İçeriğe Yönlendir

Dizel Araçta Ne Kadar Yağ Eksilmelidir?


Hakan Gülsoy

Recommended Posts

Hasan Karabekiroglu
Malulen mi? [emoji4] 

Kendi isteği ile :)
Stop etmek istediginde arac hala calisiyormuydu [emoji16]
Amveleye kalkmadı araç, hatta kendi kendine stop ediyordu korunmaya alma gibiydi :)
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
On 28.09.2018 at 11:55, Çağlar Bayur yazdı:

dieselde yağ seviyesi artar bile yeni teknoloci sağolsun

Bide mazot artirani olsa mis

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Selim Bilgin

Dün biraz uzun yol yapınca yağ çubuğuna baktım, 8.000 km'de yarım litre kadar eksilmiş.

288.000'deki V6 TDI için normal sanırım, DPF, PDF gibi terör örgütleri yok. Yine de rengi hoşuma gitmedi, ben değiştireyim bunu. :D 

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

DPF olmayan Euro 4 Dizel motor yağ mi eksiltirmiş 🤔 7 senedir hiç duymadım 😀

 

:Maşallah_smiles:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Selim Bilgin yazdı:

Dün biraz uzun yol yapınca yağ çubuğuna baktım, 8.000 km'de yarım litre kadar eksilmiş.

288.000'deki V6 TDI için normal sanırım, DPF, PDF gibi terör örgütleri yok. Yine de rengi hoşuma gitmedi, ben değiştireyim bunu. :D 

Dizelde iki tur damarda dönünce kararıyor zaten benzinli gibi diil sanki

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Dizelde iki tur damarda dönünce kararıyor zaten benzinli gibi diil sanki

 

Son baktığımda daha açıktı rengi sanki, çok da dikkat etmedim ama 5-6 bin km sonra iyice kararıyor sanırım. 8-10K'da bir değiştiriyorum ben zaten genelde.

Bir de düzenli engine flush yapınca bariz daha geç kirleniyor yağ, özellikle benzinlide belli oluyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Yağ ve kitap fetişleri gelmeden söyleyeyim :) yarım litre o motorun dişinin kovuğuna bile gitmemiştir. Belki çoğu yağ buharıdır. Bence değişime gerek yok. 12-13bin km idealdir. Gerçi sen de çok yoğun trafiğe giriyorsun. Çalışma saati çok km az. 10bin ideal bence

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yağ ve kitap fetişleri gelmeden 

4 dakika gecikmeyle geldim :D :D :D

 

 

 

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yağ ve kitap fetişleri gelmeden söyleyeyim :) yarım litre o motorun dişinin kovuğuna bile gitmemiştir. Belki çoğu yağ buharıdır. Bence değişime gerek yok. 12-13bin km idealdir. Gerçi sen de çok yoğun trafiğe giriyorsun. Çalışma saati çok km az. 10bin ideal bence

 

Orası öyle, 8.5 lt civarı yağ alıyor, yarım litre eksilttiğinden de emin değilim, kontrol ettiğimde çubuğun yarısındaydı, önceden üstündeydi diye hatırlıyorum.

Genel olarak tüm arabalarımda 10 bini pek geçirmiyorum ben, bu bir de km. filan yüksek, içim daha rahat ediyor, bir de dediğin gibi pandemiden dolayı sağa sola pek gidemediğimden km'nin geneli İstanbul içi trafikte. Eskisi gibi olsa bir bu kadar da uzun yol yapacağım için dengelerdi birbirini ama şimdi genelde trafikte çalışıyor araba, yol açıldığında da yardırdığım için her şekilde erken değişim iyidir. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Selim Bilgin yazdı:

 

Son baktığımda daha açıktı rengi sanki, çok da dikkat etmedim ama 5-6 bin km sonra iyice kararıyor sanırım. 8-10K'da bir değiştiriyorum ben zaten genelde.

Bir de düzenli engine flush yapınca bariz daha geç kirleniyor yağ, özellikle benzinlide belli oluyor.

Düzenli yapıyorsanız bu engine flush işini sizden öğrenmek faydalı olur. Ben araştırdım baya, iki farklı görüşe ulaştım temelde;

 

1- Yaptırmak gereklidir, motoru temizler, özellikle yağ kanallarında oluşan yağ kalıntılarını temizler, düzgün yağlamaya olanak verir. diyor bir grup.

2- Belirli km'den sonra yapıldığında (misalen benim ara. 200 bin km'de) daha önce düzenli yapılmamışsa kurum, kalıntı vb.'nin gizlediği arızaları açığa çıkartır (özellikle subaplardan bahsediliyor detayda) ve araç düzgün çalışıyorken artık düzgün çalışmayabilir. diyor ikinci grup. 

 

Bildiğim kadarı ile siz de v6'yı aldığınızda km'si vardı baya. Uyguladınız mı acaba? Uyguladıysanız fark edilir bir değişim (+/-) oldu mu acaba?

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Murat Sahın yazdı:

Düzenli yapıyorsanız bu engine flush işini sizden öğrenmek faydalı olur. Ben araştırdım baya, iki farklı görüşe ulaştım temelde;

 

1- Yaptırmak gereklidir, motoru temizler, özellikle yağ kanallarında oluşan yağ kalıntılarını temizler, düzgün yağlamaya olanak verir. diyor bir grup.

2- Belirli km'den sonra yapıldığında (misalen benim ara. 200 bin km'de) daha önce düzenli yapılmamışsa kurum, kalıntı vb.'nin gizlediği arızaları açığa çıkartır (özellikle subaplardan bahsediliyor detayda) ve araç düzgün çalışıyorken artık düzgün çalışmayabilir. diyor ikinci grup. 

 

Bildiğim kadarı ile siz de v6'yı aldığınızda km'si vardı baya. Uyguladınız mı acaba? Uyguladıysanız fark edilir bir değişim (+/-) oldu mu acaba?

 

Akif ustayla (mekatronik servis) tanışalı 7-8 sene oldu, ilk onda görmüştüm, düzenli uyguluyordu, benim o zamanki 170'lik tsi Jetta'ya da yapmaya başladık. Sonra işin tekniğini de araştırdım, hatta liqui moly Almanya ile mailleştim uyguladıktan sonra bu youtube'dakilerin yaptığı gibi durulamaya gerek var mı filan dedim, yok dediler. Ondan sonra tüm arabalarıma uyguluyorum. Hatta genelde ikinci el arabayı alınca kısa aralıkla (2-3 bin km) flush yaparak 1-2 kere yağ değiştiriyorum. Bence bariz işe yarıyor.

Ben A6'yı 275 binde aldım, benden önceki bakımda da yapılmış, bendekinde de yapıldı, aynı servise gelen tüm yüksek km'li araçlara da yapılıyor, herhangi bir sorun duymadım. Marka olarak protec ya da liqui moly kullanılıyor, bu tür ürünlerde Wurth'ten uzak duruyoruz genelde, sahtesi gerçeğinden çok piyasada muhtemelen.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yağ ve kitap fetişleri gelmeden söyleyeyim :) 

 

Bana mı seslendin :)

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Vanda yaşarken dizel egeamı sürekli kısa mesafe kullanırdım. Araç sık sık dpf temizliği yapardı.. Şu an günlük kullanmıyorum ve kullandığım zaman da en az 30-40 dk yol yapıyorum ve dpf temizliği hiç olmadı 8 aydır. Neyse konuya gelirsek, vandayken sık dpf temizliği yaptığını servisteki ustama söyledim o da bilgisayara bağlayarak temizlik yaptıralım dedi. Ancak yağ bakımı yeni yapılmışken yapmasak iyi olur demişti. Özellikle yağ değişimine yakın zamanlarda yaptırmak gerek, çünkü bu temizlik esnasında silindir soğutma zamanındayken de mazot püskürtüldüğünden bu mazot yanmıyor ve bir kısmı yağa karışıyor, yeni yağın özelliğini bozuyor demişti. İlle de yapılması gerekiyorsa bakıma yakın yapılması iyi olur. Aslında aklıma da şu takıldı. Yağa karışan mazot yağ bazlı ise yağın özelliğini ne kadar bozuyor acaba, kafaya takacak kadar bozar mı mesela veya bununla ilgili bir çalışma var mı.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Vanda yaşarken dizel egeamı sürekli kısa mesafe kullanırdım. Araç sık sık dpf temizliği yapardı.. Şu an günlük kullanmıyorum ve kullandığım zaman da en az 30-40 dk yol yapıyorum ve dpf temizliği hiç olmadı 8 aydır. Neyse konuya gelirsek, vandayken sık dpf temizliği yaptığını servisteki ustama söyledim o da bilgisayara bağlayarak temizlik yaptıralım dedi. Ancak yağ bakımı yeni yapılmışken yapmasak iyi olur demişti. Özellikle yağ değişimine yakın zamanlarda yaptırmak gerek, çünkü bu temizlik esnasında silindir soğutma zamanındayken de mazot püskürtüldüğünden bu mazot yanmıyor ve bir kısmı yağa karışıyor, yeni yağın özelliğini bozuyor demişti. İlle de yapılması gerekiyorsa bakıma yakın yapılması iyi olur. Aslında aklıma da şu takıldı. Yağa karışan mazot yağ bazlı ise yağın özelliğini ne kadar bozuyor acaba, kafaya takacak kadar bozar mı mesela veya bununla ilgili bir çalışma var mı.

Yağa karışma olduğunu düşünmüyorum. Mazot bi ihtimal manifoldda yanma devam etsin diye silindir içine püskürtülüyordur bence. 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yağa karışma olduğunu düşünmüyorum. Mazot bi ihtimal manifoldda yanma devam etsin diye silindir içine püskürtülüyordur bence. 

Püskürtmenin olmasında asıl amaç zaten sanırım yanmanın devam etmesi. Usta anlatınca mantıklı gelmişti ama şimdi siz yazınca düşündüm tekrar yanma olacaksa kurum nasıl temizlenecek. Rolantide çalışınca da temizlenir bu durumda. Ancak püskürtmenin zamanlaması farklıydı sanırım. Yani yanmanın eksoz manifolduna taşınması amaçlanıyordu galiba.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Püskürtmenin olmasında asıl amaç zaten sanırım yanmanın devam etmesi. Usta anlatınca mantıklı gelmişti ama şimdi siz yazınca düşündüm tekrar yanma olacaksa kurum nasıl temizlenecek. Rolantide çalışınca da temizlenir bu durumda. Ancak püskürtmenin zamanlaması farklıydı sanırım. Yani yanmanın eksoz manifolduna taşınması amaçlanıyordu galiba.

Evet egzoz supapları biraz daha açık kalıyordu böylece sıcaklık ve yanma partikül filtresine ulaşıyordu. Böyle bir şeydi temel olarak 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...