İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Powershift şanzıman ısınma sorunu


Selçuk Kaymak

Recommended Posts

Selçuk Kaymak

 2015 model ford fiesta aracımda böyle bir sorunla karşılaşıyorum. Powershift otomatik şanzımana sahip. Araç 100-150m kadar gittikten sonra göstergede şanzıman ısındı soğuduktan sonra kullanıma geçeceği yazıyor. Servise götürdüğümde ise bana 8.000tl gibi bir masraf çıkardılar. Forumda okuduğum bir konuda aynı sorunu yaşayan kişi servise gittiğinde aynı fiyatlarla karşılaşmış, sonradan şanzıman beyin soketini değiştirip sorunu çözmüş. Şanzıman beyin soketini nerden temin ederiz veya benim sorunumda sadece soketi değiştirince düzelecek mi? Önerilerinizi bekliyorum. Eğer hatalarım olduysa mazur görün forumda yeniyim.

Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya
32 dakika önce, Selçuk Kaymak yazdı:

önceden kazası olduğu için garanti dışı gözüküyor.

 

Sıfır alınan arac garanti kapsamında iken kaza yaparsa garanti dişimi oluyor? Yetkili serviste yapılsa bile mı garantiye girmiyor? 

Yorum bağlantısı
Selçuk Kaymak
(düzenlendi)

Pert kaydı olduğu için garanti dışı kaldığını söylediler.

 

tarihinde Selçuk Kaymak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Pert kaydı ile garantinin yine alakası yok? Pert kaydı sigortasal bir durumdur. Onarımı yetkili serviste gerçekleşmediyse tabii ki durum farklı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
7 saat önce, Selçuk Kaymak yazdı:

 2015 model ford fiesta aracımda böyle bir sorunla karşılaşıyorum. Powershift otomatik şanzımana sahip. Araç 100-150m kadar gittikten sonra göstergede şanzıman ısındı soğuduktan sonra kullanıma geçeceği yazıyor. Servise götürdüğümde ise bana 8.000tl gibi bir masraf çıkardılar. Forumda okuduğum bir konuda aynı sorunu yaşayan kişi servise gittiğinde aynı fiyatlarla karşılaşmış, sonradan şanzıman beyin soketini değiştirip sorunu çözmüş. Şanzıman beyin soketini nerden temin ederiz veya benim sorunumda sadece soketi değiştirince düzelecek mi? Önerilerinizi bekliyorum. Eğer hatalarım olduysa mazur görün forumda yeniyim.

 

Motor soğukkenmi 150 metre sonra ısınma uyarısı geliyor? O kadar kısa sürede yağın ısınmasına imkan yok,büyük ihtimalle şanzımanın üzerinde şanzıman yap sıcaklığını algılayan bir parça var adını unuttum şimdi o bozuk olabilir.Siz yetkili servise gidin aracı mobil bilgisayara bağlasınlar teste çıkın,uyarı verdiği anda cihazdan direk şanzıman yağ sıcaklığının kaç derecede olduğunu görebilirsiniz.Bence şanzıman yağınız ısınmıyor.Uyarı için yağın 130 dereceleri bulması lazım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Aracınızda büyük ihtimal şanzıman yağ sıcaklığına ölçen sensörde veya soket grubunda sıkıntı var. Tesisatında da olabilir. Aracınızın garantisi olmasına gerek yok serviste ücretli tamir yaptırabilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay
Bir saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Aracınızda büyük ihtimal şanzıman yağ sıcaklığına ölçen sensörde veya soket grubunda sıkıntı var. Tesisatında da olabilir. Aracınızın garantisi olmasına gerek yok serviste ücretli tamir yaptırabilirsiniz. 

 

+1
Ford servisine değil de dışarıya baktırın. 2005-2006 yılında otokoç 50 liralık krank gezici yatağı için yarım motor yapabiliriz ancak dedi. o zaman 5 bin TL civarıydı. Sonra babam bir iki yere telefon etti otokoç 50 liraya krank gezici yatağını takıp verdi. Ford servisleri bende hiç güven oluşturmuyor.

Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç

pert kaydı olan araç zaten yetkili serviste onarılmaz, onarılamaz olarak görüldüğü ya da öyle kaydedildiği için perte çıkıyor, haliyle garanti de tamamen kalkıyor, tabi onarılamaz durumda değil çoğunluğu

 

şanzıman konusunda da özel servisin varsa orada yaptır, şanzıman beyni değişimi için o kadar ücret istiyorlar büyük ihtimalle, yetkili servisler problem olmasa da değişiyor, yine şanzıman beyninden çıkarsa sorun elimde adetli şanzıman beyni var çıkma, şu ana kadar verdiklerimde büyük çoğunluğu sorunsuz çalıştı

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
52 dakika önce, Batuhan Kılıç yazdı:

pert kaydı olan araç zaten yetkili serviste onarılmaz, onarılamaz olarak görüldüğü ya da öyle kaydedildiği için perte çıkıyor, haliyle garanti de tamamen kalkıyor, tabi onarılamaz durumda değil çoğunluğu

 

 

Böyle bir şey yok? Nereden çıkardınız? Pert kaydı sadece ağır hasarlı araçlara verilmez ki? Onarım maliyeti ekonomik olarak zarara uğratacak onarımlara pert verilir.

Misal, forumumuzda kaza yapıp kaldırıma çıkıp otomatik şanzımanını patlatan üyemiz mevcuttu. Araç 10 numara 5 yıldız, ama şanzıman maliyeti çok yüksek diye sigorta aracı perte çıkarabilir. Bu durumda siz ön görülen onarım bedelini alıp yine serviste yaptırabilirsiniz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Böyle bir şey yok? Nereden çıkardınız? Pert kaydı sadece ağır hasarlı araçlara verilmez ki? Onarım maliyeti ekonomik olarak zarara uğratacak onarımlara pert verilir.
Misal, forumumuzda kaza yapıp kaldırıma çıkıp otomatik şanzımanını patlatan üyemiz mevcuttu. Araç 10 numara 5 yıldız, ama şanzıman maliyeti çok yüksek diye sigorta aracı perte çıkarabilir. Bu durumda siz ön görülen onarım bedelini alıp yine serviste yaptırabilirsiniz.

Doğru bilgi.

Ayrıca. Pert araç serviste onarılmış ise kasko da yapılabilir.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç
21 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Böyle bir şey yok? Nereden çıkardınız? Pert kaydı sadece ağır hasarlı araçlara verilmez ki? Onarım maliyeti ekonomik olarak zarara uğratacak onarımlara pert verilir.

Misal, forumumuzda kaza yapıp kaldırıma çıkıp otomatik şanzımanını patlatan üyemiz mevcuttu. Araç 10 numara 5 yıldız, ama şanzıman maliyeti çok yüksek diye sigorta aracı perte çıkarabilir. Bu durumda siz ön görülen onarım bedelini alıp yine serviste yaptırabilirsiniz.

 

ben hasarlı araba alıp topluyorum, sürekli ihaleden araba alıyorum, kendi ustalarıma yaptırıyorum, yani olaya gayet hakimim şu an elimde 5 adet ağır hasarlı 2016 2015 model arabalar var ve bir tanesinin bile garantisi devam etmiyor, garanti devam etmek bir yana yetkili servisler parasıyla onarıma bile kabul etmiyor çoğunlukla, yani olaya gayet hakimim

 

pert kaydı ağır hasarlı araçlara verilir, ağır hasar alıp pert edilen aracı da sigorta şirketi ihaleden satar, aracın bedelini araç sahibine öder, ağır hasar olarak bir rakam  belirlendiyse o rakamı sigorta araç sahibine ödemez, sadece araç sahibine bu ihalede öncelik tanır o kadar, yani diyelimki araç 150 bin lira değerinde, 80 bin lira kayıt çıkarıldı, bu araç ihaleye çıktığında en az 100 bine satılır ki çoğu zaman açık arttırma sistemi sayesinde daha da yukarılara çıkar, sigorta şirketi de 80 bin lira ödemek yerine çok daha azına işi çözmüş olur, devamında eğer olur da ihaleyi kazanan araç yetkili servisteyse ve oradan çıkarmaz da yaptırırsa sadece o servis bazı durumlarda garanti verebilir o kadar, araçta ağır hasar kaydı geçtiği an garanti kalmaz

 

araç perte çıktıktan sonra öngörülen bedeli sigorta ödemez, yetkili servislerin çıkardığı rakamlar abartı uçuk rakamlardır, örneğin yeni nesil bir bmw nin şanzımanının yetkili servis rakamı 60 bine yakınken çıkma fiyatı 5 bin tl, direksiyon kutusu 15 bin lira civarındayken çıkma fiyatı 2 bin, coupe bmw 4 kasanın çamurluk hasarında aracın yanı komple değiştirilirken dışarıda sadece kaporta düzeltilir

 

hatta ağır hasarlı olup perte çıkması için öyle belli bir rakam ya da oran da gerekmiyor, mercedes cla 200 amg topladım geçen, aracın kasko değeri 140 bin lira civarı, en dolu paket, 35 bin lira hasar kaydından perte çıkarılmıştı, aracın hasarı ise sol arka çamurluktu o kadar, aracı servisten direksiyona geçip kullanarak getirdim, geçen hafta bmw 418i 2016 model bitirdim, aracın kasko değeri 170 üzerinde araba 33 bin liradan perte çıkarıldı, aracın hasarı direksiyon kutusu ve travers, bir de kapı çamurluk birleşiminde ezilme, bu da kaldırıma çıkmış

 

23 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:


Doğru bilgi.

Ayrıca. Pert araç serviste onarılmış ise kasko da yapılabilir.

 

serviste onarılmasına gerek yok, dışarıda onarılsa da kasko yapılabiliyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Pert araca bakmama olayı markadan markaya değişir sanırım. Ücretli yapılacak işlemler için pert olayına pek aldırış edeceklerini sanmam. Özellikle arıza ve kazanın bir bağlantısı yok ise. Örneğin araç önden kaza yapmış pert edilmiş. Aradan zaman geçmiş başka bir kazada arka tampondan kaza yapmış, servise çektiniz. Bu araç pert deyip yapmayacaklar mı? Pek sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Bir saat önce, Batuhan Kılıç yazdı:

 

ben hasarlı araba alıp topluyorum, sürekli ihaleden araba alıyorum, kendi ustalarıma yaptırıyorum, yani olaya gayet hakimim şu an elimde 5 adet ağır hasarlı 2016 2015 model arabalar var ve bir tanesinin bile garantisi devam etmiyor, garanti devam etmek bir yana yetkili servisler parasıyla onarıma bile kabul etmiyor çoğunlukla, yani olaya gayet hakimim

 

pert kaydı ağır hasarlı araçlara verilir, ağır hasar alıp pert edilen aracı da sigorta şirketi ihaleden satar, aracın bedelini araç sahibine öder, ağır hasar olarak bir rakam  belirlendiyse o rakamı sigorta araç sahibine ödemez, sadece araç sahibine bu ihalede öncelik tanır o kadar, yani diyelimki araç 150 bin lira değerinde, 80 bin lira kayıt çıkarıldı, bu araç ihaleye çıktığında en az 100 bine satılır ki çoğu zaman açık arttırma sistemi sayesinde daha da yukarılara çıkar, sigorta şirketi de 80 bin lira ödemek yerine çok daha azına işi çözmüş olur, devamında eğer olur da ihaleyi kazanan araç yetkili servisteyse ve oradan çıkarmaz da yaptırırsa sadece o servis bazı durumlarda garanti verebilir o kadar, araçta ağır hasar kaydı geçtiği an garanti kalmaz

 

araç perte çıktıktan sonra öngörülen bedeli sigorta ödemez, yetkili servislerin çıkardığı rakamlar abartı uçuk rakamlardır, örneğin yeni nesil bir bmw nin şanzımanının yetkili servis rakamı 60 bine yakınken çıkma fiyatı 5 bin tl, direksiyon kutusu 15 bin lira civarındayken çıkma fiyatı 2 bin, coupe bmw 4 kasanın çamurluk hasarında aracın yanı komple değiştirilirken dışarıda sadece kaporta düzeltilir

 

hatta ağır hasarlı olup perte çıkması için öyle belli bir rakam ya da oran da gerekmiyor, mercedes cla 200 amg topladım geçen, aracın kasko değeri 140 bin lira civarı, en dolu paket, 35 bin lira hasar kaydından perte çıkarılmıştı, aracın hasarı ise sol arka çamurluktu o kadar, aracı servisten direksiyona geçip kullanarak getirdim, geçen hafta bmw 418i 2016 model bitirdim, aracın kasko değeri 170 üzerinde araba 33 bin liradan perte çıkarıldı, aracın hasarı direksiyon kutusu ve travers, bir de kapı çamurluk birleşiminde ezilme, bu da kaldırıma çıkmış

 

 

serviste onarılmasına gerek yok, dışarıda onarılsa da kasko yapılabiliyor

 

Peki garantili araç pert olduğunda, sigortadan oluyor. Markanın servislerinin o aracın pert olduğundan ve garanti dışı olduğundan nasıl bilgileri oluyor. Arabam pert oldu, özelde yaptırdım, sonra garantiden bir işlem için yetkiliye gittim.Serviste sigorta sorgulaması yapmadan aracın pert olduğunu biliyorlar mı, nasıl? Bilmiyorlarsa, servise giden her aracın tramer sorgusuna bakmak rutin mi? Yani servis nerden biliyor aracımın pert olduğunuda garanti dışı bırakıyor. Sigorta şirketleri markalar ile online mi işlem yapıyor.

Bilmediğim için soruyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Oranı tam hatırlamıyorum, %30'u geçen hasarlar nedeniyle araç pert yapılıyor. Hasarın tipine bakılmaksızın

Bir örnek daha, 2005 model Honda crv aracım arka sağ stop yerinden hasar aldı. Yetkili servis 2010 yılında 17bin tl masraf çıkardı. Aracın sağı komple değişecek dedi. İstersem pert yapılabileceğini de söylemişti. Aracın o yıldaki değeri 35bin tl idi. Ha sonrasında Onarımı dışarıda kaskodan 3500 TL gibi bir rakama yaptırıp aracımı kullanmaya devam etmiştim.

Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç
(düzenlendi)
1 saat önce, Önder Özcan yazdı:

 

Peki garantili araç pert olduğunda, sigortadan oluyor. Markanın servislerinin o aracın pert olduğundan ve garanti dışı olduğundan nasıl bilgileri oluyor. Arabam pert oldu, özelde yaptırdım, sonra garantiden bir işlem için yetkiliye gittim.Serviste sigorta sorgulaması yapmadan aracın pert olduğunu biliyorlar mı, nasıl? Bilmiyorlarsa, servise giden her aracın tramer sorgusuna bakmak rutin mi? Yani servis nerden biliyor aracımın pert olduğunuda garanti dışı bırakıyor. Sigorta şirketleri markalar ile online mi işlem yapıyor.

Bilmediğim için soruyorum.

 

ağır hasar aldıktan sonra yetkili servise çekilen ve burada hasar raporu tutulan araçların zaten servis kaydından dolayı markanın tüm yetkili servislerinde detaylı bilgisi oluyor, hatta araç oldu da sigortadan bir şekilde perte çıkarılmamış servisten çıkarılmış dışarıda yaptırılmış olsun yine de o bilgiye erişiyorlar, doğuş maslak a götürdüğüm hasar kaydı olmayan bir audinin bursa doğuş yetkili servisinde ağır hasar raporu çıktığını öğrenmiştim mesela, diğer yandan sigorta sorgulaması yapmalarına gerek yok, ağır hasar almış bir aracın işlem görmemesine imkan yok, garantiye giren aracın da yetkili serviste kayıtdışı işlemini tespit ederlerse ki cihaza bağlamaları yetiyor, o zaman aracın durumunu anlayabiliyorlar, ayrıca ilk elden gördüğüm kadarıyla en azından doğuşla borusanın aracın hasar kayıt bilgilerine erişme imkanları var

 

ha araba ağır hasar geçirdi ve yetkili servise bulaşılmadan direk dışarıda yaptırıldı kayıt da yok desek bile araç kusursuz bir şekilde yapılmadıysa yine tespit ediyorlar, aracın tüm elektronik beyinleri çarpışma kaydını tutuyor, bu kodlayarak silinebiliyor ama bunu da yapmak için yeni nesil birçok araçta beyin sökmek gerekiyor, bu durumda da araçta işlem olduğu ortaya çıkıyor, hatta çok basit bir chiptuning işlemi bile ki çoğu araçta obd soketinden yapılan birşey, o bile tespit edilebiliyor ve garanti dışı kalmaya neden oluyor, yetkili servislerin kullandığı cihazlar markanın merkezine bağlı ve tüm işlemi uzaktan yapabilen cihazlar olduğundan, en ufak şeyi bile tespit edebiliyor

 

1 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Oranı tam hatırlamıyorum, %30'u geçen hasarlar nedeniyle araç pert yapılıyor. Hasarın tipine bakılmaksızın

Bir örnek daha, 2005 model Honda crv aracım arka sağ stop yerinden hasar aldı. Yetkili servis 2010 yılında 17bin tl masraf çıkardı. Aracın sağı komple değişecek dedi. İstersem pert yapılabileceğini de söylemişti. Aracın o yıldaki değeri 35bin tl idi. Ha sonrasında Onarımı dışarıda kaskodan 3500 TL gibi bir rakama yaptırıp aracımı kullanmaya devam etmiştim.

 

bu oran pek net değil ama yüzde 30 olmadığı bir gerçek, yüzde 30 çok düşük bir oran, bu kadar kolay perte çıkarmaların nedeni de şanzıman airbag direksiyon kutusu gibi kaza anında en çok etkilenen parçaların bir kısmının sıfır fiyatlarının toplamının arabanın sıfır fiyatını geçiyor olması, bir de perte çıkarmada araç sahibinin çok etkisi var, lüks araçlar en ufak hasarda bile perte çıkabiliyor, o da araç sahibinin bastırması veya bir kısım tehditler etmesinden kaynaklı oluyor, bunu da yetkili servis çalışanlarından duymuştum

tarihinde Batuhan Kılıç tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç
2 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Pert araca bakmama olayı markadan markaya değişir sanırım. Ücretli yapılacak işlemler için pert olayına pek aldırış edeceklerini sanmam. Özellikle arıza ve kazanın bir bağlantısı yok ise. Örneğin araç önden kaza yapmış pert edilmiş. Aradan zaman geçmiş başka bir kazada arka tampondan kaza yapmış, servise çektiniz. Bu araç pert deyip yapmayacaklar mı? Pek sanmıyorum.

 

doğuş sıkıntı çıkarıyor, sadece ağır hasarlı olması değil araçta lpg bile olması servise alınmama nedeni, yetkili servislerde böyle anlamsız uygulamalar olabiliyor

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
6 saat önce, Batuhan Kılıç yazdı:

 

doğuş sıkıntı çıkarıyor, sadece ağır hasarlı olması değil araçta lpg bile olması servise alınmama nedeni, yetkili servislerde böyle anlamsız uygulamalar olabiliyor

 

Yukarı da dediğim gibi perte neden olan kaza ile arıza alakalı ise sorun çıkarabilirler ama bu markadan markaya değişiyordur. Doğuş'un LPG'li araca bakmamasını örnek verecektim siz vermişiniz. Ama başka markalar bakıyor mesala sorun etmiyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
17 saat önce, Batuhan Kılıç yazdı:

serviste onarılmasına gerek yok, dışarıda onarılsa da kasko yapılabiliyor

 

Hangi şirketler.. Hangi şartlarla yapıyor ?

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

 

 

 

Aracın pert olması için ağır hasarlı, yapılamaz, airbag açmış olması, şasinin yamulması, şanzımanın düşmesi, tavanın ezilmesi gibi şartlar yok.. 

 

Bir örnekle açıklayayım.. : 

Araç değeri 100 bin olsun, Çıkan hasar bedeli 60 bin olsun, Aracın hasarlı hali 50 bin liraya alıcı bulursa bu araç pert olur.

Araç değeri 100 bin olsun, Çıkan hasar bedeli 60 bin olsun, Aracın hasarlı hali 30 bin liraya alıcı bulursa bu araç pert olmaz. 

Sigorta şirketi cebinden çıkacak paraya bakar. 

1. örnekte araç onarılırsa sigorta şirketi 60 bin lira ödeyecek ama pert ederse, 50 bin çıkacak cebinden. pert eder. 

2. örnekte araç onarılırsa sigorta şirketi 60 bin lira ödeyecek ama pert ederse, 70 bin çıkacak cebinden. pert etmez. 

Olayın esas noktası sigorta şirketinin kasasından çıkacak paranın hangi şartta daha az olduğudur.. 

 

Genel kanı, hasar bedeli araç bedelinin % 35 ine ulaşırsa, pert araştırması başlatılır, hasarlı araç ihaleye çıkarılır. 

% 15 hasarla pert olmaz, % 45 ile mutlaka pert olur diye bir şey yok..   

 

 

 

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç
On 17.08.2017 at 15:16, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Hangi şirketler.. Hangi şartlarla yapıyor ?

 

 

 

On 17.08.2017 at 15:25, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

 

 

Aracın pert olması için ağır hasarlı, yapılamaz, airbag açmış olması, şasinin yamulması, şanzımanın düşmesi, tavanın ezilmesi gibi şartlar yok.. 

 

Bir örnekle açıklayayım.. : 

Araç değeri 100 bin olsun, Çıkan hasar bedeli 60 bin olsun, Aracın hasarlı hali 50 bin liraya alıcı bulursa bu araç pert olur.

Araç değeri 100 bin olsun, Çıkan hasar bedeli 60 bin olsun, Aracın hasarlı hali 30 bin liraya alıcı bulursa bu araç pert olmaz. 

Sigorta şirketi cebinden çıkacak paraya bakar. 

1. örnekte araç onarılırsa sigorta şirketi 60 bin lira ödeyecek ama pert ederse, 50 bin çıkacak cebinden. pert eder. 

2. örnekte araç onarılırsa sigorta şirketi 60 bin lira ödeyecek ama pert ederse, 70 bin çıkacak cebinden. pert etmez. 

Olayın esas noktası sigorta şirketinin kasasından çıkacak paranın hangi şartta daha az olduğudur.. 

 

Genel kanı, hasar bedeli araç bedelinin % 35 ine ulaşırsa, pert araştırması başlatılır, hasarlı araç ihaleye çıkarılır. 

% 15 hasarla pert olmaz, % 45 ile mutlaka pert olur diye bir şey yok..   

 

 

 

 

 

 

Yalnız şöyle bir durum var, sigortalar aracı daha ihaleye çıkarmadan perte çıkarıyor zaten, satacağı rakam belli olmadan ortaya çıkan bir durum ki perte çıkan araçlarda da kayıtta pert yazmıyor ağır hasarlı yazıyor

 

Açıkçası ben bu örneklere katılmıyorum, kabul sigorta şirketi cebinden çıkana bakıyor ancak alıcıya göre belirlenen bir durum yok, zaten birçok aracı firmada ihaleye çıkıyor araçlar, bazısında açık arttırma bazısında kapalı teklif, içeriden de birçok dümenler dönüyor, ihalelerde sahte şişirmeler de yapılıyor, rakam işlerine gelmezse de iptal edip tekrar ihaleye çıkarıyorlar, kısmen dolandırıcılık dönüyor bu işte, örneğin en başta sisteme kayıt olanlara imzalatılan sözleşme tamamen tuzaklarla dolu, hasarlı araç alındığından hiçbir cayma hakkı mevcut değil, ayıplı mal konusunda iade hakkı mevcut değil, ihaleler online açılıyor, çoğuna aracın hasar raporu konmuyor sadece resimler konuyor, tamponda hafif hasar gören de zannediyor ki bir tek airbag açtı diye perte çıkmış, oysaki altında darbe yememiş yer olmuyor, bu tarz hasarlı araçlar bir şekil gizleniyor, bu sayede aslında çok daha ucuza satılması gereken araç yüksek fiyatlara geliyor, ha aracı gidip canlı görsünler denirse de ihale açılıyor 3 gün, yetkili servisler aracı göstermiyor, bir aracı görmek için aracı firmadan talep edilmesi gerekiyor, onun sigortadan aynı talepte bulunup izin evrakları hazırlanması gerekiyor, bu zamana kadar zaten ihale süreci de bitmiş oluyor

 

işte bu ve bunun gibi nedenlerle zaten perte çıkarılmış araçlardan sigortalar pek bir zarar etmeden hatta bazı durumlarda kar bile ederek kurtarıyorlar, en çok da ödeyeceği paraya göre değil de araç sahibine göre belirleniyor bu durum, yoksa çıkıp da 200 bin liralık aracı 33 bin lira hasardan dolayı pert etmezler ki araç ihaleden 115 e satıldı 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
12 saat önce, Batuhan Kılıç yazdı:

Açıkçası ben bu örneklere katılmıyorum,

 

Sizin gibi onlarca satır yazmaya gerek yok, anlaşılacak şekilde konunun özünü veriyorum ben... 

ve

Ben de size katılmıyorum bu konuda.. sıkıntı yok :)

 

Hangi şirketler hangi şartlarla kasko yapıyor bunu da alıntılamış ama cevaplamamışsınız.. 

 

Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç
9 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sizin gibi onlarca satır yazmaya gerek yok, anlaşılacak şekilde konunun özünü veriyorum ben... 

ve

Ben de size katılmıyorum bu konuda.. sıkıntı yok :)

 

Hangi şirketler hangi şartlarla kasko yapıyor bunu da alıntılamış ama cevaplamamışsınız.. 

 

 

şu zamana kadar sadece anadolu sigortadan teklif aldım, pert kaskosu şeklinde de geldi normal kasko şeklinde de, araçları sattığım için devamında kasko yaptırmadım haliyle

 

bir tanesine 1300 lira civarı kasko teklifi almıştım dolu öncesi, yaptırma fırsatım olmadı, eğer çok fazla bir değişiklik olmadıysa bu aralar yaptırıcam, o zaman detayları paylaşırım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...