İçeriğe Yönlendir

Offroad Araçları Genel Bilgi Konusu


Köksal Yılmaz

Recommended Posts

Köksal Yılmaz

Selamlar abiler, dostlar,

 

Malum bir süredir forumda yoldışı araçlar prim yaptı(vergi düzenlemeleri bir miktar etkilese de). Şehirli insan için tek araç olacaksa ne kadar offroad yapılabilir, illa servis ücretini bazı büyüklerimiz gibi euro olarak mı almalı? Hangi araç ne kadar yatkındır bu işe? Genel bilgilerinizi rica ederim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şu an gerçek arazi sınıfında eski model benzinliler yerine yeni bi şey tercih edilecekse Duster tek seçenek fiyat performans olarak. Ama lüks ve tip isterim, arazi yerine hafif toprak yola da girerim derseniz seçenek çok artıyor.

Nissan qq'ler, Jeep Compass / Renegade/ Cherokee..

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Mesela 2005 civarı tucson-sportage nasıl olur? M/T veya A/T lastikle, günlük hayattan çok kopmadan.

Veya 2.7 santafe var 2003-2005 civarı, vergisi de en düşük dilimde 808 tl zamlı hali

 

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

Köksal avuçların kaşınıyor gibi? :=) xt, h6 bakım maliyeti mi korkutuyor? hafif araziye çıkacaksan 2,5 xt yap bir tane.. Sonunu düşünen kahraman olamaz. (İmam Şamil) :=)

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
28 dakika önce, Köksal Yılmaz yazdı:

Mesela 2005 civarı tucson-sportage nasıl olur? M/T veya A/T lastikle, günlük hayattan çok kopmadan.

Veya 2.7 santafe var 2003-2005 civarı, vergisi de en düşük dilimde 808 tl zamlı hali

 

SantaFE'lerin iç hacmi tipi çok güzel ama motorları sorunlu diye duydum. İyice araştırmakta fayda var.

Sportage bilmiyorum ama daha lüksü olan Sorento'nun önceki kasa abimde vardı, illlalah etti. Bozulmayan yeri kalmadı. Kadranı vs GETZ'le aynı zaten. 4 çekerinden memnundu ama araziye girmemişti. Karda memnundu.

Bütçe ne kadar?

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
(düzenlendi)
18 dakika önce, Osman Bilgin yazdı:

Köksal avuçların kaşınıyor gibi? :=) xt, h6 bakım maliyeti mi korkutuyor? hafif araziye çıkacaksan 2,5 xt yap bir tane.. Sonunu düşünen kahraman olamaz. (İmam Şamil) :=)

 

Abi aslında aracımdan memnunum ama bir yandan artan vergi vs derken diğer yandan evdekilerin geniş araçtan mahrum olmama isteği arasındayım biraz. Forester xt turbo ve outback kullandım, güzel araçlar ama temizini bulmak mesele. Arkadaşın ki oldukça temizdi, sattı alan hararet yaptırmış, bisürü masraf. Model düşürüp s-turbo otomatik alayım diyorum ama emin de değilim.

 

14 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

SantaFE'lerin iç hacmi tipi çok güzel ama motorları sorunlu diye duydum. İyice araştırmakta fayda var.

Sportage bilmiyorum ama daha lüksü olan Sorento'nun önceki kasa abimde vardı, illlalah etti. Bozulmayan yeri kalmadı. Kadranı vs GETZ'le aynı zaten. 4 çekerinden memnundu ama araziye girmemişti. Karda memnundu.

Bütçe ne kadar?

 

Bir arkadaşımda sıfır aldıkları 2007-08 sorento ex vardı, 200k km yi geçince yaptığı masraflar bezdirdi sattı(arabayı hor kullanırlar ailecek, hiç acımazlar). Yakıtı içen bir araç zaten, vergi vs hak getire.

Kendim için bakacak olsam 30-40 aralığında düşük model az sorunlu olabilecek bişey bakarım. Konuyu açmamdaki amaçlardan biri de genel  olarak bildiklerimizi yazalım ki hepimize genel bilgi olsun. Benim yapacağım offroad, offroadcuk olur zaten :)

tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Niyet offroad ise gerçek arazi araçlarına yönelmek gerek:) 

jeep türleri güzel ve keyiflidir..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

F/P olarak : dacia, suzuki, honda, land.

 

Verim olarak,

Suzuki. Otomatik şanzuman arazide en iyi tercih ve yavru şanzuman ile arazide üstün performans.

 

Dacia. Elektronik kilit ile arazide iyi performans, manuel şanzuman ile baskı hasarları. Uygun yedek parça.

 

Honda crv. Otomatik şanzuman, haldex ile düşük yakıt tüketimi, arazide sadece iyi tekerlek ile performans. Uygun yedek parça.

 

Land. Otomatik şanzuman ile yol ve arazide yüksek verim. Elektronik kilit ile arazide performans, yedek parça konusunda pahalı olması.

 

 

Jeep liberty. Her şarta uygun. Listenin zirvesinde tek başına canı sıkılıyor

 

 

Daihatsu Terios nasıl olur? Fiyat olarakta çok uygundu.
Motor ile şanzuman uyumu sıkıntı. Boyundan büyük yakıt tüketimi var



Vitara eski kasa uygun olur



Kesinlikle. 3 kapı olanlar pire gibi
Mesela 2005 civarı tucson-sportage nasıl olur? M/T veya A/T lastikle, günlük hayattan çok kopmadan.
Veya 2.7 santafe var 2003-2005 civarı, vergisi de en düşük dilimde 808 tl zamlı hali
 
Tuscon yaklaşma ve uzaklaşma açısı yüzünden biraz sıkıntılı. Qq gibi. 140 bg iyidir.
Santa de ağır şartlara uygun değil ve iddiası da yok. Ancak karnının üzerine oturmadığı sürece yolda bırakmaz
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Yasir Bilici
1 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Daihatsu Terios nasıl olur? Fiyat olarakta çok uygundu.

Terios lar ın yol tutuşu çok kötü az birşey viraja hızlı girince arka tekerler havaya kalkacakmış hissi veriyor,ama fiyat olarak çok ideal 

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

Duster ın arazisi gerçekten başarılı bence macera aramaya gerek yok diğer alınacak araçların hepsi yaşı büyük olacak bir yükseltme Kiti bir şinorkel bi arazi lastikleri tamam işte yarı off road duster :)

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
1 saat önce, Servet Aydın yazdı:

F/P olarak : dacia, suzuki, honda, land.

 

 

 

Otomobile döner misin peki abi? Mesela sağ ayağı ayak dayama yerine yere 90derece açıyla tam basmak güzel bir oturuş tarzı benim için(smax i böyle kullanıyorum koltuk en yüksekte).

 

@Ertan Çabuk @Ahmet Kiriş abiler, yedek parça fiyatları, yakıt tüketimleri ne alemde? Bi kere tadını alırsak başka arabaya binmez eder mi adamı?

 

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kiriş ve Çabuk daha yeni liberty sürücüsü. Soruyu Cem e sorman lazım.

Yüksek araç iyidir

Koltuk ayarı serbest, istediğin gibi ayarla

Yorum bağlantısı
Cem Işık
31 dakika önce, Köksal Yılmaz yazdı:

Sağ ayağı ayak dayama yerine demişken, araba soldan direksiyonlu,haliyle sağ ayak gazda yada frende olabiliyor,ayak dayama solda olunca malum:) 

koltuğu rahat,ısıtmalı elektrikli.Ben 1.88 halimle rahat ediyorum.

parçası bol ve makul,yakıt tüketimi sağ ayağın kontrolüyle ilintili;214 beygirin galeyanına gelinmezse makul yakar.ben yaklaşık 4-5 senedir kullanıyorum,başka araç zevk vermiyor gerçekten. Kaşıntım tuttuğu için satıyorum,yoksa satılacak araç değil

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Selam Köksal

 

Arkadaşlar... Köksal tek araç diyor.  Yani hem şehirli hem köylü bir araç lazım anladığım kadarıyla. 

Bu durumda Liberty'yi kafadan elerdim ben olsam. 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yanlış düşünüyorsun. Liberty yeterince konforlu asvalt üstünde de. Ve hatta bu listede zirvede.

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Liberty i 1 seneden fazla en az 10 bin km kullandım parça ucuzluğu ve bol olması en rahat ettiğim yönüydü otoban kullanımında 130-150 bandında korkutmadan çok güzel gidiyordu paramı toparlasam cem in arabayı hemen alacağım ama

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör
53 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Yanlış düşünüyorsun. Liberty yeterince konforlu asvalt üstünde de. Ve hatta bu listede zirvede.

Köksal'a   şu şaftı kırık arabayı kep.. ay, yani  verelim. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yanlış düşünüyorsun. Liberty yeterince konforlu asvalt üstünde de. Ve hatta bu listede zirvede.

Sen de yakıtı atlıyorsun. :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Köksal'a   şu şaftı kırık arabayı kep.. ay, yani  verelim. 
Abi bi sus. Halledeceğim o iş bende. Sonrasında ocakbaşında nasıl kepirt... e verdiğimi tartışırız

Sen de yakıtı atlıyorsun. [emoji4]
16 litre LPG Gebze şehir içi, şehir dışı 11 lt. Tl bazında dizelden uygun her zaman.

Hele senin oralarda üff
  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Captiva 7 kişilik asfalt cibi şartlara uygun gbi ailecek karadeniz yolları ara sıra asfalt dışı vs. 

yakıt olarak zaten 30 kuruş yakanı dacia hariç çıkmaz hepsi yakıyor smaxla kafa kafaya değişilir gbi

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
3 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Selam Köksal

 

Arkadaşlar... Köksal tek araç diyor.  Yani hem şehirli hem köylü bir araç lazım anladığım kadarıyla. 

Bu durumda Liberty'yi kafadan elerdim ben olsam. 

 

 

 

Dastır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Çok geniş bir konu, offroad dendiğinde sürekli 4çeker olan araçları görüyoruz yada konuşuyoruz. Eğer offroad yapılacaksa yarış yada ağır arazide gezilecekse konuştuğumuz araçlardan sadece jeep kj den sözetmek gerekir.

Yalnız kj ile ilgili duyduğum arka koltukları dar ve fazla zıplıyor şeklinde idi. Safkan arazi aracı gibi donanımı  var. Diğer türü hafif arazide gezilecekse  gerçek anlamda offroad yapilmayacaksa bence çok farklı değil yeni nesil arazi araçları . Önceden arazi  iki kademeli arazi şanzımanı olan 4runner den inip sürekli 4 çeker rav4 bindim. Rav4 le zor bir yere gitmeye korkarım. 4runner ile iyi bir lastik ve vinç ile çok güzel günlerim oldu. Arazi aracı alırken yapılacak işleri yada gezilecek yolları iyi değerlendirmek lazım. Her sene mahalli offroad yarışları olan ilçede yaşıyor idim. Yurt dışından da offroad araçları gelirdi. En fazla hangi araçları gördüğümü sıralayacak olursam.

1- Pajero 

2- jeep (cj zj xj)

3- Land Rover (defender discovery)

4- Toyota (Land cruiser)

5- Suzuki (Vitara)

Gerçek offroad hevesimiz var ise bunlara bakmalı yada birkaç benzerine . Diğer türlü hangisinin fiyat performansı iyi ise ona bakılabilir. 

 

 

 

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...