Fatih Aslan 28 Temmuz 2017 Paylaş 28 Temmuz 2017 (düzenlendi) 2011 Mondeo 2.0 ecoboost 240 hp. Araçla ilgili internette fazla bilgi olmadığı için kendi izlenimlerimi paylaşmak istedim. Anlatımımın profesyonel kullanıcı değil günlük kullanıcı olarak değerlendirilmesi iyi olur. Aracı 1 aydır kullanıyorum. Makyajından ve donanımından bahsetmeme gerek yok. Araç sadece selective paket olarak çıkmış internetten paket içeriği ile ilgili detayı bulabilirsiniz. Benimkine extra tekno paket eklenmiş. Kör nokta uyarı sistemi ve adaptif hız sabitleyici mevcut. Araçta konfor üst düzeyde. Konfor adına tek olumsuzluğu deri koltukların yazın pantolonun arka kısmında ve sırt kısımda ıslaklık yapması. Koltuk soğutma yok bende sırt ve alta denk gelen minderlerden aldım. Terleme sorununu çözüyor ama kayma yapıyor. Aracın convers+ (Gösterge paneli bilgi sistemi) sistemi garip bir şekilde boş. Düşününki aracın her tarafında sensör olmasına rağmen sensörün nereden öttüğüne dair bir resim bilgi bulunmuyor. Benim aracımda müzik sistemi olarak Pioneer navigasyon var. Anladığım kadarıyla navigasyon olmayan sony müzik sistemli versiyonların convers+ sistemleri daha dolu. Kullanmadığım için çok da emin değilim yanıltmayayım. Rus bir adam bu konuda güncellemeler yapıyormuş videolarını izledim lastik basıncı, sensör göstergeleri radyo kontrolü cd kontrolü ne ararsanız var yani. Yol tutuşu bir harika. Zaten mk4 mondeolarda çoğu tanıtımda yol tutuşu konusunda övgüler var. 0 – 100 denilen gibi 7.5 saniye denedim oluyor. 100 – 200 arasıda öyle nazlanarak çıkmıyor. 220 yaptım 150 gibi görünüyor. Gelelim yakıta. İstanbul Erzurum arası uzun yolda ortalama 7,5 litrenin altına düşmedi 9,5 litrenin üstüne çıkmadı. Hız olarak en az 120 en fazla 190 yaptım. Şehir içi yakıtı söylemeden önce şunu bi anlatayım. Her şehir içi aynı değil. Şöyleki çoğu kullanıcı İstanbul ve ankaradaki şehir içi ortalama tüketimini yakıt değeri olarak forum sitelerine koyuyor. Ben erzurumda yaşıyorum. Aracı çoğunlukla işten eve evden evden işe kullanıyorum. Bu güzergahım çok uzun bir mesafe değil ortalama 6 veya 7 km. bu güzergah bol atlatmalı bol ışıklı ve bol önüne araç çıkacak bir güzergah. Yani istanbulda veya ankarada olduğu gibi arada kaptırıp gideceğim bir yol hiç yok. Bu yolda yol bilgisayarı işe giderken 14 litre dönüşte ise 13 litreyi gösteriyor. Bu aracın kitapçığında şehir içi yakıt tüketimi 10.9 görünürken birisi kalkıp ben şehir içi 9 litrenin üstüne çıkmadım daha derse anlayınki bu adam istanbulda ankarada artık neredeyse otobanda e5 de kaptırıp uzun yol olarak kullandığı tüketimi şehir içi saymış demektir. Bu konu için aslında farklı bir konu açıp tartışmak lazım. Ben dediğim şartlarda şehir içi bu aracın ortalama yakıt tüketimini 14 litre ölçüyorum ve bu araç için kesinlikle göze gelmeyecek bir rakam. Bu aracı düşünen arkadaşlar içim önerim eğer ben konfor güç karizma istiyorum gerisi teferruat diyorsanız bu aracı hiç düşünmeden alın. Yüzünüzü bolca güldürecek bir araç. Yok benim için yakıt önemi diyorsanız 1.6 atmosferik C segmenti bir araç alın tüpüde taktırın dizelden bile az yakıyolar. Bu aracı alırken çok yakacağını bile bile aldım ve şu an verdiği performansa bakınca az bile yakıyor. Aracı sakin kullanırım diye düşünmeyin araç ona çok müsait değil kendi kendine agresif kullanmaya itiyor. 28 Temmuz 2017 tarihinde Fatih Aslan tarafından düzenlendi 14 Yorum bağlantısı
Murat Bal 28 Temmuz 2017 Paylaş 28 Temmuz 2017 Fotografları var mı ? Makineyi görmek isterim 2 Yorum bağlantısı
İsmail Kuzgun 28 Temmuz 2017 Paylaş 28 Temmuz 2017 Aracın Manifold ve turbo dağıtması hastalık Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 29 Temmuz 2017 Paylaş 29 Temmuz 2017 27 dakika önce, Sefa Çelik yazdı: Jaguar XF'lerdeki 2.0 240 hp benzinli motorla aynı motorlar, değil mi? Aynı. Volvo ve Rover evoque' tada bu motor uzun süre kullanıldı.O yıllardaki Ford'un bünyesinde olan bütün araçlarda yaygın bir şekilde kullanılmıştır. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 31 Temmuz 2017 Paylaş 31 Temmuz 2017 Allah hayırlı etsin, kaza bela vermesin. Yorum bağlantısı
Ersin Alan 8 Ağustos 2017 Paylaş 8 Ağustos 2017 On 29.07.2017 at 00:20, İsmail Kuzgun yazdı: Aracın Manifold ve turbo dağıtması hastalık Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Konuyu biraz açar mısın Yorum bağlantısı
İsmail Kuzgun 8 Ağustos 2017 Paylaş 8 Ağustos 2017 Bu sorunu 4 kere yaşadım bu araçta 9 aydır bende bu arac Çalışması bile diğer araçlardan farklı güçlü arac birde asılınca ister istemez manfold içi sac dağılıyor 3 katman bu en alt katman yüksek ısıdan dayanmıyor parçayı turboya atıp dağıtıyor turbo manifold ile geliyor fiyatı da 14 bin lira Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi 1 Yorum bağlantısı
kasım turaç 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 14 saat önce, İsmail Kuzgun yazdı: Bu sorunu 4 kere yaşadım bu araçta 9 aydır bende bu arac Çalışması bile diğer araçlardan farklı güçlü arac birde asılınca ister istemez manfold içi sac dağılıyor 3 katman bu en alt katman yüksek ısıdan dayanmıyor parçayı turboya atıp dağıtıyor turbo manifold ile geliyor fiyatı da 14 bin lira Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Merhabalar, 2 ay önce aldığım 240hp yol canavarında bu sorunun kronik olduğunu araç sahibi söylemişti. Bu aracın kronik sorunu ancak çözüm bulmuşlar üretim esnasında kullanılan turbo ve monifold aliminyum olduğu için çabuk bozuyor. Benim şuan kullandığım araca ANKARA TAN oto ( yetkili ford servisi ) çelik turbo ve manifold takmış (28.haziran.2017) tarihinde . 2 yıl garantili fiyatı 7250tl. Dışarıdan turbo 3000 ila 3500tl ye bulunabiliyor ancak macera yaşamaya gerek yok. Yorum bağlantısı
İsmail Kuzgun 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Bu arac turbo ve manifod tek parça hocam servis flyatı sana yazdım servis bulamadığı çelik turbo nedir sorun manifold zaten turboda degil 7250 tl bana bulsana çok ciddiyim hemen sipariş verecem ??Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Yorum bağlantısı
Ersin Alan 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 49 dakika önce, İsmail Kuzgun yazdı: Bu arac turbo ve manifod tek parça hocam servis flyatı sana yazdım servis bulamadığı çelik turbo nedir sorun manifold zaten turboda degil 7250 tl bana bulsana çok ciddiyim hemen sipariş verecem ?? Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Ford bu konuda sorumluluğu almalı aslında Yorum bağlantısı
kasım turaç 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 6 saat önce, İsmail Kuzgun yazdı: Bu arac turbo ve manifod tek parça hocam servis flyatı sana yazdım servis bulamadığı çelik turbo nedir sorun manifold zaten turboda degil 7250 tl bana bulsana çok ciddiyim hemen sipariş verecem ?? Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi 5 saat önce, Ersin Alan yazdı: Ford bu konuda sorumluluğu almalı aslında Merhaba Kardeşim bak aracı satın alırken servisten aldığım turbonun değiştiğine dair resim bu. Yalan söylemiyoruz burada amaç birbirimize yardımcı olmak. Yorum bağlantısı
Fatih Emre 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 BW Part Number: *5303 998 0288 OEM Part Number:AG9N-6K682AM Manufacturer:Ford Vehicle:Pkw Engine:2.0 EcoBoost From:3/1/2012 Power (kW/HP):149/203 Yorum bağlantısı
İsmail Kuzgun 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Hocam bu arac turbosu manifold ile tek parça ya sen farklı bir araçtan bahsediyorsun yada garip bir iş bu ist da ford bayileri fiyat 12 14 arası turbo manifold tek parça ayrı ayrı degil ikisi bir arada geliyor Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildiBu arac 2.0 240 hp olduğuna eminmisin ??Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Yorum bağlantısı
İsmail Kuzgun 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Bu arac bu sorunu her zaman yapacak buna servis dahi garanti vermiyor ford yakışmıyor bu tutarsızlık parça ömrü 4 sene Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Yorum bağlantısı
Fatih Emre 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Evet dediğiniz gibi manifold ile komple görülüyor. Yorum bağlantısı
İsmail Kuzgun 11 Ağustos 2017 Paylaş 11 Ağustos 2017 Bunun fiyatıda servis te 10 ile 14 bin arası Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Yorum bağlantısı
kasım turaç 11 Ağustos 2017 Paylaş 11 Ağustos 2017 On 8/10/2017 at 15:07, İsmail Kuzgun yazdı: Hocam bu arac turbosu manifold ile tek parça ya sen farklı bir araçtan bahsediyorsun yada garip bir iş bu ist da ford bayileri fiyat 12 14 arası turbo manifold tek parça ayrı ayrı degil ikisi bir arada geliyor Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Bu arac 2.0 240 hp olduğuna eminmisin ?? Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Araç 240hp kardeş eminim. Ankara tan oto bu araçları getirten başbakanlık koruma aracı olarak kullanılmış bu araçlar. Şöyle bir dipnot belirteyim benim aracın silecek suyuna kadar Ankara tan otoda bırakılmış başka servis veya ustaya gitmemiş. O yüzden iyi niyet için indirim yapmış olabilirler Yorum bağlantısı
İsmail Kuzgun 11 Ağustos 2017 Paylaş 11 Ağustos 2017 Bugün aradım hocam 11 bin fiyat verdiler bana özellikle sordum ?Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Yorum bağlantısı
kasım turaç 11 Ağustos 2017 Paylaş 11 Ağustos 2017 4 dakika önce, İsmail Kuzgun yazdı: Bugün aradım hocam 11 bin fiyat verdiler bana özellikle sordum ? Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Benim aracın plakayı verin 06hd7548 belki indirim yapabilirler. Yorum bağlantısı
İsmail Kuzgun 11 Ağustos 2017 Paylaş 11 Ağustos 2017 OkTapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildiHocam no verir misin banaTapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Yorum bağlantısı
kasım turaç 11 Ağustos 2017 Paylaş 11 Ağustos 2017 55 dakika önce, İsmail Kuzgun yazdı: Ok Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Hocam no verir misin bana Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Benim tel no 0546 522 5226 Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz 12 Ağustos 2017 Paylaş 12 Ağustos 2017 Yaklaşık 50.000 Km kullandığım araç. Artıları saymakla bitmez. Eksileri koltuklarında yanal desteklerin zayıf olması. Parça fiyatlarının çok yüksek olması. Bazı parçalarının piyasada olmaması. Yüksek motor gücü ve torku nedeniyle aksların çabuk su koyuvermesi. Turbo problemleri (Bendeki garanti kapsamında değişmiş) Şanzımanın motora göre bi tık aşağıda kalması. Bunlara rağmen hala unutamadım. Ne zaman selective bir mondeo görsem arka egzozlarına bakarım. Tek çıkış varsa sorun değil çift çıkış varsa içim burulur. 1 Yorum bağlantısı
Tolga Diribaş 14 Ağustos 2017 Paylaş 14 Ağustos 2017 Herkese Merhaba, Öncelikle daha önce kullandığım 2006 Mondeo 2.0 tdci 130 hp 6 ileri aracımın turbosunu chip leyeceğim için keyfi olarak değiştirmiş biri olarak yazıyorum hatta forum da paylaştım okuyabilirsiniz. Garantisi bitmiş bir aracın turbosunu neden serviste değiştirmeye çalışırsınız anlamış değilim 2 katı 3 katı para vererek garantisi var demenin bir anlamı yok ki zaten bir sıkıntı olsa servis kullanıcı hatası vs.. diyerek işi yokuşa sürer diye düşünüyorum. Bu aracın turbosunun markasını modelini arkadaşlar paylaşmış tekrar yazayım BORG WARNER -OEM PART NUMBER- AG9N 6K682 AM ve Türkiye distribütörü merkezi Eskişehirde olan Köydeş ticaret diye bir yer , az önce İstanbul şubesini aradım , şuan ellerinde olmadığını sipariş geçerek temin edebileceklerini fiyatını da 2700 TL+KDV olduğunu öğrendim hatta telde konuştuğum ve eski bir rallici olduğunu öğrendiğim Melih Bey , özellikle bu ford mondeo 240 ps modeli için daha çok turbo değişimi talebi geldiğinden bahsetti ve birazda bilinçsiz sıkıştırma ve sonrasında beklemeden stop etme, yanlış yağ kullanımı vs.. gibi turbo kullanım kurallarını hatırlattı. Açıkçası bana göre parçayı alıp iyi bir özel servis de değiştirmek çok daha mantıklı. Bu arada tüketim verisi olarak paylaşmak isterim İstanbul-Antalya-Kaş-Göcek rotasında 4 kişi full bagaj 1000 tl lik benzinle 2300 km yol yaptım ortalama bilg da 7.9 lt olarak gerçekte de 8.2 civarında diyebilirim. Araçla ilgili izlenimlerimi daha önce aktarmıştım ancak tüketimiyle, iç hacmiyle, yol tutuşu ve performansıyla bir bütün olarak düşündüğümde gerçekten 2. el fiyatını sonuna kadar hakettiğini düşünüyorum. Keyifli kazasız belasız sürüşler dilerim. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts