İlyas Eryiğit 24 Eylül 2017 Paylaş 24 Eylül 2017 (düzenlendi) Merhaba aranıza yeni katıldım. Aracım 2004 model 2.0 duratec he ghia x paket benzin lpg li. Lpg nin markası brc Sorunum şu; Arabam rölantide kafa sallıyor tekler gibi oluyor benzinde de lpg de de aynı ve arabayla süratli iken (160 170 km ile giderken) arıza lambası yanıp sönüyor ayağımı gazdan çekip 130 km düşünce lamba sönüyor araba 4000 deviri geçince benzinden de karışım sağlıyor öyle ayarlattım. Formdan takip ettiğim kadarıyla değişmesi gereken ve yapılması gereken herşeyi yaptırdım ama yine düzelmedi. Aracım daha 106 bin km de ve baskı balata hiç değişmemiş baskı balatadan lıkır lıkır ses geliyor acaba sorun ondan olabilir mi Aracımdaki değişen parçalar Buji Buji kabloları Bobin 2 adet oksijen sensörleri Rölanti sensörü Boğaz kelebeği temizlendi Map sensörü temizlendi Ayrıca bu araçlarda maf sensörü yokmuş Subap yakmış olabilir diye kompresörle ölçüm yapıldı basınçlar çok iyi çıktı lpg ustamla birlikte araba hareket halindeyken ve sert kullanıma göre özel ayar yaptı yakıt haritası kurulumu yaptı ama sorun hala düzelmedi.conta yanmış desen arabada ne su eksilmesi nede yağ eksilmesi veya yakması söz konusu değil sizce ne olabilir sorun yardımlarınızı bekliyorum arabadan soğumaya başladım lafı çok uzattım kusura bakmayın ama detaylı anlatmak istedim şimdiden teşekkür ederim 25 Eylül 2017 tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 24 Eylül 2017 Paylaş 24 Eylül 2017 Aracınızdaki lpg obd li olanlardan.Benim eski opelimdede vardı obd'li lpg kiti.Aracımda davranış bozukluğu olunca söktürüp normal obd'siz modelini taktırmıştım.Şimdi benzin pompasına kesici taktırdınızmı(araç lpg ye geçince 5 dk sonra pompayı devreden çıkaran).Eğer kesici yoksa sizin pompa devamlı çalışıyor.Bu benzin pompasının çok çeşitli arıza tipleri var.Sağlam gibi görünür ama bozuktur,anlaşılmaz bobin,buji,buji kablosu v.b gibi adamı dolandırır durur.Sizin pompa sağlamda olabilir,sadece fikir vermek istedim.Filitreden geçen hava brusu maf sensöründen geçip gaz kelebeğine gider.Üzerinde ok ile işaret eder doğru yöne takılsın diye.Maf olup olmadığını oraya bakıp anlayabilirsiniz ama olmaması garip geldi.Eğer maf yoksa nekadar hafa karıştıracağını nerden algılayıp yapıyor? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Eylül 2017 Paylaş 24 Eylül 2017 emme manifold klapeleri ilk şüpheli parça Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 24 Eylül 2017 Yazar Paylaş 24 Eylül 2017 3 saat önce, Fatih Sarıkaya yazdı: Aracınızdaki lpg obd li olanlardan.Benim eski opelimdede vardı obd'li lpg kiti.Aracımda davranış bozukluğu olunca söktürüp normal obd'siz modelini taktırmıştım.Şimdi benzin pompasına kesici taktırdınızmı(araç lpg ye geçince 5 dk sonra pompayı devreden çıkaran).Eğer kesici yoksa sizin pompa devamlı çalışıyor.Bu benzin pompasının çok çeşitli arıza tipleri var.Sağlam gibi görünür ama bozuktur,anlaşılmaz bobin,buji,buji kablosu v.b gibi adamı dolandırır durur.Sizin pompa sağlamda olabilir,sadece fikir vermek istedim.Filitreden geçen hava brusu maf sensöründen geçip gaz kelebeğine gider.Üzerinde ok ile işaret eder doğru yöne takılsın diye.Maf olup olmadığını oraya bakıp anlayabilirsiniz ama olmaması garip geldi.Eğer maf yoksa nekadar hafa karıştıracağını nerden algılayıp yapıyor? Abi servise sordum maf sensörü yokmuş map sensörü oda emme manifolt un orada onuda temizleyip takıldı. Ayrıca benzin pompasında kesici yok biliyorum o parçayı bende şüpheliyim pompadan çünkü sabahları zor çalışmaya başladı. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 24 Eylül 2017 Yazar Paylaş 24 Eylül 2017 41 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: emme manifold klapeleri ilk şüpheli parça Çağlar abi manifoldu komple söktük contalarını ve içindeki yırtılan hortumu değiştirdik manifoltla ilgili yapılması gereken herşeyi yaptırdım ama manifoldu söküp taktıktan sonra kleper sesi gelmeye başladı bu kleperin resmi var mı sizde atabilirseniz sevinirim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Eylül 2017 Paylaş 24 Eylül 2017 parça no: mk3 için güzel bir anlatım. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/239419-mk3-mondeoda-yapmamızyapmamamız-gerekenler/ videosu Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 24 Eylül 2017 Yazar Paylaş 24 Eylül 2017 23 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: parça no: mk3 için güzel bir anlatım. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/239419-mk3-mondeoda-yapmamızyapmamamız-gerekenler/ videosu 22 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: parça no: mk3 için güzel bir anlatım. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/239419-mk3-mondeoda-yapmamızyapmamamız-gerekenler/ videosu 1 dakika önce, İlyas Eryiğit yazdı: parça no: mk3 için güzel bir anlatım. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/239419-mk3-mondeoda-yapmamızyapmamamız-gerekenler/ videosu Çok teşekkür ederim abi peki bu kleperler rolantiyi bozar değil mi yine düzelmezse benzin döküp yakacam arabayı az kaldı Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Eylül 2017 Paylaş 25 Eylül 2017 Rolantiye sebep olacak yer çok malesef.. 160-170 le giderken yanan arıza lambası benzinli kullanımda da yanıyor mu ? Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 25 Eylül 2017 Yazar Paylaş 25 Eylül 2017 3 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Rolantiye sebep olacak yer çok malesef.. 160-170 le giderken yanan arıza lambası benzinli kullanımda da yanıyor mu ? Evet mehmet abi özellikle benzinde yanıp sönüyor lpg de önceden yanıp sönüyordu hatta lamba direk yandı arıza kodu olarak birden fazla silindirde tekleme tesbit edildi diye yazdı sonra oksijen sensörleri değişti düzeldi ama son zamanda özellikle lpg yi tamamen bitirdim benzinde sürat yaptım yanıp söndü sonra lpg ile denedim yanmadı hatta lpg de 220 km yi gördüm hiçbir şey olmadı bana öyle geliyor ki benzin pompasında sorun var gibi araç 4 saat kadar bekleyince hem zor çalışıyor hemde benzin kokusu geliyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Eylül 2017 Paylaş 25 Eylül 2017 Çok garip. Hem benzinde hem lpg de olduğuna göre yakıt hattı yani enjektörler sağlam. Bu şekilde arıza da ancak lpg enjektörü kaynaklı oluşurdu.. Silindir kompresyonları iyi, oksijen sensörü değişmiş. Ben olsam bobini tekrar değişir denerdim.. Bozuk olabilir. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 25 Eylül 2017 Yazar Paylaş 25 Eylül 2017 2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Çok garip. Hem benzinde hem lpg de olduğuna göre yakıt hattı yani enjektörler sağlam. Bu şekilde arıza da ancak lpg enjektörü kaynaklı oluşurdu.. Silindir kompresyonları iyi, oksijen sensörü değişmiş. Ben olsam bobini tekrar değişir denerdim.. Bozuk olabilir. Abi önceki bobini de duruyor bobini defalarca değiştirdim ama iki bobinden başka kullanmadım parça satan abimiz benim eskiden beri tanıdığım samimi olduğum birisi sağolsun parçayı demek için veriyor düzelmezse geri iade ediyorum yinede dediğin gibi bobin alıp denerim ama çağlar abinin dediği gibi emme klaperlerinden rolanti bozulur mu biz manifoldu söktüğümüzde klaperlere bakmak aklımıza gelmedi ve manifoldu geri taktığımızda araba 2300 devirde klaperlerden şıkırtı sesi gelmeye başladı ama rölantide veya 2300 deviri geçtikten sonra sesi kesiyor tamircim araba rölantide çalışırken manifolda su döktü herhangi bir hava kaçırma olmadı acaba klaperler sallandıkça hava kaçağı mı yapıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Eylül 2017 Paylaş 25 Eylül 2017 Abi önceki bobini de duruyor bobini defalarca değiştirdim ama iki bobinden başka kullanmadım parça satan abimiz benim eskiden beri tanıdığım samimi olduğum birisi sağolsun parçayı demek için veriyor düzelmezse geri iade ediyorum yinede dediğin gibi bobin alıp denerim ama çağlar abinin dediği gibi emme klaperlerinden rolanti bozulur mu biz manifoldu söktüğümüzde klaperlere bakmak aklımıza gelmedi ve manifoldu geri taktığımızda araba 2300 devirde klaperlerden şıkırtı sesi gelmeye başladı ama rölantide veya 2300 deviri geçtikten sonra sesi kesiyor tamircim araba rölantide çalışırken manifolda su döktü herhangi bir hava kaçırma olmadı acaba klaperler sallandıkça hava kaçağı mı yapıyor.Benimkiler söktüğümde ölü durumdaydı ama rolantiyi bozmuyordu. Ayrıca yüksek devirde zaten çalışmaz. 160-170 le giderken yanan arızaya bu sebep olmaz. Bu sebeple bence önce onu çözmelisin. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 25 Eylül 2017 Yazar Paylaş 25 Eylül 2017 5 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Benimkiler söktüğümde ölü durumdaydı ama rolantiyi bozmuyordu. Ayrıca yüksek devirde zaten çalışmaz. 160-170 le giderken yanan arızaya bu sebep olmaz. Bu sebeple bence önce onu çözmelisin. İşte çözemiyorum abi bir çözebilsem sorun kalmayacak ford servisine gittim yazılım güncel mi diye güncel dediler oksijen sensörlerinin fişlerini çıkarıp öyle denedim yine olmadı ayrıca kabloda kopukluk falan olsa arıza lambası yanar ki ben sensörlerin fişlerini çıkardığım anda arıza lambası yandı ve sensör arızası verdi lpg ci ustaya lpg elektrik aksamını kontrol ettirdim kaçak falan var mı diye birlikte iyice kontrol ettik kaçak bulamadık benim baskı balata bilyası arızalı ses yapıyor debriyaj pedalına basınca ses kesiyor baskı balata kaçırmadığı için değiştirmedim ama rölantide takip ettiğim kadarıyla bilyadan ses geldikçe motorda sallanıyor mesala ışıklarda beklerken araba durduğu yerde sallanıyor sanki altında 6500 motor araba varda ara gazı verince sallanır gibi oluyor buda beni rahatsız ediyor arkadaşlar dalga geçmeye başladı motordan gelen seslerden bu arabanın motorunda çay mı kaynatıyorsun fokur fokur ses geliyor diyorlar anlaşılan arabayı satılığa çıkaracam yoksa sinirden arabaya zarar veririm diye korkuyorum abi. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Eylül 2017 Paylaş 25 Eylül 2017 Volanın bozuk muhtemelen. Ama o da arıza lambasıyla bağlantılı değil. Önce bujini sonra bobini ve kabloyu. Tekrar değiş ve daha önce çıkanları değil. Farklı parçalarla dene. İmkanın varmış. Önce bunu çözmelisin. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 25 Eylül 2017 Yazar Paylaş 25 Eylül 2017 10 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Volanın bozuk muhtemelen. Ama o da arıza lambasıyla bağlantılı değil. Önce bujini sonra bobini ve kabloyu. Tekrar değiş ve daha önce çıkanları değil. Farklı parçalarla dene. İmkanın varmış. Önce bunu çözmelisin. Tamam abi sağol yardımcı olduğun için Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 26 Eylül 2017 Paylaş 26 Eylül 2017 On 24.09.2017 at 17:42, İlyas Eryiğit yazdı: Merhaba aranıza yeni katıldım. Aracım 2004 model 2.0 duratec he ghia x paket benzin lpg li. Lpg nin markası brc Sorunum şu; Arabam rölantide kafa sallıyor tekler gibi oluyor benzinde de lpg de de aynı ve arabayla süratli iken (160 170 km ile giderken) arıza lambası yanıp sönüyor ayağımı gazdan çekip 130 km düşünce lamba sönüyor araba 4000 deviri geçince benzinden de karışım sağlıyor öyle ayarlattım. Formdan takip ettiğim kadarıyla değişmesi gereken ve yapılması gereken herşeyi yaptırdım ama yine düzelmedi. Aracım daha 106 bin km de ve baskı balata hiç değişmemiş baskı balatadan lıkır lıkır ses geliyor acaba sorun ondan olabilir mi Aracımdaki değişen parçalar Buji Buji kabloları Bobin 2 adet oksijen sensörleri Rölanti sensörü Boğaz kelebeği temizlendi Map sensörü temizlendi Ayrıca bu araçlarda maf sensörü yokmuş Subap yakmış olabilir diye kompresörle ölçüm yapıldı basınçlar çok iyi çıktı lpg ustamla birlikte araba hareket halindeyken ve sert kullanıma göre özel ayar yaptı yakıt haritası kurulumu yaptı ama sorun hala düzelmedi.conta yanmış desen arabada ne su eksilmesi nede yağ eksilmesi veya yakması söz konusu değil sizce ne olabilir sorun yardımlarınızı bekliyorum arabadan soğumaya başladım lafı çok uzattım kusura bakmayın ama detaylı anlatmak istedim şimdiden teşekkür ederim bunu değiştirin. 6500 devirden sonra Benzin alsın. Bu sebep olabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts