Caner Güllü 21 Ağustos 2017 Paylaş 21 Ağustos 2017 (düzenlendi) Arkadaşlar merhaba ; Aracım 2011 model Mondeo 1.6 selective , aracı yeni aldım , 1200 km uzun yol yapıp geldim , fanda herhangi bir problem yoktu bu süreçte , bir hafta kadar şehiriçi kullanımda da fan olması gereken kadar çalışıp duruyordu , yalnız geçen akşam 5 km lik bı mesafeden araçla evime gelip park ettiğimde fanın sürekli çalışıp hiç durmadigini fark ettim , yaklaşık bir saatten fazla devam edince bu durum akü kutup başını sökmek zorunda kaldım , sabaha kadar bekleyip akuyu tekrar takar takmaz marş bile yapmadan motor soğuk olmasına rağmen fan son kademede yine devreye girdi ve yine durmadı Soğutma suyunda hiç bir eksilme söz konusu değil , asıl dikkatimi çeken gostergede hararet hep 90 da duruyor , motor sıcakta olsa soğukta olsa hep 90 gösteriyor , ama fan soketini cikardigimda sıfıra iniyor , motor calismazken dahi fan soketini takar takmaz gösterge hemen 90 a geliyor , Bu sikayetle iki oto elektirikciye gittim , biri roleden diğeri müşürden dedi arıza için , ama ikininde elinde parça yoktu , yetkili servise gittim böyle olunca , fanın sicak/soğuk motor farketmeksizin çalıştığını ve durmadigini söyleyince eksoz tıkanmıştır dedi hemen , araçta herhangi bir performans kaybı olmadığını söyledim doğal olarak , o zaman roleleri söküp takmaya başladı , röleler sağlam dedi , bilgisayara bağlayıp bı yarım saat incelediler ve en sonunda Fan motoru arızalı komple değişecek dediler artı olarak müşürde arızalı oda degısecek dediler , Fan motoru için indirimli 3000 TL müşür içinde 150 TL fiyat çıkardılar ama ellerinde fan motoru olmadığını sadece müşür olduğunu , istersem otosana sipariş geciceklerini ve ne zaman gelir belli olmaz dediler , bende madem müşür de arızalı ve ellerinde mevcut o zaman önce musuru değiştirin diye ısrar etsemde bişey farketmez diyip israrlarima rağmen müşürü degismediler Şimdi bahsedilen müşür motor ısı muşürumudur acaba , kendim tedarik edip taktirsam bı sonuç alabilirmiyim 10 Eylül 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 21 Ağustos 2017 Paylaş 21 Ağustos 2017 Ortada 2 arızalı parça varsa , ucuz olanı değiştirip denemekte fayda var. Ben olsam bir şekilde sadece müşür'ü değiştirip denerdim. Yorum bağlantısı
Uğur Kaya 21 Ağustos 2017 Paylaş 21 Ağustos 2017 aynısı başıma geldi fan müşürü değişince düzeldi bence önce müşür değişsin düzelmezse diğer alternatiflere bakarsınız Yorum bağlantısı
Caner Güllü 21 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 21 Ağustos 2017 Bende aynı umutla ısrarla müşür de arızalı diyorsunuz madem o zaman onu degisin dememe rağmen anlayamadigim bı inatla degismekten geri durdu yetkili servis , resmen degistirtemedim , Uğur bey fan müşürü dediğiniz parca motor ısı müşüru yada hararet muşürü diye geçen parcamidir ? Gostergeye gelen hararet ekranında mutlak hata var bence , fan soketini takınca 90 çıkarınca 0 gösteriyor , bu müşür gostergeye dereceyi yansıtan parcamidir acaba Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 21 Ağustos 2017 Paylaş 21 Ağustos 2017 Fan motoru arızalıysa nasıl oluyor da çalışıyor? Yorum bağlantısı
Uğur Kaya 21 Ağustos 2017 Paylaş 21 Ağustos 2017 Bir saat önce, Caner Güllü yazdı: Bende aynı umutla ısrarla müşür de arızalı diyorsunuz madem o zaman onu degisin dememe rağmen anlayamadigim bı inatla degismekten geri durdu yetkili servis , resmen degistirtemedim , Uğur bey fan müşürü dediğiniz parca motor ısı müşüru yada hararet muşürü diye geçen parcamidir ? Gostergeye gelen hararet ekranında mutlak hata var bence , fan soketini takınca 90 çıkarınca 0 gösteriyor , bu müşür gostergeye dereceyi yansıtan parcamidir acaba bende ki problemde fan sürekli çalışıyordu hararet göstergesi 0 a kadar düşmüştü parça hararet müşürü ısı müşürü de diyorlar Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy 21 Ağustos 2017 Paylaş 21 Ağustos 2017 Mantık olarak hararet 90 dereceyi geçince müşir fana elektrik gönderir ve fan çalışır. Burada büyük ihtimalle müşir bozuk ve devre kapalı kalmış elektrik gönderdiği için fan çalışıyor sanki. Umarım kısa sürede hallolur. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Caner Güllü 21 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 21 Ağustos 2017 O halde ben netten ısı müşürü sipariş edip sanayide bı ustaya taktirayim ilk etapta , yetkili servis fazla güven vermedi bu konuda bana , komple fan değişimi yerine neden kademeli olarak parça değişimi yöntemine gitmediklerini anlamadım hala , Mondeo ya çok hakim olduklarinada inanmadım , yarım saat kitapçık aradılar serviste , hatta fokus , cmax , fiyesta tüm test araçlarına tek tek baktılar kitapçık bulmamız lazım diye Yorum bağlantısı
Misafir 21 Ağustos 2017 Paylaş 21 Ağustos 2017 2 saat önce, Fikret Özsoy yazdı: Mantık olarak hararet 90 dereceyi geçince müşir fana elektrik gönderir ve fan çalışır. Burada büyük ihtimalle müşir bozuk ve devre kapalı kalmış elektrik gönderdiği için fan çalışıyor sanki. Umarım kısa sürede hallolur. Geçmiş olsun. Sistem artık öyle değil. Radyatör fanını ECU açıp kapatıyor. Motor Sıcaklık Sensörü (müşür) sıcaklık değerini ECU'ya gönderiyor. ECU değere göre radyatör fanına dur-çalış diyor, aynı zamanda sıcaklık göstergesine de sıcaklık bilgisi gönderiyor. Yorum bağlantısı
Caner Güllü 21 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 21 Ağustos 2017 Yani bendeki arızalı olabilecek parça ECU mudur acaba , yada müşür arızalı olupta ECU ya yanlış değer gönderiyor olabilir mı ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Ağustos 2017 Paylaş 21 Ağustos 2017 Ya müşür ya ecu. Bence fan sağlam. Kolaydan zora. Önce müşürü değiştirin. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Ağustos 2017 Paylaş 21 Ağustos 2017 Odb ile bağlanıp motor sıvısı kaç derece bakın. Isı sensörü hatalı okuyup fanı açıyor olabilir. Nokta atışı bulunur hata Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy 21 Ağustos 2017 Paylaş 21 Ağustos 2017 2 saat önce, Muhteşem Or yazdı: Sistem artık öyle değil. Radyatör fanını ECU açıp kapatıyor. Motor Sıcaklık Sensörü (müşür) sıcaklık değerini ECU'ya gönderiyor. ECU değere göre radyatör fanına dur-çalış diyor, aynı zamanda sıcaklık göstergesine de sıcaklık bilgisi gönderiyor. Anladım. Ama mantık olarak her iki durumda da fan sağlam ki çalışıyor. Mehmet Bey'in de dediği gibi müşür değiştirilip denenmeli. Olmazsa ecu kontrol edilmeli. Yorum bağlantısı
Misafir 22 Ağustos 2017 Paylaş 22 Ağustos 2017 9 saat önce, Caner Güllü yazdı: Yani bendeki arızalı olabilecek parça ECU mudur acaba , yada müşür arızalı olupta ECU ya yanlış değer gönderiyor olabilir mı ? Bana kalırsa, sadece müşür arızalı. Fakat, radyatör fanı 90 °C'de de çalışmaması gerek. Mesela, Mondeo MK2'de 103°C'de fan çalışıyor. 8 saat önce, Servet Aydın yazdı: Odb ile bağlanıp motor sıvısı kaç derece bakın. Isı sensörü hatalı okuyup fanı açıyor olabilir. Nokta atışı bulunur hata Evet, OBD ile bağlanılarak motor sıvısı sıcaklığı kontrol edilmeli. Ayrıca, müşür soketini çıkarmışsanız ECU hata kodu da üretmiştir. Bu arada onu da silersiniz. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 22 Ağustos 2017 Paylaş 22 Ağustos 2017 Fan beyini kısa devre olabilir. Mondeoda tam nerede bilmiyorum ama öğrenirim... Geçen hafta arkadaşımın dükkana bir transit geldi, fan davlumbazi üstünde fan beyinini değiştirip sürekli çalışan fan arızasını giderdiler.. Yorum bağlantısı
Uğur Kaya 22 Ağustos 2017 Paylaş 22 Ağustos 2017 muhtemelen ecu müşürden sinyal alamayınca koruma amaçlı fanı devreye sokuyor Yorum bağlantısı
Caner Güllü 23 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2017 İnternetten ısı müşürü bulamadım arkadaşlar , görüştüğüm bı kaç satıcı aracın şase nosunu isteyip ellerindeki parçaların ecoboost a uygun olmayacağını söylediler , şimdi servise istemeyerek tekrar gidip ısı müşürü nü değiştirmeleri için ısrar etmek zorunda kalicam muhtemelen Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Ağustos 2017 Paylaş 23 Ağustos 2017 19 dakika önce, Caner Güllü yazdı: İnternetten ısı müşürü bulamadım arkadaşlar , görüştüğüm bı kaç satıcı aracın şase nosunu isteyip ellerindeki parçaların ecoboost a uygun olmayacağını söylediler , şimdi servise istemeyerek tekrar gidip ısı müşürü nü değiştirmeleri için ısrar etmek zorunda kalicam muhtemelen İşleme yanaşmazlarsa, Sadece parçayı onlardan isteyin. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 23 Ağustos 2017 Paylaş 23 Ağustos 2017 Fotoğrafını atabilir misiniz buraya ? Yorum bağlantısı
Caner Güllü 23 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2017 Neyin fotoğrafini atmami istiyorsunuz Serkan bey ? Yorum bağlantısı
Caner Güllü 23 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2017 On 22.08.2017 at 08:59, Muhteşem Or yazdı: Bana kalırsa, sadece müşür arızalı. Fakat, radyatör fanı 90 °C'de de çalışmaması gerek. Mesela, Mondeo MK2'de 103°C'de fan çalışıyor. Evet, OBD ile bağlanılarak motor sıvısı sıcaklığı kontrol edilmeli. Ayrıca, müşür soketini çıkarmışsanız ECU hata kodu da üretmiştir. Bu arada onu da silersiniz. Çıkarıp takip test ettiğim soket fanın soketi Muhteşem bey , ısı müşürünü hiç cikarmadim , tam yerinide bilmiyorum , satıcılardan biri müşürü çıkarıp bana resmini at dedi ama bulamadım , aracı çalıştırmadan fanın soketini çıkarınca hem fan duruyor hemde convers ekrandaki hararet görseli sıfıra düşüyor , yine aracı çalıştırmadan(soğuk motor) fanın soketini taktigimda hem fan son kademede çalışmaya başlıyor hemde convers ekrandaki hararet görseli takribi 90 Lara çıkıyor aninda Yorum bağlantısı
Serkan Toker 23 Ağustos 2017 Paylaş 23 Ağustos 2017 6 saat önce, Caner Güllü yazdı: Neyin fotoğrafini atmami istiyorsunuz Serkan bey ? Ben de o satıcılar gibi müşirin fotoğrafını istemiştim.. Yorum bağlantısı
Caner Güllü 24 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 24 Ağustos 2017 Müşürün yerini bulamadım Serkan bey , hatta satıcılardan biri bunlarda diğerlerinden farklı yerde olur demişti Yorum bağlantısı
Recommended Posts