İçeriğe Yönlendir

Otomatik Şanzımanlar Hakkında Bilgi Yardımı


Bünyamin Dedeoğlu

Recommended Posts

Bünyamin Dedeoğlu
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar ben gen olarak bir bilgi arıyorum, bu otomatik yarı otomatik şanzımanlar nedir nasıldır ?açıklarken uzun teknik tanıma gerek yok kısa öz cümleler ile ve şanzıman isimleriyle birlikte birisi anlatabilir mi ?

Mesela Edc Powershift Dsg Bva Mct gibi gibi bunlar nedir , tork konvertör vs gibi, tüm bunların sonunda baskı balata gibi sorun en az olacak bir sanziman önerisi olan var mı ?

tarihinde Bünyamin Dedeoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Otomatikte en güveniliri bence klasik otomatiktir. Diğerleri otomatik debriyaj yapan düz sanzumanlardir..

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

EDC, powershift, DSG, DCT bunlar çift kavramalılar, vites geçisleri hissedilmiyor. Keyifli ve hızlı ama arızaya meyilli.

MCT vs Otomatikleştirilmiş şanzıman ,yarı otomatik  denenler . Ucuz , düşük sürüş keyfi. Tüketim düz vites gibi.

Tork konvertörlü. 50 li yıllardan beri ABD araçlarında kullanılan tip. Sağlam , konforlu fakat tüketim fazla, güç çalıyor.

CVT vs değişken oranlı , honda ve bazı hibritlerde kullanılan tip. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

İçlerinden en sağlam ve bilindik olanı tork konvertörlü olanlar. Serkan hocam söylemiş zaten.

Yarı otomatikler içinde robotize şanzıman dediğimiz aslında manuel ama elektromekanik bir sistemle kendi debriyaja basan şanzımanlar da bence en kötüsü.

DSG ve powershift gibi çift kavrama olanlar ise en hızlısı.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Otomatik şanzıman söylenince akla gelen en az arza yapan problemsiz olan Honda'dır. Aslında bu durum 2010 üretim sonrası değişmiştir. Artık teknoloji ilerlediği için problem yaratmıyor sanırım çoğu. Fakat ben alacak olsam Honda otomatik alırım. Honda 2014 (2015 kasası) var abimde ne vites geçişi belli ne de problem var. Arkadaşta volkswagen passat 2008 model vardı şanzıman yapısını bilmiyorum ama sanki otomatik değil manuel gibi vites geçişleri aşırı belliydi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik

Peki robotize ne oluyor? Bir bilinmeyenli denklemi iki bilinmeyenli hale getirmeyelim.  :nea:

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Çalışma mantığı açısından 3 ana yapıdadırlar,

 

Konvansiyonel Otomatik (Klasik Tip Tork Konvertörlü)

 

Semitronic (Yarı Otomatik Kavrama mantığı ile çalışanlar)

 

CVT (Countinously Variable Transmission-Sürekli Değişken Oranlı)

 

 

Bunların temel farkları ve birbirlerine göre avantaj dezavantajları ile ilgili detaylı bi paylaşım yapmıştım zamanın dehrinde...

  • Beğen 2
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Şu ana kadar kullandığım otomatik vitesler arasında sıralama yapmak gerekirse (tepki, konfor, tüketim, hız)

 

1- Honda (CVT şanzıman tam otomatik)

2- Skoda Yeti (2014 DSG şanzıman yarı otomatik)

3- BMW (Steptronik şanzıman yarı otomatik)

 

Renault, Citroen, Opel gibi araçların otomatik viteslerini de kullandım. Ama sıralamaya almam bile... Çok farkettiriyor.

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Aslında araç markası bazında değerlendirmek kısmen hatalı oluyor. Çünkü bazı markalarda otomatik şanzıman üreticileri farklı olabiliyor. Örneğin benim aracın otomatik şanzımanı ZF marka, hemen hemen aynı motorun yan yerleştirilmiş olanı Bora aracımızda Jatco, bir sonraki bazı modellerde Aisin ve en son çıkan VW'lerde artık VW'nin kendi ürettiği DSG var.

Markalar içinde yine hem robotize otomatik şanzıman hem tam otomatik şanzıman kullanan modeller var. (Toyota Coralla veya Opel Astra, Corsa gibi)(motor seçeneğine bağlı olarak)

 

Kullandığım araçlar içerisinde en berbat olanı robotize dediklerimiz. Peugeot 207'de günlük kullandım. Vites geçişleri normal manuelden farklı değil. Çok saçmaladığını görmedim ama daha önce klasik tork konvertörlü araç kullandıktan sonra bunu kullanırsanız kesinlikle büyük hayal kırıklığı yaşarsınız.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Otomatik şanzıman,konunun dışında yazıyorum.2.elde uzak durulması gereken bir seçenek.Onarımı eşşek yükü para isteyen cüzdan düşmanı.

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
3 saat önce, Cihat Küçükay yazdı:

Şu ana kadar kullandığım otomatik vitesler arasında sıralama yapmak gerekirse (tepki, konfor, tüketim, hız)

 

1- Honda (CVT şanzıman tam otomatik)

2- Skoda Yeti (2014 DSG şanzıman yarı otomatik)

3- BMW (Steptronik şanzıman yarı otomatik)

 

Renault, Citroen, Opel gibi araçların otomatik viteslerini de kullandım. Ama sıralamaya almam bile... Çok farkettiriyor.

 

Skoda da bildiğimiz herkesin illallah ettiği dsg yok mu ?  dsg de otomotik şanzıman konusunda çok sabıkalı araç 100 bine geldiğinde başlıyor sorunlar kaç kişiden aynı sorunu duydum okudum, + en ufak bir zorlamada 2. vitesde kalkmaya başlıyor araç. Yani dsg li aracı bedavaya verseler hiç kullanmadan ertesi gün satarım :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Eksik biliyorsunuz, söylediğiniz şey 2013 öncesi için geçerli, 2014 ve sonrası için bu sorun yok.

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bir saat önce, Murat Öngür yazdı:

Skoda da bildiğimiz herkesin illallah ettiği dsg yok mu ?  dsg de otomotik şanzıman konusunda çok sabıkalı araç 100 bine geldiğinde başlıyor sorunlar kaç kişiden aynı sorunu duydum okudum, + en ufak bir zorlamada 2. vitesde kalkmaya başlıyor araç. Yani dsg li aracı bedavaya verseler hiç kullanmadan ertesi gün satarım :) 

 

Bozulacak diye bir şeyi almayacak olsak, Vw şu an satış lideri olmazdı.. Dsg'nin çıktığı günden beri dsg bozuluyor ama vw hep satış lideri. 

Dsg'si bozulan da araba değişeceği zaman gidip yine dsg alıyor. 

Çünkü, Dsg mükemmel bir şanzıman, çok seri, güç kaybı sıfır, çok keyif veriyor, Ama bozuluyor.. Bunun tadını alan da, "Amaan bozulursa bozulsun, nasıl olsa Doğuş garantiden yapıyor" diyip almaya devam ediyor.

Bozulması için de 100 bine gerek yok. 20 binde de bozulabiliyor. Götürüyorsun servise, sana ikame araç veriyorlar, şanzımanı da yapıp veriyorlar. 

Biraz nazlı olduğu gerçek.. Sert kullanan birine tavsiye etmem ben. Ama alternatifi olmayana da yapacak bir şey yok. alıp biraz nazına oynayacak. 

 

 

Keyif için çift kavrama

Güç için Tork konvertörlü

Sakinlik dinginlik için Cvt

Günlük küfür için robotize alınmalı.

 

 

  • Beğen 4
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Otomatik şanzıman,konunun dışında yazıyorum.2.elde uzak durulması gereken bir seçenek.Onarımı eşşek yükü para isteyen cüzdan düşmanı.


İkinci elde özellikle kendi kullandığım araçları hep otomatik tercih ettim ve 7-8 araç almışımdır. Öğrenciyken ve bilinçsizce ilk aldığım türkiyede örneği olmayan fiesta dışında hiçbirinde 100 binlerce km hiçbir problem yaşamadım...

Bu söylediğiniz bence yanlış bir genelleme...
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Recep Demirci

Hepsini kullanmış biri değilim lakin benim kafama yatan sorunsuzluk hangisinde iyiyse onu kullanmak olduğundan Tork Konvertörlüyü diğerlerine tercih ederim.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
 
Bozulacak diye bir şeyi almayacak olsak, Vw şu an satış lideri olmazdı.. Dsg'nin çıktığı günden beri dsg bozuluyor ama vw hep satış lideri. 
Dsg'si bozulan da araba değişeceği zaman gidip yine dsg alıyor. 
Çünkü, Dsg mükemmel bir şanzıman, çok seri, güç kaybı sıfır, çok keyif veriyor, Ama bozuluyor.. Bunun tadını alan da, "Amaan bozulursa bozulsun, nasıl olsa Doğuş garantiden yapıyor" diyip almaya devam ediyor.
Bozulması için de 100 bine gerek yok. 20 binde de bozulabiliyor. Götürüyorsun servise, sana ikame araç veriyorlar, şanzımanı da yapıp veriyorlar. 
Biraz nazlı olduğu gerçek.. Sert kullanan birine tavsiye etmem ben. Ama alternatifi olmayana da yapacak bir şey yok. alıp biraz nazına oynayacak. 
 
 
Keyif için çift kavrama
Güç için Tork konvertörlü
Sakinlik dinginlik için Cvt
Günlük küfür için robotize alınmalı.
 
 


Diğer semitronicler DSG den daha fazla bozuluyor ve onarımı daha sıkıntılı. Ama DSG diğerlerinin 10 katından fazla satıldığı için insanlar en çok onun bozulduğunu sanıyor :)
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

En çok DSG bozuluyor, çünkü en çok o satıyor, doğru ama DSG 'nin sorunlu olmadığı anlamına da gelmiyor. 

 

ZF alınmalı, 8ms 'de vites değiştirmese de sorunsuz bir tork konvertörlü. Bozuldu bozulacak endişesi yok. Garanti bitti bitecek endişesi yok. Çift kavramalara biraz soğuk bakıyorum ben. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
34 dakika önce, Abdussamed Acar yazdı:

 


İkinci elde özellikle kendi kullandığım araçları hep otomatik tercih ettim ve 7-8 araç almışımdır. Öğrenciyken ve bilinçsizce ilk aldığım türkiyede örneği olmayan fiesta dışında hiçbirinde 100 binlerce km hiçbir problem yaşamadım...

Bu söylediğiniz bence yanlış bir genelleme...

Sütten dili yanan yoğurdu üfleyerek yermiş.40 binde aldığım aracın şanzımanı bile arızalıydı veya arızalandı.Senin başına hiç gelmediği için sorunsuz demek bence yanlış ibare olur.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

15 binde DSG değişen arkadaşım oldu. Ücret: 0tl. İkame araç verildi. Yüzde bir gülümseme. Peki garanti bitince? Araç satılacak. Alan, Allah sabır versin. 

 

Ne gerek var? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Bir saat önce, Cihat Küçükay yazdı:

Eksik biliyorsunuz, söylediğiniz şey 2013 öncesi için geçerli, 2014 ve sonrası için bu sorun yok.

 

 

Malesef ki sorun halen devam ediyor. 

 

 

İkinci el konusunda da şanzıman da aynı motor gibi. Eğerki hor kullanılmış ise problem çıkarma ihtimali yüksek. Alırken iyi baktırırsanız sorun yok. Genelleme yapmak bence de hatalı olur.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Otomatik araç kullanmak manuel araç kullanmaktan farklıdır. Araçlardaki aynı marka şanzıman motor verilerine göre yazılımlarıda birbirinden farklıdır. Bu farkları hissederek bilinçli kullanmakta biraz sürücünün kalitesi ile orantılıdır. Sorunsuz mekanik aksam yoktur, üretime bağlı olarak az sorun çıkaran yada çok sorun çıkaran makinalar vardır. Bunlara bağlı olrak 20,000 km'de şanzımanda bozulur aracın motoruda bozulur.Yada 500,000 km hiç sorun çıkarmadanda kullanılır. Otomatik şanzımanın rahatlığı ülkemizde son yıllarda keşfedildiği için biraz zaman alacaktır insanların doğruyu bulmalarıı...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bozulacak diye bir şeyi almayacak olsak, Vw şu an satış lideri olmazdı.. Dsg'nin çıktığı günden beri dsg bozuluyor ama vw hep satış lideri. 

Dsg'si bozulan da araba değişeceği zaman gidip yine dsg alıyor. 

Çünkü, Dsg mükemmel bir şanzıman, çok seri, güç kaybı sıfır, çok keyif veriyor, Ama bozuluyor.. Bunun tadını alan da, "Amaan bozulursa bozulsun, nasıl olsa Doğuş garantiden yapıyor" diyip almaya devam ediyor.

Bozulması için de 100 bine gerek yok. 20 binde de bozulabiliyor. Götürüyorsun servise, sana ikame araç veriyorlar, şanzımanı da yapıp veriyorlar. 

Biraz nazlı olduğu gerçek.. Sert kullanan birine tavsiye etmem ben. Ama alternatifi olmayana da yapacak bir şey yok. alıp biraz nazına oynayacak. 

 

 

Keyif için çift kavrama

Güç için Tork konvertörlü

Sakinlik dinginlik için Cvt

Günlük küfür için robotize alınmalı.

 

 

WW nedense türkiyede aşırı önem veriliyor ww grubunun dünyada lider olmasının sebebi tek başına satışından değil ww skoda seatla birlikte liderler. Ve tanıdığım ne kadar dsg kullanan var ise dertli.

Dsg en sorunlu yarı otomatik şanzımandır seat 120 binde servis bakımlı olmasına rağmen 100 km ile giderken kendi kendini kitledi çok ii olan dsg. Robotize olayıda zaten artık hemen hemen hepsi robotize. Kianın otomatiği bile dsg den daha iyi. araştırıp bakabilirsiniz.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...