Harun Kocaçalışkan 14 Ekim 2017 Paylaş 14 Ekim 2017 Evet soruna başka bir isim bulamadığım için böyle isimlendirdim. Sorun tam olarak anlaşılsın diye tüm detayları yazıyorum. Öncelikle sorunla alakalı ya da değil ön bilgi mahiyetinde intercooler hortumum yırtıldı geçen hafta. araba çekişten düşmüştü ben de hortumları kontrol edince baktım yırtılmış. yenisini sipariş ettim. şimdilik de sağlam bir bantla bantladım zorlamadan sürmeye çalışıyorum. bu hafta değişeceğim. gelelim probleme; bugün yolda giderken bir kasise doğru yaklaşıyordum ayağımı gazdan çektim. kasisten geçtikten sonra araba stop etti. araç otomatik bu arada. ben de tekrar kontağı kapatıp açtım çalıştırdım bir sorun yok. arıza ışığı falan da yok. neyse akşam üzeri de bu sefer normal giderken göstergeler max'a vurup geri indi. yol bilgisayarındaki km sayacı sıfırlandı. sanki aküyü söküp takmışım gibi oldu yani. bir kaç arkadaşa danıştım şarj dinamosu problemi olduğunu söylediler. ben de test menüsünü açtım ve yola çıktım. araba çalışınca voltaj menüde 14.6V olarak gösteriyor. ön ve arka cam ısıtmayı aynı anda açıp farları da açarsam gaz verince göstergelerdeki ışıkların parlaklığı değişiyor. voltaj da 13.8 civarına iniyor. bu problem olmadan önce de böyle oluyordu. akü ışığı falan yanmıyor. arıza kodlarına baktım aynı menüden herhangi bir dtc kodu yoktu. tüm arıza kodları burda görünmüyorsa bilemem tabi. Aküyü geçen sene değişmiştim. Araba ilk marşta çalışıyor. Başka herhangi bir sorun gözlemiyorum. Sizce buna ne sebep verebilir. Korkum yolun ortasında kalakalmak. Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız 14 Ekim 2017 Paylaş 14 Ekim 2017 Şase baglantilarina bir bakin gevseme vs. Durumu soz konusu olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 14 Ekim 2017 Yazar Paylaş 14 Ekim 2017 6 dakika önce, Hasan Yıldız yazdı: Şase baglantilarina bir bakin gevseme vs. Durumu soz konusu olabilir. Şase bağlantıları nerededir tam olarak? Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 15 Ekim 2017 Paylaş 15 Ekim 2017 Hasan beyin dediğini gibi şase bağlantısı ile ilgili büyük ihtimal. Ya gevşek ya da oksitlenmiş. Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız 15 Ekim 2017 Paylaş 15 Ekim 2017 Şase bağlantıları nerededir tam olarak?Her aracta farklidir.kaput icinde kaportaya vidalanmis kablo arayacaksiniz.Muhtemelen bir kactane olabilir.Diger soketleridi bir kontrol edin derim . Alternatorden cikan kalin kirmizi kablo,akü baglanti kablolari gibi. 1 Yorum bağlantısı
Yücel Metin 15 Ekim 2017 Paylaş 15 Ekim 2017 Bizim focuslarda kronik gösterge panosu lehim çatlaması problemi aklıma geliyor ilk olarak. Bir kaç ay önce bahsettiğiniz, sıkıntılara benzer ( göstergelerin sıfıra düşmesi motorun gaz versemde tepki vermemesi gibi) durumu yaşadım bir kaç kez yol ortasında kaldım. Göstergelerin olduğu paneli sokup lehimlerini tazelettim sıkıntı bitti. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 15 Ekim 2017 Paylaş 15 Ekim 2017 Bencede şarj dinomosu değil,şase bağlantısı.Bende yolda seyir ederken göstergelerim 220 km hızı gösterip sonra sıfıra geliyordu.Dedim heralde göstergeler bozuldu.1 hafta sonra gönülsüz çalışma ve sonunda hiç çalışmadı.Elektrikçime söyledim geldi baktı,şase almıyor dediler şase kablosunu halletttiler sonrasında sıkıntı kalmadı.Kasise geldiğinizde hızı azaltıyoruz ya kasisden geçerken ayağımız firenlerde olmasınki araç esneyebilsin. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ekim 2017 Paylaş 19 Ekim 2017 Akü ve şarj dinamosu kontrol edilmeli.. 3 Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 20 Ekim 2017 Paylaş 20 Ekim 2017 Akü ve şarj dinamosu kontrol edilmeli.. +1 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 25 Ekim 2017 Yazar Paylaş 25 Ekim 2017 10 gündür sorun tekrar etmedi arkadaşlar. Ben de tekrar etsin diye bekliyorum şu an kurcalamadım. Yağmurla alakalı mı diye bakacağım yağmur yağsın şöyle güzelce. Ayrıca intercooler hortumum delik olduğu için arabayı hep devirsiz sürüyordum onla da alakalı olabilir kurum falan birikmiştir belki. Hortumu değiştirdim şimdi tekrar bakalım takipteyim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts