İçeriğe Yönlendir

Nissan Qashqai Yakıt Tüketimi ve Diğer Yorumlar


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Araç 1,5 yıldır bende olmasına rağmen, ilk defa ciddi anlamda testler yaptım. 

 

Yakın zamanda 500 km'lik bir yola gittim.. Bu 500 km'lik yolun 50 km'si 120 km hız olmak üzere geri kalan 450 km'yi 100 km. hızla gittim.. Yol bilgisayarı şehir dışı 5,4 km gösteriyordu. 

Tabi ben şoklardayım. Çünkü genelde 120-130 aralığında kullanıyor ve 6 litre civarında yakıyordum. 

Yol bitmek üzere iken depoyu doldurdum, ve pompa ölçümünde de 5,2 litre gördüm. 5,4 görünen tüketimin 5,2 çıkmasında bir sakınca yok.. Çünkü defalarca test ettiğimde yol bilgisayarının gerçek tüketimden 0,3-0,4 litre fazla göründüğünü biliyordum. 

 

150 beygir, 4x4 dCi bir aracın, 100 km kadran hızı, 93 km gerçek hız ile 5,2 litre yakıyor olmasını paylaşmaya değer bulduğum için paylaşıyorum. 

 

Bir başka yorum da vites geçişleri ile ilgili.. 

Şayet değişken bir tarz sergiliyor hızlanıp yavaşlıyorsanız, 120-130 km hızlarda 6. vitese geçiyor. 

Ancak, 100 km hıza sabitleyip belirli bir süre gidilirse, araç 100 km hızla bile 6. vitese alıyor ve 90 km hıza kadar 6. vitesi koruyor.. 

Bu neden önemli.. 

Bu husus yakıt tüketimi yönünden önem kazanıyor.. Çünkü, 5. viteste 100 hızla yürüyen araç ortalama 5,2 litre tüketirken, 6. viteste 100 hızla yürüyen araç 4,8 litre yakıt tüketiyor.

 

Ve şimdi başka bir hususa değinmek istiyorum.. 

Bu araç 1,5 yıldır bende.. Sürekli Shell ve Bp'den yakıt alıyorum, 10-12 bin aralığında Mobil Esp ile yağ değişiyorum, orjinal yakıt filtresi kullanıyorum ve sürekli performanslı kullanıyorum.. 

Aracı ilk aldığımda bu araç 120-130 km'nin altında asla 6 ya geçmiyor ve 6. vitesle de yürümüyordu.  Şimdi 90 km hıza kadar 6. vitesle yürüyor. 

Trafiğe kapalı alanlarda yaptığım testlerde ise gördüğüm şu oldu.. Aracı yeni aldığımda 200 km hızı çok nazlı geçiyor ve hızını artıramıyordu, şu an ise 240 km hıza ulaşıyor, hele ki 230 km hıza rampa olmayan yollarda bile ulaşabiliyor. 

 

Farkettiğim bir diğer husus da 4x4 sistemi çalışması ile ilgili.. 

İlk aldığımda araç 10 saniyeye yakın patinaj ettikten sonra diferansiyeli kilitliyor ve patinajı kesiyordu. Yada kesemediği durumlar oluyordu. 

Şimdi ise patinaj yapan teker bir tut atar atmaz veya atmadan bile diferansiyel kilitliyor. 

Bunun için de ben herhangi bir şey yapmadım. Herhangi bir onarım yapmadım. 

Aynı durumu mondeoda da yaşamıştım.. 

Aracı ilk aldığımda trafiğe kapalı alan testlerinde 200 km hızı geçemiyordum, ben bir müddet kullandıktan ve bakımlarını yaptıktan sonra aracın 220 km hıza ulaştığını görmüştüm. 

 

Benim tespitlerime göre.. 

Ben bu araca veya araçlarıma hiç ciddi onarım yapmadım, sadece düzgün bakım yaptım, düzgün yakıt aldım ve seri kullandım.

Yine benim kanaatimce ben bu araçları kurumdan kurtardım. Araç gerçek torkunu vermeye başladı. 

Oluşan kurumlar neticesinde yeterli torku göremediği için vites büyütemiyor, diferansiyel kilitlemiyor ve çok yakıyordu. 

Araçlarını seri kullanın.. Düşük devirde kullanarak aslında az yakmıyorsunuz.

 

  • Beğen 19
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Güzel tespitler olmus. 240ciddi bir hiz bu arada... fabrika verisi kac?

Bir de seri kullanimi biraz acarmisin emmi?

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

bir buçuk yıllık kullanımdan sonra yazılan bir yorumu can kulağı ile dinlemenin kimseye bir zararı olmaz. aksine en doğru yorumlar uzun süreli kullananların yorumları olduğu için gayet faydalı oldu yazılanlar. teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Benim 6 ileri DSG 60-62 km/h olunca 6. viteste yürümeye başlıyor. Her iki araba arasında çok fazla fark varmış. Değişkenlik bence araç yazılımı ile ilgili.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Anlattığın ve yaşadığın tüm olaylar tek noktaya dayanıyor. Hız için güç lazım, arazi için güç lazım. Araçlarımız birer makina ama sabit mantıkla çalışmıyor. Bizden birşeyler istiyor. Arazi sistemi tamamen güce dayalı. Tekerleği kilitlemek ciddi efor ister. Şanzuman için sıkıntı yok. Defransiyel ve fren sistemi kenarda güç verilip işlem yapmayı bekliyor ama motor o gücü sağlayamıyor. Nedeni klasik dizel az yaksın mantığı ile aracı sağır etmek.

Ben her zaman aracı insana benzetirim. Günün 5 saatini televizyon başında geçiren ile 5 saatini yürüyüş yaparak geçiren tek yumurta ikizleri aynı olamaz.

Araçlara metal yığını olarak bakmamak lazım.

 

Arada bir depoya katkı koymak Red Bull içmeye benzer, yapmayın. Gaza basın devir çevirtin araçlara. O an fazla yakıtı zaten ileriki bir depo tada iki depo sonra fazlasıyla iade edecek araç size.

 

Emmi, bir husus daha var buradan yazmalıyım. Yere göğe sığmayan land rover çekiş sistemi, c.tesi gördüklerim sonrası yerle bir oldu. Nissan her ne kullanıyor ise 4x4 sistemi olarak muhteşem. Kimin yaptığını öğrenme imkanımız var mı?

9 dakika önce, Sevgin Yılmaz yazdı:

Benim 6 ileri DSG 60-62 km/h olunca 6. viteste yürümeye başlıyor. Her iki araba arasında çok fazla fark varmış. Değişkenlik bence araç yazılımı ile ilgili.

O aracı öyle kullanınca yakın zamanda motor çamura dönüyor. Ayrıca dsg mekanik aktarma, diğeri türbinli. İş yazılım farkı değil

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
14 dakika önce, Sevgin Yılmaz yazdı:

Benim 6 ileri DSG 60-62 km/h olunca 6. viteste yürümeye başlıyor. Her iki araba arasında çok fazla fark varmış. Değişkenlik bence araç yazılımı ile ilgili.

devir kac oluyor bu sirada? gaza yüklenince tek seferde 3 veya 4 e atiyor mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
5 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

 

Emmi, bir husus daha var buradan yazmalıyım. Yere göğe sığmayan land rover çekiş sistemi, c.tesi gördüklerim sonrası yerle bir oldu. Nissan her ne kullanıyor ise 4x4 sistemi olarak muhteşem. Kimin yaptığını öğrenme imkanımız var mı?

 

 

Nissan yapıyor abi. Bizzat kendi yapıyor. Mercedese renoya Daciaya da Nissan yapıyor. 

Nissan 4x4 işini biliyor. 

Ben olayın sadece patinaj yapan lastiğe fren yaptırmaktan ibaret olduğunu düşünüyordum. Senin çektiğin videolarda gördüm ki, iş orada bitmiyor. 

Fren yaptırıp, boşta kalan teker ile yere basan tekeri paralel dönecek hale getiriyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
22 dakika önce, Eren Gökmen yazdı:

Güzel tespitler olmus. 240ciddi bir hiz bu arada... fabrika verisi kac?

Bir de seri kullanimi biraz acarmisin emmi?

 

Eren ben de şaşkınım, ama çatır çatır yapıyor. Hem de bir defa değil, her defasında yapıyor, kadrandan takip ettiğim gibi gps ile de takip ediyorum. 

Fabrika verisi son hız olarak sahibinden.com dan baktığımda 185 diyor ama.. bence yanlış.. çünkü kılavuzunda diyor ki.. İstenirse 200 km yi geçmemek üzere sınırlama koyulabilir.. 

Ayrıca 150 beygir araba için 185 saçma..

 

Seri kullanımdan kastım, motora istediğini vermek.. Düşük devirde yürümeye zorlamamak, gaz pedalının altından yumurtayı çıkarmak.. 

   

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz
13 dakika önce, Eren Gökmen yazdı:

devir kac oluyor bu sirada? gaza yüklenince tek seferde 3 veya 4 e atiyor mu?

1600 d/d civarında vitesleri büyütüyor. Zaten vitesleri ne zaman arttırdı anlayamıyorsunuz bile.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
25 dakika önce, Sevgin Yılmaz yazdı:

Benim 6 ileri DSG 60-62 km/h olunca 6. viteste yürümeye başlıyor. Her iki araba arasında çok fazla fark varmış. Değişkenlik bence araç yazılımı ile ilgili.

 

Dsg apayrı bir dünya.. Benim aracım dsg olsa, bu güç ve torkla 8 saniyede 0-100 yapardı.

Dsg manuelden daha hızlı, otomatiklerin en serisi.

Buna rağmen.. 60'da 6 ya alır ve yürür ancak, hızlanmak istediğinizde 3'e kadar inebilir. Tamamen gaz tepkisi ile alakalı. 

 

 

 

26 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Arada bir depoya katkı koymak Red Bull içmeye benzer, yapmayın.

 

Süper bir tespit... 

 

5 dakika önce, Sevgin Yılmaz yazdı:

1600 d/d civarında vitesleri büyütüyor. Zaten vitesleri ne zaman arttırdı anlayamıyorsunuz bile.

 

Motorunuz ne. ?

 

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
6 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Eren ben de şaşkınım, ama çatır çatır yapıyor. Hem de bir defa değil, her defasında yapıyor, kadrandan takip ettiğim gibi gps ile de takip ediyorum. 

Fabrika verisi son hız olarak sahibinden.com dan baktığımda 185 diyor ama.. bence yanlış.. çünkü kılavuzunda diyor ki.. İstenirse 200 km yi geçmemek üzere sınırlama koyulabilir.. 

Ayrıca 150 beygir araba için 185 saçma..

 

Seri kullanımdan kastım, motora istediğini vermek.. Düşük devirde yürümeye zorlamamak, gaz pedalının altından yumurtayı çıkarmak.. 

   

 

 

185 sacma benim arabaya da195 demisler. ben denemedim ama 200 de sinirlama koymuslar. internette bununla ilgili sikayetler okumustum. öte yandan simdi dusundumde 230-240 2.0 icin normal bir rakam. 1.6 lar bile 210-220 yapabiliyor.

seri kullanimdan sunu anlayabilirmiyim? : 45- 50km/h ile 3. viteste hizlaniyorum, yol bos maksimum yapilabilek hiz 60km/h, 60 a kadar hizlandiktan sonra 4 e atip sürekli devir 1600-1700 olacak sekilde seyredebilirmiyim yoksa 70 ten önce 4 e atmamalimiyim? (motor max torku 2000 de veriyor)

10 dakika önce, Sevgin Yılmaz yazdı:

1600 d/d civarında vitesleri büyütüyor. Zaten vitesleri ne zaman arttırdı anlayamıyorsunuz bile.

enteresan... yani 60 ile 6. vitesi kullaniyorken araba neredeyse stop eder gibi geldi bana. degisik demekki...

 110-120 ile giderken 6. vitesi kullaniyor kesin. o sirada devir kac oluyor?

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Dsg acayip bir makineymiş. 27 aydır kullanıyorum yaklaşık. Devir çevirmeden yüksek viteste yürütme kurgusu var, 140 bg olan 1.4 tsi kompresör+turbo olanı. Sıkışık trafikte  manuel modda zaman zaman kullanırım ve öyle hemen vites büyütmesini istemem. Bana göre harika bir motor. 150 beygiri dizel bir motorda dsg ile düşünemiyorum bile:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1 dakika önce, Eren Gökmen yazdı:

 

seri kullanimdan sunu anlayabilirmiyim? : 45- 50km/h ile 3. viteste hizlaniyorum, yol bos maksimum yapilabilek hiz 60km/h, 60 a kadar hizlandiktan sonra 4 e atip sürekli devir 1600-1700 olacak sekilde seyredebilirmiyim yoksa 70 ten önce 4 e atmamalimiyim? (motor max torku 2000 de veriyor)

 

Konumuz aslında son hızın kaç olduğu değil de.. Bir yıl önce 200'ü geçmeyen aracın şu an 240 yapması.. Bu sebeple 185'e takılmayalım.. 

 

Yukardaki Dsg örneği Eren.. Dsg'nin sürüş tarzı kurum yapmak için birebir :)

Benim Dsg'm olsa sürekli spor modda kullanırdım.. Ki Kullanan arkadaşım var, D moddan daha az yakıyor..  

 

Maksimum tork devrinin altına inme. 

2 dakika önce, Sevgin Yılmaz yazdı:

150 beygiri dizel bir motorda dsg ile düşünemiyorum bile:)

 

Uçar.. tek kelime.. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
3 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Konumuz aslında son hızın kaç olduğu değil de.. Bir yıl önce 200'ü geçmeyen aracın şu an 240 yapması.. Bu sebeple 185'e takılmayalım.. 

 

Yukardaki Dsg örneği Eren.. Dsg'nin sürüş tarzı kurum yapmak için birebir :)

Benim Dsg'm olsa sürekli spor modda kullanırdım.. Ki Kullanan arkadaşım var, D moddan daha az yakıyor..  

 

Maksimum tork devrinin altına inme. 

 

Uçar.. tek kelime.. :)

evet ana konudan saptik biraz. o zaman ben 60 da 4 e atmayayim. max tork 2000 olmasaydi iyidi. Bu arada vw lerde max tork 1600 falan galiba yanlis mi?

Aslinda benim de bir tespitim var bazen araci 1700 sabit devirlerde sürüyorum, o zaman ortalama yakit düsmüyor. o sirada hiz düsürmek zorunda kaliyorum ve vites düsürüyorum, eski hiza cikip vites atmiyorum kisa bir süre sonra ortalama düsüyor. (anlik gösterge düz mantiga uygun calisiyor, yüksek vites düsük yakit ama ortalama gösterge öyle demiyor)

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Aracı ilk aldığımda bu araç 120-130 km'nin altında asla 6 ya geçmiyor ve 6. vitesle de yürümüyordu.  Şimdi 90 km hıza kadar 6. vitesle yürüyor. 

 

bu cümleden anladigim arac eskiden 120de 6 ya atarken simdi 90 da atiyor. cünkü eskiden 120 öncesinde 6 vitese atilsa da arac gitmek istemiyordu (kurum vs den dolayi) .o zaman simdi 90 da 6. viteste 1600 gibi bir devirde gider. Bu da bahsettigimiz kurum olusumuna yol acar. Sen bu durumda elle müdahele edip vitesi 5 e mi cekiyorsun?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Maksimum hız, aracın sürekli sağlıklı gidebileceği hızdır. Kangoo 156 km mesela. Son hızı hiçbir firma yazmaz sınırlama olmayanlar hariç.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
2 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Maksimum hız, aracın sürekli sağlıklı gidebileceği hızdır. Kangoo 156 km mesela. Son hızı hiçbir firma yazmaz sınırlama olmayanlar hariç.

o konuda problem yok :)

Peki qq nin saglikli sorunsuz gidebilecegi hiz gercekten 185 midir? yoksa aman ne olur ne olmaz diyen pimpirikli bir mühendis mi bu kadar asagiya cekmis 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Ben sakin kullanan biriyim. Mehmet abi az çok biliyor. Aracın torku yüksek olduğu için devir çevirme ihtiyacı duymuyorum çünkü zorlanmıyor. Kurum kısmını uzun vadede göreceğim binmeye devam edersem inşallah. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Benim araçta limitleyici var. 185km/h'yi geçmiyor maalesef. Bende onun yerine 4. viteste kurum söküyorum. Tavisye ederim herkese.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
bu cümleden anladigim arac eskiden 120de 6 ya atarken simdi 90 da atiyor. cünkü eskiden 120 öncesinde 6 vitese atilsa da arac gitmek istemiyordu (kurum vs den dolayi) .o zaman simdi 90 da 6. viteste 1600 gibi bir devirde gider. Bu da bahsettigimiz kurum olusumuna yol acar. Sen bu durumda elle müdahele edip vitesi 5 e mi cekiyorsun?

Biraz karışmış.
Vitesi altıya almakla 6 da ilerlemek farklı.
Büyütürken 120 de büyüttü diyelim. Sabit gaz ve zorlamadan ilerlersem 90 a kadar 6 da kalıyor. Eskiden 115 de falan 5'e alırdı.

Evet 90 ile 6. Viteste devir 1500 olur. Bu şekilde yürütürsem yakıt 4,6 ya düşer ama kısa süre sonra kurum bağlar.
Bu sefer 120 ile giderken de tork düşeceği için daha çok yakmaya başlar.
90 la 6 da gitmiyorum zaten. Bu 500 km lik bir test idi. Müdahale etmedim.
Normalde bu hızla gitmem zaten.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tsi ların düşük devirde gitmesi dsg değil motorun teknoloji olarak buna izin vermesi. 1.2 tsi polo 5 vites manuel 60 km geldiğinde 4. Viteste vitesi yükselt diyor. 60 da 5. Vitese attığımda 1400 devire geliyor ki zaten bu devirde maksimum torku verdiği için uzamaya başlıyor rahat rahat

Maksimum tork devri kaç ?
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
o konuda problem yok [emoji4]
Peki qq nin saglikli sorunsuz gidebilecegi hiz gercekten 185 midir? yoksa aman ne olur ne olmaz diyen pimpirikli bir mühendis mi bu kadar asagiya cekmis 
Ne olu ne olmaz kavramı olmaz teknolojide. Fabrika ne derse o :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1400 devirden itibaren 160 nm max tork veriyor 1.2 tsi 90 hp versiyonu

Buna ancak şu yorum yapılır.
"Adamlar yapmış, helal olsun"
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
29 dakika önce, Volkan Turkmen yazdı:

Abi trafiğe kapalı hangi yolda 240 yaptın ? :)

 

servet olsaydı.. Orayı şeyetmeyelim derdi.. :tongue:

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...