmuz ayından sonra araçlar bir sonraki model yıla geçtiği için %90ı 2000 model olarak geçiyor. 

2001 ve sonrası 320-520 ler M54TU motor yani 2.2 177bg. Bunlarda sıkıntı şu 2000cc-2500cc olarak geçtiği için vergilendirme 525 ile aynı vergiye giriyor. Yakıt tüketimleri de birbirine yakın olduğu için 2.5 192bg 525 daha mantıklı oluyor. 

Temiz ve donanımlısı olduktan sonra çift vanos tek vanos falan bunlar hiç önemli değil

Sadece 96 model olursa şanzımanın steptronic olmasına dikkat edilmeli.

Ucuz Bmw her zaman pahalıya gelir bunuda unutmayın.

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Cüneyt sattı 5.25 140 binde mı ne. Güzel arabaydı.

 

5 sene sonra satacam deniliyorsa 2000 üstü c200 kompresor bakın 40 kusurlu rakamlara makyajsiz bulunabilir. Konfor teknoloji ve güncellik adına daha iyi. 5 sene sonra bı makyajli far tampon takınca zaten 5 sene gençlesecek araç. 2007 ye kadar üretimi var.

İletiyi paylaş


Link to post

M111 motor Mercedesin efsane motoru bence. Kompresor ile hem güçlü hem sağlam hemde ekonomik. Bakımları aksatilmadiysa hararet yaptiripmazsa ömürlük motor. Sadece 300 binden sonra soğutma sistemi kontrol edilse iyi olur.

İletiyi paylaş


Link to post
40 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

M111 motor Mercedesin efsane motoru bence. Kompresor ile hem güçlü hem sağlam hemde ekonomik. Bakımları aksatilmadiysa hararet yaptiripmazsa ömürlük motor. Sadece 300 binden sonra soğutma sistemi kontrol edilse iyi olur.

E200 kompresör ile 5.20i nin yakıt tüketimi aynı.ayrıca 5.20i nin motoruda 1 milyon kmyi devirdiği söyleniyor.sanırım tek fark 5.20i nin daha zor satıldığı.

İletiyi paylaş


Link to post

Yakıt aynı olacağını sanmam 6 silindir hantal kasa. Kompresor daha verimli vanosdan

İletiyi paylaş


Link to post

1 milyon muabbetlerinin %99 u şehir efsanesi  hiçbir motor açılmadan  1 milyon yapmaz yapan da haberlere çıkar genelde.

İletiyi paylaş


Link to post
21 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yakıt aynı olacağını sanmam 6 silindir hantal kasa. Kompresor daha verimli vanosdan

Vanos ve kompresör bambaşka şeyler. 

Vanosun güç adına bir etkisi yok diyebiliriz.

M50 motorun hem vanoslu hem de vanossuz modeli var. Kağıt üzerinde ürettikleri güç eşit, 150bg.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Vanos aracın tork  ve güç eğrisini çok değiştiriyordu. Deviri tam hatırlamıyorum ama 4000 diyelim altında 1.6 motor gibi guc tork verirken vanos açınca tam performans ile çalışıyor motor.

 

Alt devirdeki hantallik ondan BMW nin.

 

Kompresor ile alakası yok tabi. O başka dünya.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

gönderildi (düzenlendi)

Söylemek istediğim vanos olunca beygir ya da tork artışı olmuyor motorda.

Ama tabi ki olanın daha verimli kullanılmasını ve yakıt ekonomisi sağlıyor.

20li yaşlarına gelmiş bu teknoloji yerine motor sağlığının daha iyi olması daha fazla performans+ekonomi sağlar.

Bu yüzden çift ya da tek vanos yerine temiz olan aracı almalı diyorum.

tarihinde Murat Atagenç tarafından düzenlendi
1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

1996-2000 5.20i 150hp nin kasayı kaldırmakta özellikle yokuşlarda çok sıkıntı yaşanacağı söyleniyor.2001 ve üstü 2200 motor 170 hp nin ancak yettiği belirtiliyor.ama 2200 motor olunca tabi satışta zorluklar yaşanacağı,yüksek vergisi ve bakım maliyetinde artışlar deniyor.ancak bakımlı,uzun süre kullanılacak ve piyasa altına mal edilebilirse tercih edilebileceği belirtiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post

gönderildi (düzenlendi)

520i yetmiyor diyenlerin daha önce ne kullandıklarına bakmak lazım. 10 sene bindim ne bir sollamada ne bir rampada gitmem demedi, güvensizlik vermedi.

Rahatlıkla kendini götürüyor ama performans yok (0-100 değeri ~11sn) Performans beklentisi varsa 525-528 bakılmalı. 

Tekrar söylüyorum o motor tutuluyor bu tutulmuyor gibi bir durum yok, Bmw'yi sorsanız herkes bilir ama bildiğini zanneder. 

Bmw nazlıdır bakım ister, bir sahibi bakımı bırakıp küstürdüyse bir daha iflah olmaz. Bmw'de önemli olan düzgün olması. 

 

tarihinde Murat Atagenç tarafından düzenlendi
2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
2 saat önce, Murat Atagenç yazdı:

Rahatlıkla kendini götürüyor ama performans yok (0-100 değeri ~11sn) Performans beklentisi varsa 525-528 bakılmalı. 

 

 

 

0-100 11 saniye hiç kötü bir zaman değil. Sürekli drag yapmıyoruz.. 

Ayrıca normal kullanıcı için ara hızlanmalar daha önemli. 

3 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post