İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Rolantide veya Klima Açıkken Yığılma, Tekleme Problemi


Bekir Çatlı

Recommended Posts

Bekir Çatlı

Herkese iyi forumlar arkadaşlar. Aranıza yeni katıldım focus mk1 2003 comf araç aldım. Araç beklentilerimi fazlasıyla karşılıyor. Fakat 2 adet kafama takılan soru var. Formun 100 e yakın sayfasını okudum. Fakat sorun dile gelmiş net cevap yok. 

1. Rolantide iken lpg ve benzinle motor sıcak düzgünce calışıyor 10 sn de bir 5 sn yede bir motor bayılıp topluyor bazen 35 40 sn de yapıyor ama genelde dikkat ettim sıkıştırmada sık yapıyor. Ve gaza yüklendim sıkıntı yok seyir haline döndümhafif gaza dokunduğumda arada git geli hissediyorum. Ateşleme bobin gibi çağrıştırdı bana

2. Klima açtığımda o deli gibi höyküren motorun kalkışlarda canı cekiliyor sanki. Bayılıp kalıyor buda benzin be lpgde aynı

Araca dokunulmamış fazla kurcalatmadan çözmek istiyorum dahada olmadı servise gideceğim. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Öncelikle aracınız hayırlı olsun

1. Ateşleme sisteminde problem var gözüküyor buji, buji kablosu veya bobin üçlüsü kontrol edilmeli birisi arızalı ise set halinde değişim.

2. Klima kullanımında performans düşüşü normaldir motor yüksek hacimli olmadıkça zayıf kalkar herhangi bir sorun yok.

Yorum bağlantısı
Yıldırım Mustafa

Benim aracımda 2003 comfort focus klima açıkken kalkışlarda biraz daha gaz ile beslemem gerekiyor özellikle eğimde varsa farkı çok belli ediyor. Lpg de biraz daha belirgin olsa da benzinde de oluyor bu durum daha önceki aracım 2.0 mondeo da bunu farketmiyordum 1.6 oldugu icin klimanın biraz kasması normal

Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı

öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim.

bobin buji ve kablolarını hafta sonu değiştirmeyi düşünüyorum ve genel olarak bu sorunu çözmek için uğraşacağım. süreç hakkında da bilgi veririm.

Klima ise hafif gaz beslemesi yapsam iyi. bu zamana kadar klimalı araç çok kullandım ama bunun kadar bayılan arabaya rastlamadım anormal bir durum olduğunu düşünüyorum devri 2000-2500 ne getirip kalkış yapmaya kalksam bile 500 e kadar düşüyor kalktım diyene kadar arkadaki korna sellektör gibi şeylere başvuruyor.bu devirde yarım debriyaj yaparsam az buçuk kurtarıyor. anlayacağınız şehir içerisinde klima iptal. klimacıya gösterdim klima kompresöre baktı sorunu başka yerde ara bi sorun yok dedi. dikkatimi çeken aracı soğuk iken çalıştırdım klimayı açınca fanın ikiside çalışıyor bu sizdede böylemi? ben fanın birisi klima birisi radyatör soğutma diye biliyorum. :|

Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı

Konuya ek olarak birde bu karter havalandırma hortumu nerede bu aracın. Motor 1.6 zetec se. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Konuya ek olarak birde bu karter havalandırma hortumu nerede bu aracın. Motor 1.6 zetec se. 

Resimde görünen t şeklindeki hortum.
596d05c378ec3_images(4).jpg.6c2e214dcffa
öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim.
bobin buji ve kablolarını hafta sonu değiştirmeyi düşünüyorum ve genel olarak bu sorunu çözmek için uğraşacağım. süreç hakkında da bilgi veririm.
Klima ise hafif gaz beslemesi yapsam iyi. bu zamana kadar klimalı araç çok kullandım ama bunun kadar bayılan arabaya rastlamadım anormal bir durum olduğunu düşünüyorum devri 2000-2500 ne getirip kalkış yapmaya kalksam bile 500 e kadar düşüyor kalktım diyene kadar arkadaki korna sellektör gibi şeylere başvuruyor.bu devirde yarım debriyaj yaparsam az buçuk kurtarıyor. anlayacağınız şehir içerisinde klima iptal. klimacıya gösterdim klima kompresöre baktı sorunu başka yerde ara bi sorun yok dedi. dikkatimi çeken aracı soğuk iken çalıştırdım klimayı açınca fanın ikiside çalışıyor bu sizdede böylemi? ben fanın birisi klima birisi radyatör soğutma diye biliyorum. :|

Dik yokuşlarda en az 3000 devir gaz ile kalkış yapın aracınızda herhangi bir sorun yok tüm 1.6 focuslar bu şekilde.
Fan meselesi ise;
Ecu nun kafasına göre tek veya çift. Hava ve motor soğuksa tek fan açar mesela.
Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı

Koray hocam teşekkür ederim bu t hortumu biliyordum forumda çok okudum ama bazı yerlerde karter havalandırma bazı yerde t hortum denmiş ayrı şeyler zannediyordum. Daha net oldu şimdi.

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Aynı dertten müzdaribim... Benzinde sıkıntı yok ama lpg ye aldığımda başlıyor kerkinmeye...

Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı
(düzenlendi)

Bugün şehir dışında görevdeydim. Bi arkadaşın aynısı focus vardı. Gezerken hep klima açık ve hiç bendeki gibi yığılma kalkışlarda zorlanma belirtisi yoktu. Çok az bi gaz beslemesi yapıyor oda zaten okadar olur klima yükü var sonuçta. Ama benimki direk kesiliyor. Yığılıp kalıyor.

tarihinde Bekir Çatlı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
17 saat önce, Bekir Çatlı yazdı:

Bugün şehir dışında görevdeydim. Bi arkadaşın aynısı focus vardı. Gezerken hep klima açık ve hiç bendeki gibi yığılma kalkışlarda zorlanma belirtisi yoktu. Çok az bi gaz beslemesi yapıyor oda zaten okadar olur klima yükü var sonuçta. Ama benimki direk kesiliyor. Yığılıp kalıyor.

 

Motorunuz sorunlu... 

Arkadaşınızın Motoru 100 beygir verirken klima ile 90 a düşüyorsa.. Sizin motorunuz 80 beygir veriyor ki 70 e düşünce hantallaşıyor iyice.. 

Motor bakımı yaptırın. buji ve filtreleri değiştirin. silindir kompresyonları yağlı yağsız ölçtürün. ortaya çıkar her şey.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı

Bugün servise gittim sinir bozucu bi durum oldu. Aracınızda sorun yok bu şekilde kullanmaya devam edin kararı. Arıza artarsa gelin bakalım. Boş yere vaktim gitti.bende Siparişi verdim 1 takım buji 1 takım kablosu ve 1 adet bobin fomoco marka direk fabrikadan sipariş geliyor tanıdığım kişi orjinal mazemeler dedi. Öncelikle bunları değiştirip gaz kelebeğini temizleyeceğiz. Son olarakta kompresyon ölçümü yaptırırım sonucu buraya yazarım.

Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı
(düzenlendi)

Mehmeh bey sizin düşüncenizide aklımda bulunduracağım. Kompresyon ölçümünü merak ediyorum subabların durumu bilinmiyor lpg bu araçlarda yıpratıyomuş subabları sanırım ölçümde netleşir kaçırıp kaçırmadığı. Hafta içi fırsat bulabilirsem sipariş malzemelerim geldiğinde önce bi ateşleme sistemini yenileyip kelebek temizliği sonra komp ölçümü sonuca göre hareket ederim artık. Motor diri 135000 de klima kapalıyken 2500 devirden sonra deli bir ivmelenme var. Bu kadar bayılması anlamsız geliyor. Çözülene kadar devam bakalım. Servis hayalkırıklığı oldu benim için. Sonuçta değişik klimalı klimasız bir sürü marka araç kullandım. Ford da ilk kalkış biraz ağır kalıyor genellemede kalktıktan sonra çok ii. Klima açınca etkiler onuda biliyorum. Bunlar böyle sorun yok olayını anlamıyorum. Birde elinde bir sürü imkan var.

tarihinde Bekir Çatlı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Can Bozkurt

Bekir bey sonucunuzu dört gözle bekliyorum. Ben buji buji kablosu değiştirdim sonuç alamadım pazartesi bobin değiştirip kelebek temizleteceğim. İnsallah kurtuluruz bu sorundan.

Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı
(düzenlendi)
10 saat önce, Can Bozkurt yazdı:

Bekir bey sonucunuzu dört gözle bekliyorum. Ben buji buji kablosu değiştirdim sonuç alamadım pazartesi bobin değiştirip kelebek temizleteceğim. İnsallah kurtuluruz bu sorundan.

Bende sizden haber bekliyorum hocam o zaman :) çünkü benim malzemeler yarın siparişe geçilecek.çarşambaya ancak gelir. Marka olarak ne kullanıyorsunuz ?benimkini fomoco getirtelim dedi arkadaş direk fabrikasından bu konuda düşünceleriniz nedir?

tarihinde Bekir Çatlı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı
(düzenlendi)

hocam bugün siparişi geçelim dedik;

4 adet buji 40 TL

bobin 200 TL

bunlarda sıkıntı yok ama

buji kablosu tanesi 150 TL yazıyor. 4 tanesi 600 TL bu fiyat garip değil mi?

tarihinde Bekir Çatlı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir
hocam bugün siparişi geçelim dedik;
4 adet buji 40 TL
bobin 200 TL
bunlarda sıkıntı yok ama
buji kablosu tanesi 150 TL yazıyor. 4 tanesi 600 TL bu fiyat garip değil mi?

Hayır değil oem buji kablosunun fiyatı o şekilde zaten tekli kapalı ambalaj olarak satılır. Diğer kutularda dörtlü olanlar orjinal ürün değil kaliteli yan sanayi.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
23 saat önce, Bekir Çatlı yazdı:

 

buji kablosu tanesi 150 TL yazıyor. 4 tanesi 600 TL bu fiyat garip değil mi?

 

Çok saçma bir fiyat.. 

Destek vermediği focus1 buji kablosundan % 500 para kazanıyor.. 

Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı
(düzenlendi)
4 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Çok saçma bir fiyat.. 

Destek vermediği focus1 buji kablosundan % 500 para kazanıyor.. 

Hocam ne diyeyim ateşlemeyi yenileyim dedim hevesim kur sağımda kaldı.

Artık yapmayı düşündüklerim bujileri değişeyim bobini değişeyim, bineceğim için oda. Kartel havalandırma hortumu değişeyim. Bide gaz kelebek temizliği tamam.

Bu arada tuhaf bi olay yaşadım. 5-10 sn yede bir yaptığı tekleme git geli yapmaz oldu onuda forumda bi sayfada okumuştum.hava filtre kutusu altına giren hortum baktım çıkmıştı.ne işe yaradığını anlayamadım tabi ama. Yerine taktım şu anda 1.maddedeki sorunum gitti. Tahminim görevi ısınan motorhavasını çekip motoru daha hızlı ısınmasını sağlamak ama ucu boş olsa bilemotor etkilenmemesi gerek. Bilmiyorum belki görevi farklıdır. Bu hafta sadece siparişleri vereceğim araca haftaya yoğunlaşacağım. Birde kayseride yaşar usta varmış onada uğramayı düşünüyorum. Sonucu bildireceğim. 

tarihinde Bekir Çatlı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Focus kablosuna 600 lira verilmez.
Tamircinin önerdiği kaliteli bir yan sanayi alın.

Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı
4 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Focus kablosuna 600 lira verilmez.
Tamircinin önerdiği kaliteli bir yan sanayi alın.

Mehmet hocam doğru söylüyosunuz. 100 150 tlye fomoco yada motorcraft yan sanayi kablolar var bunlardan öneriniz var mı?

Yorum bağlantısı
Serdar Akgül

Motorcraft olani alin. Ben onceki aracimda sorun yasamamistim..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...