İçeriğe Yönlendir

Araçlarımız için doğru lastik seçimi nasıl olmalı ? (kar lastiği)


Volkan Ceneviz

Recommended Posts

Volkan Ceneviz
(düzenlendi)

özellikle 4x4 araç için lastiği neye göre almalıyız mesela 4 ü de kış lastiği olsa kış lastiğinin daha erken yıprandığı aşındığı söylenir ne kadar doğru bilmiyorum bu durum mantıklı mı yani hepsi kış lastiği olsa kar tipi, eğer 4 mevsim olsa bizi ne kadar idare eder yada önler 4 mevsim arkalar kış lastiği olsa daha mı mantıklı ikişer farklı lastik araç ta gürültüye sebep olur mu 

pick up tarzı arazi araçları için fazla abartılı olmayan lastik seçimini nasıl yapmalıyım 

tarihinde Volkan Ceneviz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

1- uygun ölçü

2- mümkünse ince taban

3- ucuz

4- mümkünse kalın yanak

5- para varsa 4 adet yoksa 2 adet.

6- kış lastiği

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz
5 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

1- uygun ölçü

2- mümkünse ince taban

3- ucuz

4- mümkünse kalın yanak

5- para varsa 4 adet yoksa 2 adet.

6- kış lastiği

peki daha erken aşınıp bitmez mi lastik 

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

yaptığın km ye bağlı ama en mantıklısı sezonluk lastik almaktır 

şimdi millet akıllılık yapıp 4 mevsim alıyor ama şuradanda bakmak lazım şuan 200 lira olan lastik 2-3 sene sonra 300-350 lira oluyor her anlamda sezonluk lastik avantajlı hiçbir 4 mevsim bir kışlık kadar ve yazlık sezonluk lastik kadar iyi olamaz.

benim geçen sene 170 e aldığım conti 230 lira 2 sene önce 160 aldığım crossclimate 250 lira 

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Kış lastiğini yazın sıcak havalarda kullanırsan erken bitiyor.

Karda kullanmayı düşünmüyorsanız yaz lastiği yada 4 mevsim kullanabilirsiniz.

Sadece 2 lastiği kış lastiği yaparsanız karda 4X4 özelliğinin pek bir faydasını görmezsiniz.

Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz
20 saat önce, Uğur Kamil yazdı:

Kış lastiğini yazın sıcak havalarda kullanırsan erken bitiyor.

Karda kullanmayı düşünmüyorsanız yaz lastiği yada 4 mevsim kullanabilirsiniz.

Sadece 2 lastiği kış lastiği yaparsanız karda 4X4 özelliğinin pek bir faydasını görmezsiniz.

Önlere kar tipi arkalara 4 mevsim düşünmüştüm baktım girmiyor takviyeye verip önler keçi gibi tırmandırır hemde vakumlu lastik olacağından frenleme kabiliyeti daha iyi olacak sürekli abs nin pedal uyarısı da olmaz ama bilmiyorum farklı lastik gürültü gibi bir problemler yaratır mı 

Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz
17 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Vakum ne?

yani kar tipi olduğu için lastik üzerinde ki ince kılcal çizgiler ya da derinlikler 

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
(düzenlendi)

Sadece önlere kar lastiği takar ve kardada 4X4'e alırsan arabanın arkası yolda tutunamadığı için sapıtıyor özelliklede rampalarda kontrol etmesi zor oluyor kısaca  4x4'ü aktif etmenin faydasından çok zararı oluyor.

Patronda kıa sportage var o sadece önlerde kar lastiği kullanıyor ondan biliyorum karda çok kullandığım için o aracı ;) Araba 4x4'se ve karda zevkini çıkartmak istiyorsan 4 lastiğide kış lastiği yapıcaksın. 

tarihinde Uğur Kamil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz

Mıtsubıshlı L200 araç Şanzıman kilidi sayesinde önler ve arkalar bağımsız olacak tabi 4 tekerin kış olması daha doğru orası ayrı mutlaka aratacak lakin o kadar yoğun kullanmıyorum olası ihtimallerde yola çıktığımda tabi artvin yolunda can kurtaran diye bir yer var bilmem bilirmisiniz daha çok oraları düşündüğüm için kararsız kalıyorum ama 4 lastiğinde kar tipi olması kuru havalarda daha aşınacak 1 sene içinde iki takım lastik almak gerekecek diye düşünüyorum e haliyle 245 ebatlı lastik tane işi 500 tl gibi rakam olunca ister istemez düşünüyor insan :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 15.10.2017 at 22:14, Mehmet Göktürk yazdı:

1- uygun ölçü

2- mümkünse ince taban

3- ucuz

4- mümkünse kalın yanak

5- para varsa 4 adet yoksa 2 adet.

6- kış lastiği

 

Çok güzel kısa ve net cümleler.. 

 

Kış lastiği yazın kullanılırsa çabuk biter. + Zaten yazın işini de doğru dürüst yapamaz. Sadece araçla yol arasında yuvarlanan bir nesne olur.

 

 

 

Söz konusu L200 ise, mutlaka 4 tane alın. Arka çabuk kayar, onu kontrol etmek için manevra yapmak gerekir ama önlere takmazsanız kontrol edemezsiniz. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...