İçeriğe Yönlendir

Fiat Marea 1.6 Exclusive


Harun Özden

Recommended Posts

Harun Özden

@Mehmet Göktürk İlk inceleme benden olsun o zaman 

 

Model: 2004

Araç: Fiat Marea 1.6 Exclusive (LPG) lüx paket

Kullanım: 4 yıl, 60 bin km
 

4k714x.jpg

 

Özellikler: 1.6 16v 103 beygir Lpg uyumlu motor, ABS, EBD, 4 hava yastığı, 4 cam otomatik, elektrikli ısıtmalı aynalar, otomatik klima, kadife koltuklar, direksiyondan kumandalı kaset çalarlı radyo, bagajda cd changer, orjinal park sensörü, ön ve arka da orjinal kolçak, yükseklik ayarlı mercekli farlar, sis farı, dış sıcaklık göstergesi, alüminyum alaşım jantlar, elektrikli yükseklik ve bel destek ayarlı sürücü koltuğu, yükseklik ayarlı direksiyon, içerden bagaj açma, aynalı güneşlikler, otomatik kararan iç dikiz aynası orjinal alarm ve merkezi kilit.
 

Kullanım: Aracımı 110 bin km de aldım 170 bin km ye kadar kullandım. Atiker simit LPG vardı.

 

  • Tasarım: Ön kısım sportif duruşlu,  arka tasarım ise sev yada terk et tarzında olsa da ben severdim. Kapı kollarının tasarımı olsun (rakibi megane 1 lerin kapı kolunu hiç sevmezdim) önden arkaya olan yükselişi olsun hoşuma giderdi. Alaşım jantları ayrı bir hava katardı. İç kısımda direksiyon ve vites topuzu hariç tasarımını beğenirdim. Derli toplu bir kokpiti vardı. Kadife koltukları araca bir sıcaklık ve yumuşaklık katardı.

    6j2bgj.jpg

    e13n68.jpg
     
  • Ergonomi: Sürücü koltuğu ideal sürüş pozisyonunda ayarlanabilir, görüş olarak biraz alçakta, araca gömülerek oturursunuz (ya da ben öyle severdim :). Direksiyon etlidir ele oturur, vites hemen elinizin altındadır, vites topuzu tipsiz olsa da ele oturur. Cam kumandaları kapı kolunda elinizin altında, yan ayna ayar düğmeleri ise orta konsolda vitesin gerisindedir. Direksiyon yükseklik ayarlı ve büyük çaplı olduğu için göstergeleri perdelemez. Klima kumandaları ve teyp elinizin altında. Ergonomi açısından çok sıkıntılı bir durum yok.

    4nwcx.jpg

    sawcco.jp

    1zefi4k.jpg
     
  • Görüş Açıları: A sütunu tasarımı nedeniyle çapraz görüşü biraz kısıtlıyor. Yan aynalar tek açılı ve biraz ufak oldukları için biraz alışkanlık gerektiriyor. Yine aracın ön kısmı alçak olduğu için aracın burnunun nerede bittiğini göremiyorsunuz alışkanlık devreye giriyor. Geri görüşte ve park etme de ise iç dikiz aynası ve park sensörünün yardımıyla sıkıntı olmuyor. 

    lzgba.jpg
     
  • Sürüş: 1.6 16v fiat motoru çok keyifli devir çevirmeyi seven güçlü bir motor. Kısa vites oranları, yumuşak debriyaj, yumuşak direksiyon, kemikli vites geçişleri ve sportif sayılabilecek bir motor sesi ile sürüşü oldukça keyiflidir. Max tork 3000-4500 devir arası verir ve araba gayet iyi yürür. 3000 devire kadar içerden pek duyulmayan motor sesi bu devirden sonra sportif bir tını ile içerden duyulmaya uzun yolda rahatsız etmeye başlar. 4. viteste rahatlıkla 180km ye çıkar. 5. viteste 100km hızda 3000 devire yakın çevirir. Bu devirler max tork devirleri olduğu için yokuşlarda hemen bayılmaz. Özellikle ikinci vitesi şehir içi kullanım için idealdir. Geri vitese tam durmadan geçirilirse cartlar. Yüksek hızda direksiyon sertleşir, hafif manevralarda belli bir yumuşaklığını da korur. Yol tutuşu yüksek olsa da iyidir, yana biraz yatsa da iyi yol tutar. Fazla zorlanınca kafadan kayar. Yerden gayet yüksektir, öyle her yere altını vurmazsınız. Dezavatajı yüklüyken arka taraf çöktüğü için yokuşlarda ön kısım hava da durduğu için kolay patinaja düşer. Frenler önler disk arkalar kampanadır ve biraz zayıftır. Bende bakımda kampanalar ayarlanır 1000-2000 km iyi tutar sonra (muhtemelen kampanaların ayarı kaçtığı için) frenler zayıflardı. Ani frenlerde ABS devreye girdiğinde veya kasisten hızlı geçtiğinizde lastikler tutmadığında fren pedalı titrer. Bu özellik kışın çok işe yarar. Son olarak dönüş çapı iyidir, dar yerlerde manevra da çok yormaz.

    huf85c.jpg
     
  • Konfor: Bu arabanın koltuklarının hastasıyım; kadife kumaşlı, kalın süngerli, vücudu saran koltukları çok rahattır. (Uzun yoldan otobüsle gelip arabama bindiğimde oh be dedirtip yüzümü güldürdüğü çok olmuştur.) Koltuklar, kalın yanaklı lastikler (185/65 R15) ve orta sert amortisörler le birleşince ortaya bir konfor aracı çıkıyor. Kapıları gayet tok kapanır ve içerisi sessiz sayılır, 3000 devirden önce pek motor sesi almaz, 100 km ye kadar pek yol ve rüzgar sesi duyulmaz. 90-100 km ile uzun yolu keyifli ve rahattır, yormaz. Yumuşak direksiyon ve debriyaj ile şehiriçinde de konfor devam eder. Direksiondan kumandalı radyo çok iyi çekmese de kaliteli yayınlarda ve cd de hoparlörler ortalama kullanıcıyı memnun eder. Kliması otomatiktir, derece ayarı ekran yerine en soldaki düğmeden yapılır, fan ayarı otomatikteyken içeriyi istenilen derecede tutar ve soğutması gayet iyidir. Orta konsoldaki standart hava kanallarına ek olarak orta konsolun üstünde, ön koltukların altlarında, ön kolçağın arkasında arkada tavanda hava kanalları vardır, arkadakiler de rahat eder. Klima max ayarında çok iyi buğu çözer. (klimanın da yardımıyla). Bu konumda dış aynaların ve arka camın ısıtması da  devereye girer. 4 derecenin altında km göstergesinin olduğu ekranda dış sıcaklık yanıp söner, sürücüyü uyarır. Orta konsoldaki bir düğme ile dış sıcaklık görülebilir. Silecek kademesi fazladır kolay ayarlanır, en hızlı konumda gerçekten hızlı çalışır (Ben çok kullanmadım bu konumu bir yavaş konumu bile gayet yeterliydi) Arka koltukların diz mesafesi de fena değildir, rahat ettirir.
    Vitesin önündeki göz çok kullanışlıdır, solda da ufak tefek şeyler için bir göz bulunur. Vitesin arkasında bozuk para koymak için bir bölümde bulunur. Orta kolçağın altında yine bir göz bulunur. Kapı cepleri orta genişliktedir, kullanımı rahattır. Torpidosu da yine orta genişliktedir. Bagajı 400 litredir, simit lpg ile birlikte yüklemesi çok kolaydır, girintisi çıkıntısı azdır. Arka koltuklar kademeli olarak yatar. Sevmediğim yönleri bagaj sadece içerden açılır dışardan düğmesi yoktur, arabada torpido kapağındaki ufak yeri saymazsak bardaklıkta yoktur.
    Park sensörü orjinal olduğı için çok iyi çalışır, hemen ötmez, iyi yanaştırır. Kesintisiz ötmeye başladığında arada yaklaşık 15cm vardır.

    2j2gdxf.jpg

    35hg50p.jpg
     
  • Yakıt: Şehiriçinde sakin kullanımda ortalama 10lt LPG yakar sıkıştırılırsa 13-14 ü görür. Sehirdışı sakin kullanım 7,5-8lt, süratli kullanım 10lt LPG yakar. (Bakımlı motor için)
     
  • Sorunlar ve diğer detaylar: Motor kısmı biraz sıkışıktır ve LPG ile birlikte biraz sıcak çalışır. Sıkıştırılırsa kolay hararet yapar. Bunun sonucunda elektrik aksamı kolay bozuluyor.
    • Hararet konusunda radyatör değişimi (aracın yaşı itibariyle) ve göstegedeki problemin çözülmesi sonrasında bir sıkıntı yaşatmıyor. (Radyatör ek su kabı kapağı da orjinal olmalı, yan sanayiler problem yaşatıyor). 
    • Motor kısmında kullanılan yedek parça mümkün olduğunca orjinal olmalı. Bu motorlar buji kablosu ve buji seçiyor. (Devir dalgalanması vs yaşamamak için)
    • Ön takım biraz zayıf kalıyor, bozuk yollarda narin kullanım gerektiriyor. Dikkat edilmezse ön diskler yamulabiliyor.
    • Beyaz hariç diğer renklerde güneş yanığı (vernik yanığı) sıklıkla oluyor. Kum grisi renginde fabrikasyon hata vardı bayiler ücretsiz komple boyamış zamanında.
    • Elektrikli camlar yavaş açılıp kapanıyordu (aracın yaşı nedeniyle). Kışın elle destek gerekebiliyordu, ancak bozulmadan çalıştılar bendeyken.
    • Farlar mercekli olmasına rağmen aydınlatması yetersizdi. Ben kaliteli ampüller ve farları sürekli temiz tutmayla bu problemi bi nebze çözmüştüm. Far yüzeyi küçük olduğu için, aydınlatma toz ve çamurdan çabuk etkileniyordu.
    • Geri vites lambası tek stopta bulunduğu için geri aydınlatması yetersizdi.
    • Genel olarak yedek parça ucuz ve yaygın (diğer fiat modelleriyle ortak: tempra, dobloi linea) olsa da bazı parçalar gereksiz pahalı olabiliyor. Bu kasa üçgen stoplar özellikle sol taraf bi ara bulunmuyordu 450-600tl ye kadar fiyat isteyenler vardı.
    • Usta sıkıntısı var, aracın adı çıkmış "Marea al bela" diyorlar, doğru düzgün anlayan az.
    • Kronik arızalar:
      • Devir dalgalanması: Boğaz kelebeğindeki potansiyometrenin şase kablosunun oksitlenmesi zayıf kalması nedeni ile. Çözüm kablonun güçlendirilip oksitlenmenin giderilmesi veya şase için yeni kablo çekilmesi. Hava filtresinden boğaz kelebeğine giden hortumların çatlak vs. olmaması hava almaması da gerekiyor.
      • ABS ışığının yanması: ABS beynindeki lehimlerden bir veya birkaçının kopması nedeni ile. Çözüm: lehimlerin yenilenmesi
      • Error CLİ: Klima beyni arızası veya klima yönlendiricisinin bozulması. Çözüm: duruma klima beyni lehim yenileme veya klape değişimi temizliği
      • Hararet göstergesinin kafasına göre takılması, yükselince düşmemesi: Çözüm: Osmanlı tokadı :) veya göstegenin sökülüp lehimlerinin yenilenmesi oksitlenmenin giderilmesi
      • Motorun fazla sıkıştırılması nedeniyle filtreden sonrdaki hava kabı veya hortumları patlayabiliyor.
      • Sağ ön tarafta ıslanma: Kalorifer peteği delinmesi. Çözüm kalorifer peteğinin değişimi
         

Sonuç: Ben aracımdan çok memnundum. Gidişi, konforu güzeldi. Bence artıları eksilerinden fazla. Arızaların çözümü bilen olunca ucuz ve basit. Sınıfının en ucuz araçlarından olan marea tam bir f/p canavarı. Ancak temizini bulmak artık zor. Temizini bulursam tekrar alır binerim.

  • Beğen 10
  • Teşekkür 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tebrikler teşekkürler Harun. Çok güzel bir inceleme olmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şentürk

Bende marea çok düşündüm fakat marea ların bazıları nasip kaynaklı :) Sahibine huzur vermiyor. Genel olarak forumlardan gruplardan anladığım o.

Ufak tefek problemleri haricinde Çok konforlu bir araç.

Yorum bağlantısı
Harun Özden
10 saat önce, Emre Şentürk yazdı:

Bende marea çok düşündüm fakat marea ların bazıları nasip kaynaklı :) Sahibine huzur vermiyor. Genel olarak forumlardan gruplardan anladığım o.

Ufak tefek problemleri haricinde Çok konforlu bir araç.

Bakımsız marea sahibini üzer, net. Adam etmek için harcanan rakam temizini almak için harcanacaktan fazla olur.

Yorum bağlantısı
Emre Şentürk
3 saat önce, Harun Özden yazdı:

Bakımsız marea sahibini üzer, net. Adam etmek için harcanan rakam temizini almak için harcanacaktan fazla olur.

Bu sebepten ötürü 1.4 Broadway motorlu R19 aldım. Araçta beyin bile yok :) 1.5 yıldır gaz koy gez çok şükür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...