Serhat Mirkelam 12 Temmuz 2017 Paylaş 12 Temmuz 2017 Arkadaşlar 1 aydır bir sorunla uğrasıyoruz ve çözüme ulasamıyoruz: Aracın sorunu klimayı açtığımda sogutmada sorun yok, ancak sehır ıcınde dur kalkta rolantıde yanı vıtes dusurme ve yarım debrıyaj gıderken stop edıyor. Klima kapalı ıken hıc bır sorun yok ve delirmemek elde değil... Bu sorun benzındede va ve lpg dede var. Boğaz kelebegı temızlendı, map sensoru temızlendı. Klima kompresorune bakıldı gaz yenılendı hersey yenılendı. ama sorun devam edıyor. alternator akımına bakıldı arac calısırken 13.5 voltaj uretıyor. Anlayan arkadaslar bana neye bakmam gerektıgının bılgısını yazarsa cok sevınıcem, bu agrıza yuzunden arabadan sogudum resmen. Yorum bağlantısı
Tamer Akkan 12 Temmuz 2017 Paylaş 12 Temmuz 2017 Benzer sorunla 1.6 Fusion'da karşılaşmıştım. Çözümü kendim şu şekilde buldum: LPG Regülatör basıncı kontrol edilerek, aracın stop ettiği devirde gaz benzin oranı yeniden düzenlemeli (sürüş anında LPG ayarı yapacak bir usta bulabilirseniz muhtemelen o sorununuzu tespit edecektir). Yorum bağlantısı
İsmail Çetiner 12 Temmuz 2017 Paylaş 12 Temmuz 2017 Bende de ayni arac var ve ayni sorun gecen senelerde bende de vardi. Akuyu olcturdugumde 8.8 V gibi deger cikti. Akuyu degistirince bu yaz cok sukur sorun yasamadim. Akuden olabilir diye dusunuyorum Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 12 Temmuz 2017 Paylaş 12 Temmuz 2017 LPG ile ilgili bir sorun olsa gerek, LPG takılmamış 1.25lerde böyle sorunlar yok. Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 12 Temmuz 2017 Paylaş 12 Temmuz 2017 27 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: LPG ile ilgili bir sorun olsa gerek, LPG takılmamış 1.25lerde böyle sorunlar yok. Hemen hemen 6000 km oldu LPG takılalı. Böyle bir sorun yaşamadım. 36 dakika önce, İsmail Çetiner yazdı: Bende de ayni arac var ve ayni sorun gecen senelerde bende de vardi. Akuyu olcturdugumde 8.8 V gibi deger cikti. Akuyu degistirince bu yaz cok sukur sorun yasamadim. Akuden olabilir diye dusunuyorum Akü olabilir. LPGyle alakalı olsa sorunu benzindeyken yapmazdı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Temmuz 2017 Paylaş 12 Temmuz 2017 Sonuçta klima değil. rölanti ile ilgili bir sorun yaşıyorsunuz.. Rölanti valfi. karter havalandırma hortumları gibi rolantiyi bozabilecek diğer etkenlere bakılmalı. 1 Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 12 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 12 Temmuz 2017 8 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Sonuçta klima değil. rölanti ile ilgili bir sorun yaşıyorsunuz.. Rölanti valfi. karter havalandırma hortumları gibi rolantiyi bozabilecek diğer etkenlere bakılmalı. Aracta rolanti varlfi yok dendı bana ! Bu dogrumu hocam Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 10 saat önce, Serhat Mirkelam yazdı: Aracta rolanti varlfi yok dendı bana ! Bu dogrumu hocam Araç ne ? Konu başlığındaki araç değil mi.. Rolantiyi nasıl kontrol ediyormuş.. Kim dedi ? Yorum bağlantısı
ibrahim Ortaavcı 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 On 12.07.2017 at 03:28, Serhat Mirkelam yazdı: Arkadaşlar 1 aydır bir sorunla uğrasıyoruz ve çözüme ulasamıyoruz: Aracın sorunu klimayı açtığımda sogutmada sorun yok, ancak sehır ıcınde dur kalkta rolantıde yanı vıtes dusurme ve yarım debrıyaj gıderken stop edıyor. Klima kapalı ıken hıc bır sorun yok ve delirmemek elde değil... Bu sorun benzındede va ve lpg dede var. Boğaz kelebegı temızlendı, map sensoru temızlendı. Klima kompresorune bakıldı gaz yenılendı hersey yenılendı. ama sorun devam edıyor. alternator akımına bakıldı arac calısırken 13.5 voltaj uretıyor. Anlayan arkadaslar bana neye bakmam gerektıgının bılgısını yazarsa cok sevınıcem, bu agrıza yuzunden arabadan sogudum resmen. Klima açık iken motora aşırı yük binmesi nedeni ile elektrik sistemi çekmiyordur ilk yapılacak ateşleme sistemini bir elden geçirin buji buji kabloları ve ateşleme bobini değiştirin klima açıkken rölanti bir inip bir çıkıyorsa rölanti motoru sorunludur değişmesi lazım tabi bunları akünüzün dolu ve sağlam olduğunu varsayarak yazıyorum... Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 13 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 13 Temmuz 2017 8 saat önce, ibrahim Ortaavcı yazdı: Klima açık iken motora aşırı yük binmesi nedeni ile elektrik sistemi çekmiyordur ilk yapılacak ateşleme sistemini bir elden geçirin buji buji kabloları ve ateşleme bobini değiştirin klima açıkken rölanti bir inip bir çıkıyorsa rölanti motoru sorunludur değişmesi lazım tabi bunları akünüzün dolu ve sağlam olduğunu varsayarak yazıyorum... Cok tesekkur ederım bujı ve kablolar degıstı bobın de değişecek, ancak rolantı motoru bızım araclarda yokmus sadece bogaz kelebegı varmıs. Birde alternator 13.5 volt akın uretmekte. Bana yardımcı olursanız cok sevınırım Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 14 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 14 Temmuz 2017 16 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Araç ne ? Konu başlığındaki araç değil mi.. Rolantiyi nasıl kontrol ediyormuş.. Kim dedi ? Parça satan dükkan bana bu araclarda rolantıyı bogaz kelebegının kontrol ettıgını soyle ve rolantı valfı yok dedı. Yorum bağlantısı
ibrahim Ortaavcı 14 Temmuz 2017 Paylaş 14 Temmuz 2017 On 13.07.2017 at 21:51, Serhat Mirkelam yazdı: Cok tesekkur ederım bujı ve kablolar degıstı bobın de değişecek, ancak rolantı motoru bızım araclarda yokmus sadece bogaz kelebegı varmıs. Birde alternator 13.5 volt akın uretmekte. Bana yardımcı olursanız cok sevınırım Önce şunu bir test edin aracı hiç hareket ettirmeden olduğu yerde klimayı çalıştırın rolantiyi gözlemleyin klima devreye girmeden aracın rolantiyi otomatik olarak yükseltmesi lazım klima devreye girince devir saati 1'in üstüne çıkıp sabit kalması lazım bu halde boşta iken frene debriyaja basın direksiuonu çevirin ve rölantiyi gözlemleyin anlık sapmalar var mı ona bakın yok ise dediğim gibi elektrik sistemi sağlamdır. Ancak klima devreye girdiğinde araç stop ederse kesinlikle rölanti ile ilgili bir sorun var anlamına gelir yada rölantiyi bozan bir etken. Benim fikrim araç muhtemelen durduğu yerde klima açılınca stop etmeyecektir hareket halinde iken boşa atınca yada motor bir süre ısındıktan sonra ışıkta falan beklerken stop edecektir eğer böyle ise benzin ve lpg de ayrı ayrı kontrol edilmesi lazım benzinde daha az stop olayı varsa lpgde daha çok ise yakıt hava karışımı sağlayan kelebek ve sensörler kontrol edilmelidir pc ye bağlanıp arıza tespiti yapılmalıdır. Akü ölçümünüde çok güvenmeyin araç birgün yatsın mesela aracı hiç çalıştırmadan bi ölçüm yapın zayıflama var ise asıl neden o olabilir. Son olarakta aracın akü kutup başını sökün biraz beklesin sonra takıp aracı baya bi benzinde sürüp yakıt değerlerini sıfırlasın beyin yeniden düzenlesin sonra lpg ye alırsınız aracın şase eksi kutbunun bağlı olduğu yerde oksitlenme var ise orayıda temizleyin. Şimdilik aklıma gelenler bunlar inşallah çözüme kavuşturursunuz... Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 14 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 14 Temmuz 2017 27 dakika önce, ibrahim Ortaavcı yazdı: Önce şunu bir test edin aracı hiç hareket ettirmeden olduğu yerde klimayı çalıştırın rolantiyi gözlemleyin klima devreye girmeden aracın rolantiyi otomatik olarak yükseltmesi lazım klima devreye girince devir saati 1'in üstüne çıkıp sabit kalması lazım bu halde boşta iken frene debriyaja basın direksiuonu çevirin ve rölantiyi gözlemleyin anlık sapmalar var mı ona bakın yok ise dediğim gibi elektrik sistemi sağlamdır. Ancak klima devreye girdiğinde araç stop ederse kesinlikle rölanti ile ilgili bir sorun var anlamına gelir yada rölantiyi bozan bir etken. Benim fikrim araç muhtemelen durduğu yerde klima açılınca stop etmeyecektir hareket halinde iken boşa atınca yada motor bir süre ısındıktan sonra ışıkta falan beklerken stop edecektir eğer böyle ise benzin ve lpg de ayrı ayrı kontrol edilmesi lazım benzinde daha az stop olayı varsa lpgde daha çok ise yakıt hava karışımı sağlayan kelebek ve sensörler kontrol edilmelidir pc ye bağlanıp arıza tespiti yapılmalıdır. Akü ölçümünüde çok güvenmeyin araç birgün yatsın mesela aracı hiç çalıştırmadan bi ölçüm yapın zayıflama var ise asıl neden o olabilir. Son olarakta aracın akü kutup başını sökün biraz beklesin sonra takıp aracı baya bi benzinde sürüp yakıt değerlerini sıfırlasın beyin yeniden düzenlesin sonra lpg ye alırsınız aracın şase eksi kutbunun bağlı olduğu yerde oksitlenme var ise orayıda temizleyin. Şimdilik aklıma gelenler bunlar inşallah çözüme kavuşturursunuz... Subapta kaçırma oldugunun teşhisi kondu. Bu aracı stop ettırırmı ? Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 16 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 16 Temmuz 2017 16 saat önce, Evren Erakçora yazdı: Ettirir Subap takımı ve gayd ları alıp yaptırsam duzelırmı ? Birde kapağı taşa tutturmaya gerek varmıdır ? sonucta hararet yapmadan acılıyor kapak. Bana ne işlemler yaptırmam gerektıgını bılgılendırırmısınız Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Temmuz 2017 Paylaş 16 Temmuz 2017 Maalesef teknik detayları bilmiyorum, fakat yanık subaplar arabayı stop ettiriyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Temmuz 2017 Paylaş 16 Temmuz 2017 Subap takımı ve gayd ları alıp yaptırsam duzelırmı ? Birde kapağı taşa tutturmaya gerek varmıdır ? sonucta hararet yapmadan acılıyor kapak. Bana ne işlemler yaptırmam gerektıgını bılgılendırırmısınızSubapları rektefiyeci takar. Ancak durum ne. Kompresyon değerleri kaç çıktı. ? Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 16 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 16 Temmuz 2017 50 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Subapları rektefiyeci takar. Ancak durum ne. Kompresyon değerleri kaç çıktı. ? kompresyon değerleri düşük, arac 250.000km de galiba subaplar değişme zamanı geldi... Subaplar sıfırlandıgında kompresyon değerleri düzelirmi ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Temmuz 2017 Paylaş 17 Temmuz 2017 11 saat önce, Serhat Mirkelam yazdı: kompresyon değerleri düşük, arac 250.000km de galiba subaplar değişme zamanı geldi... Subaplar sıfırlandıgında kompresyon değerleri düzelirmi ? Kompresyon değerleri kaç Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 17 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 17 Temmuz 2017 (düzenlendi) 10 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Kompresyon değerleri kaç Deperlerin sonucunu alırım, hatta sız bana kıyak yapın adam gibi kompresyon degerlerı ne olması lazım malum kımseye guven kalmadı. Kompresyon degerlerı ne olmalıdır duzgun bır subap takımında... Bu arada goz ucuyla rapora bakmıstım 9 - 8.5 -10.5 -7 gibi sacma sapan bısılerdı hıc anlamam. psı galıba degerler 17 Temmuz 2017 tarihinde Serhat Mirkelam tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Temmuz 2017 Paylaş 18 Temmuz 2017 Her aracınkı değişiktik.. Önemli olan az düşüklükten ziyade oranların farklı olmasıdır.. Yani birinin 10,5 iken diğerinin 7 olması sorundur.. Düzensiz çalışır.. 12 olması gerekenlerin hepsi 10 çıkarsa düzgün ama verimsiz çalışır.. Normal değerlerin 12-14 aralığında olması gerektiğini düşünüyorum.. Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 18 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 18 Temmuz 2017 11 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Her aracınkı değişiktik.. Önemli olan az düşüklükten ziyade oranların farklı olmasıdır.. Yani birinin 10,5 iken diğerinin 7 olması sorundur.. Düzensiz çalışır.. 12 olması gerekenlerin hepsi 10 çıkarsa düzgün ama verimsiz çalışır.. Normal değerlerin 12-14 aralığında olması gerektiğini düşünüyorum.. Fabrika verılerı nedır bılemıyorum sıkıştırma oranlarına bakmam lazım. Sıfır motor ısmarlıcam en sonunda. Nereden alabılırız sıfır motoru hocam Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 11 saat önce, Serhat Mirkelam yazdı: Fabrika verılerı nedır bılemıyorum sıkıştırma oranlarına bakmam lazım. Sıfır motor ısmarlıcam en sonunda. Nereden alabılırız sıfır motoru hocam Kompresyonlar düşük diye mi.. ? Subap sorunlu ise, 1000 liraya subapları değiştirin.. Neden sıfır motor ? Motoru servisten isteyebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 19 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 19 Temmuz 2017 Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Kompresyonlar düşük diye mi.. ? Subap sorunlu ise, 1000 liraya subapları değiştirin.. Neden sıfır motor ? Motoru servisten isteyebilirsiniz. Ayar oldum o yuzden alacam sıfır motor en sonunda. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 2 saat önce, Serhat Mirkelam yazdı: Ayar oldum o yuzden alacam sıfır motor en sonunda. Al gitsin Yorum bağlantısı
Recommended Posts