İçeriğe Yönlendir

Nürburgring Pisti


Mehmet Ali Aslan

Recommended Posts

Mehmet Ali Aslan
(düzenlendi)

Nürburgring ile ilgili bilinmesi gerekenler 
-2 yıl süren ve 1927 yılında tamamlanan pistin inşasında 25000 kişi aktif görev almıştır. 
-Pistin yapılma fikrini ortaya atan Dr.Otto Creuz daha sonra nazi mensubu olduğu gerekçesiyle gördüğü baskı nedeniyle intihar ederek yaşamına son verdi. 
-Pist günümüz parasıyla 40 milyon dolara mal oldu. 
-Uzunluğu 22.8 km Nordschleife ve 7.8 km Südschleife bölümleri olmak üzere toplam 30.6 km'dir. 
-Pistin Nordschleife bölümü halka açıktır ve yaklaşık ücreti 35 dolardır. 
-Pisti en hızlı tamamlayan kişi 1983 yılında Porsche 956 aracıyla Stefan Bellof olmuştur. 
-Pistin en yüksek ve en alçak kısımlar arasında 305 metrelik yükseklik farkı bulunmaktadır. 
-Michael Vergers, Radical SR8LM isimli aracıyla "En Hızlı Seri Üretim" aracı rekorunu elinde bulunduruyor. Derecesi 6:48'dir. 
-Nürburgring'in açıkladığı rakamlara göre 33 sol ve 40 sağ viraj bulunmaktadır. 
-Her yıl onlarca aracın kaza yaptığı Nurburgring Pisti'nde her yıl ortalama 12 kişi ölmektedir.

Nürburgring gezenlerin videoları: 
Nürburgring

tarihinde Kemal Korkmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Birçok kişinin hayalinde en azından bir tur atmak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Bu pistin özelliği nedir ki, herkes bu pistte rekor kırmaya çalışıyor. Bu pisti diğerlerinden ayıran nedir?

Yorum bağlantısı
Zafer Bakar

Sanırım bu pist kadar zorlayıcı yok o nedenle herkes tatmak istiyor. Gerçekten çok kaza oluyor. Umarım bir gün tadarız  bizde..:D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
35 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Bu pistin özelliği nedir ki, herkes bu pistte rekor kırmaya çalışıyor. Bu pisti diğerlerinden ayıran nedir?

 

Mersin Alanya yolu gibi. :)

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Mersin Alanya yolu gibi. :)

 

Diğer pistler Konya-Aksaray yolu gibi mi?:p

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Şimdi, Mahmut Yıldız yazdı:

Diğer pistler Konya-Aksaray yolu gibi mi?:p

 

Nevşehir Ürgüp yolu gibi. Viraj var ama kısa.. :)

 

Yorum bağlantısı
Hakan Bayrak
On 30.10.2017 at 10:25, Mahmut Yıldız yazdı:

Bu pistin özelliği nedir ki, herkes bu pistte rekor kırmaya çalışıyor. Bu pisti diğerlerinden ayıran nedir?

 

Pistin uzunluğu, virajları, yükseklik farkı, uzun düzlükler kısaca her açıdan pilotları ve araçları çok büyük bir teste tabi tutuyor bu sebeple hem pilot için hem de araç için rüştünü ispatlama yeri olarak kabul ediliyor. Bir çok pistte sadece ne kadar zaman yaptığınıza bakarlar burada ilk önce pisti tamamlayıp tamamlamadığınıza, sonra aracın kaç parça olduğuna :) en son da ne kadar süre yaptığınıza bakılıyor. :biggrin:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

f1 için monaco gibi kült bir yanı vardır. tüm süper sport modeller bu pistteki dereceleri ile üstünlük sağlar piyasada. halk günü 50 avro idi sanırım.. gitsek te gazlasak....

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
f1 için monaco gibi kült bir yanı vardır. tüm süper sport modeller bu pistteki dereceleri ile üstünlük sağlar piyasada. halk günü 50 avro idi sanırım.. gitsek te gazlasak....
Orada iken konuştuk. 2000 avroyu buluyor orta sınıf araçla gazlamak
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

transitler cirit atıyor. püf virajlar var kalmalı incelemeli

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Tuttum bu kadını, tıpkı bana benzer sürüyor :D Ranger vermek lazım buna, araç biraz hantal kalmış :tongue:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...