Fatih Sarıkaya 16 Ekim 2017 Paylaş 16 Ekim 2017 Bir atmosferik motora sonradan supercharger ilave edildiğinde motorda ve şanzımanda ne gibi zararlar olur?Doğal olarak yüksek sıkıştırma yapacağı için motor yüksek ısıya maruz kalacak. Bunun ile alakalı birkaç yazı okudum.Ortaya çıkacak fazla ısı motorda vuruntu yapacaktır deniyor.Bu vuruntu ateşleme sisteminin beklenenden daha erken silindir içinde ateşleme gerçekleştireceği için oluyor(karbratörlülerde).Hiç bir zararı olmadığı söyleniyor.Bu yüksek ısı harerete neden olmazmı?Şanzıman dişlilerini yontarmı,krank bu kuvvete dayanırmı.Fabrikanın supercharger koyduğu atmosferik motorlar ile bizim elimizde ola superchargersız atmosferik motorlar aynımıdır (soğutma ve dayanıklılık açısından) Özet olarak güvenle takılabilirmi. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 16 Ekim 2017 Paylaş 16 Ekim 2017 Konuyu detaylı olarak bilmiyom ancak sürekli vuruntu ile çalışan motorda eninde sonunda sorun çıkar. Çünkü silindir üst ölü konuma gelmeden meydana gelen yanma, hem krank miline hem de piston koluna (biyele) zarar verir. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 16 Ekim 2017 Paylaş 16 Ekim 2017 En iyi ihtimalle piston kolları kırılır Bu modifikasyon yapılırken tüm parçalar optimize edilmeli.Şanzuman dahil belli bir güçten fazlasını kaldıramaz.Soğutma sistemi v.s herşey elden geçirilmeli. Daha önce sadece chip tunning ile piston kolu kıranları biliyorum. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 16 Ekim 2017 Yazar Paylaş 16 Ekim 2017 51 dakika önce, Serkan Toker yazdı: Araba ne ? 42 dakika önce, Yücel Meta yazdı: 206 mı? Enjeksiyonlu herhangi bir atmosferik motorlu araçlar 1.2 cc den başlayıp 3.0 cc veya daha yüksek cc olan araçlar.Sadece öğrenmek istiyorum.Fabrikanın koymayıp sonradan ilave edilip araca hiç bir zararı olmadığını beyan eden bağzı muhteremler var. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 16 Ekim 2017 Paylaş 16 Ekim 2017 18 dakika önce, Ahmet Türedi yazdı: En iyi ihtimalle piston kolları kırılır Bu modifikasyon yapılırken tüm parçalar optimize edilmeli.Şanzuman dahil belli bir güçten fazlasını kaldıramaz.Soğutma sistemi v.s herşey elden geçirilmeli. Daha önce sadece chip tunning ile piston kolu kıranları biliyorum. Ve özellikle fren sistemi 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 16 Ekim 2017 Paylaş 16 Ekim 2017 16 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı: Enjeksiyonlu herhangi bir atmosferik motorlu araçlar 1.2 cc den başlayıp 3.0 cc veya daha yüksek cc olan araçlar.Sadece öğrenmek istiyorum.Fabrikanın koymayıp sonradan ilave edilip araca hiç bir zararı olmadığını beyan eden bağzı muhteremler var. Hiçbir zararı olmaz denilemez de çok zahmetli iştir, manifold işlem görecek emme ve egzos tarafı. Şahinlere takıyorlardı bizim buralarda ama verimli olmaz zor bir işlemdir. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 Ekim 2017 Paylaş 16 Ekim 2017 Blok tasarımı kaç bar kaldırıyor bilinmeli. Sonrasında 0.1 bar gibi çıtır değer ile araç hiçbir oynamaya gerek kalmadan keyifle sürülür. Ha ben 2 bar basıp 100 bg motoru 300 bg yapacağım veya isterim derseniz yapacak kişiye açık çek vermeniz gerekir Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 16 Ekim 2017 Yazar Paylaş 16 Ekim 2017 5 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Blok tasarımı kaç bar kaldırıyor bilinmeli. Sonrasında 0.1 bar gibi çıtır değer ile araç hiçbir oynamaya gerek kalmadan keyifle sürülür. Ha ben 2 bar basıp 100 bg motoru 300 bg yapacağım veya isterim derseniz yapacak kişiye açık çek vermeniz gerekir Performansı %20 gibi arttıran superchargerlar sorunsuz kullanılabilir o zaman. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 Ekim 2017 Paylaş 16 Ekim 2017 Yüzdelik kesit ancak ciddi mühendislik hesapları ile olur. Taktım şu kadar güç aldım olmaz. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Ekim 2017 Paylaş 16 Ekim 2017 Kısaca olmaz diyelim. Deney makinesi olur. Trafikte kullanılabilen düzgün bişey çıkmaz. 3 Yorum bağlantısı
Emre Demir 16 Ekim 2017 Paylaş 16 Ekim 2017 3 saat önce, Servet Aydın yazdı: Blok tasarımı kaç bar kaldırıyor bilinmeli. Sonrasında 0.1 bar gibi çıtır değer ile araç hiçbir oynamaya gerek kalmadan keyifle sürülür. Ha ben 2 bar basıp 100 bg motoru 300 bg yapacağım veya isterim derseniz yapacak kişiye açık çek vermeniz gerekir Avro , saat hesabı olur heralde abi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ekim 2017 Paylaş 16 Ekim 2017 superchargher yerine turbo daha rahat uygulanır, mekanik ömürden de iilaki gidecek. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ekim 2017 Paylaş 19 Ekim 2017 Ameriakada 2,0 focuslar için hazır supercharger kit satılıyordu.. 99 sonrası 2 kasa mondeolara da uyabilir. Denemek isteyene duyrulur Yorum bağlantısı
Recommended Posts