İçeriğe Yönlendir

Ford Focus I Ghia İncelemeleri ( Makyajlı Makyajsız Karşılaştırmalı)


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

İlk araç 2001 Ford focus Ghia sedan otomatik
 
2005 senesinde 72 binde aldığımız aracı 2013 senesindeydi sanırım 182 binde sattık.
 
 
1. Bölüm
Teknik özellikleri artık fabrikasyon verisi olarak bulamasamda kısaca 1.6 motor zetec-s 100 beygir 145nm torka sahip 4 ileri klâsik tıp tork konvertörlu overdrive özelikli çok elektronik müdahale edilemeyen kararlı vites geçişleri olan geri kaydırmaz bir şanzıman kombinasyonlu araçtı.
 
Motor karakteri olarak 1900 2000 dd de motor torkunun %80i kadarını üreten, max torkunu 4000 dd gören ve 6000 dd de max güç 100 beygiri üreten bir araç. Devir kesiciye 7000dd civarı girip launch kontrol olmadığı için N konumunda 4000 dd geçer.
 
0-100 hızlanması 11-13 sn arasında benim denemelerimde gördüklerim.
 
max hız teknik verisi 175 km gibi hatirlasam da yol durumu hava koşulu vs ile 195 km kadar çıkabilir.
 
Tüketim konusunda makul bir araçtır. Ne bir Alman akrani kadar müsrif ne bir Japon akrani kadar cimri.
 
Sürüş stiline göre ve şehir trafiğine göre ortalama 8- 10 litre tüketimi olur. Yoğun trafikte fabrika verisi şehir içi 13 leri söyler. Ama ben o kadar yakıtı toy zamanlarımda full patinaj belki görmüşümdür. Uzun yolda 6.5 7 litrelere kadar düşer. Tabi abartilirsa daha da az yakar ama o uzun yol bitmez. Ben tek seferde 1100 km İzmit Erzincan arası gidişlerde 7 civarı ile rahat yolculuk yapardım.
 
Lpgye belki de en uyumlu Ford motorudur. 90 binde lpgyi kendimiz takmıstık. 180 binde iken bile motordan yana bir arıza yaşamadık. Ki benzer zamanlarda arkadaşlarım başka markalarda motor üst kapagi açtırdı.
LPG kaynaklı arıza lambası hiç bir zaman yanık kullanmadım zaten çok nadir bir iki kere karışım hatasından dolayı yandı.
 
2. Bölüm
İlk aracımız aslında 2004 yılında sifir aldığımız yine bu kasa sedan düz vites collection versiyondu. Daha çok yeniyken pert olunca ve büyük bir kazadan burnumuz bile kanamadan çıkınca güvenlik testini aslında n- cap testini bile yaptık desek doğrudur. Güvenlik konusundan yılına göre hiç şüphemiz kalmadı. ( Daha 5 yıldızlılar çıkmamıştı biz aldigimizda)
 
Karoser olarak güven veren bir araç. İç kısımda güvenliğe gelirsek yılına göre max 4 hava yastığı, buyuk bir kaza durumunda anında yakıt kesme şalteri, EBD destekli ABS mevcut.
 
Belki de fordlar iyi yol tutar efsanesi bu kasanın eseri çünkü sınıfında tam manasında gerçek bağımsız arka süspansiyon bu araçta.
 
Evet arka tarafinı pek bırakmayan bir araba yola yüklü iken iyice yayılan arka süspansiyon savrulmayi engelliyor. Tatlı sert süspansiyon takımı yine sınıfındakilere göre daha kıvrak ve yere basan bir karakterde.
Amaaa önden kayma eğilimine girince o sert direksiyon sanki boşa çıkmışcasina hareketlerde bulunuyor. Ki bunun sebebi genelde lastikler. Ülkemizde kullanılan ebat 195 60 15 aslında biraz daha konforlu sürüş için. Avrupa'da ve Tr ye ilk gelen serilerde 55 yanak kullanılmış. Yanak esnemesi azalınca daha sportif bir karakteri oluyor. Bu da yine başka bir jant lastik kombinasyonu ile kullandığım için söyleyebiliyorum.
 
3. Bölüm
 
Araç iç donanım ve malzeme kalitesi sınıfına göre makul seviyede. Ghia donanım bu kasada alınabilecek en dolu versiyon adı.
 
Makyajsız kasada donanım seviyesi 2001 yılında biraz daha fazla. Güvenlik paketi adı altında gelen yan hava yastığı standart. Sürücü koltuğu elektrik destekli. Ve yine sürücü kolcagi gibi ( kolçak konusu biraz ilginç opsiyon da olabilir [emoji6])
İki farklı iç renk seçeneği var gri ve bej. Bej renk eskidikce su lekesi izi bırakıyordu [emoji4] ama daha sıcak bir ambians veriyor bence. Yine kapı kolundaki nikelaj orta konsolda ahşap görünüm bunları destekliyor. Bel desteği ayarı ise yine konforlu uzun yolculuklara yardımcı. Yine arka kolcak ile sağ arka koltukta makam arabası havası yakalanabilir.
 
Arka diz mesafesi yeterli seviyede tabi 1.90 dan fazla boyunuz varsa long kasa araçlara bakın.
 
480 yada 500 litre ( sanki su deposu olarak kullanacaz da litre hesabı yapıyoruz) bagajı kullanışlı. Bagaj mekanizması iç hacmi şaraptan cinsten değil. Arka koltuklar iki parça olarak yatabilir. ( Oturma kısmı makyajsiz da sanki yek pare gibi kalmış aklımda)
 
Tek tuşla tam açılıp kapanan camlar, fasıla ayarlı silecek, iç denetim alarm gibi konfor aksesuarları da mevcut onu da ekleyelim.
 
 
4. Bölüm
 
Yedek parçası bol ama kalite bakımından çok iyi olmayan ithal yada yerli üretim var.
 
Orjinalinde orjinalligi iyi sorgulanması gerek servisten alınamıyorsa.
 
Ustası var zaten çoğu usta benim gördüğüm cirakken kalfayken bu araçlarla öğrenmiş [emoji4]
 
Çözümsüz derdi yok ama doğru teshisi koyan oldukça.
 
Kronik hastalığı motor mekanik olarak pek yok. Olsa sonuçta başımıza gelirdi .
 
Sadece rölanti dalgalanmasıni yaşadım. Düzensiz hava girişi kaynaklıydi. Karter havalandırma subabi ve manifolta giren t hortumu yenileyince kurtuldum. LPG ye yoranlar oldu evet LPG ile daha şiddetli oluyor zaten benzinle çalışmayan sistem lpgyi ayarlarken zorlanıyor. Ki rölanti yükselsin diye LPG ayarı açani da gördüm o da zengin yakıt karısim hatasına neden oluyordu.
 
Ön takımda Z rotlar genelde kolay bozulur. Sebebi orijinal Z rot fabrikadan çıktıktan sonra takan yok. Connect Z rotu takarlar aslında. O nu da serviste orjinal Z rot fiyatı sorunca anladım. Sanayi ile servis arasında Z rot fiyatı 10 kata kadar farklı çıktı [emoji4].
 
Arka aks bilyasini değiştim birden fazla. Genelde memleket dönüşüne denk gelirdi. Yüklü araba uzun yol heh işte o meşhur bağımsız süspansiyon sistemi ile kamberlenen arka süspansiyon.
 
Bide o aks bilyasini tek kullanımlık somunu her sök tak tak kullanınca büyük ihtimalle sebebi bunlar.
 
Ön cam bakalitinden su alma işi vardı ki o da iş bilmez ustalar ve tasarımcı mühendisin o segmanlari her seferinde değişecek müşteri bulamaması kaynaklı.
 
Silikon vuranlar mı dersin polen filtresini bakaliti aralayip içine tikanlar mı dersin.
 
En son kendim bakaliti söküp segman yerlerine vida yapmakla o sorunu da çözmüştüm.
 
Makyajsız kasada daha zor oluşsa da taban halısının, zamanla alttaki keçenin hacmi azalmasından dolayı kapı eşiklerinden kurtulması sorunu var. O da keceye destek yaparak orjinal haline getirilebilir.
 
Makyajsız kasa için yazılabilecek bunlar.
 
Bundan sonraki bölümde makyajli kasa farklarını bölüm bölüm yazmaya çalışacağım.
 
 
1. Bölüm farkı
Makyajsız kasada kullanılan motor zetec-s gri üst kurburutor kapaklı. Soğutma radyatör fanı tek pervaneli
 
Makyajla Euro emisyon normu değişiyor ve siyah kurburutor kapaklı daha sonra duratec olacak zetec-se oluyor . Bu fark aslında düz vitesli versiyonda maf sensörü ve map sensörü olarak bariz farklı. Ve makyajli kasada çift fan pervanesi var.
 
Son hızla alakalı araca özel mı kestiremesemde makyajsız kasa ile daha da hızlanacak eğime sahip olmasına rağmen 195 km de kalmıştı araç. Genelde de 185 vs görürdü. Ama makyajli seri ile 205 km ye kadar çıktı araç
Ki iki aracın da kadran sapması stabil 4 km idi.
Makyajlı olan 45 bin km de iken bile ilk gaz tepkisi zayıf gelirdi makyajsız olan daha istekliydi.
 
3. Bölüm farkı.
 
Donanım olarak artık daha teknolojik ve malzeme kalitesi daha yüksek ( tam kadife koltuklar)
 
Ön sis farı, yol bilgisayarı, digital klima , sürücü kolcagi CD çalar bariz artan standart donanım. Dışta gövde rengi kapı kolu ve yan çıtalar.
 
İç kısımda tam kadife yumuşacık döşeme önceki versiyonda orta kısımları düz otomobili kumaşı [emoji14]
 
 
 
 
Tapatalk araya resim atmaya izin vermiyor. Şuraya bir kaç görsel bırakalım
 
Bordo ve uzun uzun anlattığım makyajsız kasanın pek orjinal resmi Yok.
 
 
Gri olan makyajlı kasaninda dıştan bir kaç resmi kalmış.
 
En çok lacivert olan ikinci aldığımiz makyajlı var resimlerde onuda satacam diye resimlemisim [emoji4]8a6523e8ca64566c1aece4876af5c778.jpg870b2bdce594680c9f10e59db6596464.jpg2a0cedaa06565405504ababd8f29dcef.jpg234164755ecc213b5cbb36c6fa043e45.jpg2ff6d6d7d170debdd6734e76e0c9fa84.jpgf8697dfda48bb26a207a4a299ded26da.jpgae1795c0c45623a862bbeb631d12fa52.jpge89e0e3a0b4ffec6a66960b872ce6b36.jpgd5cfdedf6277ccf6778869cb60009810.jpg


  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

İlk resim makyajsız kasanin iç konsolu tabi biz abartip hız sabitleyici ve blaupunkt MP3 çalar kararan ayna felan taktık [emoji4]

 

Diğer resimler ise far ve jant modifiyeleri [emoji4]

 

61752512ecfdf1c1cb909e3da98aa5e0.jpg8d83d83fc02d6558e26e97bfffb549c6.jpg5c30b3b0322b0513882d7e8539b3a4dd.jpg5dc461870605fca205fb27c1079a7abe.jpgebdc7f4b5198888bc2f444e971c8927e.jpg

 

2f7f6f23877371f95ab97ade724b82e4.jpga2be3e388774e07a958d4548df153c9e.jpgeaac1158eb2b06080a73dca643752905.jpg

 

f35491fca4fbdf39e768e27f42372d69.jpg

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Koray Demir

Güzel inceleme.

Bagaj hacmi 490 litredir.

Soğutma fanı ise makyajsız çift, makyajlı tek pervaneli.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...