İçeriğe Yönlendir

Motorun Bittiği Nasıl Anlaşılır?


Fatih Aydın

Recommended Posts

Fatih Aydın
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar
Şimdi hepimizin bildiği yöntem aracın yağ yakmasıdır.
Bunu ancak kendi sürdüğümüz araçtan takip edebiliriz?
Peki araç satın alırken bunu nasıl anlarız?

Mesela diğer belirti egzozdan mavi yada gri duman atması bunuda çakallar kalın yağ ve katkı maddesi koyarak kesiyorlarmış bir müddet sonra motor kucakta.

Birde kesin yöntem dediğimiz kompresyon ölçümü var.
Dün aracımın bakımını yaptırdım. Ustaya ölçüm yapmasını söyledim. Fakat focus 1 uygun ölçüm cihazı bulamadık. 3 tane getirdiler üçüde kısa kaldı.

Sonra usta sen bu kompresyon ölçümünü çok abartıyorsun. Motor hakkında kesin sonuç vermez dedi. Yağ yakan aracın kompresyonu zaten yüksek çıkar dedi.

Bende eee nasıl anlayacaz o zaman dedim.
Motor isteyen araç sarsıntılı düzensiz çalışır çekişten düşer dedi.

 

Şu yağ çubuğunu çekme yada yağ kapağını açma mevzusuna girmiyorum.
Çünkü kimi dohc motor üfler diyor kimi benim araba daha sıfır yağ kapağından atar normal diyor eski ustalar gelip direk yağ çubuğunu çekip bakıyor.

Ne diyorsunuz arkadaşlar?

tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi
Mesajlarımızı standart boyut ve karakterde lütfen.
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Egzos'a parmak attı mı yağ varsa zaten araç yağ yakmıştır motora istediğini katsin

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Alacağım aracı araştırırım, ivmelenmesini, son hızını az çok öğrenmiş olurum. Test sürüşünde olması gereken performansı verip vermediğini gözlemlerim. Yağ yakıp yakmadığını da ustalar bakınca anlayacaktır.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Motor ekipmanlarında arıza olursada sarsıntılı düzensiz çalışır.Bu motorun bittiği anlamına gelmez zaten.Üstten egzantirikli motorlar yağ kapağını açtığında havada üfler yağda atabilir.Bu normaldi sanırsam.Debriyaj balatası bitik araçda isteksiz gider çekişden düşer.Bu öyle sırasıyla v.b diye gider durur.Kesin bilgi olursa bizde öğrenelim bir köşede dursun lazım olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Valla bitik motordan hiç anlamam ama alacağım arabanın sesini bi dinlerim. Açar suyuna yağına bir bakarım. Üfleme vs bana komik geliyor..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Özellikle yağlı ve yağsız silindir kompresyonu ölçümü, motor hakkında bilgi verecektir.. 

Yağlı testte yükselen kompresör basıncı motorun kötü durumda olduğunu gösterir.. 

 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
4 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Özellikle yağlı ve yağsız silindir kompresyonu ölçümü, motor hakkında bilgi verecektir.. 

Yağlı testte yükselen kompresör basıncı motorun kötü durumda olduğunu gösterir.. 

 

Abi biraz açar mısın? Benim için yeni bilgi.

Yorum bağlantısı
Fatih Karaahmet

Aranıza yeni katıldım öncelikle beni kabul eden yönetici arkadaşlara  teşekkür ederim.

Kesin çözüm karteri açtırmak ve krank mili yataklarına baktırmak tır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 14.08.2017 at 12:58, Emre Şimşek yazdı:

Abi biraz açar mısın? Benim için yeni bilgi.

 

Ölçüm cihazı buji yerine takılır. 

Silindirlere benzin akışı kesilir.. (enjektörün fişi çekilir)

Silindirlere havanın rahat dolabilmesi için tam gaz verilir. 

Marşa basılır ve ilk ölçüm yapılır. 

Ölçüm cihazı sökülür ve silindir içine 3-5 damla yağ damlatılır.

Ölçüm tekrarlanır.

 

İlk yağsız ölçüm, subapların durumunu verecektir. İkinci ölçüm piston ve sekmanlar hakkında bilgi verecektir. 

Yağlı testte, kompresyon yükselirse, sekmanlarda veya pistonlarda kısaca silindirlerde sorun var demektir. Çünkü damlatılan yer kaçakları kapatacaktır. 

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz

Çok uzun zamandır bu konuyu arastirdim hemde çok derinden hatta forum da bir cok soru başligim vardir. Sanayide yanasip baktirdigim usta motorda ufleme var der kimi bitik der kimi bi ses dinler egsoza bakar bisi yok der sorusmadigim bakmadigim ekspertiz yok taaki motor sökup toplayana kadar bu islerle kosusturdum. Diyecegim şu dur ;

Herhangi bir arızası olmayan motorun ömrüne dair hiç bir bilgi verilemez örneğin subaplarda duzensizlik, yatak vurması vs gibi problemi olan arac kendini belli eder egsozdan gelen duman aşinan yada problemi olan yakit sistemini belli eder ama hepsi duzgun calisirken basina gecip bakip dinleyip motorun ne kadar ömurde oldugunu ne kadar gidecegini soyleyecek hic bir usta kimse yoktur. Taaki motoru indirip icinde asinan parcayi gorene kadar benzinli araclarda kompresyon testleri yapilabilir fakat hersey asinan segmandan ibaret degil. Demem o ki duzgun sabit sekil calisan, cekisinde egsozunda bir problemi olmayan aracin birseyine baktirmaya gerek yok kaldi ki bakan kisi de bosa konusup motor gibi kendi ufleyecektir musterisine ☺ tecrube ile sabit artik bu. 

Imla hatalarim icin ozur diliyorum. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...