Yasin Aydan 18 Temmuz 2017 Paylaş 18 Temmuz 2017 Arkadaşlar öncelikler hayırlı günler. 1 ay kadar önce 1997 model Mondeo MK2 Benzin+LPG'li bir araç satın aldım. Aracımın her araçta olduğu gibi ufak tefek sıkıntıları var. Ama birinci öncelik aracın altından yağ damlatıyor. Ankara'da önerebileceğiniz usta var mıdır? Birde eski başlıklarda okuduğum kadarıyla kaloriferin ortadan üflememe problemi. Bende de aynı sorun mevcut. Siz değerli üstadlarım ne yapmamı önerirsiniz? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Temmuz 2017 Paylaş 18 Temmuz 2017 Arkadaşlarım Ankara'dan bir usta önerecektir.. Tamirciye gitmeden önce motoru alttan yıkatın. Motor temiz olmaz ise yağın nereden sızdığı anlaşılamaz.. Kalorifer sorununu bilmiyorum.. Yorum bağlantısı
Yasin Aydan 21 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 21 Temmuz 2017 On 18.07.2017 at 14:46, Mehmet Ozyurek yazdı: Arkadaşlarım Ankara'dan bir usta önerecektir.. Tamirciye gitmeden önce motoru alttan yıkatın. Motor temiz olmaz ise yağın nereden sızdığı anlaşılamaz.. Kalorifer sorununu bilmiyorum.. Teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Emre Sutay 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Kaloriferiniz ayaklara üfleme yapiyormu peki? Sadece cama üfleme mi yapiyor yani? Yorum bağlantısı
Yasin Aydan 21 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 21 Ağustos 2017 Ayaklara üflemeyi hiç denemedim. Belli bir hızı geçince mi yoksa gaza fazla basınca mı bilmiyorum o zaman orta göğüsten üfleme geliyor. Yorum bağlantısı
Emre Sutay 21 Ağustos 2017 Paylaş 21 Ağustos 2017 Ayaklara üflemeyi hiç denemedim. Belli bir hızı geçince mi yoksa gaza fazla basınca mı bilmiyorum o zaman orta göğüsten üfleme geliyor.Belli hiza gore ortadan uflemesi garip.. Ayaklara da bir deneyin anahtardan.. Orda da ufleme yapmiyorsa, sadece cama yapiyorsa anahtarin icinden çözmüştüm ben problemi. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Ağustos 2017 Paylaş 21 Ağustos 2017 Ayaklara üflemeyi hiç denemedim. Belli bir hızı geçince mi yoksa gaza fazla basınca mı bilmiyorum o zaman orta göğüsten üfleme geliyor.Polen filtresi var mı araçta ? Yorum bağlantısı
Yasin Aydan 22 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 22 Ağustos 2017 14 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Polen filtresi var mı araçta ? Var Mehmet abi, geçen hafta yeni değiştirdim. Yorum bağlantısı
Yasin Aydan 25 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2017 On 21.08.2017 at 20:35, Emre Sutay yazdı: Belli hiza gore ortadan uflemesi garip.. Ayaklara da bir deneyin anahtardan.. Orda da ufleme yapmiyorsa, sadece cama yapiyorsa anahtarin icinden çözmüştüm ben problemi. On 22.08.2017 at 15:12, Yasin Aydan yazdı: Var Mehmet abi, geçen hafta yeni değiştirdim. En sonunda üstatların tekniklerini kullanarak sorunu çözdüm. Hep başımıza bela olan yeşil parçanın olduğu yeri, forumdaki arkadaşların yönlendirmesi ile plastik bir parça uydurarak hallettim. Şimdi o şekilde çok iyi çalışıyor. Emeği geçen herkese çok teşekkür eder Hayırlı bayramlar dilerim. Yorum bağlantısı
Emre Sutay 25 Ağustos 2017 Paylaş 25 Ağustos 2017 En sonunda üstatların tekniklerini kullanarak sorunu çözdüm. Hep başımıza bela olan yeşil parçanın olduğu yeri, forumdaki arkadaşların yönlendirmesi ile plastik bir parça uydurarak hallettim. Şimdi o şekilde çok iyi çalışıyor. Emeği geçen herkese çok teşekkür eder Hayırlı bayramlar dilerim.Elinize sağlık.. [emoji122] Basa bela yesil lastik, ben aracin paspasindan cikartmistim parcayi [emoji16] 1 Yorum bağlantısı
Yasin Aydan 25 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2017 7 dakika önce, Emre Sutay yazdı: Elinize sağlık.. Basa bela yesil lastik, ben aracin paspasindan cikartmistim parcayi Aslında paspasta fena fikir değilmiş. Yorum bağlantısı
Emre Sutay 25 Ağustos 2017 Paylaş 25 Ağustos 2017 Aslında paspasta fena fikir değilmiş. [emoji3]Düğmeyi söktüğümde sonrasinda tekrar açmak çok zor gelmisti.. saga sola bakarken, birden; paspasin kenarindaki etli kısım gözüme çok hoş göründü [emoji23] 1 Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 25 Ağustos 2017 Paylaş 25 Ağustos 2017 Sorun sadece cama üflemeydi sanırım. Çoğu arkadaş vakum hortumlarından halletmiş ama bu yeşil parça nedir acaba? Nasıl halledildi biraz açabilirsek aynı sorunu yaşayan arkadaşlara bir nebze yol göstermiş olur. Yorum bağlantısı
Yasin Aydan 30 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 30 Ağustos 2017 On 25.08.2017 at 18:13, Derviş Dursun yazdı: Sorun sadece cama üflemeydi sanırım. Çoğu arkadaş vakum hortumlarından halletmiş ama bu yeşil parça nedir acaba? Nasıl halledildi biraz açabilirsek aynı sorunu yaşayan arkadaşlara bir nebze yol göstermiş olur. Derviş bey öncelikle forum da biraz araştırma yaptım. Altta bulunan başlık altında daha önce aynı sorunu yaşayan ustalarımın yaptığı çözümleri bende aşama aşama deneyerek, takıldığım yerde de soru sorarak (ki her soruma istediğimden daha kapsamlı cevaplar aladım) çözüme ulaştım. Sökme esnasında dikkat ve özen gösterilmesi gerekiyor. Gerisi tamamen el becerisi. Not: Görseller aşağıdaki başlıktan mevcut. Yorum bağlantısı
Yasin Aydan 24 Eylül 2017 Yazar Paylaş 24 Eylül 2017 (düzenlendi) Arkadaşlarım abilerim öncelikle iyi hafta sonları. Dün akümün neredeyse bittiğini farkettim. Hemen hemen bir ay önce bir gün boyunca iç aydınlatma açık kaldığı için zayıfladığının farkındaydım ama dün itibariyle tamamen bitti. Ankara Sincan'da bir akü firmasında ölçtürdüm ve onlarda aynı şeyi söylediler. Mondeo'ya 75 amper akü olması gerekiktiğini dedikleri için bende tamam dedim. Soruların ise; 1- Akü bittiği için LPG gaza geçmedi. Tekrardan ayar yaptırmam gerekti. Bu normal mi? 2- Kaçak ölçümün de kontak kapalı iken; teyp 0,5 amper + bilinmeyen birşey de 0,15 amper toplamda 0,20 amper kaçak olduğu tespit edildi. Teyp kontağa bağlanırsa sorun çözülür diyelim. Diğer kaçak normal mi yoksa bir elektrikçiye baktırayım mı? 3- Akü değişmeden önce sağ taraftaki kapılar otomatik kilitlenmiyordu. Şimdi sağ taraf hem ön hem arka ikisinde kilitleniyor. Akü değişikliği ile ilgili olabilir mi? 4- Dün sigorta panelinde 37 nolu sigorta "Kalorifer Fan Motoru" olan sigorta daha önce yeri yandığı için kablo ile sigorta bağlamışlar. Kabloya bağlı sigorta ısınmış ve neredeyse erimiş. Bende tekrardan yeni bir sigorta taktım. Arabayı çalıştırıp kaloriferi açınca sigortanın ısındığını fark ettim. Normal midir? 24 Eylül 2017 tarihinde Yasin Aydan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Eylül 2017 Paylaş 24 Eylül 2017 sigorta adı üstünde sigorta, yani araba yanmadan kendini yakan bir sigorta. durum normal değil 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Eylül 2017 Paylaş 25 Eylül 2017 23 saat önce, Yasin Aydan yazdı: 1- Akü bittiği için LPG gaza geçmedi. Tekrardan ayar yaptırmam gerekti. Bu normal mi? 2- Kaçak ölçümün de kontak kapalı iken; teyp 0,5 amper + bilinmeyen birşey de 0,15 amper toplamda 0,20 amper kaçak olduğu tespit edildi. Teyp kontağa bağlanırsa sorun çözülür diyelim. Diğer kaçak normal mi yoksa bir elektrikçiye baktırayım mı? 3- Akü değişmeden önce sağ taraftaki kapılar otomatik kilitlenmiyordu. Şimdi sağ taraf hem ön hem arka ikisinde kilitleniyor. Akü değişikliği ile ilgili olabilir mi? 4- Dün sigorta panelinde 37 nolu sigorta "Kalorifer Fan Motoru" olan sigorta daha önce yeri yandığı için kablo ile sigorta bağlamışlar. Kabloya bağlı sigorta ısınmış ve neredeyse erimiş. Bende tekrardan yeni bir sigorta taktım. Arabayı çalıştırıp kaloriferi açınca sigortanın ısındığını fark ettim. Normal midir? 1- Normalde lpg ayarına gerek yok.. 2- 0,5 amper kapalı teyp için fazla, teyp standart bir teyp değil mi ? 0,20 amper kabul edilebilir. 3- Kapı kilitleriniz önceden araç çalışırken normal çalışırmıydı ? 4- Sigortanın bu şekilde erimesi normal değil. Normalden büyük amperde takılmış olabilir. Bu hale gelmeden önce atmalıydı. Piyasada atmayan ama yanan dandik sigortalar var. Kaliteli ve uygun amperde sigorta ile yenileyin bence. Yorum bağlantısı
Yasin Aydan 25 Eylül 2017 Yazar Paylaş 25 Eylül 2017 On 24.09.2017 at 13:28, Çağlar Bayur yazdı: sigorta adı üstünde sigorta, yani araba yanmadan kendini yakan bir sigorta. durum normal değil ? Yorum bağlantısı
Yasin Aydan 25 Eylül 2017 Yazar Paylaş 25 Eylül 2017 5 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: 1- Normalde lpg ayarına gerek yok.. 2- 0,5 amper kapalı teyp için fazla, teyp standart bir teyp değil mi ? 0,20 amper kabul edilebilir. 3- Kapı kilitleriniz önceden araç çalışırken normal çalışırmıydı ? 4- Sigortanın bu şekilde erimesi normal değil. Normalden büyük amperde takılmış olabilir. Bu hale gelmeden önce atmalıydı. Piyasada atmayan ama yanan dandik sigortalar var. Kaliteli ve uygun amperde sigorta ile yenileyin bence. 1- Araçtaki LPG Atiker marka ve 8 yıl önce takılmış. Sanırım Atikerlerde böyle bir sorun oluyor abi. İnternetten ufak bir araştırma yaptım ama eski modeller için geçerli olabilir. 2- Abi teyp Roadstar ama üstünde dijital saat var. Teybi iptal edersem 0,15 amperdi düşüyor. O zaman kaçak ihtimali yok gibi. 3- Motor çalışırken kapıları kilitleme yapıyordu abi. 4- Abi kitapçıkta 30 amper yazıyor, eriyen sigorta 20 amperdi. Ben yenisini 30 amper taktım. Ama yinede işin ehline göstermekte fayda var o zaman. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Eylül 2017 Paylaş 25 Eylül 2017 Teybin bağlantısı hatalı olabilir. Kontrol ettirin. Hata bulunmazsa kontağa bağlayın. Kapı kilit motorları bozuk. Güçsüzleşmiş. Daha fazla akıma ihtiyaç duyuyor. Yeni akü ile beklediği enerjiye kavuştu. Şimdilik bişey yapmaya gerek yok. Sigortayı kaliteli aldıysanız sorun olmaz. Sigorta yanmamalı. İçindeki tel kopmalı. 1 Yorum bağlantısı
Yasin Aydan 25 Eylül 2017 Yazar Paylaş 25 Eylül 2017 Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Teybin bağlantısı hatalı olabilir. Kontrol ettirin. Hata bulunmazsa kontağa bağlayın. Kapı kilit motorları bozuk. Güçsüzleşmiş. Daha fazla akıma ihtiyaç duyuyor. Yeni akü ile beklediği enerjiye kavuştu. Şimdilik bişey yapmaya gerek yok. Sigortayı kaliteli aldıysanız sorun olmaz. Sigorta yanmamalı. İçindeki tel kopmalı. Tavsiyelerin için çok teşekkür ederim Mehmet abi. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts