İçeriğe Yönlendir

110 ps GLX Connect Kıyaslaması


Volkan Ceneviz

Recommended Posts

Volkan Ceneviz

Herkese merhabalar. Bahsi geçen 2010 model 110 ps connect düşünüyorum karar kılmak üzereyim ancak bu araç performans yönünden çok beğenilir dikkat ettiğimde 85 ps megane 2 aracın performans değeri ile aynı nerede ise mesela 0-100 hızlanmaları ikisininde 12 saniye torku birinin 2,500 devirde 280 iken megane 2 nin 1900devirde 200 bu tür kıyaslamalar ne kadar fark yaratıyor mesela performans değeri koca 110 ps ile 85 ps arasında bu kadar hantallık nasıl oluşuyor diyeceksiniz araç ağırlığı aerodinamik yapı vs. ama içine bindiğimizde performans hissedilir derecede mesela megane 2 kullanmıştım kalkışlar vs. hantal gibi idi hatırladığım kadarı ile ama connect binen kullanan çok seri güçlü olduğunu söyler. bu tür kıyaslamayı nasıl yaparız

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
13 saat önce, Volkan Ceneviz yazdı:

ağırlığı aerodinamik yapı vs. ama içine bindiğimizde performans hissedilir derecede mesela megane 2 kullanmıştım kalkışlar vs. hantal gibi idi hatırladığım kadarı ile ama connect binen kullanan çok seri güçlü olduğunu söyler. bu tür kıyaslamayı nasıl yaparız

 

Beygir ve tork her şey değildir.. Anladığım kadarıyla siz de farkındasınız bunun ve açıklamışınız da kısmen.. 

Ağırlık

Airodinamik yapı

Rüzgar direnci. 

Bunlar aşikar ve gözle görünür olan farklar.. 

Görmediğimiz şey ise.. 

Vites ve diferansiyel oranları. 

Connect yük aracıdır, 1 ve 2. vites oranları kısadır. Bu sebeple boş iken diğer araçlardan seri görünebilir.

Ayrıca tork bandı önemlidir.. 

Megane 1500-3000 devir aralığında maksimum tork veriyorsa bir güç patlaması yaşatmaz ama seridir.. 

Connect 1800-2200 arasında maksimum tork veriyorsa bir güç patlaması hissettirir o devirde öne atılır ve çok seriymiş gibi hissedilir.. 

 

Kıyaslamaları emsalleri ile yapmalıyız.. 

Connecti kangoo ile kıyaslamalıyız.. 1. kural bu.. 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz
(düzenlendi)
8 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Beygir ve tork her şey değildir.. Anladığım kadarıyla siz de farkındasınız bunun ve açıklamışınız da kısmen.. 

Ağırlık

Airodinamik yapı

Rüzgar direnci. 

Bunlar aşikar ve gözle görünür olan farklar.. 

Görmediğimiz şey ise.. 

Vites ve diferansiyel oranları. 

Connect yük aracıdır, 1 ve 2. vites oranları kısadır. Bu sebeple boş iken diğer araçlardan seri görünebilir.

Ayrıca tork bandı önemlidir.. 

Megane 1500-3000 devir aralığında maksimum tork veriyorsa bir güç patlaması yaşatmaz ama seridir.. 

Connect 1800-2200 arasında maksimum tork veriyorsa bir güç patlaması hissettirir o devirde öne atılır ve çok seriymiş gibi hissedilir.. 

 

Kıyaslamaları emsalleri ile yapmalıyız.. 

Connecti kangoo ile kıyaslamalıyız.. 1. kural bu.. 

 

 

 

o zaman şöyle sorayım 4 kişi düşünün ve artvinin yokuşlu yollarını düşünelim hangi araç daha performans ile yani rahatlıkla çekişten düşmeden problem yaşamadan seri akıcı gidebilir sollamalarda hangisi ataktır megane 2 85 hp araçta nedense güç hissedemezdim 110 luk hiç kullanmadım 90 lık almak istemiyorum almışken iyisi donanımlısı performanslısı olsun istiyorum fluence megane 2 opel astra serileri arasında kaldım ama bütçeme ve aileme göre connect mantıklı geliyor 

ayrıca bir başka sorum var bazı satışta ki araçların hasar kaydı olup kendisinde basit lokal boyalar olduğu sadece karşı tarafın hasarı karşılandığı söyleniyor bunlar doğru olabilir mi 

tarihinde Volkan Ceneviz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
14 saat önce, Volkan Ceneviz yazdı:

o zaman şöyle sorayım 4 kişi düşünün ve artvinin yokuşlu yollarını düşünelim hangi araç daha performans ile yani rahatlıkla çekişten düşmeden problem yaşamadan seri akıcı gidebilir sollamalarda hangisi ataktır megane 2 85 hp araçta nedense güç hissedemezdim 110 luk hiç kullanmadım 90 lık almak istemiyorum almışken iyisi donanımlısı performanslısı olsun istiyorum fluence megane 2 opel astra serileri arasında kaldım ama bütçeme ve aileme göre connect mantıklı geliyor 

 

 

Tabi ki connect daha seri ve atak ilerler.. 

Çünkü.. 

Megane için 4 yolcu maksimum yük demektir. Connect için ise 4 yolcu megane'daki yolcuların kabanı gibidir. Connect anlattığınız yolda 1000-1500 kg yüklerle ilerleyebilecek şekilde üretilmiştir. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz
11 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Tabi ki connect daha seri ve atak ilerler.. 

Çünkü.. 

Megane için 4 yolcu maksimum yük demektir. Connect için ise 4 yolcu megane'daki yolcuların kabanı gibidir. Connect anlattığınız yolda 1000-1500 kg yüklerle ilerleyebilecek şekilde üretilmiştir. 

 

 

o halde şunu öğrenmek isterim ilanlarda tourneo connect var birde transit connect ve serileri var mesela Ks10 , Ks10 s , Ks 10 tdi vs vs farklı ilanlar ben 110 luk en fulunu almak istiyorum yokuş kalkış esp vs vs olanı hangi model seriye bakmam gerekir transit connect bölümünde çokça buluyorum ama onlar farklı olmasın ilk baktığım far anahtarında otomatik bölümü :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
17 saat önce, Volkan Ceneviz yazdı:

o halde şunu öğrenmek isterim ilanlarda tourneo connect var birde transit connect ve serileri var mesela Ks10 , Ks10 s , Ks 10 tdi vs vs farklı ilanlar ben 110 luk en fulunu almak istiyorum yokuş kalkış esp vs vs olanı hangi model seriye bakmam gerekir transit connect bölümünde çokça buluyorum ama onlar farklı olmasın ilk baktığım far anahtarında otomatik bölümü :)

 

Tam net bilmemekle birlikte.. 

tourneo yolcu için tasarlanmış transit yük için tasarlanmış.. Bagaj kapakları vs değişik.. 

210-220'ler.. alçak ve yüksek tavanları işaret ediyor olmalı.. 

TDDI ve TDCI vardı eskiden.. Bu da enjektör ve pompa sistemini işaret eder.. 

tourneo 210 TDCI olmalı ama güncel donanım bilgilerini bilmiyorum.. Arkadaşlar yardımcı olacaktır.. 

 

Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz
(düzenlendi)

bilgili kişilerden yardım bekliyorum ruhsatta ki yazan çeşitli serilerin bir birinden bir farkı varmı mesela 110 luk en full glx oluyor sanırım o modeli alabilmem için hangi seri olmalı ruhsatta 75 90 ya da 110 yazıyor mu ben ks210 biliyorum kombi vs vs 

tarihinde Volkan Ceneviz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 22.07.2017 at 17:52, Volkan Ceneviz yazdı:

bilgili kişilerden yardım bekliyorum ruhsatta ki yazan çeşitli serilerin bir birinden bir farkı varmı mesela 110 luk en full glx oluyor sanırım o modeli alabilmem için hangi seri olmalı ruhsatta 75 90 ya da 110 yazıyor mu ben ks210 biliyorum kombi vs vs 

 

Ruhsatta kW cinsinden motor güçleri yazar.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Yalnız şunu da hesaba katmanız gerekli. Her şey performans değildir. Konforda önemlidir. Bahsettiğiniz ticari araçtır ve konfor seviyesi düşüktür. Asıl amacı yük taşımaktır. Yani ben alıp binek olarak kullanacağım diyorsanız konforda ön plana çıkıyor. Karma kullanım için bir şey diyemem..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Tanrıveren

şehir içi 90 lık 6.5litrelerde gezerken 110luk 7 7.5 litre yakmaktadır.Uzun yolda ise bu durum tam tersidir.

Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz
(düzenlendi)
9 saat önce, Furkan TANRIVEREN yazdı:

şehir içi 90 lık 6.5litrelerde gezerken 110luk 7 7.5 litre yakmaktadır.Uzun yolda ise bu durum tam tersidir.

yani 110 luk şehir içi fazla mı yakıyor :/  140 bin km de ki bir connect ne tür sorun sıkıntılar çıkartabilir turbo pompa enjektör vs. problemi yaşatırmı bu km lerde 

tarihinde Volkan Ceneviz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Furkan Tanrıveren
9 dakika önce, Volkan Ceneviz yazdı:

yani 110 luk şehir içi fazla mı yakıyor :/  140 bin km de ki bir connect ne tür sorun sıkıntılar çıkartabilir turbo pompa enjektör vs. problemi yaşatırmı bu km lerde 

110 luk şehir içinde kullanım tarzına göre değişir trafikte dur kalk çok yaparsan en fazla 110luk yakar ama uzun yolda da en az 110luk yakar şirketin connecti 205k oldu daha hiç bi sıkıntısı yok ama şahsi fikrim km düşük düzgün kullanılmış connect bulursan daha iyi olur.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
yani 110 luk şehir içi fazla mı yakıyor :/  140 bin km de ki bir connect ne tür sorun sıkıntılar çıkartabilir turbo pompa enjektör vs. problemi yaşatırmı bu km lerde 

Her zaman var o risk, bakıma bağlı
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...