Hasan Öksüz 4 Kasım 2017 Paylaş 4 Kasım 2017 Merhaba arkadaşlar.Aracımı yeni aldığım için tüm kışlık yağ vs bakımlarını yaptırdım.Bujilerim elime ulaşmadıgı için en son onları değiştirmek zorunda kaldım. Eski bujilerimi sökünce uçlarının yanık gibi oldugunu gördüm.Değişim yapıldıktan hemen sonra boşta iken gaz verince gaz yememe gibi titreme gibi bir olayla karsılaştım. Rolantidede araç titreme yapıyor.Bu arada eski bujilerim bosh markaymış yeni bujilerimi orjinal olandan fomoco marka aldım.Sorunun kaynağı nedir? teşekkürler. Yorum bağlantısı
Hasan Öksüz 4 Kasım 2017 Yazar Paylaş 4 Kasım 2017 Arkadaşlar acaba lpg ile alakalımıdır diye benzine alıp denedim sonuç değişmedi 3 bin devire gelene kadar isteksiz ve titremeyle gaz yiyor ve: rolantidede titreme devam ediyor. Buji değişimnden önce kesinlikle bu olay yoktu.Eskileride attım keşke onları atmasam geri takardım. Yorum bağlantısı
Hasan Öksüz 4 Kasım 2017 Yazar Paylaş 4 Kasım 2017 45 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Buji kablosunu da değişin. Abi buji kanlosu eski buji ile hiç böyle sıkıntı yapmıyordu.Size zahmet orijinal kablo linki atarmısınız? onuda alalım Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 4 Kasım 2017 Paylaş 4 Kasım 2017 Eski bujiyi tekrar takip deneyin. Sorun yoksa , sorun yeni bujidedir. 1 Yorum bağlantısı
Oğuz Özkeskin 4 Kasım 2017 Paylaş 4 Kasım 2017 hiç yol yapmadınızmı, belli bir yol alıp vites değiştirmeler yaptınızmı.. bende buji değişimi yaptığımda yolda giderken her viteste başlangıçta sanki alt devirde vites yükseltmiş gibi sarsıntılar oluyordu ama 3-4 saniye sonra düzeliyordu. istisnasız 2-3-4-5 her vites yükseltmede yaptı bu sarsıntıyı ama kendi kendinede düzeldi.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Kasım 2017 Paylaş 4 Kasım 2017 Buji kablosunu güvendiğiniz bir yerden alın. 3000 devirden sonra açılması. Muhtemelen ateşleme sorununa işaret eder. Yada oksijen sensörü maf vb. Belli bir devirden sonra kontolü bırakan herhangi bir sensörü işaret eder. Basit düşünürsek. Takılan buji çatlak veya bozuk. Buji kablosu bozuk, bobin bozuk veya takarken oluşan bir sorun var diyebilirim.Ben olsam. Başka buji takıp deneyerek başlar. Ateşlemeye devam ederdim. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Öksüz 4 Kasım 2017 Yazar Paylaş 4 Kasım 2017 2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: maf ı temizlediniz mi? Yok abi temizlemedim. Nerede olduğunu bile bilmiyorum.Bujiyi değiştirmek için dükkanın önüne durdum hiçbir şey yapmadan yeni bujiler takıldı sonra titreme başladı. Demin ustayı aradım pazartesi gel bakalım bujilerden birisi bozuk falan olabilir dedi. 45 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Buji kablosunu güvendiğiniz bir yerden alın. 3000 devirden sonra açılması. Muhtemelen ateşleme sorununa işaret eder. Yada oksijen sensörü maf vb. Belli bir devirden sonra kontolü bırakan herhangi bir sensörü işaret eder. Basit düşünürsek. Takılan buji çatlak veya bozuk. Buji kablosu bozuk, bobin bozuk veya takarken oluşan bir sorun var diyebilirim. Ben olsam. Başka buji takıp deneyerek başlar. Ateşlemeye devam ederdim. Aynen bende öyle yapmayı düşünüyorum abi.Takılan bujilerde sıkıntı olacagını düşündüm.Kabloda sıkıntı olsa diğer eski bujide de aynı titreme olurdu. eski bujilerdede aynı titreme olursa motocraft kablo alıp deneyeceğim son çare dediğiniz gibi bobin olayına bakacağım.İlgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 4 Kasım 2017 Paylaş 4 Kasım 2017 Bujide sıkıntı olabilir, iyi sıkmamış veya çatlamış olabilir. Ayrıca kablo bujiden yada bobinden sökülünce belli bir süre ateşleme sorunu yapar sonra düzene biner. Sabah biraz deneyin yol yapın düzene binecektir. Olmazsa ustaya tekrar gidip kontrol ettirebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Kasım 2017 Paylaş 4 Kasım 2017 Motorcraft kabloyu güvendiğin yerden al. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Öksüz 5 Kasım 2017 Yazar Paylaş 5 Kasım 2017 20 saat önce, Derviş Dursun yazdı: Bujide sıkıntı olabilir, iyi sıkmamış veya çatlamış olabilir. Ayrıca kablo bujiden yada bobinden sökülünce belli bir süre ateşleme sorunu yapar sonra düzene biner. Sabah biraz deneyin yol yapın düzene binecektir. Olmazsa ustaya tekrar gidip kontrol ettirebilirsiniz. insallah büyük bir sorun yoktur.Buji değişi yerinden sonra yaklasık 15 km yok yaptım hiçbir fark olmadı.Sabah ilk iş ustaya gitmek olacak kafama takıntı oldu gece uyuyamaz oldum kıl oldum Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 5 Kasım 2017 Paylaş 5 Kasım 2017 insallah büyük bir sorun yoktur.Buji değişi yerinden sonra yaklasık 15 km yok yaptım hiçbir fark olmadı.Sabah ilk iş ustaya gitmek olacak kafama takıntı oldu gece uyuyamaz oldum kıl oldum [emoji4]Kablo sıralamasını doğru yaptınız mı acaba? Yorum bağlantısı
Hasan Öksüz 5 Kasım 2017 Yazar Paylaş 5 Kasım 2017 11 dakika önce, Derviş Dursun yazdı: 25 dakika önce, Hasan Öksüz yazdı: insallah büyük bir sorun yoktur.Buji değişi yerinden sonra yaklasık 15 km yok yaptım hiçbir fark olmadı.Sabah ilk iş ustaya gitmek olacak kafama takıntı oldu gece uyuyamaz oldum kıl oldum Kablo sıralamasını doğru yaptınız mı acaba? Ben anlamam usta yaptı verdi valla nasıl olması gerekiyor acaba Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 5 Kasım 2017 Paylaş 5 Kasım 2017 Ben anlamam usta yaptı verdi valla nasıl olması gerekiyor acaba [emoji4]Zor bişey değil. Bobinin üstünde numaralar yazar 1 2 3 4 diye. Motora giren kablolar da sol baştan 1 diye başlar, sağa doğru 2 3 4 diye gider. Baştaki 1 numarayı bobinin üstünde 1 yazan numaraya sonra gerisi 2 3 4 diye sıralanır. Zor bişey değil 1 Yorum bağlantısı
Hasan Öksüz 5 Kasım 2017 Yazar Paylaş 5 Kasım 2017 27 dakika önce, Derviş Dursun yazdı: 35 dakika önce, Hasan Öksüz yazdı: Ben anlamam usta yaptı verdi valla nasıl olması gerekiyor acaba Zor bişey değil. Bobinin üstünde numaralar yazar 1 2 3 4 diye. Motora giren kablolar da sol baştan 1 diye başlar, sağa doğru 2 3 4 diye gider. Baştaki 1 numarayı bobinin üstünde 1 yazan numaraya sonra gerisi 2 3 4 diye sıralanır. Zor bişey değil İnanın numarayı falan görmedim.Zannımca ustada dikkate etmedi sonuçta gittiğim yer sıradan tamirci yanlış yapma ihtimali yüksek. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 5 Kasım 2017 Paylaş 5 Kasım 2017 İnanın numarayı falan görmedim.Zannımca ustada dikkate etmedi sonuçta gittiğim yer sıradan tamirci yanlış yapma ihtimali yüksek.Kendi de kontrol edebilirsin. Arabadan anlamam deyip kenara çekilirsen çok paran gider heybeye. Ufak tefek şeyleri öğrenmek lazım. Yorum bağlantısı
Hasan Öksüz 6 Kasım 2017 Yazar Paylaş 6 Kasım 2017 22 saat önce, Derviş Dursun yazdı: 22 saat önce, Hasan Öksüz yazdı: İnanın numarayı falan görmedim.Zannımca ustada dikkate etmedi sonuçta gittiğim yer sıradan tamirci yanlış yapma ihtimali yüksek. Kendi de kontrol edebilirsin. Arabadan anlamam deyip kenara çekilirsen çok paran gider heybeye. Ufak tefek şeyleri öğrenmek lazım. Aslında arabamı cok seviyorum ilgilenmeyi cok istiyorum ama hiç birşey bilmiyorum motor vs hakkında ama arabamı cok seviyorum. Farların verniği yanmıştı verniğini yeniledim,camlar acılmıyordu pandizotları söktüm temizledim,motor temizliği yaptım,komple pasta cila yaptım bu işleri iyi bilirim ama motor bölümünü bilmiyorum maf sensörü nerededir?egr nerede? vs vs bilgim cok az bu yüzden motor işlerini ustaya bırakıyorum eğer anlasam bir hafta uğraşır yaparım Bu arada ustaya uğradım usta buji kablolarını söktü araç çalışır vaziyette ateşleme yapıyormu diye kontrol etti geri taktı.Gaz yememe titreme var dedim adam araca bindi sorun düzelmişti.Kısacası anlamadım ama muhtemel kablonun birinde temassızlık vardı.Şimdi saat gibi maşallah ama ileride kablolarıda yenilemek lazım. Yorum bağlantısı
Ozan Akkaya 13 Kasım 2017 Paylaş 13 Kasım 2017 (düzenlendi) Merhaba, benzeri sorunu daha önce @Ümit Kocabaş'ın sayesinde çözmüştüm. (Aradan 5 sene geçmiş) fomoco marka buji ile araç tekleme yapmıştı, daha sonra "motocraft platinium ayfs22fm" ibareli bujiyi takınca sorun kalmamıştı. 13 Kasım 2017 tarihinde Ozan Akkaya tarafından düzenlendi İmla Yorum bağlantısı
Recommended Posts