İçeriğe Yönlendir

Mondeo 2 - Aracımın Çeşitli Sorunları ve Öneri İsteği


Yasin Aydan

Recommended Posts

Yasin Aydan

Arkadaşlar öncelikler hayırlı günler. 

1 ay kadar önce 1997 model Mondeo MK2 Benzin+LPG'li bir araç satın aldım. Aracımın her araçta olduğu gibi ufak tefek sıkıntıları var. Ama birinci öncelik aracın altından yağ damlatıyor. Ankara'da önerebileceğiniz usta var mıdır? 

Birde eski başlıklarda okuduğum kadarıyla kaloriferin ortadan üflememe problemi. Bende de aynı  sorun mevcut. Siz değerli üstadlarım ne yapmamı önerirsiniz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arkadaşlarım Ankara'dan bir usta önerecektir.. Tamirciye gitmeden önce motoru alttan yıkatın. 

Motor temiz olmaz ise yağın nereden sızdığı anlaşılamaz.. 

Kalorifer sorununu bilmiyorum.. 

Yorum bağlantısı
Yasin Aydan
On 18.07.2017 at 14:46, Mehmet Ozyurek yazdı:

Arkadaşlarım Ankara'dan bir usta önerecektir.. Tamirciye gitmeden önce motoru alttan yıkatın. 

Motor temiz olmaz ise yağın nereden sızdığı anlaşılamaz.. 

Kalorifer sorununu bilmiyorum.. 

 

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Yasin Aydan

Ayaklara üflemeyi hiç denemedim. Belli bir hızı geçince mi yoksa gaza fazla basınca mı bilmiyorum o zaman orta göğüsten üfleme geliyor.

Yorum bağlantısı
Emre Sutay
Ayaklara üflemeyi hiç denemedim. Belli bir hızı geçince mi yoksa gaza fazla basınca mı bilmiyorum o zaman orta göğüsten üfleme geliyor.

Belli hiza gore ortadan uflemesi garip.. Ayaklara da bir deneyin anahtardan.. Orda da ufleme yapmiyorsa, sadece cama yapiyorsa anahtarin icinden çözmüştüm ben problemi.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ayaklara üflemeyi hiç denemedim. Belli bir hızı geçince mi yoksa gaza fazla basınca mı bilmiyorum o zaman orta göğüsten üfleme geliyor.

Polen filtresi var mı araçta ?
Yorum bağlantısı
Yasin Aydan
14 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:


Polen filtresi var mı araçta ?

Var Mehmet abi, geçen hafta yeni değiştirdim.

Yorum bağlantısı
Yasin Aydan
On 21.08.2017 at 20:35, Emre Sutay yazdı:


Belli hiza gore ortadan uflemesi garip.. Ayaklara da bir deneyin anahtardan.. Orda da ufleme yapmiyorsa, sadece cama yapiyorsa anahtarin icinden çözmüştüm ben problemi.

 

On 22.08.2017 at 15:12, Yasin Aydan yazdı:

Var Mehmet abi, geçen hafta yeni değiştirdim.

En sonunda üstatların tekniklerini kullanarak sorunu çözdüm. Hep başımıza bela olan yeşil parçanın olduğu yeri, forumdaki arkadaşların yönlendirmesi ile plastik bir parça uydurarak hallettim. Şimdi o şekilde çok iyi çalışıyor. Emeği geçen herkese çok teşekkür eder Hayırlı bayramlar dilerim.

Yorum bağlantısı
Emre Sutay
En sonunda üstatların tekniklerini kullanarak sorunu çözdüm. Hep başımıza bela olan yeşil parçanın olduğu yeri, forumdaki arkadaşların yönlendirmesi ile plastik bir parça uydurarak hallettim. Şimdi o şekilde çok iyi çalışıyor. Emeği geçen herkese çok teşekkür eder Hayırlı bayramlar dilerim.

Elinize sağlık.. [emoji122]
Basa bela yesil lastik, ben aracin paspasindan cikartmistim parcayi [emoji16]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Aydan
7 dakika önce, Emre Sutay yazdı:


Elinize sağlık.. emoji122.png
Basa bela yesil lastik, ben aracin paspasindan cikartmistim parcayi emoji16.png

Aslında paspasta fena fikir değilmiş. :D

Yorum bağlantısı
Emre Sutay
Aslında paspasta fena fikir değilmiş. [emoji3]

Düğmeyi söktüğümde sonrasinda tekrar açmak çok zor gelmisti.. saga sola bakarken, birden; paspasin kenarindaki etli kısım gözüme çok hoş göründü [emoji23]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Sorun sadece cama üflemeydi sanırım. Çoğu arkadaş vakum hortumlarından halletmiş ama bu yeşil parça nedir acaba? Nasıl halledildi biraz açabilirsek aynı sorunu yaşayan arkadaşlara bir nebze yol göstermiş olur.

Yorum bağlantısı
Yasin Aydan
On 25.08.2017 at 18:13, Derviş Dursun yazdı:

Sorun sadece cama üflemeydi sanırım. Çoğu arkadaş vakum hortumlarından halletmiş ama bu yeşil parça nedir acaba? Nasıl halledildi biraz açabilirsek aynı sorunu yaşayan arkadaşlara bir nebze yol göstermiş olur.

Derviş bey öncelikle forum da biraz araştırma yaptım. Altta bulunan başlık altında daha önce aynı sorunu yaşayan ustalarımın yaptığı çözümleri bende aşama aşama deneyerek, takıldığım yerde de soru sorarak (ki her soruma istediğimden daha kapsamlı cevaplar aladım) çözüme ulaştım. Sökme esnasında dikkat ve özen gösterilmesi gerekiyor. Gerisi tamamen el becerisi.

Not: Görseller aşağıdaki başlıktan mevcut.

 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Yasin Aydan
(düzenlendi)

Arkadaşlarım abilerim öncelikle iyi hafta sonları. 

Dün akümün neredeyse bittiğini farkettim. Hemen hemen bir ay önce bir gün boyunca iç aydınlatma açık kaldığı için zayıfladığının farkındaydım ama dün itibariyle tamamen bitti. Ankara Sincan'da bir akü firmasında ölçtürdüm ve onlarda aynı şeyi söylediler. Mondeo'ya 75 amper akü olması gerekiktiğini dedikleri için bende tamam dedim. Soruların ise;

1- Akü bittiği için LPG gaza geçmedi. Tekrardan ayar yaptırmam gerekti. Bu normal mi?

2- Kaçak ölçümün de kontak kapalı iken; teyp 0,5 amper + bilinmeyen birşey de 0,15 amper toplamda 0,20 amper kaçak olduğu tespit edildi. Teyp kontağa bağlanırsa sorun çözülür diyelim. Diğer kaçak normal mi yoksa bir elektrikçiye baktırayım mı?

3- Akü değişmeden önce sağ taraftaki kapılar otomatik kilitlenmiyordu. Şimdi sağ taraf hem ön hem arka ikisinde kilitleniyor. Akü değişikliği ile ilgili olabilir mi?

4- Dün sigorta panelinde 37 nolu sigorta "Kalorifer Fan Motoru" olan sigorta daha önce yeri yandığı için kablo ile sigorta bağlamışlar. Kabloya bağlı sigorta ısınmış ve neredeyse erimiş. Bende tekrardan yeni bir sigorta taktım. Arabayı çalıştırıp kaloriferi açınca sigortanın ısındığını fark ettim. Normal midir?

LOa7Aa.jpg

 

tarihinde Yasin Aydan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sigorta adı üstünde sigorta, yani araba yanmadan kendini yakan bir sigorta. durum normal değil

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
23 saat önce, Yasin Aydan yazdı:

 

1- Akü bittiği için LPG gaza geçmedi. Tekrardan ayar yaptırmam gerekti. Bu normal mi?

2- Kaçak ölçümün de kontak kapalı iken; teyp 0,5 amper + bilinmeyen birşey de 0,15 amper toplamda 0,20 amper kaçak olduğu tespit edildi. Teyp kontağa bağlanırsa sorun çözülür diyelim. Diğer kaçak normal mi yoksa bir elektrikçiye baktırayım mı?

3- Akü değişmeden önce sağ taraftaki kapılar otomatik kilitlenmiyordu. Şimdi sağ taraf hem ön hem arka ikisinde kilitleniyor. Akü değişikliği ile ilgili olabilir mi?

4- Dün sigorta panelinde 37 nolu sigorta "Kalorifer Fan Motoru" olan sigorta daha önce yeri yandığı için kablo ile sigorta bağlamışlar. Kabloya bağlı sigorta ısınmış ve neredeyse erimiş. Bende tekrardan yeni bir sigorta taktım. Arabayı çalıştırıp kaloriferi açınca sigortanın ısındığını fark ettim. Normal midir?

 

 

1- Normalde lpg ayarına gerek yok.. 

2- 0,5 amper kapalı teyp için fazla, teyp standart bir teyp değil mi ? 0,20 amper kabul edilebilir. 

3- Kapı kilitleriniz önceden araç çalışırken normal çalışırmıydı ?

4- Sigortanın bu şekilde erimesi normal değil. Normalden büyük amperde takılmış olabilir. Bu hale gelmeden önce atmalıydı. Piyasada atmayan ama yanan dandik sigortalar var. Kaliteli ve uygun amperde sigorta ile yenileyin bence. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Yasin Aydan
On 24.09.2017 at 13:28, Çağlar Bayur yazdı:

sigorta adı üstünde sigorta, yani araba yanmadan kendini yakan bir sigorta. durum normal değil

?

Yorum bağlantısı
Yasin Aydan
5 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

1- Normalde lpg ayarına gerek yok.. 

2- 0,5 amper kapalı teyp için fazla, teyp standart bir teyp değil mi ? 0,20 amper kabul edilebilir. 

3- Kapı kilitleriniz önceden araç çalışırken normal çalışırmıydı ?

4- Sigortanın bu şekilde erimesi normal değil. Normalden büyük amperde takılmış olabilir. Bu hale gelmeden önce atmalıydı. Piyasada atmayan ama yanan dandik sigortalar var. Kaliteli ve uygun amperde sigorta ile yenileyin bence. 

 

 

 

1- Araçtaki LPG Atiker marka ve 8 yıl önce takılmış. Sanırım Atikerlerde böyle bir sorun oluyor abi. İnternetten ufak bir araştırma yaptım ama eski modeller için geçerli olabilir.

2- Abi teyp Roadstar ama üstünde dijital saat var. Teybi iptal edersem 0,15 amperdi düşüyor. O zaman kaçak ihtimali yok gibi.

3- Motor çalışırken  kapıları kilitleme yapıyordu abi.

4- Abi kitapçıkta 30 amper yazıyor, eriyen sigorta 20 amperdi. Ben yenisini 30 amper taktım. Ama yinede işin ehline göstermekte fayda var o zaman. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Teybin bağlantısı hatalı olabilir. Kontrol ettirin. Hata bulunmazsa kontağa bağlayın.

Kapı kilit motorları bozuk. Güçsüzleşmiş. Daha fazla akıma ihtiyaç duyuyor.
Yeni akü ile beklediği enerjiye kavuştu. Şimdilik bişey yapmaya gerek yok.

Sigortayı kaliteli aldıysanız sorun olmaz.
Sigorta yanmamalı. İçindeki tel kopmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Aydan
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Teybin bağlantısı hatalı olabilir. Kontrol ettirin. Hata bulunmazsa kontağa bağlayın.

Kapı kilit motorları bozuk. Güçsüzleşmiş. Daha fazla akıma ihtiyaç duyuyor.
Yeni akü ile beklediği enerjiye kavuştu. Şimdilik bişey yapmaya gerek yok.

Sigortayı kaliteli aldıysanız sorun olmaz.
Sigorta yanmamalı. İçindeki tel kopmalı.

Tavsiyelerin için çok teşekkür ederim Mehmet abi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...