Mehmet Ozyurek 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 Aracınızın motoru hararet yaparsa asla yola devam etmeyin. Bu durum araçta yangına neden olabilir. Buhar çıkıyorsa asla kaputu açmayın. Motor sıcakken motor soğutma suyu haznesi kapağını asla açmayın. Motor soğutma suyu haznesi kapağı motor sıcakken açılırsa, basınçlı kaynar su dışarı püskürür ve yanmaya veya ciddi yaralanmalara neden olabilir. Motordan buhar veya soğutma suyu geliyor ise yanmamak için araca yaklaşmayın. Soğutma suyu sıcaklığı belirli bir seviyenin üzerine çıktığında motor soğutma fanı otomatik olarak devreye girer. Ellerinizi, saçınızı ve elbisenizi motor bölmesinde çalışan fan, tahrik kayışı veya diğer hareketli parçalardan uzak tutun. Motor hararet yaptıysa (soğutma suyu sıcaklık göstergesi sıcaklığın yüksek olduğunu gösteriyorsa) ya da motorun güç kaybettiğini hissediyorsanız, alışılmadık sesler duyuyorsanız vs., aşağıdaki prosedürü uygulayın: 1. Aracınızı yolun kenarına trafikten uzakta emniyetli bir yere çekin ve park edin. 2. Dörtlü flaşörleri yakın. 3. El frenini çekin. 4. Vitesi (düz şanzımanlı modeller) N (Boş) konumuna [otomatik ya da CVT şanzımanlı araçlarda P (Park) konumuna] alın. MOTORU STOP ETMEYİN. 5. Tüm camları açın. 6. Klimayı (mevcut ise) kapatın. 7. Kaloriferi ya da klima sıcaklık kontrol düğmesini maksimum “SICAK” konumuna getirin ve fanı son hızda çalıştırın. 8. Araçtan dışarı çıkın. 9. Kaputu açmadan önce radyatörden gelen buhar ya da soğutma suyu püskürmesi sesi olup olmadığını dinleyin ve gözle kontrol edin. Devam etmeden önce buharın ya da su püskürmesinin kesilmesini bekleyin. 10. Kaputu açın. 11. Radyatör fanının çalışıp çalışmadığını bakarak kontrol edin. 12. Radyatörde ve radyatör hortumlarında sızıntı olup olmadığını bakarak kontrol edin. UYARI Soğutma suyu kaçağı varsa, soğutma fanı kayışı kayıpsa veya gevşek ise veya radyatör fanı çalışmıyorsa motoru stop edin. 13. Motor soğuduktan sonra, motor halen çalışır durumdayken motor soğutma suyu seviyesini kontrol edin. 30 Yorum bağlantısı
Musa Değerli 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 Bunu araba kokusu şeklinde yapmalı göz önünde dursun Yorum bağlantısı
Ali Gök 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 Çok güzel paylaşım. aracın dizel veya benzinli olması bu prosedürlerde değişiklik gösterirmi ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 13 Temmuz 2017 12 dakika önce, Ali Gök yazdı: aracın dizel veya benzinli olması bu prosedürlerde değişiklik gösterirmi ? Prosedür aynı Ali.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 Burada bir markanın servisinde eleman "Motor sıcakken motor soğutma suyu haznesi kapağını asla açmayın." bu maddeyi ihlal ettiği için şu anda suratı komple sarılı evde yatıyor. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 Aracınız hararet yaptığında yada motor sıcakken müdahele etmek için kalın büyük bir havlu bulundurun. 2-3 kat yapıp motor suyu kapağına serip daha güvenli açılması sağlanabilir. Ayrıca aracınızın içinde bulunduracağınız 1 şişe su, olmadık zamanda imdadınıza yetişip yüksek tamirat zararından kurtarabilir. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 Motorun soğuması için radyatör üzerine su dökmeli miyiz? Yorum bağlantısı
Ali Gök 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 1 dakika önce, Ersen Tapan yazdı: Aracınız hararet yaptığında yada motor sıcakken müdahele etmek için kalın büyük bir havlu bulundurun. 2-3 kat yapıp motor suyu kapağına serip daha güvenli açılması sağlanabilir. Ayrıca aracınızın içinde 1 lt su bulundurmak olmadık zamanda imdadınıza yetişip yüksek tamirat zararından kurtulabilirsiniz. suyu radyatörün üzerine mi dökmek lazım soğutsun diye yoksa yedek su kabının iiçine mi Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 Fan arızalı değilse zaten motor soğurdu, Motorda su kalmamasına karşı suyu bulundurmalı. Fan arızalanmıştır sistemde su vardır. Dikkatlice hafif hafif radyatöre su serpilebilir. En kötü radyatörden olursunuz ama motoru kurtarırsınız. Şişenin kapağı delinip ön taraftan radyatöre püskürtülür. Çabucak soğur motor. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 13 Temmuz 2017 27 dakika önce, Recep Selim Kaya yazdı: Mesaj alındı He he.. O gün aklıma gelmişti bu konuyu açmak.. şimdiye nasipmiş... 23 dakika önce, Ersen Tapan yazdı: Aracınız hararet yaptığında yada motor sıcakken müdahele etmek için kalın büyük bir havlu bulundurun. 2-3 kat yapıp motor suyu kapağına serip daha güvenli açılması sağlanabilir. Ayrıca aracınızın içinde bulunduracağınız 1 şişe su, olmadık zamanda imdadınıza yetişip yüksek tamirat zararından kurtarabilir. Su şart.. ben mutlaka bulundururum.. 23 dakika önce, Serkan Aktay yazdı: Motorun soğuması için radyatör üzerine su dökmeli miyiz? Fan çalışıyor, devirdaim çalışıyor ve termostat da açıyorsa, su dökmek işe yarar.. 23 dakika önce, Ali Gök yazdı: suyu radyatörün üzerine mi dökmek lazım soğutsun diye yoksa yedek su kabının iiçine mi Yedek su kabını açamıyoruz henüz dikkat ettiysen Soğumadan açmak yok. dolayısıyla burayla işimiz yok.. 3 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 Fanın çalışmadığını fark edersek, elimizle "acaba arasına bişey mi sıkıştı" diye kontrol ediyor muyuz, elimizi fanın arasına sokup ilk hareketi vermek için döndürüyor muyuz? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 5 dakika önce, Önder Özcan yazdı: Fanın çalışmadığını fark edersek, elimizle "acaba arasına bişey mi sıkıştı" diye kontrol ediyor muyuz, elimizi fanın arasına sokup ilk hareketi vermek için döndürüyor muyuz? Diğer elimizide v kayışının arasına dayayıp kuvvet alıyoruz 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 Harareti farketmek de önemli, göstergenin yükseldiğini görmezsek masraf büyük olur. Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 Eskiden 131 vardı bizde, hararet yükseldi mi, fanı manuel devreye sokardık, baktık hala yüksek, kaputu açıp, kalın bezle radyatör kapagını hafif açıp, havasını ala ala komple açardık, sonra diğer su ilave kapağını açıp oda sıcaklığında suyu ilave ederdik, ustalar özellikle soğuk su koymayın bloğu çatlatırsınız derlerdi.Devir daim yapa yapa soğurdu. Yazın çoğu zaman aracı çalıştırıp 5 km sonra direk açardık fanı Adana malum. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 4 saat önce, Ersen Tapan yazdı: Fan arızalı değilse zaten motor soğurdu, Motorda su kalmamasına karşı suyu bulundurmalı. Fan arızalanmıştır sistemde su vardır. Dikkatlice hafif hafif radyatöre su serpilebilir. En kötü radyatörden olursunuz ama motoru kurtarırsınız. Şişenin kapağı delinip ön taraftan radyatöre püskürtülür. Çabucak soğur motor. Yanlış bilgi.. Böylesi hararet durumunda radyatör veya motor bloğuna su dökülmez. Çatlatma ihtimali çok yüksektir.Yedek suyu bulundurmanın amacı böyle durumlarda buhar olup uçan suyu tamamlamak içindir. Bu da ancak fan devreye girip motor sakinleştikten sonra yapılır.. 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 3 dakika önce, Ayhan Onaran yazdı: Yanlış bilgi.. Böylesi hararet durumunda radyatör veya motor bloğuna su dökülmez. Çatlatma ihtimali çok yüksektir.Yedek suyu bulundurmanın amacı böyle durumlarda buhar olup uçan suyu tamamlamak içindir. Bu da ancak fan devreye girip motor sakinleştikten sonra yapılır.. Tercih meselesi ben üst kapak yamultmak yada piston gömlek değiştirmektense radyatör değiştirmeyi göze alırım. Radyatör 300- 400 tl hararet yapan motor 5000 e çıkıyor. Zaten motor bloğuna su dökün yazmadım radyatör yazdım Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 3 saat önce, Evren Erakçora yazdı: Harareti farketmek de önemli, göstergenin yükseldiğini görmezsek masraf büyük olur. Göstergeye gerek yok ayağının altında ki pedallar titremeye başlar. Anlamamak neredeyse imkansız.. Bir saat önce, Ersen Tapan yazdı: Tercih meselesi ben üst kapak yamultmak yada piston gömlek değiştirmektense radyatör değiştirmeyi göze alırım. Radyatör 300- 400 tl hararet yapan motor 5000 e çıkıyor. Zaten motor bloğuna su dökün yazmadım radyatör yazdım İyi ama radyatör çatlarsa zaten motor da hapı yutar.. Motoru hiç soğutamazsın ki.. Hiç bir şekilde nereye olursa olsun su dökülmez. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 13 Temmuz 2017 Motora su dökülmez.. Radyatöre ise su dökmekle bir şey olmaz.. Konumu itibari ile sürekli yağmura yaşa maruz kalabilen bir parça zaten.. Yıkamacılar tuttuğu suyla resmen yamultuyor. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Motora su dökülmez.. Radyatöre ise su dökmekle bir şey olmaz.. Konumu itibari ile sürekli yağmura yaşa maruz kalabilen bir parça zaten.. Yıkamacılar tuttuğu suyla resmen yamultuyor. Disklerde aynen sürekli yağmura yaşa maruz kalan yerdeler ama aşırı ısındıklarında soğuk suyu dökünce yamuluyorlar.. Hararet sırasında radyatöre dökülecek soğuk su da delinmesine sebep olabilir. Dökmemekte fayda var. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 Aklima Ankarada ki 413 cift katlilar geldi. Yaz kis o kalorifer kapanmazdi Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 5 saat önce, Ahmet Kiriş yazdı: Eskiden 131 vardı bizde, hararet yükseldi mi, fanı manuel devreye sokardık, baktık hala yüksek, kaputu açıp, kalın bezle radyatör kapagını hafif açıp, havasını ala ala komple açardık, sonra diğer su ilave kapağını açıp oda sıcaklığında suyu ilave ederdik, ustalar özellikle soğuk su koymayın bloğu çatlatırsınız derlerdi.Devir daim yapa yapa soğurdu. Yazın çoğu zaman aracı çalıştırıp 5 km sonra direk açardık fanı Adana malum. Benim ladamda da vardı, fanın açmasını beklemeden düğmeyle kendim açardım. Birkaç kezde fanı açık unuttuğum için akü bitmişti. Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 Derli toplu güzel bilgi. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Selim Kaya 13 Temmuz 2017 Paylaş 13 Temmuz 2017 4 saat önce, Ayhan Onaran yazdı: Göstergeye gerek yok ayağının altında ki pedallar titremeye başlar. Anlamamak neredeyse imkansız.. Olacağı varsa hiç belli olmuyor. 500 mt içerisinde tavan yapan bir hararet göstergem oldu. Ve araba hala tay gibi gidiyordu... Gösterge olmasa devam ederdim o şekilde. Arızadan arızaya fark ediyor belkide. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts