İçeriğe Yönlendir

Jant ve Lastik Ebatı Değiştirmenin (+) ve (-) Yönleri


Oktay İşler

Recommended Posts

Oktay İşler

herkese merhaba benim merak ettiğim birşey var sizin bilgi ve tecrübelerinize dayanarak soruyorum

 195-55- R16 lastikleri 195-60-R16  olarak yenilesem zararı olur mu  bunu yapmak isteme sebebim tamamen konfor amaçlıdır   yada sizin tavsiyeleriniz ne olurdu. şimdiden hepinize teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Oktay İşler
3 saat önce, Evren Erakçora yazdı:

Yüksek ve çirkin durur.

evren öğretmenim  arabanın yüksek olması çok fazla zarar etmez benim için yaz aylarında her fırsatta bi yerdeyim piknik köy yolları derken altının yüksek olması avantaj çünkü bozuk yollarda kullanıyorum kalabalık oluyorum çoğu zaman bunlarıda düşünecek olursak benim merak ettiğim estetik oluşundan ziyade arabaya bi zararı olurmu  teşekkür.

 

Yorum bağlantısı
Oktay İşler
24 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Yanak artacagindan virajlarda yatma artacaktir.

konfora katkısı olur mu sizce

 

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Konforda çok azda olsa bir artış olur ama bu farklı ne kadar hissedebilirsin.

Aynı ebatta daha yumuşak bir lastık kullanıp daha fazlada konfor farkı elde edilebilir.

Ben şehir içinde 2 ps daha düşün hava basıyorum lastiklere uzun yolda normal değerlerde kullanıyorum oda baya fark ediyor. Onunda zararı lastik daha erken bitiyor ve arabada azdaha fazla yakabiliyor(ne kadar etkiler orasını denemek lazım tabi)
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay İşler
(düzenlendi)
12 saat önce, Uğur Kamil yazdı:


 öyleyse orjinal değerleri korumak gerekli demekki teşekkür ederim görüşleriniz için.

tarihinde Oktay İşler tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
14 saat önce, Oktay İşler yazdı:

konfora katkısı olur mu sizce

 

 

Katkisi olur ama o kadar farktan cok buyuk beklentiniz olmasin.

Yorum bağlantısı
Oktay İşler
17 saat önce, Uğur Kamil yazdı:
4 saat önce, Metin Akbal yazdı:

teşekkür ederim en iyisi orjınalden sapmamak 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Bu durum aracın lastik yanağının yaklaşık 1 cm artması anlamına gelir. Dolayısıyla araç 1 cm kadar yukarı kalkar.

(+)
Sert ve derin çukurlarda, bir nebze daha yumuşak hissettirir.

Sert girilen çukurlarda, Jantın yada lastiğin hasar alma ihtimali bir tık azalır.

(-)
Ağırlık merkezinin 1 cm kadar yukarı kalkması sebebiyle virajlarda özellikle sürat arttıkça savrulma riski bi tık artar ve yol tutuş kabiliyeti azda olsa düşer.

Ani direksiyon hareketlerinde salınım çok az artar ve tedirginlik yararabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...