İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 - Turbo Problemi


Koray Erol

Recommended Posts

Koray Erol
(düzenlendi)

Arkadaslar merhaba. Benim mondeo 2006 tdi ghia duz vites aracimda sanki turbo devreye girmiyor yada tam randimanli calismiyor gibi.boyle bir durum oldugunu turboda sorun oldugunu nasil anlayabilirim.veya turbonun devreye girmedigi zamanda nasil bir durum oluyor basina gelen varmidir

tarihinde Koray Erol tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Tam olarak hissettiğiniz problem nedir araba gitmiyor mu?

Yorum bağlantısı
Koray Erol
5 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Tam olarak hissettiğiniz problem nedir araba gitmiyor mu?

Harun abi gitmiyor degil.simdi benim aracimda yazilim var.mesela biliyosunuzdur mondeolarda 1 ve 2 vitesleri agirdir ama 3. Vites ve sonrasi acayip hissedilir.2 gundur farkediyorum 3. Viteste 2-2500 devirlerde gaza coktugumde koltuga dayardi arabam ama simdi cok gec hizlaniyor ve sanki devir saati hiz gostergesi ile ayni orantida degil gibi.devir saati hizla ilerliyor ama hiz o dogrultuda belirgin bi sekilde artmiyor veya atiklesmiyor diyeyim sizce ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
(düzenlendi)

İntercooler hortumlarında sorun olabilir. Benimkinde de aynı durum vardı, yolda gaza basıyorum devir artıyor ama araba hızlanmıyordu. Açtım baktım hortum yırtılmış. Yenisini sipariş verdim. Eski hortumu da sağlam bir bantla bantladım idare ediyor şimdilik fazla zorlamıyorum.

 

Benim araba 0-80 arası çok iyi gidiyordu ama 80 sonrası kamyon gibiydi.

 

turbo intercooler egr devresinde 3-4 tane hortum var. Ancak genelde sanırım intercoolerdan gelip egr'ye giren hortum yırtılıyor. Yırtılmayana denk gelmedim.

tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Erol
23 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

İntercooler hortumlarında sorun olabilir. Benimkinde de aynı durum vardı, yolda gaza basıyorum devir artıyor ama araba hızlanmıyordu. Açtım baktım hortum yırtılmış. Yenisini sipariş verdim. Eski hortumu da sağlam bir bantla bantladım idare ediyor şimdilik fazla zorlamıyorum.

 

Benim araba 0-80 arası çok iyi gidiyordu ama 80 sonrası kamyon gibiydi.

 

turbo intercooler egr devresinde 3-4 tane hortum var. Ancak genelde sanırım intercoolerdan gelip egr'ye giren hortum yırtılıyor. Yırtılmayana denk gelmedim.

Yani kendin yapiyorsun bi servise falan tamirciye goturmedin?

Abi bu arada benimkide hortumdan ise eger orjinalinimi siparis verdin sen veya hortum nasilsa deyip yansanayi taktirsam bisey olurmu?

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
6 dakika önce, Koray Erol yazdı:

Yani kendin yapiyorsun bi servise falan tamirciye goturmedin?

Abi bu arada benimkide hortumdan ise eger orjinalinimi siparis verdin sen veya hortum nasilsa deyip yansanayi taktirsam bisey olurmu?

 

Götürmedim ama hortumu kendim değiştiremeyeceksem götürüp taktıracam biraz uğraştırıcı gibi.

 

Orjinaline 400 tl dediler. Yan sanayisi 100 tl civarı. Aliexpress'te silikon olanları var çok kaliteli forumdan Mustafa Liman abimiz getirip hepsini değiştirmişti. Onlar da kargo dahil 60 tl falan sanırım. 

 

Siz önce bir sorunu tespit edin hortumdan mı diye. Hortum tam olarak şurada sol alttan 3. sıradaki Intercooler to EGR Boost Pipe yazan hortum.

 

post-3-0-67435900-1306822681.jpg

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
58 dakika önce, Koray Erol yazdı:

devir saati hizla ilerliyor ama hiz o dogrultuda belirgin bi sekilde artmiyo

Aracınız manüel vites ise baskı balata son günlerini yaşıyor demektir. Bu da performansa direk etki eder.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Ersen beyin dediği gibi eğer devir artıyor ama hız artmıyorsa baskı balata olma ihtimali çok yüksek.Kolay bir deneme ile anlayabilirsiniz.Aracın el frenini çekin ve aracı 1. viteste kaldırmaya çalışın eğer araç stop etmiyor ve devir saati yükseliyorsa baskı balata kaçırıyor demektir.Buda direk performansı etkiler.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...