Fatih Sarıkaya 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Bu tehlikeli birşey bunu zaten herkes biliyor,benim asıl öğrenmek istediğim;Araç rampa aşşağı giderken boşa aldığımızı varsayarsam dönen şanzıman dişlileri yağlanmaya devam edermi yoksa yağlamayı bırakıp şanzımanı tehlikeye atarmı.Mesela farklı bir örnek verecek olursam.Araçla yolda kaldık,bir arkadaşımız aracıyla bizim aracı servise çekecek,bu seferde araç çalışır vaziyette ve şanzıman boşta olacak.Özetle araç gidiyor ama vitesde değil şanzımanda ısınma yağlanmama gibi sorunlar olurmu? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Şanzımanla ilgili bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 10 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2017 1 dakika önce, Ersen Tapan yazdı: Şanzımanla ilgili bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. Bugün bir arkadaşla sohbet ediyorduk,bu rampa aşşağı boşa salma muhabbeti oldu,aynı zamanda şanzımanın yağlama yapmayacağını söyledi,bende olmaz öyle şey ama bilenlere sorup öğrenelim dedi. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Otomatik şanzıman içinmi konuşuyoruz , manuelmi ? Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 10 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2017 Şimdi, Ersen Tapan yazdı: Otomatik şanzıman içinmi konuşuyoruz , manuelmi ? manuel Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Şanzıman dişlileri yağın içinde vitesin boşta olması önemli değil diğer türlü her 3 senede bir şanzımanı revizyon ettiririz:) Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Kendi bilgilerime göre konuşuyorum, bence sıkıntı olmaz. Teknik olarak açıklayacak olanları bekleyelim birde. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Manuelde sıkıntı olmaz.. Otomatik boşa alınmamalı.. 4 Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Mantıkla yaklaşıyorum bence sıkıntı olmaz. Şöyle ki kırmızı ışıkta dururken atıyorum son 30-40 km hıza düştüğünde boşa alıp frenle duran çok sayıda insan var. Yıllardır bende öyle yapıyorum ve sorun olmuyor. Yorum bağlantısı
Aydın Sert 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 6 dakika önce, Eray Çalışkan yazdı: Mantıkla yaklaşıyorum bence sıkıntı olmaz. Şöyle ki kırmızı ışıkta dururken atıyorum son 30-40 km hıza düştüğünde boşa alıp frenle duran çok sayıda insan var. Yıllardır bende öyle yapıyorum ve sorun olmuyor. Kesinlikle ben de böyle yapıyorum. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 10 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2017 47 dakika önce, Aydın Sert yazdı: Kesinlikle ben de böyle yapıyorum. Bende öyle yapıyorum.Balataların uzun ömürlü olması için mümkün mertebe yeşil yananakadar boşta bekliyorum. Yorum bağlantısı
Volkan Turkmen 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Boşa almanın şanzımana hiçbir zararı olmaz, zaten yağ içinde dönüyor dişliler. Rampa çok uzun ise manuel araçlarda viteste gaz vermeden gitmek yerine boşta rolantide gitmek motor için daha sağlıklıdır. (hava şartları ve hız durumu dikkate alınmak kaydıyla) Yorum bağlantısı
Ahmet Özalp 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Boşa almanın şanzımana hiçbir zararı olmaz, zaten yağ içinde dönüyor dişliler. Rampa çok uzun ise manuel araçlarda viteste gaz vermeden gitmek yerine boşta rolantide gitmek motor için daha sağlıklıdır. (hava şartları ve hız durumu dikkate alınmak kaydıyla)Ben rampalarda turbo dizel arabamı boşa atmıyorum viteste gaz vermeden gidiyorum yanlış mı yapıyorum acaba 2 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 (düzenlendi) ağırvasıta için tehlikeli olur elbette ama binek için tehlike oluşmaz, boşa alındığında viteste gaza basmadan indiğinden daha fazla yaktığı söylenir.. ben şahsen vitesde iken araç yavaşlıyor ama boşa aldığımda araç hız sınırını geçmeden iniyorsa boşa alırım, viteste iken hız sınırı geçmeden iniyorsa viteste bırakıırım, yani hız sınınırında seyir etmesi için fren ve gaza basmadan nasıl inecekse ona göre indiririm.. Not; sürekli rampa iniliyorsa dağ yolu gibi bir yerde viteste olması daha iyi olur, boşta devamlı frenle inildiğinde balataları ısıtıp pelte haline getirilirse o zaman tehlike oluşturur... 10 Ağustos 2017 tarihinde Osman Bilgin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 (düzenlendi) Kapuz başı şelalerine buyurun. Boşçulara kaaaapuz ısmarlayacağım. Bişeeeee olmaz. 10 Ağustos 2017 tarihinde İbrahim Çelik tarafından düzenlendi 4 Yorum bağlantısı
Volkan Turkmen 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 3 saat önce, Ahmet Özalp yazdı: Ben rampalarda turbo dizel arabamı boşa atmıyorum viteste gaz vermeden gidiyorum yanlış mı yapıyorum acaba Yanlış demek doğru olmaz Ahmet, gaza basılmadığı için motor ateşleme yapmıyor bu nedenle bir süre sonra pistonlar ve motor soğumaya başlıyor, yakıtın yağlayıcı etkisi de vardır, bu da olmadığı için motoru soğuk bir şekilde zorla çevirmek anlamına geliyor viteste gitmek. Bu nedenle rampa eğer çok uzun ise boşta, motor rölantide gitmek daha sağlıklı olur. ""Kış (kar-buz) ve yağmurlu havalarda boşta gitmemek gerekir."" 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 4 saat önce, Ahmet Özalp yazdı: Ben rampalarda turbo dizel arabamı boşa atmıyorum viteste gaz vermeden gidiyorum yanlış mı yapıyorum acaba Kesinlikle doğrusunu yapıyorsunuz. Hani arada yolun boş olmasına rampanın tehlikesiz olmasına göre boşa atıldığı olur ama (bu bile tavsiye edilmez) aslında hiç yapmamak gerek. Tüm otomobil üreticilerinin, bu işin duayenlerin de söylemi hiç bir koşulda boşa atılmaması yönündedir. Bu gibi durumlardaa yakıt en son düşünülecek şeydir ki, viteste inmek boşta inmekten daha tasarrufludur, Yolun durumuna göre ne kadar büyük viteste inersen, araba o kadar kasılmadan ve rahat iner. Boşta inilen durumlarda ayak genelde frende olur ve bu sefer de balatalarıon erken aşınması sorunu oluşur. Diğer yandan dik yokuşta boşta frenle uzun süre inilirse frenler bir süre hiç tutmaz hale gelebilir. (çok dik ve uzun yokuşta sıkışık trafikte inmek zorunda kalmıştım, milim milim inerken bir süre sonra bu durumda bile fren tutmamaya başlamıştı- etilerden bebeğe) Aracın boşta yol alması şanzumana bir zarar vermez. Sayın @Volkan Turkmen , 1 dk- 3 dk 10 dk cut off ta yol almak (zaten bu sürelerde gitmeye pek ihtimal yok) motoru pistonu soğutmaz,zorlamaz. o nerden çıktı? Herkes dilediği gibi kullansın ama boşta gitmeyi tavsiye ederek hata ediyorsunuz. 3 Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 dik bir inişse ve araç viteste yavaşlamıyorsa tabiki en yüksek viteste inmek hem en ekonomik hem de en güvenli olanı, ancak özellikle de şehirlerarası yollardaki uzun az eğimli inişlerde boşa atmak bir tehlike yaratmazken hem daha ekonomik hem de daha sağlıklı olanı, özellikle kesintisiz uzun km ler araba kullananlar için aracı bir nebze de rahatlatmaya yarıyor bu durum, tabi bu durum frenlemeye gerek olmayan yollar için geçerli şanzıman açısından bir sıkıntısı yok ancak boşta inerken tekrar vitese geçileceği zaman yüksek vitesten girmek gerekiyor, aniden arabayı devirlendirecek vitese takmak şanzımana zarar verebilir, bir de debriyajı ani bırakmamak yumuşak bırakmak gerekiyor vitese geçirdikten sonra yeni nesil çift kavramalarda ise boşa atmak sıkıntı, özellikle dsg şanzımanda çok denk geldim şanzıman kararsızlaşıyor ve tekrar vitese geçerken ne yapacağını şaşırıp aracın durdurulmasını istiyor, bu da kaza riskine neden oluyor 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Düz vites dahi olsa boşa atılmamalı. Aracın ani bir durumda kontrolü zor olabilir, motor tekerleklerle sürekli bağlantılı.olmalıdır. Teknik olarak zararı yoktur ama gerekte yoktur.. 4 tekerlekli bağımsız giden bir araç içinde olmayı hiç istemem şahsen.. 1 Yorum bağlantısı
Volkan Turkmen 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 23 dakika önce, Önder Özcan yazdı: Kesinlikle doğrusunu yapıyorsunuz. Hani arada yolun boş olmasına rampanın tehlikesiz olmasına göre boşa atıldığı olur ama (bu bile tavsiye edilmez) aslında hiç yapmamak gerek. Tüm otomobil üreticilerinin, bu işin duayenlerin de söylemi hiç bir koşulda boşa atılmaması yönündedir. Bu gibi durumlardaa yakıt en son düşünülecek şeydir ki, viteste inmek boşta inmekten daha tasarrufludur, Yolun durumuna göre ne kadar büyük viteste inersen, araba o kadar kasılmadan ve rahat iner. Boşta inilen durumlarda ayak genelde frende olur ve bu sefer de balatalarıon erken aşınması sorunu oluşur. Diğer yandan dik yokuşta boşta frenle uzun süre inilirse frenler bir süre hiç tutmaz hale gelebilir. (çok dik ve uzun yokuşta sıkışık trafikte inmek zorunda kalmıştım, milim milim inerken bir süre sonra bu durumda bile fren tutmamaya başlamıştı- etilerden bebeğe) Aracın boşta yol alması şanzumana bir zarar vermez. Sayın @Volkan Turkmen , 1 dk- 3 dk 10 dk cut off ta yol almak (zaten bu sürelerde gitmeye pek ihtimal yok) motoru pistonu soğutmaz,zorlamaz. o nerden çıktı? Herkes dilediği gibi kullansın ama boşta gitmeyi tavsiye ederek hata ediyorsunuz. Açıkçası boşta isteyen gider isteyen gitmez benim kesin bir tavsiyem yok , uzun yolda riskli durum yoksa boşta gidilebilir bunun bir zararı olmaz hatta faydası olur motor açısından bu benim görüşüm. Şehirler arası bazı rampa bölgeler var bırakın 3, 5 dk'yı yarım saat boşta gidebilirsiniz. Ve bu süre ve hızda kesinlikle motor soğur. Dik ve kısa yollarda her halde kimse boşta gitmez. Yorum bağlantısı
Ahmet Özalp 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Kesinlikle doğrusunu yapıyorsunuz. Hani arada yolun boş olmasına rampanın tehlikesiz olmasına göre boşa atıldığı olur ama (bu bile tavsiye edilmez) aslında hiç yapmamak gerek. Tüm otomobil üreticilerinin, bu işin duayenlerin de söylemi hiç bir koşulda boşa atılmaması yönündedir. Bu gibi durumlardaa yakıt en son düşünülecek şeydir ki, viteste inmek boşta inmekten daha tasarrufludur, Yolun durumuna göre ne kadar büyük viteste inersen, araba o kadar kasılmadan ve rahat iner. Boşta inilen durumlarda ayak genelde frende olur ve bu sefer de balatalarıon erken aşınması sorunu oluşur. Diğer yandan dik yokuşta boşta frenle uzun süre inilirse frenler bir süre hiç tutmaz hale gelebilir. (çok dik ve uzun yokuşta sıkışık trafikte inmek zorunda kalmıştım, milim milim inerken bir süre sonra bu durumda bile fren tutmamaya başlamıştı- etilerden bebeğe) Aracın boşta yol alması şanzumana bir zarar vermez. Sayın [mention=50880]Volkan Turkmen[/mention] , 1 dk- 3 dk 10 dk cut off ta yol almak (zaten bu sürelerde gitmeye pek ihtimal yok) motoru pistonu soğutmaz,zorlamaz. o nerden çıktı? Herkes dilediği gibi kullansın ama boşta gitmeyi tavsiye ederek hata ediyorsunuz. İşte beklediğim cevap abi 1 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 binek bir araçla uzun düz bir rampadan indiğimizi düşünelim, hava normal yollar normal 1-rampa başında araba 6. viteste hızımız 110 ayağımızı gazdan çektiğimizde araç gittikçe yavaşlıyor 100-90... gaza basmak zorunda kalıyoruz.. 2- rampa başında 6. viteste 110 iken gazdan ayağımız kestiğimiz de 105 indiğinde vitesi boşa aldık hızı korumaya başladı 105-110 la indik, burada kimi 1'i kimi 2'yi seçer.. benim seçenek 2. dir ani durma gereksinimde 6. viteste ki bir binek arabanın motor frenleme kompresöre binmenin durmaya bir etkisi olacağını sanmıyorum, abs var ise ani basmada devreye girecek bas çek bas çek le frenleyecek, abs yoksa zaten direk kızaklamaya alacak.. viteste iken ani durma değil, yavaşlamaya etkisi olur. trafiğe, rampanın durumuna, yola, hava şartlarına, aracın yapısı, yüke göre çok değişkenli bir durum bu, çok karışık gelenler için her zaman viteste inmeleri daha iyi olur.. yani boşa atın, peygamber vitesinde gidin diye tavsiye edilmemesi konusunda hak veriyorum zira acemi bir arkadaş okur bir şey olmaz diye dağ inerken virajlı yollarda balataları pelte haline getirir o da sıkıntı, o arkadaşlar için de önerim fren pedalına hafifte olsa sürekli basmayın, hafif hafif bas çek yapın soğusun disk/balata.. minibüs, kamyonet yada binek bir araca istiap haddini aşanlarda kesinlikle boşa alınmamalı, diğer ağır vasıtalara söylemeye gerek yok o direksiyona rastgele oturulmaz.. not: vitesi boşa alma almama yazım, hiç bir teknik bilgi/araştırma/teste dayanmamaktadır, tamamen şahsi tecrübe ve fikrimdir, kaynak olarak kullanılmaz :=) 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 11 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 11 Ağustos 2017 Ben anamur mersin arası giderken balatalarım çok ızınmıştı,bunun nedeni önümdeki ve arkamdaki araçların kararsız hızlanıp yavaşlamaları olmuştu.Önümdeki düze geliyor hızlanıyor viraşlarda yavaşlıyor yolda vermiyordu.Arkamdakide beni geçmeye çalışıyor ama malesef benim önümdekini geçemediğim gibi oda beni geçmiyordu.Bir süre böyle gittikten sonra frene bastım kimse yok.Hani diskler yeni olur frene basarsınız tutmaz aynı öyle.Bir boşluk buldum durdum,araçdan indim amman ALLAHIM evlere şenlik arka balatalar alev alev janttın yakınına bile getiremiyorum elimi.Soğumasını bekledim ve ondan sonra araç sürmesini bilmediğine kannat getirdiğim kimseyi takip etmedim deng gelirde geçerim umudu ile.Yaptığım hata frenlerimi öldürüyordu,havanında çok sıcak olması ve yakın takip öndeki aracın tüm hararetini benim araca veriyordu.O olaydan beri geçebileceğime kanaat getirirsem geçerim ama zorlayacaksa bırakırım gitsin.Bu yolda sıkıntı yavaş gittiğinde arkadada kuyruk oluyor.Bu nedenle ayak uydurmak zorunda kalıyorsun.Bu bölgenin insanları yolu bildiği için rahat gidebiliyor lakin çoğunlukla yabancı araçlara denk gelindiği için gitmiyorlar konvoy yapıyorlar.Hele ablalar yokmu. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 11 Ağustos 2017 Paylaş 11 Ağustos 2017 Ağır vasıta , tüy siklet vasıta ne olursa olsun hiç bir motorlu araç vites boşta rampa inmemelidir.Yakıttan ziyade güvenlik önemlidir. Boşta inerken ani durmak gerektiğinde daha zor duracaktır. Araç tekrar vitese alınmak istenecek ve zaman kaybı yaşanacaktır. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts