İçeriğe Yönlendir

Ford Focus İnceleme ( kronik sorunlar)


Onur_Aydın

Recommended Posts

Onur_Aydın
(düzenlendi)

Telif hakkı nedeni ile yeniden paylaşıyorum  İÇERİSİNDE 0-100 ve SLALOM ( geyik testi ) de var iyi seyirler..

https://youtu.be/0Hp0DvDkp_E

tarihinde Onur_Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)

Focus 1’de soğutmalı torpido mu varmış?

1600 cc zetec motor için 0-100 fabrika verisi 10.9 sn dir. Ağırlığı ise hb için 1071 sedan için 1091 kg dır.

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Lpg kaynaklı oluşan veya oluşabilecek  problemleri kronik olarak sunmak pek doğru değil bence. 

  • Beğen 5
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Tr de belki iki 3 tane olan bı seri ile çekilmiş video.  Emeğe saygı

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

2004 den  2014 e kadar 4 tane focusumuz oldu  0 km de aldik. 190 binde olanda vardı.

 

Hiç birinde gaz kelebeği sorunu olmadı. Biri hariç hepsine lpgyi ben taktım. LPG kaynakli hiç sıkıntı olmadı. Video arıza lambası yanıyor sanki. Bende kendi taktırdıklarimda LPG kaynakli arıza yada arıza lambası  yanmadi sadece Atiker takılı aldığım araçta fakir karışım arızası nedeniyle yanardi ona ayari kendim yapıp çözmüştüm.

 

Kroniklesen sorun olarak herhalde 4 arabada ortak olan arızalar ne oldu derseniz.

 

Orjinali pahalı olan Z rot yerine connect Z rotu takarsaniz çabucak bozulur.

 

Bağımsız arka süspansiyon yol tutuşu iyidir ama yüklü iken uzun yol yapıyorsanız çokça arka teker bilyalari kamberden dolayı belli periyotlarda bozulur. Ha bunu kit olarak takmazsa usta tek kullanımlık civatayi kullanırsa daha çabuk bozulur.

 

Makyajlı seride taban halısı zamanla alttaki keçe ezildiğinden kenarlardan çekme yapar ve kapı eşiklerinden kurtulur kötü bı görünüş olur.

 

Kapı kilit siwitcleri oksitlenme yaparsa merkezi kilit arıza verir. Genelde sürücü kapısı arızalı olduğunda tüm kapılar etkilenir.

 

 

Benim başıma gelmedi ama LPG elektrik bağlantısıni bobinden alanlarda ateşleme bobini arızası oluyor. Yine çakma bobinden kaynaklı sıkıntılar çözümsüz olabilir. Artık orijinal parça bulmak sıkıntı ki başıma geldi orijinal replika :) parçalar. Parçacı orjinal sanıp çakma parça da verebiliyor.  ( Bu benim iyi niyetli olmadan diyelim) aradaki farki bilemedigi için sattığı ürüne kendince işaret koyani gördü bu gözler.

 

 

 

Manifolt çatlağı demişler herhalde t hortum manifolta bağlantılı onu diyor video da. En yenisi 13 yaşında araba hortum bozulması normal. Düzensiz hava almaya neden olup rölantiyi etkiler doğru. 

 

Polen filtresi değişimi sıkıntı. Gerçek manasıyla değişim yapması maliyetli ve ustalar üşengeç. Tırnaklar kırılınca değişmeli segmanlari var. Ama silikon felan sıkıp geçiyorlar. Onun yerine segman yerlerinden cıvata kullanarak daha kullanışlı ve temiz değişim yapabilir. Yoksa zamanla polen filtresi su alırsa içeriye de şu sızıyor. Bu genelde kışın olur içeriye sizmasa da nem sorunu ve içerde sürekli buğu yapar.

 

Yazın su alma sorunu ise klima tahliye borusu tıkanması ve içeriye dolan klima suyu. Bunun çözümü ise eğer klima kazanın ordaki boru sağlamsa araç lifte iken motor duvarından tahliye hortumunu dikkatlice açmak

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Onur olmamış bu sefer.

Focus1 de torpido soğutma yok.

Kronik sorun tespitlerin yanlış ve eksik.

Özensizsin. Test ettiğin araç leş gibi pis.

Verilerin hatalı.

Bu motorun 8 saniyede 0-100 yapması imkansız. Muhtemelen kadran 20 km fazla gösteriyor.

Focus sert bir araç değildir.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
Onur olmamış bu sefer.
Focus1 de torpido soğutma yok.
Kronik sorun tespitlerin yanlış ve eksik.
Özensizsin. Test ettiğin araç leş gibi pis.
Verilerin hatalı.
Bu motorun 8 saniyede 0-100 yapması imkansız. Muhtemelen kadran 20 km fazla gösteriyor.
Focus sert bir araç değildir.
 
 
Bizim 99 model focus ta vardı soğutmalı torpido.. sonra torpido aydınlatması yapmak için o bölgeye baktığımda sağ menfez bağlantısının aralandığını havanın birazını torpidoya verdiğini görmüştüm :D
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Bizim 99 model focus ta vardı soğutmalı torpido.. sonra torpido aydınlatması yapmak için o bölgeye baktığımda sağ menfez bağlantısının aralandığını havanın birazını torpidoya verdiğini görmüştüm [emoji3]
Bu orjinalinde mi vardı yoksa çatlak veya yırtık sızması gibi bir durum mu? Espli kış paket koltuk ısıtmalı ön cam buz çözücülü gördük de soğutmayı ilk defa duyuyorum.
Tr de belki iki 3 tane olan bı seri ile çekilmiş video.  Emeğe saygı
Neydi bu paket collection plus?
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
Bu orjinalinde mi vardı yoksa çatlak veya yırtık sızması gibi bir durum mu? Espli kış paket koltuk ısıtmalı ön cam buz çözücülü gördük de soğutmayı ilk defa duyuyorum.
Kesinlikle orjinalinde yoktu :D hatırladığım kadarıyla torpidonun üzerinden sağ menfeze giden hava borusu geçiyor. Ve boruda ek olan yer bizim araçta yerinden oynamıştı süngerleri de yıpranmıştı :D
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
10 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Bu orjinalinde mi vardı yoksa çatlak veya yırtık sızması gibi bir durum mu? Espli kış paket koltuk ısıtmalı ön cam buz çözücülü gördük de soğutmayı ilk defa duyuyorum.Neydi bu paket collection plus?

Trend diye geldi sadece 2003 de var aslı 3 kapı 1.6 ama çok az 5 kapı var. Sport trend jant manuel sanroof CD çalar sis farı

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Focus 1 donanım ve paketler şunlar

Makyaj öncesi

1.6 ambiante

1.6 Ghia

2.0 sport trend

2.0 Ghia

Otosan ithalatı olmayan gümrük girişli

1.8tdci ambiante ve Ghia

 

Opsiyon olarak 

güvenlik paketi ( ABS olmayanlar da ABS ve +2 hava yastığı

ESP

Sunroof

Isıtmalı deri koltuk

Ön cam ısıtma 

silecek suyu ısıtması nadir

Makyaj sonrası

1.4 motor comfort

1.6 comfort

1.6 trend

1.6 collection

1.6 Gold collection

1.6 Ghia

1.8 tdci comfort

1.8 tdci collection

2.0 st170 ( 2 tane felan vardı)

 

Opsiyon paketi 

Lp1 paket 6006 CD çalar sunroof

Lp2 paket 6006 CD çalar sunroof ısıtmalı deri koltuk 

 

ESP

Sunroof

Otosan ithalatı en dolu paket makyajli lp1 lp2 + ESP. Genelde Ankara'da 2002 model olarak bolca vardı.

Makyajsız da en dolusu 2.0 Ghia deri koltuk ısıtmalı ısıtmalı ön cam 6 li CD çalar esp

Bide bizim elimizden geçenler var bı Xenon farlı hız sabitlmeli 

 

Hey gidi günler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ortağımda 2001 1,6 ghia bende 2000 2,0 ghia vardı.

Makyajla otomatik klima ve kısa gelen taban halısı geldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Performans bilgisi 1.6 motor 10.4 2.0 9.6 0 100 otomatik için ise 12.3/13.6 olarak kataloğu vardı. Güzel arabalardi. Devri bitti escortlar gibi. Arada bakarım da istenilen paraları görünce Mercedes alıyorum :) 2005 focus parasına 2000 model w203 aldığından bu yana o defteri kapattım :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Koray Demir
30 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Performans bilgisi 1.6 motor 10.4 2.0 9.6 0 100 otomatik için ise 12.3/13.6 olarak kataloğu vardı. Güzel arabalardi. Devri bitti escortlar gibi. Arada bakarım da istenilen paraları görünce Mercedes alıyorum :) 2005 focus parasına 2000 model w203 aldığından bu yana o defteri kapattım :)

Katalog bilgilerinde hata var.

1.6L Zetec S 16V 0-100 km/saat 10.9 sn

2.0L Zetec 16V 0-100 km/saat 9.3 sn ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
34 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Ortağımda 2001 1,6 ghia bende 2000 2,0 ghia vardı.

Makyajla otomatik klima ve kısa gelen taban halısı geldi.

Makyajlı ghianin koltuk döşemesi tam kadife çok severdim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Şimdi, Koray Demir yazdı:

Katalog bilgilerinde hata var.

1.6L Zetec S 16V 0-100 km/saat 10.9 sn

2.0L Zetec 16V 0-100 km/saat 9.3 sn ?

1.6 dan 10.6 da olabilir kitapçığı vardı ordan hatırlıyorum çünkü 1.6 Fiesta sport da 10.4 du 0.2 sn fark vardı belki 10.4 olan Fiesta idi. 2.0 için ise sport olandır 9.3  sedani 9.6 diye aklımda kalmış.

Hatta makyajsız olan otomatik 12.3 makyajli olan 13.6 idi belki 10.9 dediğiniz makyajli kasadir. Neyse bizim sapmamiz  o kadar olsun. 3 sn değil yine de :)

Bı de 1.6 larda zetec-s zetec-se farki var. İngilizler birine silvertop birine blacktop der. Mondeo mk2 de de benzer ayrım 2.0 motorda var

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
On 30.09.2017 at 12:50, Koray Demir yazdı:

Focus 1’de soğutmalı torpido mu varmış?

1600 cc zetec motor için 0-100 fabrika verisi 10.9 sn dir. Ağırlığı ise hb için 1071 sedan için 1091 kg dır.

Testini gerçekleştirdiğim araçta torpidosunda soğutucu ünite yoktu ancak kullandığım süreçte soğutmalı torpido mantığı gibi içerisine koyduğum su şişeleri ilk aldığım hale yakın bi soğukluktaydı daha önce kullandığım araçlarda böyle bi durumla karşılaşmadım.

0-100 gelecek olursak araç zetec-se motoruna sahip ve kondisyonu çok iyi durumda benim baktığım kaynakta 11,2 yazıyordu hata olabilir yanlış bilgi edinmiş olabilirim kusura bakmayın ama videodada gördüğünüz üzere araç normal bi yol şartlarında gerçekleştirdim videonun saniyesindende bakabilirsiniz,

Ağırlık ile ilgili konuya gelice üzerindeki lpg kiti ve yalıtım malzemelerini hesaba katarak ortalama bi rakam söyledim.

yorum için teşekkür ederim iyi günler iyi seyirler..

Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
On 30.09.2017 at 13:31, Tahir İlter yazdı:

Lpg kaynaklı oluşan veya oluşabilecek  problemleri kronik olarak sunmak pek doğru değil bence. 

Tahir bey lpg kaynaklı olarak sundum çünkü videoda da aracın lpg li olduğunu belirttim ve bugün bu modelde birçok aracın lpgli olduğu su götürmez bir gerçek kronik sorunlarına değinirken aynı zamanda bu sitedende yardım aldım,eksik kalmış olabilir yalnız focuslara benzinlide uzun bi süre kullandım genelde bu tarz problemlerle karşılaştım değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim iyi günler iyi seyirler ... :)

On 30.09.2017 at 14:17, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Tr de belki iki 3 tane olan bı seri ile çekilmiş video.  Emeğe saygı

Mustafa bey gerçektende türkiyede istisnai diyebileceğimiz bir paket, Teşekkür ederim iyi günler, iyi seyirler... :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
On 30.09.2017 at 19:28, Mehmet Ozyurek yazdı:

Onur olmamış bu sefer.

Focus1 de torpido soğutma yok.

Kronik sorun tespitlerin yanlış ve eksik.

Özensizsin. Test ettiğin araç leş gibi pis.

Verilerin hatalı.

Bu motorun 8 saniyede 0-100 yapması imkansız. Muhtemelen kadran 20 km fazla gösteriyor.

Focus sert bir araç değildir.

 

 

Mehmet bey, 

Aracın çekimi çok sıkışık bir zamana geldi oyüzden içerisinin pis olmasından dolayı özür dileriz öncelikle, kronik sorunlara gelecek olursak, her araçta olması mümkün şeyler değil ama genel anlamda baktığımda ve yaptığım analizde bu sorunlarda ortak kıldım evet eksik olabilir o konuda haklısınız kusurumuz var,

fabrika verilerinde bilgi aldığım kaynaktan kaynaklı kusura bakmayın ama benim gerçekleştirdiğim 0-100 değerinde bir hata yok çünkü kalkış anı ve yolun durumu gözüküyor videonun kendi sayacından sayabilirsiniz, kadranda herhangibi bi sıkıntı görmedim ama başka bir focusla yan yana getirip deniyeceğim 0-100 , 

focus sert bir araçtır hatta ford sert bir araçtır çünkü ford focus'u  çıkarmadan da öncesinde motor sporlarına fazlasıyla önem veren bir marka ve burdan edindikleri tecrübeleri  ürettikleri otomobillere entegre eden bir kuruluş aynı modelde aynı segmentteki diğer araçlara baktığınızda ford birçoğundan daha sert ve dinamik yapısı vardır bu onu diğerlerinden konfor bakımından geriye atsada sürüş ve sürücüye hissettirdikleri direksiyonu ve yolu iyi tutması fordun herzaman iyi olduğu bi alan, benim fikrime gelecek olursam sertliği beni rahatsız etmiyor hatta bu durum bence çok da iyi ama örneğin Toyota corolla kullanan birine focusu verdiğinizde emin olun ne demek isteğim daha net anlaşılacaktır.

Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim iyi günler iyi seyirler.. :)

Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
On 30.09.2017 at 21:44, Yasin Mümin Şimşek yazdı:

Bizim 99 model focus ta vardı soğutmalı torpido.. sonra torpido aydınlatması yapmak için o bölgeye baktığımda sağ menfez bağlantısının aralandığını havanın birazını torpidoya verdiğini görmüştüm :D

Yasin bey, 

yorumunuzdan sonra merak ettim baktım aracın bütün menfezlerini kapattım sadece sağ taraftan vermesini sağladım torpidonun oraya herhangi bi fazladan hava girişi olmadı herhangibi bi çatlak yok sağ menfezdende olması gerektiği gibi bir hava akımı var, 

değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim iyi günler iyi seyirler... ;)

On 30.09.2017 at 22:04, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Trend diye geldi sadece 2003 de var aslı 3 kapı 1.6 ama çok az 5 kapı var. Sport trend jant manuel sanroof CD çalar sis farı

Mustafa bey, 

elektirikli sunroof

iç kapı çıtaları..

On 30.09.2017 at 21:52, Koray Demir yazdı:

Bu orjinalinde mi vardı yoksa çatlak veya yırtık sızması gibi bir durum mu? Espli kış paket koltuk ısıtmalı ön cam buz çözücülü gördük de soğutmayı ilk defa duyuyorum.Neydi bu paket collection plus?

1,6 Trend

Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
On 30.09.2017 at 23:00, Mustafa Tüfekçi yazdı:

1.6 dan 10.6 da olabilir kitapçığı vardı ordan hatırlıyorum çünkü 1.6 Fiesta sport da 10.4 du 0.2 sn fark vardı belki 10.4 olan Fiesta idi. 2.0 için ise sport olandır 9.3  sedani 9.6 diye aklımda kalmış.

Hatta makyajsız olan otomatik 12.3 makyajli olan 13.6 idi belki 10.9 dediğiniz makyajli kasadir. Neyse bizim sapmamiz  o kadar olsun. 3 sn değil yine de :)

Bı de 1.6 larda zetec-s zetec-se farki var. İngilizler birine silvertop birine blacktop der. Mondeo mk2 de de benzer ayrım 2.0 motorda var

Motor 1,6 zetec-se, 3 sn :) fabrikadan iyi vites atıyoruz diyelim.. :) teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter
6 saat önce, Onur_Aydın yazdı:

Tahir bey lpg kaynaklı olarak sundum çünkü videoda da aracın lpg li olduğunu belirttim ve bugün bu modelde birçok aracın lpgli olduğu su götürmez bir gerçek kronik sorunlarına değinirken aynı zamanda bu sitedende yardım aldım,eksik kalmış olabilir yalnız focuslara benzinlide uzun bi süre kullandım genelde bu tarz problemlerle karşılaştım değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim iyi günler iyi seyirler ... :)

Mustafa bey gerçektende türkiyede istisnai diyebileceğimiz bir paket, Teşekkür ederim iyi günler, iyi seyirler... :)

LPG kaynaklı bu tip problemler çıkıyor şeklinde ifade edilmesi daha doğru olur. Kronik üretim hatalı olması anlamı taşıyor genelde. Kaldı ki Focus un lpg kaynaklı problemleri de büyük oranda montaj hatasından kaynaklanır. :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Onur 0-100 de hile yapmışın demiyorum zaten. Kadran bozuk. Aynı testi gps ile düz yolda yap anlarsın.
8,2 saniye. O motor için. İmkansız.

Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Onur 0-100 de hile yapmışın demiyorum zaten. Kadran bozuk. Aynı testi gps ile düz yolda yap anlarsın.
8,2 saniye. O motor için. İmkansız.

? deneyeceğim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...