İçeriğe Yönlendir

1999’dan Beri Tek Kuruş Kar Edemeyen Opel’e 3 Yıl Süre Verildi


Sefa Şerif

Recommended Posts

Sefa Şerif
(düzenlendi)

Opel, tam 18 yıldır kar edemiyor. Üzerindeki kara bulutlardan kurtulamayan şirkete, durumu düzeltmesi için 3 yıl süre verildi. İşte detaylar;

 

kar-edemeyen-opel-3-yillik-plan-687x400.

 

Alman otomobil üreticisi Opel’in ayakta kalabilmesi için 3 yıl süre verildi. Gerçekleştirilen basın toplantısında şirket için hazırlanan 3 yıllık plan açıklandı. Hatırlayacağınız gibi General Motors, Opel’i 1,3 milyar Euro’ya Fransız PSA gruba satmıştı. PSA tarafından hazırlanan ayakta kalma planı, tasarruf maddeleri ve yeni yol haritalarından oluşuyor.

 

Yapılan planla birlikte Opel’in 2020 yılında başa baş noktasına ve 2026 yılında % 6 kar hedefine ulaşması bekleniyor.

 

opel-kar-plani-aciklandi.jpg

 

En çok merak edilen ve tartışılan tarafı ise küçülmeye gidilip gidilmeyeceği. Tasarruf maddelerinin dikkat çektiği planda, 3000 çalışanla yollarını ayıracaklar. Şu an 38 bin kişi çalışıyor ve plan dahilinde çalışanların haftalık 40 saat olan kontratlarının 35 saate düşürüleceği belirtiliyor.

 

Das Auto Institut kurucusu Stefan Bratzel, planın tasarruf ilkeleri kapsamında maliyetlerin ve giderlerin düşürüleceğini söylüyor.

 

stefan-bratzel-opel-yorumu.jpg

 

Opel’in 3 yıl içerisinde her bir aracın üretim başına maliyetini 700 Euro düşürmesi bekleniyor.

 

opel-arac-basina-uretim-maliyeti.jpg

 

Aynı zamanda şirketin, 3 yılda 1,1 milyar Euro ve 2026 yılı itibariyle de 1,7 milyar Euro toplam tasarruf hedefine ulaşmasına düşünülüyor. Yapılan hesaplara ve planlara göre şirket; 800 bin araç sonrasında kar etmeye başlayabilecek.

 

Opel CEO’su Michael Lohscheller, zorunlu işten çıkarmanın veya fabrikanın kapatılmasının gündemde olmadığını kesin bir dille belirtti.

 

michael-lohscheller-opel-yorumu.jpg

 

Buna karşın uzmanlar, hedeflerin tutturulabilmesi adına orta vadede kıdem tazminatı ve kısmi emeklilik yoluyla gönüllülük esasları çerçevesinde personel azaltma yolunun kaçınılmaz olduğunu vurguluyor.

 

Opel’in 2020 yılında 9 yeni modelle piyasaya çıkması bekleniyor.

 

opel-2020-9-yeni-model.jpg

 

Başta yeni Corsa, Combo ve elektrikli modeller olmak üzere yeni otomobilleri portföyüne eklemesi kar elde etmesine yardımcı olabilir. Corsa’nın 2019 yılında yeni jenerasyonuna kavuşacağı biliniyor. Ayrıca tamamen elektrikli bir model olarak piyasaya döneceği söyleniyor.

 

Ayrıca plug-in hibrit versiyonlu Grandland X, elektrikli motora geçiş sürecinin ikinci adımı olacak.

 

plug-in-hibrit-grandland-x.jpg

 

CEO Lohscheller, 2024 yılından itibaren her segmentte bir elektrikli motora sahip araçlarının olacağını söyledi. Opel’in PSA’nın elinde olması nedeniyle modellerin, birer Peugeot veya Citroen kopyası olacağı yorumları gelmeye başlamıştı. CEO o konuda da açıklama yaptı ve Opel’in asla bir kopya olmayacağını dile getirdi. Yani Opel, Alman genlerini hiçbir zaman kaybetmeyecek.

 

Alıntı

 

tarihinde Sefa Şerif tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Opel, tasarım olarak her zaman beğendiğim bir araç, ayakta kalmalı. Rekabet için de gerekli bu.

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

90 lar Opel in zamaniydi 2000 ler VW nin oldu simdi ise donem markasi anlayisi algisi goremiyorum.

 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

"O bir Alman" sloganı ile dönen reklamları görünce gülesim geliyor. Hep bir çırpınış...

 

Emmi gibi düşünüyorum; Rekabet açısından ayakta kalması tüketicinin karına. Haricinde batmış çıkmış çok da önemli değil. 

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Bence opel yakıt ekonomisine odaklanırsa başarıyı yakalar. Eski corsa dışında az yakan aracıyla karşılaşmadım.

Yorum bağlantısı
Sefa Şerif
5 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Opel, tasarım olarak her zaman beğendiğim bir araç, ayakta kalmalı. Rekabet için de gerekli bu.

 

 

kesinlikle katılıyorum. 

6 dakika önce, Erhan Doruk yazdı:

Bence opel yakıt ekonomisine odaklanırsa başarıyı yakalar. Eski corsa dışında az yakan aracıyla karşılaşmadım.

umuyoruz toparlar. 

Yorum bağlantısı
Erdem Çağla

1.6 tork kovertörlü insigniaları sıfır full'ünü 100 bine çok sattılar piyasa bu yüzden ayakta çoğu mümessil 1.6 dizel otm. astra kullanıyor

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Almanlar bile almıyorken, dünya niye alsın?

Ayrıca 18 sene kar etmeyen firmayı hangi akıllı açık tutmayı düşünmüş? Aramızda 18 sene kar etmeden yaşayabilecek üyelerimiz va rmıdır?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
15 dakika önce, Mert Yeldan yazdı:
Bir saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:
Loscheller Çağların kardeşi mi? Resme bakın..

Kayıp kardeşi, Müge Anlı el atmalı

 

Bu adam boşuna sankt jorj da okumamış bre.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

general motorsda bi gariplik var bütün firmaları batırıyor :) pontiac gittiğinde üzülmüştüm, opeli avrupada ayakta tutmak için chevrolet i avrupadan çekti yine yetmedi en sonunda onuda sattı acaba bu adamlar nerde yanlış yapıyor :) Opeli sattığına göre belki avrupa pazarına geri döner

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

genellikle işçi emeklilikleri ve hakları nedeniyle oldu sanırım.

 

gelecekti tr ye bak o zaman neler yaratıyor. şaşkın gitti torbalıdan.

Yorum bağlantısı
Sedat Oral

Yıllardır kar etmemesine rağmen kaliteyi düşürmemek için direnmesi takdir edilesi.. Tek eksiği çift kavramalı otomatikti, 1.6 dizele geçme konusunda geç kaldı.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Ayağını Vw kaydırdı, bir de inşignia tüy dikti. Çok problem döndü ikinci eli bedava gibi canım arabanın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan

1996 ikinci el astra ve 2000 model sıfır astraya binmiştim.

2000 den sonra nedense hep geri gittiler, arabayı aldıgım ünlü bayii Opel maslak bile yanılmıyorsam opeli bırakıp hyundaiye mi ne gecmişti.

O sıfır astrayı alırken 2 ay sıra beklemiştim.İyi arabaydı.

Çok sık model/kasa değiştiriyorlar.Araba gelişemiyor.

Piyasada 5-6 farklı astra var sanırım, bu sıfır arabaya dünya para bayılan adamın hoşuna gitmez bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

çirkin abartılı çok nikelajlı çok fazla üzerinde çizgi olan dolayısı ile stili olmayan araçlar. mekanik yönden ise yok direksiyon kutusu yok aks körüğü gibi noktasal kronik sorunlar.

 

ama bence en önemlisi çirkinlik ve bol nikelajdı.

Yorum bağlantısı
Mesut Aybek

Tek zarar ettiğim araba Opel..! En eskisinden en yenisine hiç zarar etmediğim araba Ford.!
Opel Almanya da bile piyasası ölü. Çok çabuk değer kaybediyor.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Opelin sifir fiyati zaten digerlerine gore dusuk. İkinci elde de ucuz olmasi normal. Pejo el atti opele ama pejonun ayagini da dizel yasagi ile kaydiracaklar

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

99 krizinde bizim ülkemizden ilk kaçan bunlar değil miydi ? O kadar da vectra A kasa araba aldık yerli diye..

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
9 saat önce, İbrahim Arslan yazdı:

1996 ikinci el astra ve 2000 model sıfır astraya binmiştim.

2000 den sonra nedense hep geri gittiler, arabayı aldıgım ünlü bayii Opel maslak bile yanılmıyorsam opeli bırakıp hyundaiye mi ne gecmişti.

O sıfır astrayı alırken 2 ay sıra beklemiştim.İyi arabaydı.

Çok sık model/kasa değiştiriyorlar.Araba gelişemiyor.

Piyasada 5-6 farklı astra var sanırım, bu sıfır arabaya dünya para bayılan adamın hoşuna gitmez bence.

 

Aslında yanılıyorsunuz. Çok sık kasa değiştiriyor dediğiniz duruma el atalım. Astra G kasa sanırım 98 de başladı ve neredeyse 11 sene üretimde kaldı 2009 model G kasalar Classic diye satıldı. H kasa 2004 te çıktı ve 2012 modelleri mevcut. J kasa 2009 da çıktı 2012 de makyaj yedi ve 2016 da K kasaya geçti.

 

Vectra A kasanın hangi yıl çıktığını bilmiyorum ama B kasa ya 95 ya da 96 da piyasaya sürüldü. 2000-2001 de makyaj yedi. C kasa 2002 de çıktı diye hatırlıyorum ve yine sanırım 2007 de makyaj yedi, 2009 da Insignia oldu.

 

Çok sık değişme durumu genel olarak 7 yılda bir olmuş değişme gereken zamanlarda olmuş.

 

VW ele alalım. Golf IV 98 de üretildi 2005 e kadar satışı devam etti. 2004 te V kasa çıktı ve 2009-2010 a kadar sattı, 2009 da Golf VI çıktı ya da Golf V makyajlandı. Sonra 2012 de Golf VII yi piyasa da gördük.

 

Passat B5.5 2001 den 2005 e kadar satıldı ve 2005 te B6 oldu. Sonra yine yanılmıyorsam 2009 da B7 oldu ve 2014 e kadar satılıp B8 piyasaya çıktı.

 

Audi, Toyota, Skoda vs vs hep benzer zaman dilimlerinde yeni modellerini çıkardı.

 

Ford u bilenler cevaplasın ben bilmiyorum detaylı olarak :)

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Eski kasayı da astra klasik diye satmaya devam ederler birde yeni kasanın yaninda ..
Valla su an J kasa sedan satiliyor hb ise K kasa cikinca direk bitti. Eskiden o sekil degildi neredeyse 5 yil daha bir onceki kasayi da Classic kasa diye satti.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...