İçeriğe Yönlendir

Fusion - Motor Suyu


Özgür Altuntaş 61

Recommended Posts

Özgür Altuntaş 61

arkadaşlar 2009 ford fusion dizel arabam var.motor suyu azalıyordu.giresunda yetkili servise götürdüm.1ay upraştılar.sonra bana basiretimiz bağlanmış,başka ustaya götür dediler.her yaptıkları değişimde su daha hızlı azalmaya başladı.bana dedikleri su çok ısınıyor,motor suyu kapağı otomatik açıp ordan suyu atıyor.ama arabam hiç hararet yapmadı.çaresizim

Yorum bağlantısı
Özgür Altuntaş 61

Bakmadılar ama suyun kapak veya bidondan geldiği belli.arabayı biraz zorlayınca kaputu açıyorum bidonun üstü alt tarafı su.kapak da bidon da orjinalleriyle değişti ama çözüm yok.araba hararet çizelgesi 90 ı hiç geçmiyor.nasıl su o kadar ısınır da termostatlı kapak kendini açar.bana dedikleri kapak açıyor.

Ama ilginç olan giresundaki yetkili servis anlamadık başka ustaya götür diyor.forda şikayet ettim.biz uyardık başka yapabileceğimiz bir şey yok diyor

Yorum bağlantısı
Özgür Altuntaş 61

Conta yakmış olabilir mi.araba harareti 90 ı geçmemesi conta olmaz diye düşündürüyor

Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Termostat acmaz,hararet musuru de yanlis olcum yaparsa boyle bir sonuc dogabilir.Iki parcanin ayni anda bu tarz bi arizaya sebeb olmasi ne kadar muhtemeldir derseniz,cok nadir tabi ki.Ama bence degerlendirin derim.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Öncelikle Mehmet beyin dediği gibi kapağı değiştirin, conta yaksa zaten anlarsınız, motor sıcakken genleşme kabına bakın, hava basar kabarcık olur, yada daha kolayı var, CO2 testi yaptırın, Bosch servislerde vardır, contadan kaçak varsa anında anlarsınız, kendiniz bakmak isterseniz şundan alın, gayet basittir.

http://www.hepsiburada.com/cs-motor-test-p-HBV000004RRPI

 

Not: içinden 2 adet çıkar, kullandığınızı atmayın,  naylon sapı kopmadıysa 6 ay sonra tekrar kullanabilirmişsiniz diye duydum :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Ali abi, geçenlerde benzer bir sıkıntı yaşayan arkadaş vardı. Konusu var forumda. En son kapakta çıktı problem. Kapak orijinal degilmis. Kapak altından su akitirmis. Kapağı değiştirdiginde sorunu geçmişti. Basitten başlamalı derim ben abi [emoji5]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgür Altuntaş 61

Orjinal yeni kapak takıldı.bir de baskı balata konusunda soracağım.geçenlerde değiştirdim.benim 1.6 fusiona 1.4 fiestanınkileri taktılar anladığım kadarıyla. Ayrıca motor suyu kaçırma ile ilgili dediğiniz testi yaptıracağım yarın

Yorum bağlantısı
Kemal Mert
Orjinal yeni kapak takıldı.bir de baskı balata konusunda soracağım.geçenlerde değiştirdim.benim 1.6 fusiona 1.4 fiestanınkileri taktılar anladığım kadarıyla. Ayrıca motor suyu kaçırma ile ilgili dediğiniz testi yaptıracağım yarın

Hangi kapak takıldı, radyatör mü yoksa kutu kapağı mı?
Yorum bağlantısı
Kemal Mert
Kutu kapağı

Kutu değil. Radyatör kapağını değiştirin. Ama muhakkak orijinali ile değiştirin.
Yorum bağlantısı
Özgür Altuntaş 61

Peki onu da deneyeyim yarın.inşallah olur.

Kemal bey peki bası balata konusunda ne dersiniz birbirine uyar mı

Yorum bağlantısı
Özgür Altuntaş 61

Demin baktım araca.motor suyu kapağından başka bir radyatör kapağı göremedim

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
2 dakika önce, Özgür Altuntaş 61 yazdı:

Demin baktım araca.motor suyu kapağından başka bir radyatör kapağı göremedim

 

Genleşme kabının kapağı işte.. Başka yok.. Onu değişmelisiniz. 

Yorum bağlantısı
Kemal Mert
 
Genleşme kabının kapağı işte.. Başka yok.. Onu değişmelisiniz. 

Abi radyatör üzerinde kapak yokmu? Metal kapak??
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Abi radyatör üzerinde kapak yokmu? Metal kapak??

Hayır sadece genleşme kabında kapak var.
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Bizim araçlarda genleşme kabı harici başka kapak yoktur. Eğer genleşme kabı dışında taşmış su görünüyorsa bunun sebepleri bence;

Birincisi kapak,

İkincisi genleşme kabında çatlak,

Üçüncüsü ise genleşme kabına geri gelen su hortumunun bağlantı yerinde problem.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...