İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Hız 120 km/h 'yi Geçmiyor


Özkan Yenigün

Recommended Posts

Özkan Yenigün

Sanki Turbo devrede değilmiş gibi. 5. viteste devir 2500 i hız ise 110-120 arasında kalıyor malesef..

XXlaJ3.jpg

Yorum bağlantısı
Özkan Yenigün
(düzenlendi)

Servet Aydın arkadaş "Karter havalandırma borusu kaçırıyor, araç güç üretmiyor" demiş..Bu parçayı mı değiştirmek gerekli acaba.  Yağ temizle spreyi alıp bi girişecem o bölgeye bakalım..

tarihinde Özkan Yenigün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur Yeşil
(düzenlendi)

Bilgisayara bağlayıp aruza kodlarına bi bakın bence.Bende de 110'luk dizel focus var,aynı sorunu yaşıyorum.Bilgisayarda gaz pedalı sensörü diye arıza kodu veriyor.

tarihinde Onur Yeşil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

O hortum turbo emis olmali. Karter havalandirma hava filtresine girer genellikle ama?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bu parça turbo basıncına kısıtlama getirmez. Bağlantı noktaları O-ringleri deforme olmuş.

Şimdi, Sani Gerşon yazdı:

O hortum turbo emis olmali. Karter havalandirma hava filtresine girer genellikle ama?

Orazı hava filtre çıkışı Sani. Sağ taraf filtreden gelen yer

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Bu motorda hava filtresine sadece dışarıdan gelen hava giriyor Servet abinin dediği gibi.

Bu tip problemlerde hep maf sensörünü değiştirirler önce ama? 

Yorum bağlantısı
Özkan Yenigün
20 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Emre ben değiştirmedim ve land bana 23.bin tlye mal oldu hatırlarsın

Ciddi misiniz Maf sensörü değişmedi diye mi oldu?

Yağlı olan kısmı söktüm tertemiz halde geri taktım,herhangi bişe değişmedi.. Bakalım tekrar yağlanma olacak mı? Bu arada maf sensörünü de görmüş oldum...İnsallah basit bir durumdur.Turbonun tamamen değişmesi durumu olmaz insallah.

3 saat önce, Onur Yeşil yazdı:

Bilgisayara bağlayıp aruza kodlarına bi bakın bence.Bende de 110'luk dizel focus var,aynı sorunu yaşıyorum.Bilgisayarda gaz pedalı sensörü diye arıza kodu veriyor.

Sonuç ne oldu veya karar aşamasında mısınız?

 

Ayrıca bu şeklide kullanım araçta sıkıntı yarartır mı?

Yorum bağlantısı
Onur Yeşil
2 saat önce, Özkan Yenigün yazdı:

Ciddi misiniz Maf sensörü değişmedi diye mi oldu?

Yağlı olan kısmı söktüm tertemiz halde geri taktım,herhangi bişe değişmedi.. Bakalım tekrar yağlanma olacak mı? Bu arada maf sensörünü de görmüş oldum...İnsallah basit bir durumdur.Turbonun tamamen değişmesi durumu olmaz insallah.

Sonuç ne oldu veya karar aşamasında mısınız?

 

Ayrıca bu şeklide kullanım araçta sıkıntı yarartır mı?

Şu an müdahale ettiremiyorum,vakit ve nakit...

Böyke kullanıyoruz bakalım.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Maf sensörü hatası vermiyordu araç. Sonra kurcalaya kurcalaya ben bozdum.

Dediğim yerin hareketine bakın. Eğer hareket yoksa onu çalıştıran selenoid motorun arka kısmında. Hortum çıkmış olabilir vgt selenoidi üstünde

Yorum bağlantısı
Özkan Yenigün
(düzenlendi)

Peki maf arızalı olsa mutlaka motor arıza ışığı yakar mıydı?

tarihinde Özkan Yenigün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kısmen okursa hata vermez, yeterli ölçüm yapmadığı için yakıt ve turbo basıncı kısıtlı kalır, güç düşük, yüksek performanslı kullanım talebi olduğunda tüketim fazla olur

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

hava filtresinden gelen boruya üstten birlesen boru, karter havalandirma borusu... Sanki onun kelepcesinin oralarda bir yirtik var gibi. Temizlediniz  zaten yakinda belli olur. Eger oralar yirtiksa, oradan gecen hava maf sensöründen gecmez. Motora fazladan hava girmis olur ama performansa ne derece etki eder bilmiyorum. Solenoid valf yanlis bilmiyorsam motorun sag tarafinda, üstten bakinca ortalarda olmasi lazim. Kahverengi...

Calisip calismadiginin kontrolünü Servet abi söylemis sanirim. Yanliz solenoid valf biraz gicik bir parcadir. Bazen calisip bazen calismama gibi bir durumu da olabiliyor diye okumustum.

Bu arada eliniz degmisken tüm borulara ve enjektör diplerine tekrardan göz gecirin, alt kisimlarini elle yoklayin, özellikle kelepce kisimlarina iyi dikkat edin derim ben kacak var mi diye...

Yorum bağlantısı
Özkan Yenigün
(düzenlendi)
19 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Maf sensörü hatası vermiyordu araç. Sonra kurcalaya kurcalaya ben bozdum.

Dediğim yerin hareketine bakın. Eğer hareket yoksa onu çalıştıran selenoid motorun arka kısmında. Hortum çıkmış olabilir vgt selenoidi üstünde

 

 

Dediğiniz yerde hareket var...Pc ye bağlandı hiçbir hata bulunamadı...Usta turbo devrede ama sanki içindeki mekanizma ( küçük pervaneyi kastetti galiba) takılıyor basınç üretmiyor gibi bişeyler söyledi..İki servise daha götürdüm aynı..Araba kalacak bi iki gün bakacaz dendi...Ne yapmalı Önce bi turbocuya götürüp söktürüp baktırmak mı mantıklı acaba?

tarihinde Özkan Yenigün tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özkan Yenigün
(düzenlendi)

Arkadaşlar turbo söküldü ve tamir edildi.Sorun  halloldu.Hatrı sayılır iyileşme ile çok şğkğr bu gece rahat bi uyku çekerim...İnşallah başıma bi daha iş açmaz..

RPpNno.jpg

y3p1G0.jpg

tarihinde Özkan Yenigün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Vgt açısını ayarlayan prim hasar görmüş galiba. Sorunun çözülmesine sevindim
Keyifle kullanın :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özkan Yenigün
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Vgt açısını ayarlayan prim hasar görmüş galiba. Sorunun çözülmesine sevindim
Keyifle kullanın :)

 

Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Geçmiş olsun... Huzur :)

 

 

13 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Geçmiş olsun.

 

11 dakika önce, Eren Gökmen yazdı:

gecmis olsun. Kirilmis mi orasi?

Çok teşekkürler. Gerçekten şimdi keyfi çıkıyor.... :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...