İçeriğe Yönlendir

Ka - Yokuş Aşağı İnerken Boş Viteste Gitmek


Ergin Özgür

Recommended Posts

Ergin Özgür
(düzenlendi)

Bu konuda değişik söylentiler olsa da ben bir acemi olarak sizin tecrübe ve birikimlerinize başvurma gereği duydum. Yokuş aşağı giderken vitesi boşa almak yakıttan tasarruf sağlar mı yoksa bu bir şehir efsanesi midir?

 

Teşekkürler.

 

tarihinde Ergin Özgür tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sağlar zira enjektörlü araçlarda cut-off denen sistem vardır. Sadece yokuş aşağı değil, fren yerine gazda yavaşlamak da ekonomidir. Cut-off'da teker gücü ile piston döner ve yakıt harcanılmaz.

Ayrıca güvenlik için de araç boş viteste kullanılmamalıdır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ergin Özgür
(düzenlendi)
3 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Sağlar zira enjektörlü araçlarda cut-off denen sistem vardır. Sadece yokuş aşağı değil, fren yerine gazda yavaşlamak da ekonomidir. Cut-off'da teker gücü ile piston döner ve yakıt harcanılmaz.

Ayrıca güvenlik için de araç boş viteste kullanılmamalıdır.

 

Yani bendeki araçla yokuş aşağı boş viteste gitmek tasarruf sağlar fakat güvenlik açısından sıkıntılı diyorsunuz değil mi? Zira ka nın enjektörlü olup olmadığını bile bilmiyorum :)

tarihinde Ergin Özgür tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yanlış anlaşıldım galiba, boşta değil, viteste inmek ekonomi sağlar. Boş hem ekonomik değil hem de güvenli değil.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
2 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Yanlış anlaşıldım galiba, boşta değil, viteste inmek ekonomi sağlar. Boş hem ekonomik değil hem de güvenli değil.

 

"no."

 

peygamber vitesi en ekonomiğidir.

açıklama: Yokuş dik iniş ise viteste inilir ve frene basılmaz mümkün olduğu kadar. Yokuş biraz daha az dik iniş ise ve araç viteste hız kazanmıyorsa o zaman vites boşa alınır. Kanuni limitin %10 üzerine kadar boşta gidilir. Daha da hızlanacağı zaman vitese atılır yavaşlatılır. En ekomnomik budur. Ayrıca yokuşlardan sonra iniş varsa biliyorsak yokuşa gaza basmadan girilir ve araç epeyce yavaşlatılır. SOnra nasıl olsa hızlanacak. Yokuşun tepesinde boşa alınır. Yine hukuki limitin yüzde 10 üstüne kadar ya da risk alınırsa daha üst hızlanılır.

bunda tartışacak bir durum yok bu böyledir.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

ekonomiklik seviyesi eğim ile değişir, az eğimde boş ekonomik, çok eğimde vites ekonomik

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Anlık yakıt ekranlı araçlarda denediğim kadarıyla araç boşta yokuş inerken anlık yakıt sayfasında yakıt harcandığını gösteriyor fakat viteste yokuş inildiğinde sabit "0" değerinde kalıyor. Mehmet beyinde bahsettiği gibi yokuş çok eğimli değilse hızlanana kadar boşa alınıp daha sonra vitese alınması daha sağlıklı olacaktır. Yokuşu hangi viteste çıkıyorsanız o vitesle inin diye bir tabir vardı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
2 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

"no."

 

peygamber vitesi en ekonomiğidir.

açıklama: Yokuş dik iniş ise viteste inilir ve frene basılmaz mümkün olduğu kadar. Yokuş biraz daha az dik iniş ise ve araç viteste hız kazanmıyorsa o zaman vites boşa alınır. Kanuni limitin %10 üzerine kadar boşta gidilir. Daha da hızlanacağı zaman vitese atılır yavaşlatılır. En ekomnomik budur. Ayrıca yokuşlardan sonra iniş varsa biliyorsak yokuşa gaza basmadan girilir ve araç epeyce yavaşlatılır. SOnra nasıl olsa hızlanacak. Yokuşun tepesinde boşa alınır. Yine hukuki limitin yüzde 10 üstüne kadar ya da risk alınırsa daha üst hızlanılır.

bunda tartışacak bir durum yok bu böyledir.

Benim ki genellemeydi hocam. Yüzdelerle falan, ne yaptın :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
27 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Benim ki genellemeydi hocam. Yüzdelerle falan, ne yaptın :)

Genelleme yok genelleme yok.. hoca kızar... haydi dürümcüye.

  • Beğen 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Bekir Memur

Kendi arabamın anlık sensör verilerini incelediğim kadarıyla yakıt kesme sistemi sayesinde yakıt basıncı sıfır oluyor buna ek olarak ek bir sistem verisel olarak bunu gösteriyor.

Enjektör sesine aşinayım. Dizelde özellikle enjektörün iğnesinin sesi neredeyse atım sayısını sayabilecek derecede seslidir.

Enjektörde minimum ve maksimum gaz ayarı diye birşey vardır minimumda tek tek atar ve atım zamanı yüksektir fakat yüksek devirde yanma hızlılaştığı için atım yani enjektörün açık kalma süresi azalır fakat basınç artar. 

Kısacası kulağı iyi olan birisi enjektörün hangi çalışma evresinde olduğunu iyi bilir şimdi teorik bilgiyle bunu sonlandıralım;

Enjektörün atım zamanı uzun olunca ses çok net ve atım sırası sayılabiliyor, dolayısıyla enjektör aktif haldeyken sağlıklıysa iğnesinden gelen sesi duyacağız. 

Ben yokuşta viteste iken arabayı bıraktığımda enjektör sesi sıfıra iniyor gaza çok hafif dokunduğumda enjektör sesini duyuyorum. Dolayısıyla enjektör yokuşta araba vitesteyken yakıt akışını tamamen kesiyor bunu ecudan aldığım veriler ve remap yazan kişilerde doğruluyor.

 

Diyelimki viteste ve yokuşta bırakıldığında enjektör açık kalır bu yüzden ses yapmaz ama enjeksiyon devam eder. Buna cevabım ise; Enjektörlerde açık kalma yani tam gaz ayarı vardır eğerki bir enjektör açık kalıyorsa devamlı yakıt verir, yakıt sıkıştırılmadığı için direk akar ve arkayı dumana verir buna ek olarak devir maksimuma çıkar(enjektör bakımından sonra başıma geldi tam gaz ayarı yapılmadığı için tekrar sanayiye gitmek zorunda kaldım). 

 

Kısacası yokuşta arabayı viteste bırakınca enjektörün yakıtı tamamen kestiğini ecudaki sensörlerden, pompanın ürettiği basınçtan ve yakıt kesme sisteminin çalışma mantığını gördükten sonra çok rahat anlayabiliriz.

Yorum bağlantısı
Azad Mirzade

acemi şoför olduğum için boşa atmaya henüz alışamadım zaten, ama aracın kendi ivmesiyle hareket etmek istediğim zaman ayağımı debriyajda tutuyorum. bu alışkanlıktan vazgeçmem lazım sanırım. debriyaja basınca çok güzel boşa çıkıyor ama araç, alamıyorum kendimi o histen, istediğim an debriyajdan çekip gaza da yüklenebiliyorum çünkü.  ben en iyisi boşta gitmeyeyim bir kaç yıl :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Güvenli değil. 

Basit gibi görünür ancak risklidir, olayın komplesine vakıf olmadan yapılmamalı. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
17 saat önce, Bekir Memur yazdı:

Kendi arabamın anlık sensör verilerini incelediğim kadarıyla yakıt kesme sistemi sayesinde yakıt basıncı sıfır oluyor buna ek olarak ek bir sistem verisel olarak bunu gösteriyor.

Enjektör sesine aşinayım. Dizelde özellikle enjektörün iğnesinin sesi neredeyse atım sayısını sayabilecek derecede seslidir.

Enjektörde minimum ve maksimum gaz ayarı diye birşey vardır minimumda tek tek atar ve atım zamanı yüksektir fakat yüksek devirde yanma hızlılaştığı için atım yani enjektörün açık kalma süresi azalır fakat basınç artar. 

Kısacası kulağı iyi olan birisi enjektörün hangi çalışma evresinde olduğunu iyi bilir şimdi teorik bilgiyle bunu sonlandıralım;

Enjektörün atım zamanı uzun olunca ses çok net ve atım sırası sayılabiliyor, dolayısıyla enjektör aktif haldeyken sağlıklıysa iğnesinden gelen sesi duyacağız. 

Ben yokuşta viteste iken arabayı bıraktığımda enjektör sesi sıfıra iniyor gaza çok hafif dokunduğumda enjektör sesini duyuyorum. Dolayısıyla enjektör yokuşta araba vitesteyken yakıt akışını tamamen kesiyor bunu ecudan aldığım veriler ve remap yazan kişilerde doğruluyor.

 

Diyelimki viteste ve yokuşta bırakıldığında enjektör açık kalır bu yüzden ses yapmaz ama enjeksiyon devam eder. Buna cevabım ise; Enjektörlerde açık kalma yani tam gaz ayarı vardır eğerki bir enjektör açık kalıyorsa devamlı yakıt verir, yakıt sıkıştırılmadığı için direk akar ve arkayı dumana verir buna ek olarak devir maksimuma çıkar(enjektör bakımından sonra başıma geldi tam gaz ayarı yapılmadığı için tekrar sanayiye gitmek zorunda kaldım). 

 

Kısacası yokuşta arabayı viteste bırakınca enjektörün yakıtı tamamen kestiğini ecudaki sensörlerden, pompanın ürettiği basınçtan ve yakıt kesme sisteminin çalışma mantığını gördükten sonra çok rahat anlayabiliriz.

 

Bütün bunları yakıtı kestiğinden emin olmak için mi dinleyeceğiz? ;)

Yorum bağlantısı
Cem Işık
9 saat önce, Azad Mirzade yazdı:

acemi şoför olduğum için boşa atmaya henüz alışamadım zaten, ama aracın kendi ivmesiyle hareket etmek istediğim zaman ayağımı debriyajda tutuyorum. bu alışkanlıktan vazgeçmem lazım sanırım. debriyaja basınca çok güzel boşa çıkıyor ama araç, alamıyorum kendimi o histen, istediğim an debriyajdan çekip gaza da yüklenebiliyorum çünkü.  ben en iyisi boşta gitmeyeyim bir kaç yıl :)

Debriyaj balatanızın ömrü pek uzun olmayacak gibi:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
10 saat önce, Azad Mirzade yazdı:

acemi şoför olduğum için boşa atmaya henüz alışamadım zaten, ama aracın kendi ivmesiyle hareket etmek istediğim zaman ayağımı debriyajda tutuyorum. bu alışkanlıktan vazgeçmem lazım sanırım. debriyaja basınca çok güzel boşa çıkıyor ama araç, alamıyorum kendimi o histen, istediğim an debriyajdan çekip gaza da yüklenebiliyorum çünkü.  ben en iyisi boşta gitmeyeyim bir kaç yıl :)

Debriyajı mümkün mertebe az kullanın. Durmaya yakın, kalkarken ve vites değiştirirken. Debyiajın ömrü açısından.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Evet yakıt tasarrufunu kombine degerlendirmek lazım araca masraf açılınca ulaşım giderine ekleniyor. Mesela çarpmayın ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Memur
5 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

Bütün bunları yakıtı kestiğinden emin olmak için mi dinleyeceğiz? ;)

sensör ve ecu verileri ortadayken yakıt kesmiyor demek farklı bir idda olur, banada saçma gelirdi giden bir araç yokuşta niye ne diye yakıtı kesebilirki diyordum fakat remap yazan firmalara sordum kesinlikle kesiyor dediler kendim testini yaptım anlık sensör verilerini ve basınç değerine baktığımda anladımki gerçekten kesiyormuş. 

Basit bir diagnostic cihazıyla bile bu verilere erişebiliyoruz.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Serkan Yıldırım
On 13.11.2017 at 16:13, Sani Gerşon yazdı:

Sağlar zira enjektörlü araçlarda cut-off denen sistem vardır. Sadece yokuş aşağı değil, fren yerine gazda yavaşlamak da ekonomidir. Cut-off'da teker gücü ile piston döner ve yakıt harcanılmaz.

Ayrıca güvenlik için de araç boş viteste kullanılmamalıdır.

 

Sanırım benim km (hız) sensörünün kabloları ustanın fantazisine göre birbirine bağlı olduğundan, bu benim için geçerli değil. Zira cut-off yaptığını sanmıyorum mustang gibi yakıyor namıssız :D Bakalım söyledim, bugün yarın elime ulaşınca bir takmayı deneyeceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
On 13.11.2017 at 16:24, Mehmet Göktürk yazdı:

 

Ayrıca yokuşlardan sonra iniş varsa biliyorsak yokuşa gaza basmadan girilir ve araç epeyce yavaşlatılır. SOnra nasıl olsa hızlanacak. Yokuşun tepesinde boşa alınır.

 

Yokuşu da gaza basmadan çıkacağız yani, doğru mu anladım ? :D Ankara-İstanbul arası 10 saate falan biter herhalde, tüketim 2.5 lt/100 km. :)

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Gücük

Ben, tasarruf için arabanın kontağını kapatanı duydum. ve bu kişi benim iş arkadaşımdı. çok şükür hiç arabasına binmek zorunda kalmadan görev yerlerimiz ayrıldı. bunu da denemek isteyen olur belki tasarruf için

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Remzi Karaca
Ben, tasarruf için arabanın kontağını kapatanı duydum. ve bu kişi benim iş arkadaşımdı. çok şükür hiç arabasına binmek zorunda kalmadan görev yerlerimiz ayrıldı. bunu da denemek isteyen olur belki tasarruf için
Orta okulda bir hocamız vardı. 1km kadar hafif eğimli yokuşta Toros ile kontağı kapatıp iniyordu. Yavaşlamak istediğinde el frene kullanıyor, yolun sonunda durmadan çalıştırıp devam ediyordu.
Biz arkadaşlar yürüyerek gidiyorduk, bir sefer denk geldiğinde bizi de almıştı. Ön koltuk bana düşmüştü. Başkalarının falan boşa aldığını görmüştüm ama kontağı kapatan ilk defa görüyordum. O an baya şaşırmıştım. Bir daha arabasına binmek denk gelmedi :)
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...