İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Silindir Kapak Contası Değişim 2005 Tdci ASM


Nuri Aldemir

Recommended Posts

Nuri Aldemir

İyi Günler 2005 Model 1.4 Tdci ford fiesta aracımızın su  deposunda yağ tortusu var, ve araç su kaynatıyor. Silindir Kapak contasının değişmesi gerektiğini söylediler. Bunun akabinde silindir kapağının taşlanması gerektiğini söylediler. 

Araç triptonik ilk kalkışlarda gaza basmadan kalkış yaparsak araç kendi kalkarsa titriyor ama gaza basarsam titreme olmadan kalkıyor.  Araç şehir dışına (Tokat) Giderken 0,4 lt yağ eksiltiyor ama gelirken aynı trafik aynı yol hiç yağ eksiltmiyor aynı olayı defa denedim aynı sonucu verdi. 

Tüm Bu sorunlar Silindir kapak contasından kaynaklanıyor olabilir mi ? 

Usta motoru açtıktan sonra yataklara segmanlara bakınca ekstra masraf çıkabilir dedi, Segman sorunları kendini şimdi belli eder mi yada ne kadar bir masraf çıkabilir. 

Bu  masrafları 1500 TL civarı tutar dedi ( Segman ve Yataklar hariç ) 

Bu işlem ne kadar sürer Perşembe sabah başlanacak bu akşam aracı bırakacağım motorun soğuması gerekmiş

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kalkışlarda titreme için ASM'nin debriyajına bakmak lazım. @Servet Aydın değiştirmişti galiba.

Suda yağ hayra alamet olmamakla beraber, eksiltme miktarını nasıl ölçtünüz?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Kalkışlarda titreme için ASM'nin debriyajına bakmak lazım. [mention=13526]Servet Aydın[/mention] değiştirmişti galiba.
Suda yağ hayra alamet olmamakla beraber, eksiltme miktarını nasıl ölçtünüz?
Çağlar bana aracı vermeden evveli değiştirdi. Ben racechip takarak aracın daha rahat yürümesini, vites geçişleri kararsızlığını ortadan kaldırdım.

Yağ soğutucu değişim sonrası aracınızda sıkıntı kalmayacaktır
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
2 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Çağlar bana aracı vermeden evveli değiştirdi

zaten daha da değiştirtmem :rofl:

Yorum bağlantısı
Aydın Akarsu
14 saat önce, Nuri Aldemir yazdı:

İyi Günler 2005 Model 1.4 Tdci ford fiesta aracımızın su  deposunda yağ tortusu var, ve araç su kaynatıyor. Silindir Kapak contasının değişmesi gerektiğini söylediler. Bunun akabinde silindir kapağının taşlanması ....

 

Silindir kapağı daha önce taşlandıysa taşlatmayın, yenisiyle değiştirin. Daha önce taşlanıp taşlanmadığını öğrenemiyorsanız da risk almayın. Unutmayın, her taşlamada silindir hacmi düşer, sıkıştırma oranı artar. Yeni silindir kapağı 1000-1500 Lira aralığında bulunabilir sanırım.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Silindir kapağı daha önce taşlandıysa taşlatmayın, yenisiyle değiştirin. Daha önce taşlanıp taşlanmadığını öğrenemiyorsanız da risk almayın. Unutmayın, her taşlamada silindir hacmi düşer, sıkıştırma oranı artar. Yeni silindir kapağı 1000-1500 Lira aralığında bulunabilir sanırım.
Bu nedenle silindir kapağı contası aynı oranda kalın takılıp yanma odası sabitlenir
Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir

Bugün öğlen belli olacak her şey ne olup olmayacağı söylenecek oradan gelen bilgileri tekrar aktaracağım. 

Yorum bağlantısı
Aydın Akarsu
13 saat önce, Servet Aydın yazdı:
19 saat önce, Aydın Akarsu yazdı:
 
Silindir kapağı daha önce taşlandıysa taşlatmayın, yenisiyle değiştirin. Daha önce taşlanıp taşlanmadığını öğrenemiyorsanız da risk almayın. Unutmayın, her taşlamada silindir hacmi düşer, sıkıştırma oranı artar. Yeni silindir kapağı 1000-1500 Lira aralığında bulunabilir sanırım.

Bu nedenle silindir kapağı contası aynı oranda kalın takılıp yanma odası sabitlenir

 

Kalın conta artan yüzey alanı sebebiyle daha fazla basınca maruz kalacağından conta ömrü daha az olmaz mı?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Kalın conta artan yüzey alanı sebebiyle daha fazla basınca maruz kalacağından conta ömrü daha az olmaz mı?
Taşlanan kapak ölçülerine göre genelde 3 tip conta kullanılır. Daha bugün değiştirdim. Nissan benzinli motorun kapağı taşlandı. 1.36 mm olan conta 1.56 olanı ile değişti
Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir
(düzenlendi)

Üst kapak açılınca motor durumu  pek iç açıcı olmadığı söylendi motor komple rektefiye oldu araba halen saniyede bugün motoru bindirecekler. 

Toplam 5.000 TL tuttu bu rektefiye işlemi, Bunun haricinde önceden baskı balatası değişmişti araç vites geçişlerinde  kendi kendine gaz veriyordu bunun için baskı balataya tekrar bakıldı. Volant değişmemişti burada da değişmedi. Bu sorunu tekrar yazılım atarak çözeceklerini söylediler. 

Bu arada merak eden olacaktır. Araç 230.xxx Km de 

Baskı balata 10.000 Km Önce değiştirildi. 

Aracı nasıl kullanmalıyım yada sizin söylemek istediğiniz şuna dikkat et dediğiniz bir nokta var mı? ,

Arabanın tekrar kodlanması içinde ayrı bir ücret istenecek onu vereceğiz. 



 

tarihinde Nuri Aldemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
17 saat önce, Nuri Aldemir yazdı:

Üst kapak açılınca motor durumu  pek iç açıcı olmadığı söylendi motor komple rektefiye oldu araba halen saniyede bugün motoru bindirecekler. 

Toplam 5.000 TL tuttu bu rektefiye işlemi, Bunun haricinde önceden baskı balatası değişmişti araç vites geçişlerinde  kendi kendine gaz veriyordu bunun için baskı balataya tekrar bakıldı. Volant değişmemişti burada da değişmedi. Bu sorunu tekrar yazılım atarak çözeceklerini söylediler. 

Bu arada merak eden olacaktır. Araç 230.xxx Km de 

Baskı balata 10.000 Km Önce değiştirildi. 

Aracı nasıl kullanmalıyım yada sizin söylemek istediğiniz şuna dikkat et dediğiniz bir nokta var mı? ,

Arabanın tekrar kodlanması içinde ayrı bir ücret istenecek onu vereceğiz. 

Geçmiş olsun bayağı masraflı olmuş.

kendi kendine gaz verme olayı bende de mevcut. Baskı balata değişti sorun hala aynı.

Bende bu aralar bu işlemle uğraşıyorum.

Sorunu çözerseniz cevabınızı bekliyorum.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...