İçeriğe Yönlendir

Yeni Honda Civic HB 1.5 Turbo Sport İNCELEMEM..


Anıl Ercan

Recommended Posts

Anıl Ercan

Evet arkadaslar uzun süredir inceledigim ve hosuma asırı giden Civic HB 1.5 Turbo Sport'un test sürüsünü nihayet bugun Gercekleştirebildim. 

 

Bilindigi üzere Hyundai i30 aracım var. Aracım Hem Donanım manyagı hemde Konforlu gosterişli Bu Civic'ler Çok hosuma gitti Özellikle Arka tasarımı. Aracımı Satıp Sıfır KM Bundan bi tane almayı düşündüm. Bugün Maslak Çiftkurtlar'a gittim ve aracı detaylıca 1 saat boyunca inceledim, Test Sürüsüne Cıktım. 

 

izlenimlerimi sizlerle paylasmak istiyorum. Önce Resimleri 

 

JOLp8o.jpg

1GPY0A.jpg

rJLga7.jpg

 

TASARIM 

 

Son derece extreme agresif bir tasarımı Var arabanın. Özellikle Arka tarafı tam bir Spor+Yarış arabası seklinde tasarlanmış. 2 Adet Spoiler 2 adet egzoz cıkısı mevcut. Spoilerlerin biri arka camı alt kısımdan 2'ye bölmüş fakat goruste herhangi bi sıkıntı yok. Led far sistemi var araçta. Normal HB Araçlara göre bayagı uzun bi araba. Ben Bu arabanın özellikle arka kısmına hasta oldum. Aşırı dikkat çekici agresif ve son derece cesur tasarlamış honda. 

 

İÇ MEKAN

 

İçini özellikle bayagı inceledim. Dokunmatik ekranlı teyp Navigasyon, Yol bilgisayarı vs. her türlü işinizi görüyor. Direksiyon'da bi dünya tuş var onlara alışmak zor olabilir ilk etapta. Km Sıfırlama Cubugu var Eski tofaslardaki gibi O Cubuk Kesinlikle Olmamalıydı. Aynaları çok büyük kör nokta yok. Ön Cam Atermik Görüş açısı cok iyi. Fakat arka cam tasarım'dada dedigim gibi spoilerden dolayı cok az bi kısım 2'ye bölünmüş durumda. KM Kadranı kırmızı ve hayalet ekran seklinde Cok hosuma gitti özellikle gece göz yormaz. Koltuklar kumaş fakat rahat yanlardan iyi sarıyor. Kol dayama kolçagının içinde 2 adet bölme var. Bardaklık olarakta kullanılır eşya koymayada. Aynı sekilde vitesin önündede bölme var. Yani Ufak tefek seyleri koycak cok yer var. Tavan Kuması Siyah Renk Ayrı bi hava katmış ben begendim. Arka koltuklarda gayet başarılır benim boyum 1.80 Kilom 70 kafam tavana vs. deymiyor Bacaklarımda gayet rahat bir şekilde seyahat edilir. Genel olarak iç mekanda gayet güzel. Bagaj bi hb araca gore geniş. Pandizot yok onun yerine sürgülü perde seklinde pandizot var Kim düsündüyse helal olsun cok iyi bi Seçim. En azından pandizot gibi yer kaplamıyor cıtırtı tıkırtı yapmıyor. 

 

DONANIM

 

Araçta maalesef İ30'uma nazaran bir Kaç donanım Eksikligi var. Bunlardan En Önemlisi Cam tavan ve Sunroof.  Kesinlikle bu araca Cam tavan konulmalıydı. Cam tavan konulsaydı Mükemmel bir tasarım olurdu. Ülkemizde Sırf cam tavanlı araç almaya kendine adamıs bir cok insan tanıyorum. Bunlardan biride benim. Cam tavan ve sunroof olmayısı Cok Büyük eksik. Donanım eksiklikten bahsetmişken Sürücü koltuguda manuel en azından elektrikli olmalıydı. Anahtarlı calıstırma mevcut. Start stop sistemi yok. Anahtarsız calıstırma sistemi yok. Kendi kendine park etme özelligi yok, Parmak sensörü yok. İ30'umda bunların hepsi mevcut. Park freni Elektronik. En azından bunu Kollu yukarı cekmeli yapmamıslar. Araçta ön arka park sensörleri mevcut. Arka geri görüs kamerası i30'daki gibi aynaya odaklı olsaydı daha iyi olurdu. Teybe odaklı Geriye taktıgınızda kamera Teyp'te cıkıyor. Lastik ebatları 235 45 17 . Yanlıs hatırlamıyorsam Continental CSC 5 Marka lastik vardı. Lastik'ler sert lastik. i30'umdada fabrika cıkısı ebat 225 45 17 ydi. Lastikler Continental CSC 5'ti. Ordan biliyorum Sert Oldugunu. Lastik basınc sensöri vs. var. Yokus kalkıs destegide var. Genel olarak Yağmur sensörü, far sensörü, Orjinal siyah arka camlar, Kumandayla kapanan camlar, Elektrikli aynalar gibi Donanımlar mevcut. Şuanki aracım i30'dan eksik donanımlar Kendi kendine park etme özelligi(APA), Anahtarsız giriş ve çalıştırma, parmak sensörü, Elektirkli Sürücü koltugu ve Cam tavan Onun haricinde i30'umda olan bütün donanımlar Civic'tede var. En Azından Bu Donanımlardan Anahtarsız giriş özelligini koymalıydı.

 

PERFORMANS & GÜÇ 

 

Araç bilindigi üzere Tam otomatik CVT Sanzımanlı, 1.5 Turbo Benzinli ve 182 Beygir 220 Tork gücünde. Arac Sunu Söyliyim kesinlikle 182 beygiri Hissettirmiyor. Arac turbolu basınca gaza koltuga yapıstırır diye düsünüyorsanız yanılıyorsunuz :) Koltuga yapıstırma hissine ben kapılmadım. Kendi Aracım i30 1.6 Dizel Yazılımlı suan ve 167 Beygir 370 tork. Benim aracımda Agırlıgından dolayı (1530 kg) 167 Beygirin gücünü tam anlamıyla %100 hissettirmiyor. Fakat performansı Hondadan Cok daha iyi diyebilirim. En Azından basınca gaza Koltuga yapıstırıyor. Civic'in agırlıgı 1.400 Kilo. Fakat kiloyla pek alakası yok. Tamamen Sanzımanla Alakalı durum. P-R-N-D-S Var Viteste. Sanzıman gücü kısıtlıyor bence. CVT Sanzıman hakkında pek bilgim yok. Fakat kesinlikle 182 Beygirin Hakkını vermiyor araç. Manuel Olsa verirmiydi bilemiyorum. Dip gaz'da arac Ön'den kafa sallamıyor. Bilirsiniz ani bi gazlamada bir cok arac kafadan gezinmeye baslar fakat bunda o yok gayet sabit stabil bir sekilde ivmeleniyor. fakat genede performansı tatmin edici. S Spor modda araba güzel bagırıyor. Hondaya has homurdama sesini net duyabiliyorsunuz. Güzel bir egzoz sistemiyle cayır cayır Öter bu araba :) Bisey dikkatimi çekti Kullanırken bos bi yolda gaza abandım fakata sanzuman 4000 devirdi kaldı devir çevirmedi Gücü sabitledi. Neden böyle bişey yapıyor anlamadım Sanırım sanzımanın yapısından dolayı. Sanzumandan vuuu diye bi ses duyabilirsiniz. Benim hosuma gitti :) Vites gecisleri Soft ve Yumusak hissettirmiyor. Sanzıman + Motor uyumu iyi gibi. Dedigim gibi Bu Araba 182 Beygir turbo bi araba Köpek gibi gider, Roket gibi gider diye düsünen varsa yanılıyor maalesef Araç O Kadar ahım sahım Maalesef Yüksek performans göstermiyor. Manuel'leri gelecek deniliyor manuel'de belki Gücü hissedebilirsiniz. 

 

KONFOR & SÜSPANSİYON & FREN 

 

Aracın konforu harika diyebilirim. En Azından Benim 225 40 18 ebatında lastik olan air süspansiyonlu İ30'uma göre daha konforlu. Aracın altında dedigim gibi 17 jant ve 235 45 17 lastik var. Lastikler Michelin yada Goodyear olursa Çok daha konforlu olur araç. Ön Süspansiyonlar darbeyi çok güzel emiyor. Esnemeyi Özellikle Tümsekte harika diyebilirim. Araba cukurlarda kasislerde pat küt vurmuyor amortisörler cok iyi emiyor darbeyi. Yumusak süspansiyonlu bi araç. Fakat yumusak süspansiyon diye yol tutus yok sanmayın arabayı yoldan cıkartamadım Slalom'da :) Arka süspansiyonlar bagımsız i30'umdaki gibi. Dengelemesi cok iyi aracın. Ani frende arabanın orası burası oynamıyor sabit bir sekilde frenliyor araç. Fren demişken Fren sistemide cok iyi aracın valla hafif basmayla bile arac yavaslıyor. Zaten ön arka disk. Arka tarafın esnemesini ben daha cok begendim devasa büyüklükte bi kasisten biraz hızlı gectim (20 25 km hızla) arka özellikle Bulut üzerinde gidermişcesine Esnedi pat küt vurma kesinlikle yok. Konfor ve fren sistemi harika aracın. Özellikle derin cukurlarda ince yanak lastik olmasına rağmen en ufak bir vurma yok. Kendi aracımdan inip test aracını kullanınca vallahi konforun ne oldugunu bi kez daha anladım :) Yol tutus dedigim gibi hayvani boyutta slalom cizdim hafiften makasa girdim yatma, atma , savrulma yok. Elektronik denge sistemi oldugundan aracta otomatik stabil tutuyor Aracı. 

 

MÜZİK SİSTEMİ 

 

8 Tane hoparlor oldugunu okumustum. Tek tek saydım gercekten 8 tane hoparlor var :D Müzik sistemi çok kaliteli gercekten bass tiz net bir sekilde duyabiliyorsunuz. Benim aracımda 6 adet hoparlor + Double din teyp mevcut. Benim sistemimden bi tık daha iyi. 8 Hoparlor diyince Konser havasında muzik dinlerim diye düsünmeyin :) Hoparlorlerin capı sanırım 13 cm o yuzden ahım sahım bi muzik sesi cıkmıyor. Teyp yukardada yazdıgım gibi double tarzı. Klimayı bile ondan kontrol ediyosun. Yol bilgisayarı vs. tamamen teyp'ten yapılıyor. Benim anlamadıgım nokta su bu teyp bozulursa nolacak  ? :) Bunu satıs danısmanına sormayı unuttum. 

 

İnceleyebildigim seyler bunlar. Sport donanımla geliyormus araç. RS Donanımdan farkı HB Olması ve sunroof eksikligiymiş. Fakat RS'den daha performanslı oldugunu söyledi satıs danısmanı. Aynı motoru kullanıyor ikiside HB Biraz daha agır ve HB Modeli daha performanslıymıs öyle dedi kendisi İLGİNÇ.. 

 

i30'umu satıp bunun KIRMIZI Renk olanını almayı kafama koymus gibiydim. Fakat bu düsüncemi tekrar gözden gecirecegim umdugum gibi yüksek performanslı ve cok cok üstün donanımlı bi araç maalesef degil. Fakat tasarımı Yukarıda yazdıgım gibi son derece extreme agresiflikte. Liste fiyatı 105.900 TL Fakat son fiyat 105.500'e bırakıyorlarmıs. 

 

İncelememin sonuna geldim. Ha son olarak bi eksik daha söylemek istiyorum 4 farklı renk'le üretiliyormus bu Sport HB Modeli. Siyah, Beyaz, Kırmızı ve Koyu gri. Test aracı koyu griydi. Renkler maalesef metalik degil opak. En azından sedefli boya kullanabilirdi Honda. Bunuda göz önünde bulundurmak lazım..

 

Okudugunuz için çok teşekkür ederim. İyi forumlar. 

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Şimşek

Detayli anlatim icin tesekkurler.

Ancak parasini hak etmeyen bir arac...

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
7 dakika önce, Mustafa Şimşek yazdı:

Detayli anlatim icin tesekkurler.

Ancak parasini hak etmeyen bir arac...

kesinlikle cvt şanzıman özellikle bu arabada hiç olmaması gereken bir şanzıman :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çipli dieselden sonra o ani güç patlaması ile önden kayma deneyimi olamaması normal. şöyle bir test yapsak mesela daha iyi kıyaslama olabilir, uzun yolda 5 kişi rampada hızlanmaya başlasak her iki arça ile, yüksek sürattte farkı daha iyi görebiliriz. cvt mantığı ise aşırı beslemeli her motorda olması gereken bir teknoloji. Devri max. tork ta tuturak vites geçişi kayıpsız hızlnma ve ekonomi için.

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Şu C sütunu çöken araba değil mi bu binlerce kişiye kullanici hatasi denilen ? Yolda giderken ön kaputu sallanan :) Arabanin tipi cok güzel ama bu kasada ciddi sorunlar var almadan önce birkez daha düşünün özellikle honda fc5 mağdurları grubunu incelemenizi tavsiye ederim

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Anıl Ercan

Bende o gocme sorununa geliyordum. Sedan Ve RS Kasalarda varmıs o sorun onlarda türkiye üretimi oldugu için HB'lerde gocme problemi yok ithal cünkü. Satıs danısmanına bu soruyu sordugumda kullanıcı hatası dedik hepsine diye  yanıt aldım :)

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören
1 saat önce, Mert Gülkokan yazdı:

Honda kendi ayağına sıkmaya devam ediyor araçları 5 para etmez yanlız göçük olayında araç sahipleri ciddi yaklaşıyor honda her ne kadar lakayıt davransa da...
Bizde 2012 honda jazz cvt var araç 100 beygir sözde ama bana hissettirdiği 70 hp falan. Cvt şanzıman sırf hondada değil tüm markalarda gücü bayağı törpülüyor0

 

Suanda kullandığım motorsiklette cvt şanzıman sorunsuzluk yada arıza durumu hakkında yorumum yok ancak cok keyifsiz gazi açıyorum 6bin devirle kalkış sürekli bagiran bir motor sürat 120 olduğunda 8bin devir dahası yok arabada dahada keyifsiz olacağı aşikar.. 1.5 182hp turbo motor tork 220nm cidden düşündürücü çift kavrama olsa eminim daha iyi bir performans verecektir. Rakip firmalara baktığımızda daha düşük hacim ve beygir gücü ile nerdeyse aynı torku yakalıyor 

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Cvt şanzıman biraz hissiz gibidir.Heyacan beklentisini törpüler. Sakin ve keyif için kullananlara en güzel şanzıman türüdür.Japonların sevdiği bir şanzımandır.

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuna İşgören
3 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı:

Cvt şanzıman biraz hissiz gibidir.Heyacan beklentisini törpüler. Sakin ve keyif için kullananlara en güzel şanzıman türüdür.Japonların sevdiği bir şanzımandır.

 

Fatih abi 182hp turbo rs makine yapıyorsun kim sakin kullanmak ister :) 1.6 atm motor olsa bu konuda haklısın 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
1 saat önce, Tuna İşgören yazdı:

motorsiklette cvt şanzıman

ne marka model motor?

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören
13 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

ne marka model motor?

 

Yuki 150cc scooter çağlar abi

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören
2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

Varyatör yok mu onlarda

 

Önde varyator arkada debriyaj ortada kayış, gaz çektikçe debriyaj acilip varyator kapanıyor kayış boyunu uzatıp kısaltıyor 

Yorum bağlantısı
Onur_Aydın

Güzel inceleme ??  bu aracı bende test ettim ilk bakışta güzel görünsede beklentileri tam anlamıyla karşılamıyor cct şanzıman performansı törpülüyor en azından kağıt üstünde yazan veriler kadar heyecan verici değil. Böyle bi aracı almak istiyende sakin kullanım için tercih edeceğini düşünmüyorum fiyat performans olarak düşünüldüğünde astra 1,4 T 150 ps bile daha mantıklı geliyor incelemeniz faydalı teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Benim işyerinde vardiya arkadaşım aldı 6 ay önce,  bende yok diye seviniyordu ondada oldu göçük. Geçen işyerime geldiğimde telefonda birisine bağırıyordu ne oldu dedim,  o... çocuğuna bak bana  çocuklar top oynarken topu çarptırmıştır diyo dedi. Zor sakinleştirdik, bunu söyleyen Honda Türkiye.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

10 12 mağdur ayrı ayrı dava açıp sonra birleştirme kararı isteyip tek davadan yürütüp iade hatta piyasada satışının yasaklanmasını bile sağlayabilir.

Yorum bağlantısı
Anıl Ercan

2 Gün önce bizim burda 2 tane karsı karsıya park etmiş fc5 civic gördüm biri mavi biri beyaz gittim ikisinede baktım ikisindede c stununda sag arka kapı ustunde gocuk var. Bir daha denk gelirsem cekecem fotosunu. Sedanlarda varmıs bu gocuk zımbırtısı

Yorum bağlantısı
Onur Yeşil

Ben de sedan RS'ini denemiştim aynı güç aynı motor.Ama performans beni de tatmin etmemişti.Beklentimin altında kalmıştı.Bundan inip 110 beygirlik stok motorlu dizel manuel focusuma bindiğimde daha performaslı geldi benim focus. :D
Tek artısı tasarımı bu arabanın ama onda da sunroof yok.Bence değmez.

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

bu göcük muhabbetini facebook da honda Türkiyenin sayfasında yaptık ertesi gün yorumları sildiler demekki korktukları bişey var.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...