İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Yağ Seviye Çubuğundan Yağ Fışkırması


Kaan Karakaya

Recommended Posts

Kaan Karakaya
(düzenlendi)

Merhabalar,

 

Dün işten eve gelince (mesafe 3 km), cam suyu eklemek için kaputu açtığımda yağ seviye çubuğunun 2-3 cm kadar yerinden çıktığını ve yağ fışkırmış olduğunu gördüm. Akan yağa bakılırsa yaklaşık bir su bardağı kadar olduğunu tahmin ediyorum. İnternette biraz araştırma yaptım, söylenen yağ çubuğunun yerine tam oturtulmadığı için olabileceğiydi. En son yağı memleketten bayram dönüşü yaptım ve ondan sonra da kaputu hiç açmamıştım. Yağ seviye çubuğu sürekli olarak açık olsa ve o zamandan bu zamana yağ fışkırtsa muhtemelen yağın tamamı biterdi diye düşünüyorum. Anlayacağınız bu durum ilk kez dün ortaya çıkmış gibi görünüyor. En altta resimlerini görebilirsiniz. Bunun sebebi ne olabilir? Bir fikri olan var mı acaba? Araç, garantisi devam eden 36.000 kmde 1.5 dizel ve şu ana kadar saat gibi çalışıyor ve performansı ilk günkü gibi.

 

Başlığı açmışken iki sorum daha olacak.

 

1. Servislerdeki fiyatlardan memnun olanınız yoktur :) Ford onaylı yağı ve orijinal filtreleri dışarıdan alıp yetkili serviste değiştirtebiliyor muyuz? Malum yarı fiyatına alınabiliyor. Örneğin yarı sentetik 175 lt varille ucuza alınmış ve 4ltsi yaklaşık 200 TL olan servis yağı yerine %100 sentetik olan ve oldukça kaliteli olduğu söylenen bir yağı yarı fiyatına alabiliyoruz.

 

2. Liqui Moly Special F 5W-30 ile Motul 8100 Eco-Nergy 5W30 arasında kaldım ama yorumlarına bakarak Motul daha ağır bastı. Serviste arabam için kullanılan yağ ile aynı onaya (FORD WSS M2C 913C) sahip olan Motul 8100 Eco-Nergy 5W30 kullanan oldu mu?

 

1.jpg2.jpg3.jpg

tarihinde Kaan Karakaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Yağ fazla konmuş olabilir...

Yağ olarak Mobil de kullanabilirsiniz, tam  sentetik olsun  yeterki

filtre ve yağları dışardan alıp serviste değişebilirsiniz, itiraz hakları yoktur, iş emrine şunları dışardan getirmiştir orjinal parçadır vasıflı yağdır diyerek yazacaklar ve işçilik alacaklar...

 

Not: garantin bittmiş sanırım, servise gerek yok, istediğin yerde değiş yağını, kendin bile değişebilirsin :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya

Cevap için teşekkürler.

 

Yağ 28.500 kmde değişmişti. Şu an 36.000 kmde. Yağ fazla olsa daha önce olmaz mıydı bu durum?

 

Garanti daha bitmedi :) 12 Aralıkta 3. yılı doluyor. Son bir sorun var mı yok mu baksınlar. Belki garantiden değiştirilecek bir şey çıkar diye gideyim diyorum.

 

İnternette bu yağ konusunu araştırdım biraz. Denilene göre tam (fully) sentetik olan %100 sentetik yağ değildir diyorlar. %100 olan iki marka var ve bunlardan biri Motul'dur diyorlar. Ne kadar doğrudur bilemem tabi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yağ seviyesi nedir şu an ölçüm yapınca çubukta? motul ile likuyy masada ise, motule bakmazdım bile.

Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya

Şu an yağ seviyesi min-max ortasında. Almanlar sağlamcıdır diyorsunuz yani :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çok uzun zamandır bu şekilde gidildiğini sanmam, bayağı da koku yapardı motorun dışındaki sıcaklık ile buharlaştıkça.

Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya
13 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

çok uzun zamandır bu şekilde gidildiğini sanmam, bayağı da koku yapardı motorun dışındaki sıcaklık ile buharlaştıkça.

 

Ben de o şekilde tahmin ediyorum. Klimayı sürekli kullanırım. Daha önce olsa ısınan yağın kokusu sanırım içeriye de gelirdi.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

o zaman çubuk yerinden çıkmış olabilir, gaza basınca o kısımdan biraz üfürür çünki,  yağ fazla  değilse sebeb bu olabilir, çalışması vs. normalse kompresyondan da değil desek, bu durumda çubuğun yerinden çıkması durumu sanırım....

 

yağa gelince, tam sentetik diyorsa doğrudur, ha bunun seviyeleri farklı olabilir, daha iyi tam sentetik, biraz daha iyi tam sentetik gibi, buna pek takılmayın, bu araçlarda birşey farketmez,  bunlar sürper sport araçlar değil sonuçta, elbette ben isterim dersen alabilirsin, daha iyi daha iyidir...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya
Şimdi, Evren Erakçora yazdı:

Yağ çubuğu çapraz giriyor, bilmeyen düzgün takamaz

 

Çubuğun girdiği borunun düz olmadığını fark ettim. Çubuk kendiliğinden kolayca çıkacak gibi durmuyor.

 

Düzgün nasıl takarız peki?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

takılıyken nasıl durduğuna bak, bizimkilerde yılan gibi kıvrık duruyor, aynı şekilde tak,  düzgün takarsan şak diye geçer, hep aynı şekilde takmaya çalış, her çıkardığında başka takar çubuğun aldığı şekli bozarsan zaman içinde uçtan kırılıp kartere düşüyor genelde, zorlamadan doğal şeklinde geçmeli...

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Çubuk yuvarlak değil, motora girdiği yuva da düz değil eğimli, buna dikkat ederseniz rahat giriyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya

 

10 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

takılıyken nasıl durduğuna bak, bizimkilerde yılan gibi kıvrık duruyor, aynı şekilde tak,  düzgün takarsan şak diye geçer, hep aynı şekilde takmaya çalış, her çıkardığında başka takar çubuğun aldığı şekli bozarsan zaman içinde uçtan kırılıp kartere düşüyor genelde, zorlamadan doğal şeklinde geçmeli...

 

Ali Bey, nasıl takarsak takalım son duruşu aynı gibi hatırlıyorum sanki.

 

Az sonra gidip çubuğu takma denemeleri yapayım bari :)

 

11 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Çubuk yuvarlak değil, motora girdiği yuva da düz değil eğimli, buna dikkat ederseniz rahat giriyor

 

Peki Evren Hocam çubuk düzgün takılmazsa çubuğun yerinden çıkıp yağ fışkırması mümkün müdür? Bunu yapabilmesi için oldukça yüksek bir basınç ile itilmesi gerekir. Malumunuz yuva eğimli olduğu için çubuğun sürtünerek çıktığı düşünülürse.

 

Yaptığım ne kadar doğru bilmiyorum ama sabah arabayı çalıştırdıktan hemen sonra yağ gelecek mi diye yağ seviye çubuğunu biraz çektim yağ püskürtmedi ama içinden kaynama fokurtusu gibi bir ses geliyordu.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yüksek devirde tam oturmadıysa atar sanırım. Geçmiş olsun bence ucuz atlatmışsınız

Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya
19 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Yüksek devirde tam oturmadıysa atar sanırım. Geçmiş olsun bence ucuz atlatmışsınız

 

Teşekkür ederim. Cam suyu doluya yakın olmasına rağmen eksiğini tamamlamak için kaputu açmam büyük tesadüf oldu o zaman :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya
20 saat önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

yüke bindiğinde yağ atmaya başlar.

 

Yükten kastınız düşük viteste yüksek devir ise sanırım bir anlığına böyle bir durum yaşanmıştı eve dönüşte. Yarın normal sürüş ile işe gidip kontrol edeceğim.

 

Cevaplarınız için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Aracı vitese geçirirsiniz hareket etmeye başlar,buna araç yükde derler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ercüment Bosut

Bu motorları her ne kadar tanımıyorsam da, genelde filtreden geçirilerek emme manifolduna geri besleme yapılan bir de karter havalandırma olması lazım ve eğer filtre tıkanırsa karter basıncı artarak bu tür bir soruna yol açabilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...