İçeriğe Yönlendir

Teknolojik Laylon :) Yeni Aracım TEKNOLAY


İbrahim Çelik

Recommended Posts

Serkan Aktay

Kazasız belasız güle güle ulanmak dileğiyle. Benimde tip olarak çok hoşuma giden bir model. 

Peki araç çalışırken el freni nasıl devreye sokuluyor?

Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör
2 saat önce, İbrahim Çelik yazdı:

 

Karta basınca da eller serbest devreden çıkıyor. Bilemeyeceğim kafaya aldıramıyorum. Aynen araba tuhaf tuhaf bağırıyor. İçimden dedim 1 haftaya ben bu arabayı perte ayıracağım. Ama CVT nin karakteri buymuş. Alışacağız artık. Bir ara devir sabit araba bariz hızlanıyor. Ankara-Aksaray bayağı bocalattı beni.

SORU: Abi bu CVT yağlı mı? Yağ değişimi gerekli midir?

 

özel bir Yağı var tabi 40 bin diye biliyorum ama servise sorman da yarar var. Araba sessiz ise, inerken stop etmeyi unutabilirsin başıma çok geldi.Kendiliğinden etmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mithat Tuğrul

Güle güle kullanın. Focusa göre kıyasladığınızda sevmemiş gibi duruyorsunuz arabayı. Bencede yeni aracınıza adapte olun. Durumlarınız uygun olduğunda gene focusa geçersiniz.

Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik
6 saat önce, Onur Çelebi yazdı:

Hayırlı uğurlu olsun kazasız sürüşler :nazar:

 

6 saat önce, Ramazan Akkaya yazdı:

Hayırlı olsun.Kazasız cezasız binin inşallah.

 

5 saat önce, İlkay Durmuşlu yazdı:

Hayırlı olsun.

 

4 saat önce, Selçuk Bakış yazdı:

Hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın.

3 saat önce, Hayrettin Bahadir yazdı:

İyi günlerde kullanın.

 

Çok teşekkürler arkadaşlar.

 

4 saat önce, Serkan Aktay yazdı:

Kazasız belasız güle güle ulanmak dileğiyle. Benimde tip olarak çok hoşuma giden bir model. 

Peki araç çalışırken el freni nasıl devreye sokuluyor?

 

Onu ben de bilmiyorum. Forumları biraz araştırdım bir şey bulamadım. Ne varsa Emminin yerinde var. :bravo: Bilen varsa yazarsa seviniriz.

 

2 saat önce, Mithat Tuğrul yazdı:

Güle güle kullanın. Focusa göre kıyasladığınızda sevmemiş gibi duruyorsunuz arabayı. Bencede yeni aracınıza adapte olun. Durumlarınız uygun olduğunda gene focusa geçersiniz.

 

Çok teşekkürler. O kesin gibi. Geleceğin ne getireceği belli değil. Planlar dediğiniz yönde.

 

5 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

Hayırlı olsun :) :nazar:

Bu donanımda sağ önde damacana standart donanımda varmı opsiyonmu acaba, bize koymamış gıcık Ford da :D:tongue:

 

 

Memurun arabasının asli görevlerinden birisi ön-arka farketmez damacana taşımak. Sonradan kesinlikle taktırılan bir özellik. :fiuw:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Hayırlı uğurlu olsun. Focus başka bu başka araç, bunu da seversiniz inşallah :)

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
İbrahim Çelik

Evet arkadaşlar arabayla 1500 KM yol yapmış bulunuyorum. Araç hakkında gözlemlerim artıyor. Başlayalım;

 

Konforlu, Sessiz ama fakat oynak;

Megan kesinlikle konfor ve sessizlik adına tasarlanıp oluşturulmuş bir araç. Hem sıcak hende pürüzlü asfaltta fokusa göre daha sessiz ve daha konforlu. Ancak bu konfor artışı yol tutuşundan ödün verilerek sağlanıyor. Fokusla rahatlıkla dönebildiğim virajlarda megan kesinlikle çizgi kaybediyor. Çizgiyi korumaya yönelik direksiyon hareketleri ise aracın arkadan kayma eğilimine girmesiyle sonuçlanıyor.

 

Araç yakıyor da yakıyor;

Yoğun şehir dışı olmak üzere karışık 8.6 lt/100 km yakıyor. Şehir dışı 5.7 lt/100 km yakarken sırf şehir içi 10.3 lt /100 km yakıt var.

Ankara'dan gelirken şereflikoçhisar çıkışında araç 98km/h hızdayken sıfırlayıp 70 km sonra kontrol ettiğimde ara. 4.6 lt/100km yakıt yakmış. Ya röno yada pompacı bana şaka yapıyor.

NOT: Dikkatimi çeken bir olay oldu CVT'nin karakteriyle alakalı sanırım. Araç harekete başladığı anda anlık yakıt 15lt oluyor hız 50 km kadar çıkıyor ve bu anlık yakıt böylece devam ediyor. 50 km/h hızda Yol aldıkça kademe kademe  anlık yakıt düşüyor. Bu tamam.

İkinci durumda şöyle araç harekete başlıyor anlık yakıt 15Lt oluyor 50 km hıza ulaşınca ayağımı gazdan hafif çekip tekrar gaza bastığımda anlık yakıt anında 5.5 civarına düşüyor.

Ben bunu şununla açıkladım. Araç 50 km/h hıza ulaştığında araç beni 60 km/h hıza çıkılacakmışgibi aracı devirli tutuyor. Siz gaza aynı seviye bastıkğınız sürece bu devir sabit kalıyor. Ayağınızı gazdan çekip bastığınızda ise deviri düşürüp. Vites oranını değiştiriyor.

 

Tümsek ve derin çukurlar;

Araç tümsek ve derin çukurlarda oldukça sarsılıyor. Bu sarsılma aracın her yerinden burulması ve çeşitli gıcırtılar çıkartmasına neden oluyor.

 

Rüzgar sesi yok mutluluk var;

Araç yüksek hızlara(135 km/h) çıkıyor ancak içeriye rüzgar sesi almıyor. Megan 3 lerde 160km/h rüzgar sesi sınırıymış. Ayrıca dikkatimi çeken şey camlar açıkken de gayet sessiz. Bir sürüş mümkün. Ben genelde 95-105 arası seyahat ediyorum.

 

Görüş aralığı;

Aracın dikiz aynası gayet başarılı arka camdan dışarıyı rahatlıkla görmenizi sağlıyor. Arkadan ışık düştüğünde hızla kararıyor ve sizi ışığa karşı koruyor. Ancak arkadan gelen ışık açılıysa ayna kararmayı unutuyor. Özellikle viraj sollamalarında bu sorunu sürekli yaşıyorum. Bunu biraz deştiğimde aynanın ortasındaki sensöre ışığın düşme açısının önemli olduğunu anladım. İki sensör yardımıyla bu sorun çözülür.

Aracın sola ve sağa dönüşlerinde sağdaki araçların görüşü zor oluyor. Buna sebep C sütununun nispeten kalın yapısı.(HatchBack kronik sorunu) Bunun haricinde özellikle ön cam ve ön yan cam görüş açıları çok başarılı.

 

Merak ettiğini şeyler varsa buradan cevaplayabilirim.

 

 

On 19.07.2017 at 12:30, Haşmet Güngör yazdı:

özel bir Yağı var tabi 40 bin diye biliyorum ama servise sorman da yarar var. Araba sessiz ise, inerken stop etmeyi unutabilirsin başıma çok geldi.Kendiliğinden etmiyor.

 

Teşekkürler abi. Aynen geçenlerde arabadan indim gittim alış veriş vs. Geldim araba çalışıyor. :D

 

On 19.07.2017 at 12:08, Serkan Aktay yazdı:

Kazasız belasız güle güle ulanmak dileğiyle. Benimde tip olarak çok hoşuma giden bir model. 

Peki araç çalışırken el freni nasıl devreye sokuluyor?

 

Serkan orta konsoldaki elektronik park frenini yukarıya kaldırdığında devreye giriyor. Diğer türlü araç stop ettiğinde devreye giriyor. Çalıştırılıp gaza dokunulduğunda ise devreden çıkıyor.

Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik
Bir saat önce, Mert Gülkokan yazdı:

Merhaba iyiki jazz cvt almadınız bizde var araç babamın olmasa yakarım valla benim merak ettiğim megane 1.6 motoru lpg ile uyumlu mu ayrıca ortalama fiyatlar nedir ?

 

Mert Jazz CVT nin sorunu nedir? Yazarsan sevinirim.

 

Megan motoru LPG ye tam uyumlu ve işin iyi tarafı lpg seçmiyor her türlüsüne ayak uyduruyor. Ben Movato mrc şirins gibi enjektörleri kaliteli kitleri beğeniyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
10 dakika önce, İbrahim Çelik yazdı:

 

Araç yakıyor da yakıyor;

Yoğun şehir dışı olmak üzere karışık 8.6 lt/100 km yakıyor. Şehir dışı 5.7 lt/100 km yakarken sırf şehir içi 10.3 lt /100 km yakıt var.

 

 

Qashqai gibi.. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Kazasiz belasiz. Turanza dan nefret ettim ben. Erken yiprandi gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik
3 saat önce, Mert Gülkokan yazdı:
3 saat önce, İbrahim Çelik yazdı:
 
Mert Jazz CVT nin sorunu nedir? Yazarsan sevinirim.
 
Megan motoru LPG ye tam uyumlu ve işin iyi tarafı lpg seçmiyor her türlüsüne ayak uyduruyor. Ben Movato mrc şirins gibi enjektörleri kaliteli kitleri beğeniyorum.

Jazzdaki tork konventörlü cvt şanzımanda ciddi güç kaybı var motorda 1.4 olunca rampa çıkmak düz yolda araç sollamak zor sollamaya çıkmadan önce garantiye alıp ne verdiyse basmak lazım araç tam şehir içi aracı ramapada 70 80 görünce seviniyorum ve rampada hızlanma falan zor

 

Mert bu araç 1.6 motorlu 115 bg güç üretiyor. Çok dik rampalar görmedik ancak genel olarak iyi gidiyor. Sollamalarda aynen dediğin gibi. Bi ara daldım sıkışınca bastım araba gitmedi. 2-3 arabayı kilitledim. Millet çok ciddi tepki gösterdi. Böylece artık dizel tork canavarına binmediği daha net anlamış oldum. Baba anne modu devam.

 

2 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Kazasiz belasiz. Turanza dan nefret ettim ben. Erken yiprandi gibi geliyor bana.

 

Yalnız çok sert frenleme yaptığımda bile lastik kaymıyor. Durma mesafesi çok iyi gibi geldi.

 

3 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Qashqai gibi.. 

 

Onu sen biliyorsun abi. Biz daha binemedik. :good1:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cvt benim gözümde en harika şanzımandır. Ben sokak aralarında, kara yollarında, hangi vitesde gitsem diye uğraşırken cvt oranı kendi ayarlayıp devri sabit tutarak gidiyor olması beni çok mutlu ediyor. 

Sokak arasında giderken 2 nci vitesde bağıran, 3ncü vitesde boğulan motor derdinden kurtuluyorsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik
Bir saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Cvt benim gözümde en harika şanzımandır. Ben sokak aralarında, kara yollarında, hangi vitesde gitsem diye uğraşırken cvt oranı kendi ayarlayıp devri sabit tutarak gidiyor olması beni çok mutlu ediyor. 

Sokak arasında giderken 2 nci vitesde bağıran, 3ncü vitesde boğulan motor derdinden kurtuluyorsun. 

 

Ali benim şikayetim uzun yolda CVT nin keyif vermiyor oluşu. Aslında ben de çok beğendim. Vites geçişleri hiç anlaşılmıyor. Fısır fısır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
(düzenlendi)
On 11.08.2017 at 16:54, İbrahim Çelik yazdı:

 

 

Yalnız çok sert frenleme yaptığımda bile lastik kaymıyor. Durma mesafesi çok iyi gibi geldi.

 

Ilk 2 yil performans cok iyi. Ben kislikta kullandim 2.5 yil oldu araci alali su an aracim 48 binde ve sifirdan beridir bende ilk defa gecen hafta araci kaydirdim. 40 bin km yaptim tahminim. Degisim istiyor bu sefer Lassa bakacagim onun yorumlari daha olumlu ve daha once kullandigim bir lastik. Sikintim bayagi sert geldi bana. Lassa o kadar degildi. Gerci ebat farki da var.

tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...