İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Rolantide veya Klima Açıkken Yığılma, Tekleme Problemi


Bekir Çatlı

Recommended Posts

Can Bozkurt

Bekir bey bobin de değişti sorun devam ediyor. Ford özel servisin demesine göre subaplardan kaynakliymis.

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Rölanti de motor devri stabil olan araç eğer klima tuşuna basınca rölanti dalgalanması yapıyorsa sorun ilk olarak rölanti sensörü (bypass) valfindedir. Bypass valfi rölantiyi yükseltmesi gerekir. Fakat bu görevini yapamayınca rölanti devri düşer . ECU rölantinin düştüğünü anlayınca klima kompresörünü devreden çıkarır. Rölanti normale gelir. Ecu kompresörü tekrar devre sokar. Rölanti yine düşer......Kısır döngü devam eder.

 

Bypass valfi sökülüp iyice balata veya kontak temizleme spreyi ile temizlenecek. Yenisi alınacak ise yan sanayi bypass valfi kullanılmasını tavsiye etmiyorum. Yan sanayinin kalibrasyonu orijinali ile bir olmuyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
On 7/25/2017 at 19:56, Bekir Çatlı yazdı:

Hocam ne diyeyim ateşlemeyi yenileyim dedim hevesim kur sağımda kaldı.

Artık yapmayı düşündüklerim bujileri değişeyim bobini değişeyim, bineceğim için oda. Kartel havalandırma hortumu değişeyim. Bide gaz kelebek temizliği tamam.

Bu arada tuhaf bi olay yaşadım. 5-10 sn yede bir yaptığı tekleme git geli yapmaz oldu onuda forumda bi sayfada okumuştum.hava filtre kutusu altına giren hortum baktım çıkmıştı.ne işe yaradığını anlayamadım tabi ama. Yerine taktım şu anda 1.maddedeki sorunum gitti. Tahminim görevi ısınan motorhavasını çekip motoru daha hızlı ısınmasını sağlamak ama ucu boş olsa bilemotor etkilenmemesi gerek. Bilmiyorum belki görevi farklıdır. Bu hafta sadece siparişleri vereceğim araca haftaya yoğunlaşacağım. Birde kayseride yaşar usta varmış onada uğramayı düşünüyorum. Sonucu bildireceğim. 

Genelde ust kapak bolgesi ve cevresindeki yag kacaklari yuzunden o hortumu sokup asagi salan cok usta var bazende tirnaklari cok basit oldugundan kiriliyor. Bizim ustalarin mantalitesine gore  ust kapakta olusan basinc daha cabuk disari desarje olmasi icin bu hortum bosa birakilir ve icerde olusan basincin kecelerden zorlayarak yag ile cikmasini minimuma indirmek icin ama bu hortumun gorevi kendi kanaatimce motorun icini soguk ve filtre edilmis temiz hava ile besleyip subablarin emis zamani rahat ve randinmanli calismasi ve patlamadan sonra disari cikan sicak havayida (%100 yanmis yakit egzostan cikmiyor, kompresyon subap piston segman asinma problemi olan araclar icin ) gine soguk hava ile karistirarak motorun azda olsa verimli calismasi icin oldugunu dusunuyorum. Bu arada buji ve kablo konusunda  kesinlikle beru markasini oneriyorim almanya menseeii olup sadece atesleme sistemi uzerine kurulmus bir firma. Motorcraft diye alinan bujiler  ngk  ile esdeger ozellikte buji oldugunda asiri bir rakam vermeye gerek yok bunu belcika ford fabrikasinda gecmiste calisan bir akrabamdan ogrendim

Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı

İbrahim bey ni tanıdık var aracı ilk aldığımda dediğiniz bölgedeki yağ kaçağı varmı yokmu ona baktı. Ama yağ sızdırma yok. Aracı yeni aldığım için yağı Ateşleme tertibatını değişeceğim zaten. Şehir dışında olduğum için yine hafta sonuna kaldı. Ama farkettiğim birşey var klima ile ilgili. Araç boşta iken kaput açık izledim. Klimayı açtım gaz veriyorum bırakıyorum rolantiye gelince motor devri düşüyor sarsıntı oluyor klima komprossörü devreden çıkıyor motor rolantisini sağlıyor topluyor. Gaza basıyorum çekiyorum aynı. Sizdede böylemi olay. Gaza basıp bırsktığımda devreye girip çıkıyormu.

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
6 saat önce, Bekir Çatlı yazdı:

İbrahim bey ni tanıdık var aracı ilk aldığımda dediğiniz bölgedeki yağ kaçağı varmı yokmu ona baktı. Ama yağ sızdırma yok. Aracı yeni aldığım için yağı Ateşleme tertibatını değişeceğim zaten. Şehir dışında olduğum için yine hafta sonuna kaldı. Ama farkettiğim birşey var klima ile ilgili. Araç boşta iken kaput açık izledim. Klimayı açtım gaz veriyorum bırakıyorum rolantiye gelince motor devri düşüyor sarsıntı oluyor klima komprossörü devreden çıkıyor motor rolantisini sağlıyor topluyor. Gaza basıyorum çekiyorum aynı. Sizdede böylemi olay. Gaza basıp bırsktığımda devreye girip çıkıyormu.

Rolanti valfi ve gaz kelebegini temizlemeyi kesinlikle oneriyorum. Mumkunse map veya maf (bendekinde map mevcut temizlemek biraz zor) onlarida temizlemek gerekir. Hava filtresi degismemisse onuda temizlemek yada degismekte gerekir. Bunlardan sonra eminim motor rahatlayacaktir 

Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı

Arkadaşlar pek aklım almadı ama bugün bujileri değiştim gaz kelebegi rolanti valfi temizledim sorunlarım gitti. Ama ustam bu fordlar subablaŕ zamanla ileri atma yapar yani tekleme tarzı  sorun etme onu dedi onun için kapak açılıp subab yapılması gerek diyor. Ama bende şimdilik birşey yok. Mutlu oldum. Yarın daha net yazarım ama bugün sıkıntı gitti gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
On 8/1/2017 at 22:17, Bekir Çatlı yazdı:

Arkadaşlar pek aklım almadı ama bugün bujileri değiştim gaz kelebegi rolanti valfi temizledim sorunlarım gitti. Ama ustam bu fordlar subablaŕ zamanla ileri atma yapar yani tekleme tarzı  sorun etme onu dedi onun için kapak açılıp subab yapılması gerek diyor. Ama bende şimdilik birşey yok. Mutlu oldum. Yarın daha net yazarım ama bugün sıkıntı gitti gibi.

Subap atma derken sente ayarindan bahsetmis olmali zaten cok buyuk atlama olursa subablari egersin buda cok buyuk masraf olur. Kayis ve.gergi bilyalarin durumu yeni deilse onlarida degisirken zaten ustkapak aciliyor sente ayarinada  baktirman iyi olur. 1 dis atlarsa fazla kotu sonuc dogurmaz ama arabada rahatca hissedilir bir cekis dusuklugu yasarsin

Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı

Hocam subab tepmesi diyor aşına aşına kendisi otomatik yapıyor zaten bunlar ama zamanla yıpranma ve ayar istiyormuş. Torn işi felan böyle bildiğimiz pullu ayar değil. Tutmazsa subab değiişimi. aynı durum insignadada olur diyor. İleride başgösterebilir diye sadece belirtti. Bende şu an sıkıntı kalmadı şükür bu problemin bu kadar kısa çözüşeceğinide tahmin etmiyordum ama iyiki bobine kabloya girmedim çünkü üzerindekiler orjinal. Onuda parçacımda tanıdık önce bujileri değiş hala devam ederse kabloya ve bobine beraber girersin dedi. Bunların orjinal kablolar zırt pırt bozulmaz dedi. Bi tek klimacıya gideceğim 2500 devirden sonra klima devreye girip çıkıyor ivmelenirken.gaz eksiktir diye okudum hep ama bilmiyorum?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı

Son sorunuda bugün çözdüm şükür. Sonuç bu güne kadar 4 klimacıya gittim. herkes ve hepside bumlar böyle sorun yok dedi hele özel değil yetkili serviste dahil. Sorun yok böyle bin denilen aracın bujilerini değiştim  30 tl ye kelebek ve rolanti valfi temizliği sonunda ateşleme sorunum gitti. Bugünde bu focusların klima ağır kalır böyle bunlar dedikleri aracın komprossöre bakıyorlar bazıları temezzül bile etmiyor bi çoğu diline dolamış bunlar böyle. En son sinirlendim arkadaş bi bak kontrol et ben ilk defa klimalı araç kullanmıyorum die rolantide araç çalışırken elimle kelebekten gaz veriyorum klima devreden çıkıyor.bırakıyorum devreye giriyor. Böyle saçma durum varmı. Netten araştırdım klima gazı eksikse yapar die okudum. Ama net bişey yok. Usta bi klima gazına bakalım dedi ben öyle deyince. Gazı bi çekti araç 760 gr olması gereken gaz 315 gr çıktı gazı yarı yarıya eksik gelde sinir olma. 1 aydır dilimde tüy bitti. Yeniden 760 gr gaz bastı şu kadar söyleyim kompresör devreden hiç çkmıyor ve kliayı açıyorum hiç hissetmiyorum desem yeridir. Aracımda aorun kalmadı şükür ama millete kalsa yandık bunlar böyle. Geç bunu arkadaş bu motor güçsüz motor değil 7 bin çeviriyor 2 de höykürerek 90 diyor. Ne yapsın daha bunlar 1.6 bu kadar olur muhabbetleri. Hikaye. Eski 1.4 motorlar var onlar bile kaldırıyor. Buna noluyor. herkese iyi forumlar takipteyim. Fikir paylaşan arkadaşlarada teşeklür ediyorum. Gaz az ise yüksek devirde klima kompresörü devreden çıkıyor. Fazla ise rolantide aralıklarla devreden çokıyor .

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tespit şart.. 

Bu model böyle sözü en sinir söz zaten.. 

Bu model böyleyse değiştir.. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...