İçeriğe Yönlendir

C Max 1 - Yolda Kalır Gibi Oldum


Fatih Aldemir

Recommended Posts

Fatih Aldemir
(düzenlendi)

Kayseri 'den Batman'a dönerken Elazığ civarında uzunca bi rampa çıkışında motordan pat diye bir ses geldi, dikiz aynasından bir duman bulutu gördüm.
Tüm hayatım film şeridi gibi gözümün önünden geçti [emoji3]
Araçta eşim ve en küçüğü 6 aylık olan 3 oğlum da vardı.
Aracı hemen kenara çekip durdurdum. 5-10 saniye bekledikten sonra inip motor kaputunu açtım.
Fotoğrafta işaretli yerdeki metal kelepçe kırılmış (bildiğin kırılmış) ve hortum yerinden çıkmış. Alet çantamda kelepçe hep olurdu ama yıllardır hiç işe yaramadığı için atmışım [emoji4] Ne yapabilirim diye düşünürken gözüm hava filtre kutusundaki kelepçeye takıldı, onu söküp Turbo hortumuna taktım, hava filtre kutusu hortumunu plastik kelepçe ile sıktım. İlk mesken mahalde gördüğüm su tesisatçısından aldığım kelepçeyi de hava filtre kutusuna taktım geri.
Uzun lafın kısası, lütfen uzun yola çıkmadan yanınıza kelepçe alın [emoji3] Ben bu yolculuktan sonra yanımda kelepçe ve yedek Turbo hortumu olmadan bi yere gitmemeye karar verdim. d61d328d1edd66f61c464e9a5f5405af.jpg

 

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
  • Beğen 14
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Geçmiş olsun, turbo gidince eski 1.9 Doblodan kötü oluyordur sanırım performans onda hacim fazla en azından :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Şimşek
(düzenlendi)

Geçmiş olsun.

 

tarihinde Mustafa Şimşek tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihangir Yazıcı

fatih yola çıkmadan kontrol et ben oyle yapıyorum gaza bastığında o hortum şişer eline koy gaz verince anlarsın kelepçen kırılması enteresen maf sensorunu temızle yannlış olçüyor olabilir yada kelepçen aç tak deforme olmuştur

Yorum bağlantısı
Fatih Aldemir

Yarın sanayiye gideceğim inşallah. Sucudan aldığım kelepçeyi uygun olanla değişeceğim. Sucudan aldığım daha kalındı. Bilgisayar ya da telefon ile bağlanıp sensörün doğru çalışıp çalışmadığını anlamak mümkün mü?

Yorum bağlantısı

Ankara dan yola cıktım, Afyon da mola verdim. Problem yoktu. Fakat bir ara klima açıkken aracı kaldırırken stop ettirdim. Daha once hiç olmamıştı. Şüphelenmedim. Özdileğin yanından İzmir istikametindeki rampayı gayet rahat çıktım indim. İzmir- Antalya yol ayrımından üst geçitten Denizli tarafına saptım çekiş düştü. Bir baktım arka taraf görünmüyor. Bir kara duman ki görmeyin.Araba dizeli yakamıyor, belli. Arkadan gelen fabrika bacası sanır. Önce yakıttandır deyip depoyu full yaptım ve enjektör temizleyici katkı attım. Daha önce motoru sıkıştırmamama rağmen 110 un altına inmediğim rampayı 50 km hızla zor çıktım. Araba oldu traktör. Aklımdan bir sürü senaryo(egr, turbo, enjektörler) geçiyor. Derken daha önce yukarıdaki resimde yağ koyulan kapağının yanındaki körüğün yırtıldığı aklıma geldi. Turbo belli bir devirde ıslık çalıyordu ve aracın çekişi çok olmamakla birlikte düşmüştü. Hava aldığında çekişin düştüğü aklıma geldi. Kaputu açtım. Önce hiçbir şey göremedim. Oğlumu direksiyona oturtup gaza bas dememle intercooler hortumunun(Yağ kontrol cubugunun solundaki uzun körüklü hortum) yaklaşık 5 cm lik yırtığının olduğunu farkedince içim ferahladı. Oh be dedim. Sandıklı da sanayiye girip değiştirdim. İşçilikle 200 TL tuttu. Az veya cok inanın çelik çocuk yolda insanın başına böyle bir şey geldiğinde hele de yarım saat gibi bir sürede arıza giderilince gözünüz hiç bir şey görmüyor. Sandıklı sanayi girişinde Bosch servis diye bir yerdi ve usta diye düşündüğüm genç elindeki işi bırakarak benim araçla ilgilendi. Çocuklar ile hanımda yöbetici ofisi olan yerde istirahat ettiler. Sağolsunlar yolda kalmadık, rezil rüsva olmadık...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 29.07.2017 at 00:19, Bülent Tarakçı yazdı:

Ankara dan yola cıktım, Afyon da mola verdim. Problem yoktu. Fakat bir ara klima açıkken aracı kaldırırken stop ettirdim. Daha once hiç olmamıştı. Şüphelenmedim. Özdileğin yanından İzmir istikametindeki rampayı gayet rahat çıktım indim. İzmir- Antalya yol ayrımından üst geçitten Denizli tarafına saptım çekiş düştü. Bir baktım arka taraf görünmüyor. Bir kara duman ki görmeyin.Araba dizeli yakamıyor, belli. Arkadan gelen fabrika bacası sanır. Önce yakıttandır deyip depoyu full yaptım ve enjektör temizleyici katkı attım. Daha önce motoru sıkıştırmamama rağmen 110 un altına inmediğim rampayı 50 km hızla zor çıktım. Araba oldu traktör. Aklımdan bir sürü senaryo(egr, turbo, enjektörler) geçiyor. Derken daha önce yukarıdaki resimde yağ koyulan kapağının yanındaki körüğün yırtıldığı aklıma geldi. Turbo belli bir devirde ıslık çalıyordu ve aracın çekişi çok olmamakla birlikte düşmüştü. Hava aldığında çekişin düştüğü aklıma geldi. Kaputu açtım. Önce hiçbir şey göremedim. Oğlumu direksiyona oturtup gaza bas dememle intercooler hortumunun(Yağ kontrol cubugunun solundaki uzun körüklü hortum) yaklaşık 5 cm lik yırtığının olduğunu farkedince içim ferahladı. Oh be dedim. Sandıklı da sanayiye girip değiştirdim. İşçilikle 200 TL tuttu. Az veya cok inanın çelik çocuk yolda insanın başına böyle bir şey geldiğinde hele de yarım saat gibi bir sürede arıza giderilince gözünüz hiç bir şey görmüyor. Sandıklı sanayi girişinde Bosch servis diye bir yerdi ve usta diye düşündüğüm genç elindeki işi bırakarak benim araçla ilgilendi. Çocuklar ile hanımda yöbetici ofisi olan yerde istirahat ettiler. Sağolsunlar yolda kalmadık, rezil rüsva olmadık...

 

Senaryo çok kötü imiş.. Geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

Fiestayla başıma gelmişti, araçtaki çift taraflı bantla iyice sarıp 400 kilometre daha gitmiştim. Geçmiş olsun. Aileyle yolda kalmak kabus gibi .o nedenle pazar günleri uzun yola çıkmam genelde. Malûm her yer kapalı...

Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral
On 26.07.2017 at 21:06, Fatih Aldemir yazdı:

Kayseri 'den Batman'a dönerken Elazığ civarında uzunca bi rampa çıkışında motordan pat diye bir ses geldi, dikiz aynasından bir duman bulutu gördüm.
Tüm hayatım film şeridi gibi gözümün önünden geçti emoji3.png
Araçta eşim ve en küçüğü 6 aylık olan 3 oğlum da vardı.
Aracı hemen kenara çekip durdurdum. 5-10 saniye bekledikten sonra inip motor kaputunu açtım.
Fotoğrafta işaretli yerdeki metal kelepçe kırılmış (bildiğin kırılmış) ve hortum yerinden çıkmış. Alet çantamda kelepçe hep olurdu ama yıllardır hiç işe yaramadığı için atmışım emoji4.png Ne yapabilirim diye düşünürken gözüm hava filtre kutusundaki kelepçeye takıldı, onu söküp Turbo hortumuna taktım, hava filtre kutusu hortumunu plastik kelepçe ile sıktım. İlk mesken mahalde gördüğüm su tesisatçısından aldığım kelepçeyi de hava filtre kutusuna taktım geri.
Uzun lafın kısası, lütfen uzun yola çıkmadan yanınıza kelepçe alın emoji3.png Ben bu yolculuktan sonra yanımda kelepçe ve yedek Turbo hortumu olmadan bi yere gitmemeye karar verdim. d61d328d1edd66f61c464e9a5f5405af.jpg

 

Çok geçmiş olsun, ama çözüm de süper elinize sağlık...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...