Hasan Öksüz 23 Ekim 2017 Paylaş 23 Ekim 2017 (düzenlendi) Selamlar arkadaşlar başlıkta belirtmiş olduğum konu ile alakalı google'den hiçbir sonuca ulaşamadım.Benim gibi merak eden arkadaşlara yardımcı olacağını düşünüyorum. Tabi matematik ile arası hiç iyi olmayan birisi olarak, bu hesabın nasıl yapılması gerektiğini bende bilmiyorum. Konuya hakim olan arkadaşlardan cevap bekliyorum. Sorumuza gelecek olursak; 130hp olan bizim araçlarımız, dyno'da 107hp verir ise (tabiki dyno ölçümlerinin doğru olduğunu varsayarak) benim aracımın motorunun %(yüzde) hesabı nasıl yapılır? Aracımın motoru (%) kaç kalmış? Şimdiden herkese teşekkür ederim... 24 Ekim 2017 tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Ekim 2017 Paylaş 23 Ekim 2017 Böyle bir hesap olduğuna inanmıyorum. Verilebilecek yüzde değer, sadece motor gücünün tekerlek gücüne orantısı olabilir. Motorun ömrünü hiç bir dyno ölçemez benim görüşüme göre. 2 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 23 Ekim 2017 Paylaş 23 Ekim 2017 Cikan 107 beygir sonuc tartismalidir. Butun degerler, girilen referanslar vs dogru olmadikca ortaya cikan sonuc bence sacmaliktir. Yuzde hesabini da tahminen 130= 100 ise 107 kactir seklinde yaparlar bu da: 107x100/130=82.3 yapar yani yuzde 82 diyebiliriz. 1 1 Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 Herşey Allah'ın takdiri. Ölmüş motora can verende o, canlı motoru öldüren de Takma kafana bunları. Yeni para yolma tekniği olarak sanayi ortamına sokulmuş bir cihazın, motorun içini görmeden, yağ yakıp yakmadığını bilmeden yapılan saçma bir hız denemesiyle elde edilen verilerle motor ömrü bilinmez. Bu yüzdelik hesabı da neye göre verirler bilmem. 1 milyon km ye göre mi %70 kalmış, 500 bin km ye göre mi? 20 yıl ömre göre mi &80 kalmış, 40 yıl ömre göre mi? Ne yani ne ne bana biri açıklasın. Motor &18 bitince neyi gidiyor? Pistonu mu bitiyor, sibop mu eritiyor o yüzdelik bitince? Araba alırken de satarken de kesinlikle bu saçmalıklara itimat etmeyin. En iyi test çok iyi bir ustanın gözü ve kulağında saklıdır! 3 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 İçler dışlar çarpımı ile yüzdelik oranın kaç bg olduğu hesaplanır. Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 Burdaki hesap motor ömrünü değilde motordaki güç düşüşünü verir.Eğer motorda güç düşüşü var ise araçta bir sıkıntı olduğu akla gelebilir.Belki turboda,belki pistonlarda ,belki ateşleme sisteminde.Aracın mevcut gücünü tekerlerde göremiyorsanız o zaman adam akıllı bir ustaya gösterebilirsiniz. Burdaki veri 130 hp iken 130 hp gösterilirse aracın motor ömrü %100 dür diye bir şey söylemez.Ancak o an için motorun gücüne etki edecek arıza veya olumsuzluk yoktur demektir. Bence fikir vermesi açısından dyno testi gerekli.Çünkü hiç bir usta motorun gücünü kulağı ile dinleyerek anlayamaz.Ama motor gücü düşük çıkarsa biyerlerde bir sorun arayabilir. Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 (düzenlendi) Aklıma gelmişken bir örnekle açıklayayım. Eniştemde 9 sene önce vw bora araç vardı.Katalitik konvertörü kırılmış ve araç resmen gitmiyordu.Dyno ya çıksa 60 hp ancak gelir.Şimdi bu dyno sonucuna bakarsak araç ömrünü yemiş diyebiliriz.Ama katalitik konvertör değiştikten sonra araç resmen fişek gibi oldu.Ozamanlar dyno bukadar yaygın olmadığı için rakamsal bir değer yok elimde.Ama aracın motoru ile alakalı en ufak bir sorun olmadığı ortada. Demek istediğim dynoda sonuç kötü çıktı diye bir araç motoru ömrünü yemiş yorumu yapılamaz.Sadece bir sorun olduğu düşünülebilir. 24 Ekim 2017 tarihinde Ahmet Türedi tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 107 hp çıkan aracı, 1 saat 4 bin devirde kullanın.. eminim 120 hp çıkacaktır. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 Ben her aldığım aracı 0 100 testi ile test edip fikir edindim. Yağ yakan araç daha hızlı, sorunlu araç daha düşük çıktı. Fabrika vergisine göre en fazla 2 saniye düşük çıkmalı araç. Uygun yol ve hava koşulları ile tabiki. 1 Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 1) (130-107)/130=0.17 2) 0.17*100=17 3) %17 güç kaybı var. 1 1 Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 41 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Ben her aldığım aracı 0 100 testi ile test edip fikir edindim. Yağ yakan araç daha hızlı, sorunlu araç daha düşük çıktı. Fabrika vergisine göre en fazla 2 saniye düşük çıkmalı araç. Uygun yol ve hava koşulları ile tabiki. Yağ yakan aracın beygiride aynı oranda fazla çıkmayacak mıdır abi. O zaman dyno verisine pek takılmamak gerekiyor. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 Dybo daha çok yürüyen sistemin testi için iyi. Olduğu yerde ne varsa çıkıyor dönen aksamda 1 Yorum bağlantısı
Hasan Öksüz 27 Ekim 2017 Yazar Paylaş 27 Ekim 2017 On 24.10.2017 at 10:33, Mehmet Ozyurek yazdı: 107 hp çıkan aracı, 1 saat 4 bin devirde kullanın.. eminim 120 hp çıkacaktır. Nedenini sorabilirmiyim? abi.Hiçbir alaka kuramadım. On 24.10.2017 at 13:18, Sevgin Yılmaz yazdı: 1) (130-107)/130=0.17 2) 0.17*100=17 3) %17 güç kaybı var. Evet beklediğim hesaplama şekli buydu galiba. Teşekkürler... Yorum bağlantısı
Hasan Öksüz 27 Ekim 2017 Yazar Paylaş 27 Ekim 2017 Dyno tam ölçer motorun kaç kaldığını kesin bilir gibi bir ifade kurmak istemiyorum ama,Dyno verisi 107 hp cıkan bir aracın motoru hesaplamaya göre %80 olması gerekir ama motor gücüne %65 yazılmış bende nasıloluyor bu anlayamadım. %65 olması için motor gücü 80 hp falan olması lazım.Dynodan cıkan verilere göre yazmıyorlar motor performansını galiba kısacası anlamış değilim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ekim 2017 Paylaş 27 Ekim 2017 ne ölçen ne neyi ölçtüğünü bilen ne de neden ölçtüğünü bilen var.. 107ps doğru ölçüm rkamı ise o mondeo yokuşta bayıır çıkamaz mesela. dyno verisi de en son motor iç mekanik aksam hakkında fikir verir. bozuk 1 adet buji ile de bu değer çıkar mesela. 3 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Ekim 2017 Paylaş 28 Ekim 2017 11 saat önce, Hasan Öksüz yazdı: Nedenini sorabilirmiyim? abi.Hiçbir alaka kuramadım. Kurum Emmede, subaplarda egr de vs yerlerde oluşmuş olan kurumlar Ciddi olarak performansı etkiler. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Ekim 2017 Paylaş 28 Ekim 2017 Dyno için girilen şanzıman oranı da önemli. Çok takılmayin Yorum bağlantısı
Hasan Öksüz 31 Ekim 2017 Yazar Paylaş 31 Ekim 2017 On 27.10.2017 at 23:23, Çağlar Bayur yazdı: ne ölçen ne neyi ölçtüğünü bilen ne de neden ölçtüğünü bilen var.. 107ps doğru ölçüm rkamı ise o mondeo yokuşta bayıır çıkamaz mesela. dyno verisi de en son motor iç mekanik aksam hakkında fikir verir. bozuk 1 adet buji ile de bu değer çıkar mesela. Abi yani 107hp olsa gerçekten rampalarda zormu cıkar diyorsunuz? On 28.10.2017 at 11:04, Mehmet Ozyurek yazdı: Kurum Emmede, subaplarda egr de vs yerlerde oluşmuş olan kurumlar Ciddi olarak performansı etkiler. Abi kurumları temizlemenin baska yolu yokmu? egr söksek temizlesek ama katalizörü nasıl temizleyecez içinimi boşaltsak netsek? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 31 Ekim 2017 Paylaş 31 Ekim 2017 Abi kurumları temizlemenin baska yolu yokmu? egr söksek temizlesek ama katalizörü nasıl temizleyecez [emoji4] içinimi boşaltsak netsek?Olumsuz sonuç alırsın 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts