İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta 1.6 TDCi Sport


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Aracımız Ford Fiesta sport TDCİ motor

 

Karoser tek kapı ve ülkemizde ne yazikki değeri pek bilinmiyor. Sebebi ticarî Van serisi gibi algılanması.

 

Motor focus ile ortak denebilir.

1.6 tdci PSA motoru 90 PS 210 nm tork.

0-100 verisi 12 sn civarında. Max hız 185 civarı. Kısa oranlı şanzıman 5. Vites 205 km gibi devir bitiyor.

 

Yakıt tüketimi ortalama 4 litre. şehir içi 6 şehir dışı 3.5 civarı.

 

Yürüyen aksam st versiyon ile ortak.

 

Fabrikasyon sert süspansiyon bizdeki araçta sahada abartılıp önlerde coilover arkalarda sarı seri koni ile kütük kıvamında

 

Yine ön arka Tampon st serisi ile aynı olup spor bir hava katıyor. Arka ruzgarlik ile dış görünüş tamamlanıyor.

 

16 " ince yanak 195 45 16 lastikler mevcut

 

İç döşeme ve konsol çift renkli sempatik.

Bizdeki versiyonda donanım olarak sensör paketi mevcut far ve yağmur sensörü

 

İç hacim sınıfına göre geniş

Bagajın litresi çok olmamakla beraber koltuklar yatınca büyük bir yükleme hacmi mevcut.

 

Koltuklar parçalı deri ve orta kısımlar yine konsol rengi ile uyumlu kırmızı detayları var.

Deri direksiyon simidi kapı kolları ve tutma yerlerinde krom görünum mevcut

 

Güvenlik donanımı olarak çift hava yastığı ebd destekli ABS mevcut. Yine panik frende ikaz uyarısı mevcut 4 li flaşör devreye giriyor ama araç tamamen durmadan kapanıyor gibi geldi bana . Kısaca panikledi mı durana kadar panik hali geçmiyor.

 

Yol bilgisayarı fasılali silecek sis farı aux girişli 6000 CD çalar standart elektrikli ayna

 

Müzik sistemi tatminkar

 

Klima ve ısıtma donanımi iç hacmi çok iyi ısıtıp sogutabiliyor.

 

 

Araç kısa vites aralığı ile ve turbo dizelin torku ile sürekli hızlanmak istiyor .ara hızlanmada 2.0 d segmenti araçlarla kafa tutuyor. Yol tutuşu limitleri makul seviyede olsada arka süspansiyon dingil sistemi olduğu için kopma eğiliminde. Geniş yoncalarda seri dönüşler yaparken inceden inceye kendini salıyor.

Elektroservo direksiyon hissiz denemez ama yinede mekanik olmadığını belirtiyor.

 

Menuden Focustaki gibi direksiyon sertligi ayarlanamiyor.

 

Koltuk yatırma mekanizması narin ve sert hareketlerde hemen kopuyor ki çoğu araçta kulakçıklar kırık ikinci elde gördüğüm kadarı ile.

 

Kronik genleşme kabı çatlaması var kontrol edilmezse susuz kalma durumu kaçınılmaz.

 

Fabrikasyon olarak 1.2 bara kadar turbo basıncı var yazılımla daha oyuncu bı karaktere bürünüyor.

 

Yine focuslarda da görünen kronik turbo selenoid arızası mevcut.

 

Yine kaçınılmaz olan diğer arıza egr arızası.

 

Sanayide çoğu parça 1.4 ile aynı denilerek yanlış mekanik değişimler olabiliyor. Başımıza gelen debraj seti 1.4 kullanıldığı için yüksek viteste kaçırma ve amortisörleri 1.4 motorunki kullanıldığı için erken patlaması gibi.

 

 

345b06a72cbc7443187ff74e34c1c3f4.jpg9664e0a940748e1d34925393fe1728c3.jpg5aa65460b6169acfab5eec2b8d9baf4c.jpgd294442adf383c9e4ec3e46a9ff6dc86.jpgd6129d781420af49c4a09214f6807029.jpgeca5a06bfe59e2ec6f0a00418b23b201.jpg3957e10c5aa787b5ef83818941a6d180.jpgc5d50285998cb4e700b03f91ba0c72d1.jpg22f394abcec0a3e7513b7c348ca8a987.jpg

  • Beğen 10
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ugur Demir

Maşalah çok güzel duruyor takas mı yapsak :D

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...