İçeriğe Yönlendir

Sandık Motor Takılmış Araç Alınır mı?


Murat Sürmeli

Recommended Posts

Murat Sürmeli
(düzenlendi)

Merhabalar,

 

Araç yağlama sorunu sebebiyle motoru yakmış ve sıfır sandık motor takılmış. Bu araçta herhangi bir sorun olur mu? Alınır/satılır mı?

Alınırsa nelere dikkat etmek gerekir?

Söz konusu araç;

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-sahibinden-2011-240ps-yer-ucagi-tekno-paket-424410969/detay/

 

Teşekkürler

tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Takılan motoruda üreten ford. Doğru yapıldıysa neden alınmasın..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

alınmaya alınırda ecbostlar   garip garip motor yeme şikayetleri geliyor hep

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Genel olarak alınır ve de satılır diyorsunuz o zaman. Yani bir eksisi yok yani? Boya takıntısı olan bir milletin motor takıntısı olmamasına şaşırdım doğrusu :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Özkeskin

Araç motor takıldıktan sonra 110bin km yol yapmış 6 yılda.daha ne olsun..

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
(düzenlendi)
15 dakika önce, Emre Öğüt yazdı:

Alınabilir tabiki ve motor otosanda takılmış

Ne bileyim, serviste değişmiş kapısı olana kaputu olana sorun yapıldığı için piyasada motorda da bir sorun oluyordur diye düşündüm. 

Peki bir şey soracağım, motor değişirken turbosu vb neleri değişiyor veya değişmiyor? Sadece motorun gövdesi mi değişir? Yani motor sıfır ama turbosu enjektörü vb eski midir? (bu araca özgü değil de genel olarak)

3 dakika önce, Hakan Murat yazdı:

Araç motor talıldıktan sonra 110bin km yol yapmış 6 yılda.daha ne olsun..

Araç sıfır motor takıldıktan sonra 2bin km yol yapmış. Motoru sıfır sayılır yani

tarihinde Murat Sürücü tarafından düzenlendi
eksik ifade
Yorum bağlantısı
Oğuz Özkeskin

Ben onu 2000 km den önce diye anladım öyle okudum..

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

Bende sandık motor alıp taktırdım tavsiye ederim, sonuçta fabrika montaj motoru takılıyor kulak, soketler ve şanzıman ile bağlantı yapılıyor okadar rektefiye olsa acaba taşlama düzgün mü, conta tutacak mı, krank orjinal miydi, piston sekman kaliteli mi, subap yuvasına tam alıştırıldı mı, yapan usta düzgün yapıldı mı vs gibi soru işareti kalır insanda şahsen ben öyle düşündüğüm için yeni motor taktırdım. Özellikle böyle performans araçlarını 111.000 Km de el değmemiş motorlusu yerine yakın zamanda sandık motor konmuşu daha mantıklı bence. Bu tip araçların motor ömrü 100 k civarı bu araca binen gaz pedalıyla çok oynar.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

sandık motor iyidir, kaporta değişeni ile kıyaslamak yanlış olur, kaporta aksamı kazadan olduğu için o kazanın nasıl olduğu şase direk lere etkisi vs den dolayı insanlar çekinir, günümüzde de artık bu olay biraz abartılmıştır, nedeni de çok satılık araç olması insanların o araçlar arasında seçerken en temizini seçmeye çalışması..
bazı marka modeller de özelikle sandık motor takılmış mı diye bakılır örn: subaru forester 2009-11 dizeller.. 
örneğin benim 10 yaşında 2,0 dizel a6 m olsa, bir yerden de 5-6 bin liraya 0 sandık motor denk gelse araca uzun zaman binmeyi düşünüyorsam hiç arızasız bile değiştirebilirim.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Eğer iyi bir şekilde montaj ve adaptasyon yapıldı bence de yapılmış bir motora göre tercih sebebi olmalı. Sıkıntısız kullanan bir sürü araç mevcut. Eksisi yok mu derseniz satış aşamasında başlıyor bence. Her şeyde olduğu gibi bunda da yurdum insanının belli takıntıları işi büyütüyor, bir sürü garip soru ve şüpheyle karşılaşırsınız neden takılmış, nerede takılmış, vs vs liste uzar gider. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bekir Memur

Yetkili servis yeni motor takmış belgesi herşeyide mevcutsa düşünmeden arabayı kapardım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

motor yeme nedeni belirlenip sorun giderilmis mi diye kontrol etmek gerekir. Yetkili servis de olsa...  

yag gitmeyen turboyu 3 kez degisen usta (!) var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Özelliklerine takıldım, araç takip, kör nokta uyarı vs yazıyor, var mıdır böyle özellikleri?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
1 dakika önce, Hüseyin Sönmez yazdı:

Özelliklerine takıldım, araç takip, kör nokta uyarı vs yazıyor, var mıdır böyle özellikleri?

İlanda tekno paket yazıyor. Daha yeni konuşulmuştu bir konuda, Mondeoda adaptif cc var mı diye, tekno pakette olduğu söylenmişti, acc+ diğer birtakım özellikler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
5 saat önce, Osman Bilgin yazdı:


örneğin benim 10 yaşında 2,0 dizel a6 m olsa, bir yerden de 5-6 bin liraya 0 sandık motor denk gelse araca uzun zaman binmeyi düşünüyorsam hiç arızasız bile değiştirebilirim.. 

 

5-6 bin liraya Audi motoru denk gelmez, çıkma bile çok zor... :)

 

6 saat önce, Murat Sürücü yazdı:

Ne bileyim, serviste değişmiş kapısı olana kaputu olana sorun yapıldığı için piyasada motorda da bir sorun oluyordur diye düşündüm. 

Peki bir şey soracağım, motor değişirken turbosu vb neleri değişiyor veya değişmiyor? Sadece motorun gövdesi mi değişir? Yani motor sıfır ama turbosu enjektörü vb eski midir? (bu araca özgü değil de genel olarak)

Araç sıfır motor takıldıktan sonra 2bin km yol yapmış. Motoru sıfır sayılır yani

 

Çıkma motor boş ve dolu tabiriyle satılır. Boş motorda pompa enjektör ve turbo olmaz. Sandık motorlarda da pompa enjektör ve turbo olmaz, aracın kendi parçaları aktarılır. Sandık motor demek sıfır motor demektir bunu iyi araştırın, çıkma motoru da ruhsata işletebilirler ve sandık motor diyebilirler. Tercih edilebilir hiç bir şekilde risk teşkil etmez, motoru bozacak müdahale de bulunacak usta arabanın üstündeki motora da yapacağını yapar nasıl olsa.. ;)

 

 

 

Acc radarı panjurun içinde görünüyor var bu araçta..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
19 dakika önce, Hüseyin Sönmez yazdı:

Özelliklerine takıldım, araç takip, kör nokta uyarı vs yazıyor, var mıdır böyle özellikleri?

Aracin panjur un sol tarafi kapali yani arac takip var o varsa diger ozellikleri zaten vardir

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
7 saat önce, Murat Sürücü yazdı:

Ne bileyim, serviste değişmiş kapısı olana kaputu olana sorun yapıldığı için piyasada motorda da bir sorun oluyordur diye düşündüm. 

Peki bir şey soracağım, motor değişirken turbosu vb neleri değişiyor veya değişmiyor? Sadece motorun gövdesi mi değişir? Yani motor sıfır ama turbosu enjektörü vb eski midir? (bu araca özgü değil de genel olarak)

Araç sıfır motor takıldıktan sonra 2bin km yol yapmış. Motoru sıfır sayılır yani

Murat Bey ben ilan detayına bakmamıştım. Araç 2.0 Ecoboost mondeo imiş :) Ben epey bir binmiştim, aynı tekno paketli olanına. Satarken de 70 000 TL ye satmıştım 2 yıl kadar oluyor. Aracın eğer ağır bir kazası falan yoksa bence fiyatı da gayet makul. Pazarlıkla 60 civarına alınabilir ki bu fiyata alabileceğiniz bence en iyi alternatif olsa gerek. Tekno paketli Ecoboost tadından yenmez. Benim mesajlarımı kontrol ederseniz araç ile ilgili bir sürü şey öğrenebilirsiniz. Yakıt sizin için dert değilse bence hiç kaçırmayın derim. Zaten motor Otosan da takılmış faturalı imiş. Almadan önce expertiz merkezine götürürsünüz, orada zaten motor için kontrol yaparken dyno ya sokuyorlar. Ciddi bir güç kaybı yoksa içiniz rahat alın. Bu araçlarda kronik sorunlar duymadım ve yaşamadım da. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin
Bir saat önce, Serkan Toker yazdı:

 

5-6 bin liraya Audi motoru denk gelmez, çıkma bile çok zor... :)

 

örnek sebepsiz arızasız  değiştirmek için 5-6 bin veririm manasında idi, yoksa minibüse  rektefiye 13,5 verdim 2 sene önce..  20-25 bin verip arızasızken alınmaz zaten o kadar da değil:=)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
49 dakika önce, Ali Gök yazdı:

adam söylemese motor değiştiğini kim anlar ki 

 

Kimse anlayamaz, muayenede motor numarası okunamadı deyip geçerler. Değiştirip ruhsata işlediyse ruhsattaki şasi no ile camda yazan tutmaz. Camdaki rakamın son  hanesi motor numarasıdır..

55 dakika önce, Osman Bilgin yazdı:

örnek sebepsiz arızasız  değiştirmek için 5-6 bin veririm manasında idi, yoksa minibüse  rektefiye 13,5 verdim 2 sene önce..  20-25 bin verip arızasızken alınmaz zaten o kadar da değil:=)

 

Lazım olmasın da, olursa benden de fiyat al sen, zengin bir müşteriye benziyorsun.. :D

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin
21 dakika önce, Serkan Toker yazdı:

 

Lazım olmasın da, olursa benden de fiyat al sen, zengin bir müşteriye benziyorsun.. :D

garibanlıktan öle oldu iyisini alamayınca.. :=)
şu anda zilyetlik araç var ben de, kendime ait 2-3-4 tekerlikli hiç bir vesaitim  yok :i-ih:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Ahmet Sanmaz
(düzenlendi)

Bu konuyu cidden ben de merak ediyorum. Özellikle bir kaç ilan fark ettim araca sandık motor takılmış sonrasında fiyatı emsallerinin baya üzerinde. Halbuki araç 10 senelik 200 bin km yi geçmiş. Neredeyse sıfır fiyatına koyulacak düzeye gelmiş. Ancak bir başka ilanda motor değişimi yapılmış olduğudan fiyatı oldukça ucuz kalmış. Hangisi doğruyu yapmış bilemedim. https://trafikkanunu.com/sandik-motor-nedir-nereden-alinir/ mesela şurada motor değişince diğer parçaları eski kalındığından bu yüzden dikkatli davranmak gerektiğinden bahsedilmiş. Şimdi motor değişince araçta fiyatı artmalı mı 🙂

tarihinde Ahmet Sanmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...