İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Seyir Halinde Vuruntu Problemi


Deniz Öztürk

Recommended Posts

Deniz Öztürk
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar aracımda vuruntu meydana gelmekte ve servis bile çözemedi.Bende elm cihaz ile aracı bilgisayara bağladım.Rolantide birkaç ekran resmi aldım normal mi sizce

Sorun şu: Örneğin 2.vites araba 45 ile gidiyor ayağım gazda değil farzedin.Gaza bastığımda sanki biri arkadan bana çarpmış gibi tepki veriyor araç vuruntu meydana geliyor.Bunu çözen dilesin benden ne dilerse

ROLANT.png

 

BASIN_LAR.png

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
resim eklendi
Yorum bağlantısı
Fatih Duru
(düzenlendi)

Deniz bey merhaba, evet bu sorunu hem benzinli hem dizel ford fiesta aracimda yaşadım. Bununla ilgili konu da açmıştım. Yetkili servis problem yok dedi. Daha da büyüyüp kendini göstermeden görebileceğimiz bisi gibi gorunmuyor dedi. Daha sonra konusunda tecrübeli ve forum tarafından tavsiye edilen ozel ford servisi ustaellerre gittim. Test sürüşü yaptik beraber. Ne yazikki kronik bir durum olduğunu söyledi. Cozum yok. Ama şahsi dusuncemce motor ve sanziman takozlari değiştirilerek bu sorunu cozemez ama size yansimasini azaltabilirsiniz. Ayni durum gazdan ayagini cektiginiz dede olmasi lazim. Ozellikle kaymak asfaltta ve yokus yukarı belli olur. Sirketin kiralik otomatik vites 2016 nissan qashqaisine de bindim denedim evet biraz da olsa vardi onda. Ama bu konuya mazot pompasina ait bir musur ile cozdugunu soyleyen arkadaş vardi. Bi bakin asagi doğru ilgili konuyu bulursunuz. Alıntı nasil yapilir bilmiyorum o yuzden buraya yapistiramiyorum. Ama goren arkadaşlar belki yapabilirler. Sorunu en kisa zamanda cozmeniz. Yada goz ardi etmeniz dilegi ile...

 

Linki buraya bırakıyorum

 

tarihinde Fatih Duru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Deniz Öztürk
(düzenlendi)
18 dakika önce, Osman Ünal2 yazdı:

Araç otomatik vites mi?

araç manuel vites 1.4tdci 68bg.

@Fatih Duru bey ayağımı gazdan çekince bu vuruntu olmuyor.Fakat 1.viteste gazdan ayağımı çekip ne kadar basıp çeksem de olmuyor dediğim vuruntu.2-3-4-5 inci viteslerde oluyor.Arkadan biri çarpmış gibi tepki veriyor.Bu tepkimeyi verdiği sırada devir göstergesinde yukarı aşağı boşluk oluyor .

Bu arada şanzıman takozu orjinali ile değişti sorun takozdan falan değil

tarihinde Deniz Öztürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Duru
38 dakika önce, Deniz Öztürk yazdı:

araç manuel vites 1.4tdci 68bg.

@Fatih Duru bey ayağımı gazdan çekince bu vuruntu olmuyor.Fakat 1.viteste gazdan ayağımı çekip ne kadar basıp çeksem de olmuyor dediğim vuruntu.2-3-4-5 inci viteslerde oluyor.Arkadan biri çarpmış gibi tepki veriyor.Bu tepkimeyi verdiği sırada devir göstergesinde yukarı aşağı boşluk oluyor .

Bu arada şanzıman takozu orjinali ile değişti sorun takozdan falan değil

Yok takozdan degil biliyorum. Ama motor ve sanziman takozlari ne kadar iyi olursa o kadar az hiisssettirir mantigindan yürüdüm. Bende ayni durum ayağımı cekince de oluyordu. Tabi bi carpma gibi degil daha cok vuruntu tekleme gibiydi. Siddetini cok hissetmiyordum. Ama arabayi dinleyen biri oldugum icin ne yazikki. Hissediyordum. Ve sürüş konforumu etkiliyordu 

Yorum bağlantısı
Osman Ünal2

Daha önce ford connect kullanırken eğer 2.viteste düşük devirde kalkmaya çalışırken onda da aynı durum oluyordu devrini alınca kesiliyordu ama bir problem olarak görmedim hiç. Torkundan dolayı stop etmeyip kendini toplamaya çalışıyor gibi geliyor tabi sadece bir varsayım benim söylediğim:)

Yorum bağlantısı
Deniz Öztürk

benim yaşadığım sorun yüzünden konforun k si yok 1 yıldır.çözüm bulamıyorum aracı satmak ta istemiyorum.samsunda adam akıllı servis te yok ne yapacağım bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Deniz Öztürk

 

 Arkadaşlar bir çözüm buldum sizce mantıklı mı .

Ekran_Al_nt_s_2.jpg

 

Ekran_Al_nt_s.jpg

Yorum bağlantısı
Fatih Duru
22 saat önce, Deniz Öztürk yazdı:

 

 Arkadaşlar bir çözüm buldum sizce mantıklı mı .

Ekran_Al_nt_s_2.jpg

 

Ekran_Al_nt_s.jpg

Bana pek mantıklı gelmedi hocam.Aracınızda farklı ebatta lastik kullanıyorsanız denenbilecek bir yöntem ama benim orjinal olmasına rağmen yapıyordu. 

Yorum bağlantısı
Deniz Öztürk
(düzenlendi)

ford servisinde sordum gaz kelebeği pozisyon sensörü ayarı yapılmıyor mu diye

öyle birşey yok dediler mehmet bey. Sensörde sorun olsa ecu da hata gözükmez mi ve elm cihazı ile bağlandığımda o sensörün düzgün çalışıp çalışmadığını görebilirmiyim?

2 saat önce, Fatih Duru yazdı:

Bana pek mantıklı gelmedi hocam.Aracınızda farklı ebatta lastik kullanıyorsanız denenbilecek bir yöntem ama benim orjinal olmasına rağmen yapıyordu. 

sizin araçta benim yaşadığım problem mi var ?

sabit hızla giderken gazdan çekip tekrar bastığımda yarım saniyelik bir gecikme oluyor boşluk gibi birşey sonra küt diye sanki birisi arkadan vurmuş gibi öyle hızlanıyor araç.ek olarak bu vuruntu olayı yaşanırken devir saatinde de çok az boşluk oluyor yukarı yönlü

tarihinde Deniz Öztürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
(düzenlendi)

Ayar yapılmaz. Bozuksa da hata kodu verecek kadar bozuk değilse hata kodu vermez.
Ben olsam değişir denerdim.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Deniz Öztürk

komple gaz kelebeği mi değişmek sorunda yoksa ona bağlı olan sensör satılıyor mu ayrıca

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ayrı satılıyor.  Kirlenmiş veya bozulmuşsa, gaza bir birim basılmış olmasına rağmen anlık 5 birim okuyabilir. 

Söküp temizleyen üyelerimiz olmuştu. 

Ancak normalde sökülüp temizlenen bir parça değil. 

Yorum bağlantısı
Deniz Öztürk
(düzenlendi)

ben daha önce gaz söküp balata spreyi ile metal parçayı temizledim sensörü de mi temizliycez?

Bu arada gaza sabit bastığımda verilen değerler resimde

sssssdddd.png

pedal_position.png

dddddd.png

position.jpg

scantool.jpg

tarihinde Deniz Öztürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Canberk Eken

Arabayı ilk aldığımda bunu garipseyip daha sonra bunun 1.4 tdci/hdi motorların genel huyu olduğuna ikna olup alışmaya çalışmıştım. Kullandığım 4-5 farklı fiesta, 206 ve 207de bu vardı. Beni, gaza basılandan çok gazdan ayağı çekince olan sarsıntı daha çok rahatsız ediyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Ayni arizayi farkli bir aracta Debriyaj musuru denen parcayi degistirip cozduk. Müşür arizali ve beyne debriyaja basili uyarisi veriyor.
Pedalin ustunde, elinizden geliyor ise sokun,temizleyip sivich ayaklarini esnetip yerine takin sorununuz buyuk ihtimal duzelecek.Yok beceremem derseniz yaklasik 40 tl
Saygilarimla...

Yorum bağlantısı
Deniz Öztürk
(düzenlendi)
11 dakika önce, Hasan Yıldız yazdı:

Ayni arizayi farkli bir aracta Debriyaj musuru denen parcayi degistirip cozduk. Müşür arizali ve beyne debriyaja basili uyarisi veriyor.
Pedalin ustunde, elinizden geliyor ise sokun,temizleyip sivich ayaklarini esnetip yerine takin sorununuz buyuk ihtimal duzelecek.Yok beceremem derseniz yaklasik 40 tl
Saygilarimla...

hasan bey debriyaj müşürü denen parçayı resimdekinin aynısı değiştirdim fakat hiçbir fark olmadı  

Ekran_Al_nt_s.jpg

23 dakika önce, Canberk Eken yazdı:

Arabayı ilk aldığımda bunu garipseyip daha sonra bunun 1.4 tdci/hdi motorların genel huyu olduğuna ikna olup alışmaya çalışmıştım. Kullandığım 4-5 farklı fiesta, 206 ve 207de bu vardı. Beni, gaza basılandan çok gazdan ayağı çekince olan sarsıntı daha çok rahatsız ediyor.

konfor alamıyorum araçtan sürmekten soğudum

Attığım resimde gaz pedalı pozisyonu gözüküyor. Pozisyon D ve pozisyon E 

Bu pozisyonlar gaza basmamla bir çıkıyor fakat birisinin değeri 1.6% diğerinin değeri  2.0% 

tarihinde Deniz Öztürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Deniz bey fren musurunuzun sağlıklı​ calisip calismadigini da bir kontrol edin derim o da olasi suphelilerden bilginize.

Yorum bağlantısı
Onur Çelebi

Hemen hemen aynı sorun bende de var. Ayağımı gazdan çekip hızlanmak için tekrar bastığımda önce algılamıyor gibi oluyor sonra bir anda vuruntu yaparak gaz yemeye başlıyor. Çok çok yumuşak şekilde basarsam vuruntu minimum oluyor. Aracım 2010 1.4 TDCİ hatta şöyle bir başka sorunda var. 45km/h altında hızlarda aracı boşa alınca devir dalgalanması oluyor. Yani 1100 devire kadar çıkıp tekrar 800 devir civarına düşüp duruyor. Araç tamamen durunca ya da debriyaja basınca dalgalanma kesiliyor. Yetkili servise gidip durumu anlattım normal diyorlar. Ama aynı motoru kullanan 2004-2006 modelleri, Focus'u ve Citroen Nemo'yu kullandım onlarda böyle bişey yoktu diyorum cevap veremiyorlar.
Önceki aracım 2004 dizeldi, bu forumdaki konuları sorunları okudukça Ford araçlarına makyajlı kasa almak gerektiğini anladım. Ama yine gittim makyajsız hemde kasanın ilk modelinden aldım. 

Yorum bağlantısı
Deniz Öztürk
2 saat önce, Onur Çelebi yazdı:

Hemen hemen aynı sorun bende de var. Ayağımı gazdan çekip hızlanmak için tekrar bastığımda önce algılamıyor gibi oluyor sonra bir anda vuruntu yaparak gaz yemeye başlıyor. Çok çok yumuşak şekilde basarsam vuruntu minimum oluyor. Aracım 2010 1.4 TDCİ hatta şöyle bir başka sorunda var. 45km/h altında hızlarda aracı boşa alınca devir dalgalanması oluyor. Yani 1100 devire kadar çıkıp tekrar 800 devir civarına düşüp duruyor. Araç tamamen durunca ya da debriyaja basınca dalgalanma kesiliyor. Yetkili servise gidip durumu anlattım normal diyorlar. Ama aynı motoru kullanan 2004-2006 modelleri, Focus'u ve Citroen Nemo'yu kullandım onlarda böyle bişey yoktu diyorum cevap veremiyorlar.
Önceki aracım 2004 dizeldi, bu forumdaki konuları sorunları okudukça Ford araçlarına makyajlı kasa almak gerektiğini anladım. Ama yine gittim makyajsız hemde kasanın ilk modelinden aldım. 

yaşadığımız problem aynı.yetkili ford servisi normal diyor ama normal değil.maf sensörü ve map sensörü temizliği yapıcam olucağını zannetmiyorum ama şans. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Benim 2006 dizel fiestada da bu vurma hissi vardı, ta ki geçenlerde enjektörden kayış sesi gibi ses gelmeye başlayınca, ayrıca birde kızdırma bujisi arızası sebebiyle tamirata verene kadar. Ustama bu vurma hissiyle alakalı hiç bir şikayet belirtmedim. Sadece kızdırma bujilerinin değişimi ve enjektör sesi ile alakalı işlem yapıldı. Enjektörlere bakım ve buji değişimi yapıldıktan sonra vurma hissi kayboldu, araç yumuşadı ve konforu arttı.  Ayrıca motor sesi de bariz bir şekilde azaldı. Psikolojik diyeceğim ama aracı hanımda kullanıyor o da bu durumdan bahsedince emin oldum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Öztürk

enjektörlere ne gibi bir bakım yapıldı? kızdırma bujisimiymiş asıl vuruntu sebebi

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Muhtemelen bujilerden diye düşünüyorum. Enjektöre ayrıntılı ne işlem yapıldı açıkçası sormadım ama muhtemelen enjektörlerin pulları değişti diplerinden kaçak vardı. Seste bu yüzden geliyordu. Şu an seste kesildi sarsılmada.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...