İçeriğe Yönlendir

İnsignia'nın 2.0 CDTI Motoru Nasıldır?


Murat Sürmeli

Recommended Posts

Murat Sürmeli

Merhaba arkadaşlar,

 

Opelin dizel motorları nasıldır? Kronik sorunu, bakılması gereken bir detayı var mıdır? Örneğin 150bin km bakımları zamanında yapılmış bir 2.0 cdti motor ömrünün baharında mıdır bir ayağı çukurda mıdır? İlla servis bakımlısına bakmakta fayda var mıdır?

 

Otomatik 2010 2011 gibi insignia 2.0 cdti lerin fiyatları 150bin km üzeri olanları uygun gibi ama dizelden korkuyorum ve hiç dizel kullanmadım. Yardımcı olursanız sevinirim [emoji5]

Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan

Dizel motorlar için 150 bin km bence hiç bir şey. Ama buradaki en önemli husus sizin de dediğiniz gibi bakımları. Dizel motor benzinliye göre daha nazlıdır. Bakımları aksatılırsa kullanıcısını daha çok üzer, ama talimatlara uygun kullanımla ve düzenli bakımla 400 500 binler pek de hayali rakamlar değildir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

100bin km geçmiş her 2.el dizel risklidir. 

Ya gerçekten emin olabileceğiniz geçmişi her türlü bilinen bir araç bulacaksınız (bu zaten imkansıza yakın) ya da çıkabilecek masraflarını kabul ederek alacaksınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Peki servis bakımlı olması bir fikir verir mi? Yoksa çok da önemli bir veri değil mi?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bakımların düzgün yapılıp yapılmadığını anlarsınız o yüzden faydalı yetkili servis bakımı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Peki dizelde ne kadarlık bir masraf çıkar en fazla? Sanıyorum turbosu problem çıkarabiliyor. Başka arızalanan bir şeyi oluyor mu? Ve cebimden ne kadarlık bir rakam çıkar arızalı bir dizel denk gelirse?

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
Valla turbodan daha çok enjektörleri pahalı 4 ü birdeb bozulsa ve tamir edilemeyecek şekilde olsa 1.5x4 desek 6 bin tllik masraf çıkabilir en olumsuz durumda
10 15bin dsg masraf çıkarabilir diye opele kaydım ama dizelden de korktum şimdi [emoji5]
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Yıllık 25000 ve üzeri kmniz yoksa hem bu riskleri almaya hem de dizelin dezavantajlarına(gürültüsü, kışın geç ısınması,..) katlanmanıza gerek yok.

Dizel kullanımında;

-kaliteli mazot alımı

-ilk marşta biraz beklemek ve ısınana kadar devirlenmemek

-stop ederken kullanım durumuna göre bir süre rolantide bekleyip öyle stop edilmesi

-gaza yüklenerek değil vites büyütülerek hızlandırılması,...

motor ömrü için dikkat edilmesi gereken hususlar. Bunlara ne denli uyulduğunu da bilemiyorsunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
Yıllık 25000 ve üzeri kmniz yoksa hem bu riskleri almaya hem de dizelin dezavantajlarına(gürültüsü, kışın geç ısınması,..) katlanmanıza gerek yok.
Dizel kullanımında;
-kaliteli mazot alımı
-ilk marşta biraz beklemek ve ısınana kadar devirlenmemek
-stop ederken kullanım durumuna göre bir süre rolantide bekleyip öyle stop edilmesi
-gaza yüklenerek değil vites büyütülerek hızlandırılması,...
motor ömrü için dikkat edilmesi gereken hususlar. Bunlara ne denli uyulduğunu da bilemiyorsunuz.
Aslında dizel düşünmüyordum ancak tam otomatik opel benzinlide çok yakacak gibi. Yoksa yılda maksimum 5bin km yol yapıyorum. Çok kararsızım aslında. Kafama yatan bir şey yok ne yazık ki [emoji17]
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
11 dakika önce, Murat Sürücü yazdı:

10 15bin dsg masraf çıkarabilir diye opele kaydım ama dizelden de korktum şimdi emoji5.png

Asıl partikül filtresi  problem, belli km den sonra değişim vs gerektirebiliyor. Bazı araçlarda ömür 160bin km. 

2 dakika önce, Murat Sürücü yazdı:

Aslında dizel düşünmüyordum ancak tam otomatik opel benzinlide çok yakacak gibi. Yoksa yılda maksimum 5bin km yol yapıyorum. Çok kararsızım aslında. Kafama yatan bir şey yok ne yazık ki emoji17.png

5 bin km çok az. Tüpsüz benzinli mantıklı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
Yorum bağlantısı
Guest Fevzi GOKTAS
(düzenlendi)

Bakımları düzenli yaptırdıktan sonra gerisi şans meselesi bence. Abimin Hyundai benzinli  ve tüplü idi. Yanlis hatırlamıyorsam 2010 model accent otomatik idi.100 km bile olmadan 4 silindirli bir araba 3 silindirli çalışmaya basladi. Sebebi ise LPG imiş. Geçen sene oldu bu olay 8 bin TL masraf cikardilar.

Connect aracımız var 2006 model oda 100 bin km ye yakın. En büyük masraf triger kayısi değişimi oldu bugüne kadar.

Kullanım ve bakım önemli tabii ki. 

Not: enjektör bozulmasında hemen değişim olmuyor,önce tamir ediliyor bilginize...

tarihinde Fevzi GOKTAS tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
Bir saat önce, Murat Sürücü yazdı:

Ne yazık ki benzinli modelleri yok bu fiyata bu özellikte olan.

Sorunun cevabı burada gizli zaten :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

5000 km için dizel aranmaz. Denk gelirse alınır.
Dizelin sorun çıkaracak yeri enjektörleridir. Ama sorun varsa genelde belli eder. Korkacak bişey yok. Turbo sorunu varsa, göz kapalı belli olur.
Yıllık 5 bin km için. En keyifli aracı al :)
Benzinli al. Lpg görmemiş al. Benzinle kullan.



  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
5000 km için dizel aranmaz. Denk gelirse alınır.
Dizelin sorun çıkaracak yeri enjektörleridir. Ama sorun varsa genelde belli eder. Korkacak bişey yok. Turbo sorunu varsa, göz kapalı belli olur.
Yıllık 5 bin km için. En keyifli aracı al [emoji4]
Benzinli al. Lpg görmemiş al. Benzinle kullan.




Emmi bu araca ne diyorsun. Aynı fiyata benzinlisi de yok gerçi

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-sahibinden-tertemiz-2011-insignia-cosmo-st-2.0-cdti-otomatik-470733085/detay
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Çok fazla kıyamet senaryolarına takılmayın. 6 yıldır dizel araç kullanırım, bildikten tanıdıktan değil, hepsi 100 bin üstünde ve çok da kibar kullanmamama rağmen bugüne kadar tek masrafım kızdırma bujisi. Onlar da 200 lira tuttu. Piyasada dizel hakkında olumsuz bir yargı var. Açıkcası pek kafama da takmıyorum ve hatta benim gibi düşünenler için olumlu bir durum bu zira bu takıntılar sayesine bedavaya dizel araçlara biniyoruz ? 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sıkıntı çıkarmasından ziyade bu kadar az kullanımda yakıt önemsiz konu olur. Bu yüzden benzinli mantıklı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
Sıkıntı çıkarmasından ziyade bu kadar az kullanımda yakıt önemsiz konu olur. Bu yüzden benzinli mantıklı. 

Bu fikre de katılmıyorum. Bu tür km hesapları sıfır araç alıcısı içindir. Araca göre benzin-dizel farkı ilk alımlarda 20-30 bin arası. Az kullananlar için telafi edilmesi zor tutarlar.

İkinci el araç alıcısı neden bu hesabı yapmalı ki? 60 bin liraya alacağınız bir Focus seneye yine aynı fiyat edecekse yanınıza kar kalan yakıttan tasarrufun kime zararı var? Zira bakım fiyatları da aynı.
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Dizelin soğukta keyifsiz olması, kısa mesafeyi sevmemesi, gürültü, dizel partikül filtresi vs . Ekonomi ikinci planda ise bunlara neden katlanayım? 1.4 tsi veya ecoboost neden almamayım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

@Murat Sürücü Yıllık 5000 km için dizeli boş verin, servis bakımları tam olan tsi dsg alın pişman olmazsınız, dsg nin tamamının arızalandığı efsanelere inanmayın, sadece dsg kullanımında dikkat edilecek konuları araştırın yeter. 2004 ve sonrası olanların mekatronik arızası nerede ise yok gibi, en kötü kavrama arızası çıkma ihtimali olur oda tam servis bakımlı ise iyi niyet garantisinden yapılıyor. Ayrıca dsg kuru kavrama parça fiyatı 1500-1750 tl gibi bir fiyatta öyle 15.000-20.000 gibi fiyatlar yok.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu fikre de katılmıyorum. Bu tür km hesapları sıfır araç alıcısı içindir. Araca göre benzin-dizel farkı ilk alımlarda 20-30 bin arası. Az kullananlar için telafi edilmesi zor tutarlar.

İkinci el araç alıcısı neden bu hesabı yapmalı ki? 60 bin liraya alacağınız bir Focus seneye yine aynı fiyat edecekse yanınıza kar kalan yakıttan tasarrufun kime zararı var? Zira bakım fiyatları da aynı.

Aynı mantıkla. Tasarruf düşünme benzinli al keyfini çıkar dedim :)
Ben bu kadar az km yapsam. 200 beygir benzinli bi araba alırım :)
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...