İçeriğe Yönlendir

Telefon Servis Süreci


Serkan Aktay

Recommended Posts

Serkan Aktay

Kız arkadaşımın LG g3 telefonunu anakart yanması sebebiyle servise yolladık. Yasal tamir süreci olan 21 gün geçti. Dün aradığımızda parçanın geldiği bir hafta sonra yollanacagi söylendi. Bir haftada anakart takılmasına düşündürücü. 3 günde komple motor yapılıyor :biggrin: şimdi benim yeni telefon istemem yasal süreç hakkımı kullanmam için noterden ihtar mi çekmem lazım? Ya da ne ve nasıl yapmalıyım? 

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Emin değilim ama tüketici mahkemesine başvurmalısınız galiba.

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay
10 dakika önce, Ersen Tapan yazdı:

Emin değilim ama tüketici mahkemesine başvurmalısınız galiba.

Tüketici mahkemesi çok uzun sürer. 

10 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Cihazın garantisi devam ediyor muydu?

Evet devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Önce ihtar iki hafta sonra tüketici hakem heyeti. Onun sonucunda bişey olmazsa ( firma yapmazsa) mahkeme.

15 dakika önce, Serkan Aktay yazdı:

Kız arkadaşımın LG g3 telefonunu anakart yanması sebebiyle servise yolladık. Yasal tamir süreci olan 21 gün geçti. Dün aradığımızda parçanın geldiği bir hafta sonra yollanacagi söylendi. Bir haftada anakart takılmasına düşündürücü. 3 günde komple motor yapılıyor :biggrin: şimdi benim yeni telefon istemem yasal süreç hakkımı kullanmam için noterden ihtar mi çekmem lazım? Ya da ne ve nasıl yapmalıyım? 

Motor 3 günde yapılıyor usta boştaysa. Yoksa sıra bekler.

Yorum bağlantısı
Aydın Sert

Benim NOTE 4 telefonumda şebeke problemi vardı. Garantisi devam etmekteydi ve servise gönderdim. Anakartı ve pili değişti ve 3. gün elimdeydi. Aynı sorunu tekrar yaşamaya başladım ve yine gönderdim. Bugün 4 gün oldu ve dün kargoya teslim ettiler. Bakalım bugün elimde olur. Umarım sorun çözülmüştür.

 

Sizin telefonun bu kadar uzun sürmesi garip. Yasal hakkınızı arayın derim.

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay
6 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

Motor 3 günde yapılıyor usta boştaysa. Yoksa sıra bekler.

Bunun anakart yurtdışından gelmiş bir haftada takilacakmis. Motor örneğini ütopik olarak verdim. Gerekli servis teknisyenini bulundurmak zorundalar diye düşünüyorum. Bir anakartin bir haftada takılıyor olabilmesi çok acayip sorular oluşturdu zihnimde. Size şöyle açıklayalım parça daha gelmedi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

İhtar çekip boş yere para harcamayın, ihtarı takmazlar. Tüketici hakem heyetine gideceksiniz. Bu süreçte telefon yapılır ve teslim edilmek istenirse kabul etmeyeceksiniz. 

 

Bu arada bir not düşeyim. Telefonun garantisi olmak zorunda değil. Ücretli tamirde de servis süresi 20 iş günü. Ücretli tamire verdiğiniz cihazınız 20 iş gününde tamir olmazsa yine tüketici hakem heyetine başvurup fatura bedelinin iadesi veya yeni cihaz talep edebilirsiniz. Bizzat tarafımdan tecrübe edilmiştir.

 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Zorundalar diye birşey yok pratikte. adamın canını alamazsın. pasta belli kaynak belli.

Şimdi, Mustafa Arıkan yazdı:

İhtar çekip boş yere para harcamayın, ihtarı takmazlar. Tüketici hakem heyetine gideceksiniz. Bu süreçte telefon yapılır ve teslim edilmek istenirse kabul etmeyeceksiniz. 

 

Hakem heyeti bu durumda olumsuz yanıt döner.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
3 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Zorundalar diye birşey yok pratikte. adamın canını alamazsın. pasta belli kaynak belli.

Hakem heyeti bu durumda olumsuz yanıt döner.

Nasıl yani hocam anlamadım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
6 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Nasıl yani hocam anlamadım.

siz hakem heyetine başvurduğunuzda telefon size gönderilmiş ise ve hakem heyeti firmaya yazdığı yanıtta biz teslim ettik etmeye çalışıyoruz diyorsa hakem heyeti olumlu rapor büyük olasılıkla vermez.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Şimdi, Mehmet Göktürk yazdı:

siz hakem heyetine başvurduğunuzda telefon size gönderilmiş ise ve hakem heyeti firmaya yazdığı yanıtta biz teslim ettik etmeye çalışıyoruz diyorsa hakem heyeti olumlu rapor büyük olasılıkla vermez.

20 iş gününde sonra her ne şartla olursa olsun tüketici hakem heyeti olumsuz dönemez. Yasaya göre 20 iş gününde teslim edilmiş mi hayır. 

Bizzat yaşadığım olayı aktarayım. Yasal sürenin dolduğu günün ertesi servisten mesaj geldi cihazının onarımı tamamlanmıştır. Teslim alabilirsiniz diye. Teslim almadım, gidip tüketici hakem heyetine dilekçe verdim. Ve kazandım.

Bu durumda servis ben teslim etmek istedim dese bile yasal süre dolmuş. Teslim almak veya şikayette bulunmak tüketicinin insiyatifinde.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Yasal süre 20 iş gününü geçti ise hakem heyetine verebilirsiniz, cihaz elinize geçip siz kullanmaya başlasanız dahi sizin lehinize karar çıkacaktır, siz heyete servise teslim ettiğiniz tarihi gösterir evrak ile yasal süre geçtiğinden ücret iadesi şeklinde başvuru yapıp iadenizi alabilirsiniz, geçen sürede de cihazı teslim alıp kullanabilirsiniz, yasal olarak o şekilde kabul ettiğiniz manasına gelmez. Faturanızın aslı ve servis evrakı şikayet için yeterli olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu işlerle haşır neşir olduğumdam kendi tecrübelerimle olanları aktarayım.

20 iş günü dolduysa artık cihazı servisten almanıza gerek yok. Servise gittiğinizde iki seçeneğiniz var. Ya fatura tutarındaki ücretin iadesini isteyeceksiniz ya da aynı cihazdan talep edeceksiniz. Tavsiyem ücret iadesi isteyin. Tekrar aynı servise mahkum kalmamak için marka değiştirebilirsiniz.

Tüm bunlara rağmen, eğer ki süreç sonlanmıyor ve cihazı teslim etmiyorlarsa, bu durumda elinizdeki form ve servis hazır ibaresini gösterir belge ile tüketici hakem heyetine giderseniz sanıyorum 3-6 ay arasında yukarıda belirttiğim durumun gerçeklemesi gereken kararı sunarlar. Ancak unutmayın, tüm bunlara rağmen marka size vermezse, mahkemeler sizi bekler maalesef.

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

Şimdi delta servis. Kargo ile yolladık. Tüketici hakem heyetinin toplanması bile bir süre alacak. Bu sırada telefon kargo ile yollanır büyük ihtimal. Ben tüketici hakem heyetine gitsem telefon elimde olacak

https://i.hizliresim.com/ZOMZmV.pngZOMZmV.png

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk2

Selamlar,

 

Malesef LG G3 lerde anakart problemi kronik bir problemdir. Tekrar aynı sorunu yaşamanız muhtemeldir. Yeğenimin G3 telefonunda aynı sorun oluşmuş garanti den G4 ile değiştirmişlerdi. 

Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

Eşimin sağlam telefonunu kırık gönderdiler... Üzerine 20 iş günü geçti haber ses yok... Bende evraklarımı toparladım hakem heyetine başvurdum dava 1 yıla yakın sürdü ama fatura bedelini aldım... Beklemeden Hakem heyetine başvurun... Yazacağınız dilekçede fatura bedelini belirtmeniz kafi olacaktır... Şimdiden kolay gelsin...

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
49 dakika önce, Serkan Aktay yazdı:

Şimdi delta servis. Kargo ile yolladık. Tüketici hakem heyetinin toplanması bile bir süre alacak. Bu sırada telefon kargo ile yollanır büyük ihtimal. Ben tüketici hakem heyetine gitsem telefon elimde olacak

Problem telefonunuzun elinizde olup olmaması değil, cihazın 20 iş gününde elinize geçmemesi.

Siz şikayetinizi yapın cihaz elinize geldiğinde de kullanın sıkıntı olmaz. İadenizi alabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

O zaman telefon gelsin hakem heyetine müracaat edelim. Fatura kimin adinaysa onun mu müracaat etmesi gerekecek?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selçuk Bakış
On 18.10.2017 at 22:05, Serkan Aktay yazdı:

O zaman telefon gelsin hakem heyetine müracaat edelim. Fatura kimin adinaysa onun mu müracaat etmesi gerekecek?

Fatura sahibi şart değil kullanıcı olarak şikayet edebiliyorsunuz ama evden birisi ise fatura sahibi daha sağlam olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...