İçeriğe Yönlendir

DSG Benzinde de Sorunlu mu?


Misafir

Recommended Posts

M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Dsg-edc gibi çift kavrama şanzımanlar az yaksın, çok kaçsın, saliseler ile vites atsın derken, araç geri kaçmasın, yokuş kalkış 1,5 saniye tutsun, fene basınca start/stop devreye girsin, vs.vs diye bir sürü elektonik devreler ile eş zamanlı çalışması istenince...Şöförde usta olmayıp derdinden anlamayınca maalesef sorun çıkarıyor gibi geliyor insanlara. 110 ve 125 'lik benzinlilerde daha az sorun çıkardığını yazıp çizenler var ne kadar doğrudur bilemiyorum...

Çok eskiden bir arkadaşımın araçlarında 20,000 km.de bir şanzıman iner baskı balata değişirdi. Bende aynı sıfır aracı alır 40-60,000 arasında kullanır ve orjinal hali ile satardım hiç bir kaçırma eksilme olmazdı. Şimdi sorarım size onun kullandığı aracın şanzımanımı yoksa kendisimi sorunluydu ?

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı

Dizel otomatikler için dolanımda olan genel kanı;

Mekatronik denilen parça problem çıkarıyormuş, değişiyormuş(Bir çok araçta değişmiş). 4-5 bin masraf çıkıyormuş. Genelde sorunlu bir şanzımanmış.

Problemli ise, Almanya yada diğer ülkelerde de bu kadar problem çıkarıyor mu? Arkadaşımda Süberb var. Ne zaman servise bakıma gitse dsg güncelleniyor. Dsg oturmuş bir sistem olsa bu kadar güncellenirmiydi? Wv acaba güncelleme ile günümü kurtarıyor? Wv iyi niyet garantisi denilen bir şey uyguluyor. İyi niyetli olsa şanzımanın garantisini uzatırdı diye düşünüyorum. Hem üretimden kaynaklanan bir problem değilse neden garantisi bitmiş aracın parçasını çok çok ucuza değişsin. İyi niyet şanzıman harici, diğer parçaları kapsamıyor diye biliyorum.  

Mert bey; 

Profilinizde 1.2 Tsi Polo yazıyor. Hakikaten çekiş sorunu yaşatmıyor mu? Önemli olan rampa çekişi. Youtube dan izledim ama yinede sizden de fikir edinmek isterim. 

Yorum bağlantısı
Ömer Çayırtepe

Araç alırken çift kavramalı şanzıman yüzünden birçok modeli eleyen bir insan olarak DSG'nin veya diğer çift kavramaların sorunlu olduğunu düşünmüyorum. Sadece diğerlerine göre daha fazla elektronik içeriyor ve yapısı gereği daha hassas. Kullanım sırasında özen istiyor. Benim tercih etmeme sebebim de budur. İstanbul'da her gün sabah akşam bu trafiği çekerken bir de aman şanzıman kızmasın, üzülmesin diye onu düşünmek istemediğimden daha basit mantıkla çalışan tork konvertörlü şanzımanlı araç tercih ettim.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
3 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı:

Turbosu olan hiç araç çekiş sorunu yaşamaz. Artık 1.0 tsi lar çıktı 115 hp olanları var birçok atmosferik 1.6 motorlu araca rampa dahil her yerde fark atar geçersiniz
1400 devirde maksimum torkunu veren motorlardan bahsediyoruz. Devir çok değişti

 

1400 devirde 175 nm tork. Çok iyiymiş. 

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
5 dakika önce, Bülent Tarakçı yazdı:

Dizel otomatikler için dolanımda olan genel kanı;

Mekatronik denilen parça problem çıkarıyormuş, değişiyormuş(Bir çok araçta değişmiş). 4-5 bin masraf çıkıyormuş. Genelde sorunlu bir şanzımanmış.

Problemli ise, Almanya yada diğer ülkelerde de bu kadar problem çıkarıyor mu? Arkadaşımda Süberb var. Ne zaman servise bakıma gitse dsg güncelleniyor. Dsg oturmuş bir sistem olsa bu kadar güncellenirmiydi? Wv acaba güncelleme ile günümü kurtarıyor? Wv iyi niyet garantisi denilen bir şey uyguluyor. İyi niyetli olsa şanzımanın garantisini uzatırdı diye düşünüyorum. Hem üretimden kaynaklanan bir problem değilse neden garantisi bitmiş aracın parçasını çok çok ucuza değişsin. İyi niyet şanzıman harici, diğer parçaları kapsamıyor diye biliyorum.  

Mert bey; 

Profilinizde 1.2 Tsi Polo yazıyor. Hakikaten çekiş sorunu yaşatmıyor mu? Önemli olan rampa çekişi. Youtube dan izledim ama yinede sizden de fikir edinmek isterim. 

 

Almanyadaki vag grubunun araç fiyatlarına bakın Dsg fiyat farkı 1750€ yani 7,000 tl civarındadır. Burada ise seat benzinlide 6,500 dizelde 11,000 golfte 13-15,000 passatta ise 20,000 li rakamları geçiyor. Rakamların son haline bakmadım tam doğru olmayabilir. Doğuş özellile vw müşterilerinin hepsinden 2-3 dsg parasını peşin almaktadır.Bunların taş çatlasın % 3-5 'i bozulsa ve değişim yapsa ne olur yapmasa ne olur. Ama iyi niyet adı altında yapınca helal olsun vag+doğuş'a deyip almaya devam ediliyor. 2013 ten sonrakilerde sorun oldukça azalmış deniliyor. Bana sorarsanız makul ve mantıklı araçların içindeki en güzel şanzımanda bu :) Son yıllarda alamanlara çok kızmasaydım şu anda bendede özürlü  dsg'li egzosundan zehirli atık çıkaran bir tane olacaktı :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
42 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı:

2013 ten sonrakilerde sorun oldukça azalmış deniliyor.

2013 e kadar garanti bedeli altında servisler iyi kazandı da denebilir, distribütör de gider kalemine yazdı tühh ödenecek vergi azaldı da denebilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
 
Almanyadaki vag grubunun araç fiyatlarına bakın Dsg fiyat farkı 1750€ yani 7,000 tl civarındadır. Burada ise seat benzinlide 6,500 dizelde 11,000 golfte 13-15,000 passatta ise 20,000 li rakamları geçiyor. Rakamların son haline bakmadım tam doğru olmayabilir. Doğuş özellile vw müşterilerinin hepsinden 2-3 dsg parasını peşin almaktadır.Bunların taş çatlasın % 3-5 'i bozulsa ve değişim yapsa ne olur yapmasa ne olur. Ama iyi niyet adı altında yapınca helal olsun vag+doğuş'a deyip almaya devam ediliyor. 2013 ten sonrakilerde sorun oldukça azalmış deniliyor. Bana sorarsanız makul ve mantıklı araçların içindeki en güzel şanzımanda bu [emoji4] Son yıllarda alamanlara çok kızmasaydım şu anda bendede özürlü  dsg'li egzosundan zehirli atık çıkaran bir tane olacaktı [emoji3]

O 1750 euronun üstüne %140 ötv koy topla bir de %18 kdv koy abi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Dsg bozuluyor malesef.

tükenmez kalem de tükeniyor ama tükeniyor bu diye almamazlık etmiyoruz. Gidip bidaa alıyoruz.

Oysa ki divit alıp mürekkebe batıra batıra da yazabiliriz. Hiç bitmez.

Dsg sizler adına maalesef ki. En iyisi. Seri, az yakıyor hızlı.

E çift kavramaların hepsi bozuluyor. O zaman neden en iyisini almayım.

Bozuluyor ama doğuş karşılıyor.

Otosanın karşılamadığı powershift almaktansa doğuşun karşıladığı dsg alırım.

Soruyorum size. Yanlış mı mantığım ?

 

  • Beğen 8
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Dsg artık bozulmuyor pek çoğunlukla balatası gidiyor ama komple değişim tercih ediliyor. Dsg nin felanca ünitesi kırılmış diye duyulmadı. Mekatronik üntesi dendi durdu yıllarca. Şimdi o laf azaldı. Bence sıkıntı bu parçalara yüksek fiyat çekilmesi. Vw müşteri memnuniyeti propagandası için aslında ucuz olan parçayı bedava yapıyorum diyor yüksek fiyat çektikten sonra. Ford hala çakal. Vw uzun dönemli çakal. Kız gelecek yerden kaz olayı.

Tükenmezkalem ucuz... sheaffer kalem alıp içi bitince 250 lira isteseler farklı olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
7 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:


O 1750 euronun üstüne %140 ötv koy topla bir de %18 kdv koy abi

 

 Sorun çıkaran dsg 7 ileri kuru kavrama. Bu şanzımanın kullanıldığı araçlarda ötv %50 ve kısmende %60. Kaldıki almanyadaki araçlardada bir vergi var, dolayısıyla oradan çıkan araçtaki şanzıman taş çatlasa 5,000 tl civarındadır.Kısacası buradaki fiyat farkı max.9-10,000 tl'yi geçemez.En çok satan modeli passatta dsg farkı 19 bin küsür...%140 ötv%de araç bazında yok. 50-60-110 ve 160 şeklinde gidiyor. 110 ve 160 lık ötv'li araçlarda zaten sorun yok bildiğim kadarıyla...

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Dsg bozulmuyor, kullanmayı bilmeyince kavrama bitiyor titreme başlıyor, umursamaz iseniz yolda bırakmıyor.

Eskiden mekatronik bozulurdu, yağı değiştirdiler (2013 sonu veya 2014 başı) artık bozulmuyor.

 

Konu başlığı cevabı ise, Dsg benzinli de çok daha mükemmel çalışıyor, 1400-1500 devir civarı sürüş yapıyor bu devirlerde benzinliler max. torku veriyor fakat küçük dizeller bu devirlerde ölü olduğundan çabuk cevap veremiyorlar.

 

Not: Dsg yinede patlar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Dsg bozulmuyor, kullanmayı bilmeyince kavrama bitiyor titreme başlıyor, umursamaz iseniz yolda bırakmıyor.

Ben de bunun dışında sorun duymadım hiç.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
10 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Otosanın karşılamadığı powershift almaktansa doğuşun karşıladığı dsg alırım.

Soruyorum size. Yanlış mı mantığım ?

honda kaç yıl garantide?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Dsg nin eski ve yeni nesilde tork dayanım limitine bakmak lazım. Bugatti de de aynı şanzıman mantığı var. Yeni nesil 7 ileri ilk çıktığında çoğunun tork dayanım limiti düşüktü. Stresli çalışan bir şanzıman bence. Bı de siz stresli kullanırsanız bozulması normal. Ama EDC ve powershift den daha verimli

Yorum bağlantısı

Honda 150 bin yada 6 yıl diye biliyorum. Birde daha sorunsuz denilen CVT şanzıman kullanıyor. Dizel otomatik sadece CRV de var. Onda da kullanılan 9 ileri otomatik yazıyor. Her halde tam otomatiktir. 

Tarafıma ilginç gelen bir durum; 

Honda 1.6 dizel manuel 300 nm tork 120 Bg,

1.6 otomatik dizel 350 nm tork 160 Bg.

İkiside 1.6. Ama 40 bg ve 50 nm tork farkı var.

Otomatik 113 kg  daha ağır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Cvt şanzıman ayrı bir dünya. Tork yoksa ondan konforlu yok. Honda bı ara i-shift sattı sonra baktı ki cvt varken o kadar robotik şanzımana ne gerek var

Honda orjinal yedeği kendinden başkasına sattirmiyor. O yüzden servis dışında bakım onarım pek sağlıklı değil

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

İyi niyet garantisi nedir? Yağ filtre değiş, şanzıman arızası olursa ücretsiz. Yağ filtre yoksa şanzıman arızası ücretli... Bu şanzıman üretimden hatalı bence. Aracı satarken 7-10-15-20 bin artık neyse ücretini alırken yağ filtre bakımı yapandan bu paraları almadan gerekirse bedava değişim yapıyorsun... İlginç değil mi? 

 

Performans var, konfor var, uyum var... Bunlar çok iyi yanı ama iyi niyet garantisi malın kötülüğünü örtmek için yapılan alicengiz gibi görünüyor. 

1 saat önce, Bülent Tarakçı yazdı:

Honda 150 bin yada 6 yıl diye biliyorum. Birde daha sorunsuz denilen CVT şanzıman kullanıyor. Dizel otomatik sadece CRV de var. Onda da kullanılan 9 ileri otomatik yazıyor. Her halde tam otomatiktir. 

Tarafıma ilginç gelen bir durum; 

Honda 1.6 dizel manuel 300 nm tork 120 Bg,

1.6 otomatik dizel 350 nm tork 160 Bg.

İkiside 1.6. Ama 40 bg ve 50 nm tork farkı var.

Otomatik 113 kg  daha ağır.

Cr-v dizel de kullanılan şanzıman ZF firmasının üretimi. Klasik tork konvertörlü. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

İyi niyet garantisi sadece DSG de yok, dsg olmayan araçlara da uyguluyorlar. Genel bir uygulama. Hadi DSG satarken farkını aldılar da DSG olmayan araçta?

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Dsg'nin kuzeni olan getrag üretimi edc/powershift'tede farklı bir durum yokki. Al birini vur diğerine ikiside taş gibi sağlam denilen alman malı :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...