İsmail Pınar 2 9 Eylül 2017 Paylaş 9 Eylül 2017 2010 model ford fiesta titanium otomatik aracımda ilk çalıştırma da rolanti de dalgalanma ve soğuk havalarda titreme oluyor. Araç lpg li ama benzinde de aynı sorunu yapıyor. Isındığında her hangi bir sorun görünmüyor. Bir süre kullandıktan sonra arıza lambası yanmıştı, subap ayarı yapılması gerektiği söylendi, triger değiştirildi ve subap ayarı yapıldı titreme yok denecek derecede azaldı ama devir saatinde dalgalanma devam ediyor. Yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler. Araç 87 000 km dedir. Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 11 Eylül 2017 Paylaş 11 Eylül 2017 On 09.09.2017 at 23:42, Metin Taşcı yazdı: Aracın subapları lpg ile uyumlu mu? euro5 normlarından dolayı sanırım magnezyum subap kullanılıyordu ve lpg ile kullanımlarda sorun yaratıyordu, bi araştırın isterseniz Fiestanın lpgye uyumlu olmayan motoru yok. Yorum bağlantısı
İsmail Pınar 2 11 Eylül 2017 Yazar Paylaş 11 Eylül 2017 En az 2-3 ustaya sordum hepside subapların değişmesi gerektiği söyledi. 87000 km de aracın subaplarının değişmesi gerektiğine ihtimal veremiyorum o yüzden sizlere danışmak istedim. Malum maliyetli ve ustalık gerektiren bir iş. Araç genellikle uzun yolda kullanıldı, bundan kaynaklı subap aşınması olabilir mi. Çevremde kimseden fiestanın subap erittiğini de duymadım. 1 Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 13 Eylül 2017 Paylaş 13 Eylül 2017 Bende lpg lifiesata 1.25 kullanıyorum sabah ılk calıstırmada 1200 devırde calısıp 3 dakka ıcınde 900 devre ınıyor. aracım 250.000 km de ve 10.000 km once subap değişimi yapıldı hıc bır sorun kalmadı. subapları degıstırın hıc bır sorun kalmıyor, malzemeler ucuz: subap takımı 180 lira gaydlar 60 lira lastıkler 80 lira 300 lira işçilik 300 lirada kapakcıya gıder ayarlar ıcın 1000 lira bile maliyetı yok Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 13 Eylül 2017 Paylaş 13 Eylül 2017 ama tabı bunlara bulaşmadan once sana bir dostanı tavsıye: aracın boğaz kelebegını temızle ve map sensorunude temızle, eğer sorun gecmıyorsa ozaman silindir kapagına gec Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 13 Eylül 2017 Paylaş 13 Eylül 2017 13 saat önce, Yusuf Mirac yazdı: Peki sen subap ayarı yaptırmadan önce sabahları ilk calistirdiginda hiç dikkat ettinmi kaç binde devir aynimiydi Vet ayardan oncede sabah ilk calistirmada 1200 devirde calisiyordu araba. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Eylül 2017 Paylaş 13 Eylül 2017 On 12.09.2017 at 08:58, Yusuf Mirac yazdı: Bende de geçen hafta aynı sorun vardı 3 tane ustaya gösterdim hepside subap erimiş falan şekilde yorum yaptı bir tanesine verdim arabayı araba yaklaşık olarak 36 saat orada kaldı 600 TL malzeme gitti 300 TL de işçilik aldılar Şimdi titreme sorunu geçti ama burda bir arkadaş kafamı karıştırdı subap yapılmış olan araba sabah calistirildinda 1000 devir altında çalışır ve sabit olur ama benimki 1200 devirde çalışıyor 2 dk sonra 900 devire düşüyor sizde durumlar nasıl tüplü Fiesta kullananlar Sabah kaç devirle başlıyorsunus hava sıcaklığına bsıncın gibi faktörlere e bağlı. titreme yok ise sorun yok Yorum bağlantısı
İsmail Pınar 2 13 Eylül 2017 Yazar Paylaş 13 Eylül 2017 İlk belirti hafif bir titremeydi, egzosdan çıkan ses ise normalden farklı olarak por por şeklindeydi ve devir dalgalanması vardı. Triger değişimi esnasında subap ayarı yapıldı ve olabildiğince düzeldi, şuan ilk çalıştırma da hafif devir dalgalanması haricinde herhangi bir sıkıntı görünmüyor. Subap ayarı yapılalı 3000km yi geçmiştir. 90bin bakamına gittiğimde kompresyon testi yaptıracağım eğer subaplarda sorun varsa ve maliyet düşükse hemen yaptıracağım. Konuyu açmamda ki sebep, güvenilir olmayan ustalar subap deyip yok yere masraf çıkartabileceği düşüncesiydi, acaba başka bir sebebi var mıdır diyerekten sizlere danışmak istedim. Yorumlarınız için teşekkürler. On 12.09.2017 at 08:58, Yusuf Mirac yazdı: Bende de geçen hafta aynı sorun vardı 3 tane ustaya gösterdim hepside subap erimiş falan şekilde yorum yaptı bir tanesine verdim arabayı araba yaklaşık olarak 36 saat orada kaldı 600 TL malzeme gitti 300 TL de işçilik aldılar Şimdi titreme sorunu geçti ama burda bir arkadaş kafamı karıştırdı subap yapılmış olan araba sabah calistirildinda 1000 devir altında çalışır ve sabit olur ama benimki 1200 devirde çalışıyor 2 dk sonra 900 devire düşüyor sizde durumlar nasıl tüplü Fiesta kullananlar Sabah kaç devirle başlıyorsunus Aracınız bence normal çalışıyor Yusuf bey. Subap arızasından kaynaklanan titreme, motor egzos sesinin normalden farklı çıkması, devir dalgalanması gibi başlıca subap arızası belirtileri ortadan kalktı ise aracınız sağlığına kavuşmuş demektir. Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 14 Eylül 2017 Paylaş 14 Eylül 2017 On 12.09.2017 at 08:58, Yusuf Mirac yazdı: Bende de geçen hafta aynı sorun vardı 3 tane ustaya gösterdim hepside subap erimiş falan şekilde yorum yaptı bir tanesine verdim arabayı araba yaklaşık olarak 36 saat orada kaldı 600 TL malzeme gitti 300 TL de işçilik aldılar Şimdi titreme sorunu geçti ama burda bir arkadaş kafamı karıştırdı subap yapılmış olan araba sabah calistirildinda 1000 devir altında çalışır ve sabit olur ama benimki 1200 devirde çalışıyor 2 dk sonra 900 devire düşüyor sizde durumlar nasıl tüplü Fiesta kullananlar Sabah kaç devirle başlıyorsunus Yaz mevsimi şartlarına göre araç 1000 devir üzeri gibi çalışır ve kısa süre sonra düşüyor devir ısındıkça. İlk çalıştırmada anlık yakıt 1.0-lt civarı gösterir. Sonra 0.6ya kadar düşüyor tam ısındığında (klimasız tabi) 6 dakika önce, Metin Taşcı yazdı: Euro5 motor ise neden olmasın? üretici lpg ile uyumunu düşünmüyor emisyon hedefini tutturması lazım, tutturması için magnezyum subap kullanılması gibi. Makyajlı kasalar Euro5 sanırım, büyük çoğunluk yine sorunsuz lpg kullanıyor bu araçlarda. 100k üzeri kmlerde sıkıntı çıkarabilir. Yorum bağlantısı
İsmail Pınar 2 1 Ekim 2017 Yazar Paylaş 1 Ekim 2017 On 16.09.2017 at 11:45, Yusuf Mirac yazdı: 3-4 farklı model arabaya baktım sabahları her model araba sabah çalıştığında 1000 devir altında çalıştı ancak Ford marka araçlarda 1200 devir gibi bir yerden calisti ama hiç fiesata denk gelemedim. Sizinde fiesatniz varsa sabah ilk çalışmayı kaç devirde yapıyor bı bakabilirmisniz İlk çalıştırma çok kısa süreliğine 1100-1200 devirde çalışıyor, 3-5 saniye sonra 1000 devirin altına iniyor. Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 7 Ekim 2017 Paylaş 7 Ekim 2017 On 01.10.2017 at 17:53, İsmail Pınar 2 yazdı: İlk çalıştırma çok kısa süreliğine 1100-1200 devirde çalışıyor, 3-5 saniye sonra 1000 devirin altına iniyor. bu iş benım basıma buyuk işler actı. sıfır motor aldım bugun pazartesı takacagım Yorum bağlantısı
Recommended Posts