İçeriğe Yönlendir

VW Bora 2004 1.6 16V Pacific İncelemesi


Metin Akbal

Recommended Posts

Metin Akbal
(düzenlendi)

Sa arkadaslar. Eski aracim, yedek subay maasimla zor sartlarda biriktirerek aldigim, tadi hala damagimda olan ve sifir araca binmeme ragmen hala gozlerimi alamadigim ilk goz agrim okyanus yesili 2004 Vw Bora 1.6 16V Pacific donanim incelemem ile karsinizdayim. Araci 2010 Haziran da 41500 km de aldim lpg taktirdim ve 2014 Kasim da 125 bin km de sattim. Bu surede ariza olarak bir bobin patlatti bir hararet musiri degisti birde aku degisti

 

Once teknik veriler:

 

Jenerasyon olarak aslinda Jetta IV diye gecer. Jetta III Wento, Jetta IV ise Bora dir. Bazi ulkelerde (Gurcistan, Ingiltere, ABD vb) Jetta olarak satilmistir.

 

Motor 1.6 16V 105 Hp benzin cok noktali enjeksiyon ustten cift egzantrik (2002-2005 arasi yillarda uretildi ve sadece manueller 16V dir)

 

5700 dev/dak (6000 de devir kesici var teknik verilerde 5700 yaziyor)

 

Maksimum tork 148/4500 rpm

 

Maksimum sürat 192 km (teknik verilerde bu sekil yaziyor ben lpg ile 210 gordum son hiz)

 

Hızlanma 0 - 100 km/saat 11.3 saniye

 

Yakıt deposu hacmi 55 Lt

 

Üretim yillari 1998-2005

 

Uzunluk 4376 mm.

 

Genişlik 1735 mm.

 

Aynalar dahil genişlik 2018 mm.

 

Yükseklik 1446 mm.

 

Dingil Mesafesi 2519 mm

 

Ön tekerlek izi 1513 mm.

 

Arka tekerlek izi 1494 mm.

 

Bagaj hacmi 455-785 litre

 

Agirlik 1350 kg (benim ruhsatimda 1290 kg yaziyordu)

 

Bijon araligi 5x100

 

Bagimsiz on suspansiyon yari bagimsiz arka suspansiyon

 

Yakit tuketimi

 

Sehir ici 9.5 (Ben 8.6 ortalamayi normal kullanimda tutturuyordum en fazla 8.9 gordum)

 

Sehir disi 5.7 (4.4 litre rekorum var ileriki fotolarda 4.7 olan foto atacagim)

 

Karma 7.1 (6.5 litre goruyordum)

 

 

 

Aracın Artıları

 

Yedek parça ve bakım sanılanın aksine uygun

Çok sessiz, konforlu bir araç (konsantre Mercedes der bir çoğu)

Yumusaş süspansiyona rağmen etkin yol tutuş

Araca bindiğinizde sade ferah ve kalite kokan bir kokpit sizi karşılıyor, görüş açısı kör nokta denen birşey yok

Frenaj ve yol tutuş başarılı yere yakınlık bundan etken

Derin bagaj ve geniş ağızlı bagaj yükleme alanı

Kaporta olarak ciddi derecede sert kapılar tok

VW kalitesi o yıllarda kendini başgösteriyor

LPG uyumlu motor

Sanılanın aksine düşük yakıt tüketimi (4.4 litre rekorum var)

VW her anlamda oynamaya çok musait donanım yazılım vs

Günümüz bir çok araca kafa tutan tasarım

Motor ustası değilsiniz ama yapılacak işlemlerde araçtaki düzenli işçiliğin olması her şeyin toplu olması ustalara kolaylık sağlıyor [emoji4]

Kırmızı mavi iç kadran ve aydınlatmaları araca gerçekten elit bir hava katmış

 

 

 

Aracın Eksileri

 

Ön kısmın yere yakın olması ülkemiz yollarında sıkıntı yaratabiliyor karteri delenler çok fazla

Yumuşak süspansiyon kafadan kopmalara neden olsa da erken toparlanabiliyor

Kapı switchleri arıza verebiliyor

Kapı kollarındaki yumuşak plasti dip tarzı kaplama soyulabiliyor

Far tasarımı çok iyi olmasına rağmen mühendislik adına rezil, aydınlatma sıfır

Arka diz mesafesi muadillerine göre dar

Dosemeler zamanla sarkabiliyor

 

 

 

 

 

 

Arac donanimi:

 

Pacific donanim bu aracta 5 donanim seviyesine gore 3. sirada ve 2003 ten itibaren sunulmus. 2005 yilinda da Pacific donanimda bir kac degisiklige gidilerek Pacific Extra denilmis.

 

Yarim ekran (half fis diye gecer) yol bilgisayari (sadece Highline donanimda tam-full fis ekran mevcut)

Analog klima

Sade spor kadran (ust donanimlarda krom cerceveli kadran mevcut)

Spor kumas koltuk

15" 5 kollu alasim jantlar

4 disk fren

ABS, EBD, 4 hava yastigi,

Arka kol dayama

Elektrikli isitmali aynalar (o donemki muaddillerinin bircogunda yok elektrikli ayna)

3 kollu deri direksiyon ve vites topuzu

Mavi kirmizi kadran aydinlatmalari

Krom giydirme kapi ve tampon citalari (2003 ten itibaren Pacific ve ustunde var)

Aluminyum giydirme ic kapi kollari kulluk ve teyp citalari,

Panjur klima petekleri (muadili bircok aracta hatta Golf IV te bile yok)

Elektronik gaz pedali ve dolayisi ile bogaz kelebegi (o donemki cogu aracta yok avantaji hiz sabitleyici takilabiliyor olmasi)

Radyo kasetcalar 4 hoparlor

Dolgu on gogus ve kapi ustu malzemeler (sert plastik degil yani)

4 cam elektrikli ve cocuk emniyeti mevcut

Isofix

 

 

Mutevazi olamayacagim iddia ediyorum arac Turkiye de orijinaline sadik kalinarak doldurulmus en dolu Bora larin 3 adetinden birisi idi (Birtanesi Omer Bulent Seker, biri Necati Kaygusuz ve biri de ben [emoji4])

 

Aracin benden sonraki evrimi (yapilan degisim donusum ve eklemeler, mumkun oldugunca orijinalligine sadik kalinarak ve bircogu tarafimca gerceklestirilen islemler buradan yukarida saydigim isimlere de selam olsun):

 

17" RH AS Speiche jantlar (Seat Toledo, Leon Cupra, Polo Cup ve hatta Polo WRC Vw Motorsports janti)

 

Hella bixenon mercek ve BMW mercek kapagi kullanılarak oluşturulan Bixenon farlar

 

Philios 4300K D1S ampüller, AL Bosch balastlar

 

Far camı reflektör karartma (far tası değil cama bağlı olan kısım)

 

Far içi sinyal alt kısmının kesilerek amerikan park uygulaması

 

Amerikan park-sinyal senkronu

 

3. fren lambasına F1 çakar fren modülü eklendi. Frene basıldığı zaman ledler 10 kere çakıyor ve sonra sürekli yanıyor

 

Kadrana menzil yazılımı eklendi (gösterge paneli ile çeşitli oynalamar mümkün ama ben tercih etmedim)

 

Hella Optilux mercekli sis farı ve sis-Uzun far senkronu (yeni nesil VW ler gibi)

 

Çift kademe krom far anahtarı ile ön arka sisler ayrıldı

 

Tek dokunuş arka camlar (ön camlar gibi çift kademe oldu)

 

Kumandadan cam açma kapama

 

Tek seferde tüm kapıların açılması (normalde ikinci basışta tüm kapılar açılır VAG-COM ile ayar degistirildi)

 

2 tuşlu anahtar kabı 4 tuşlu anahtar kabı ile değiştirildi ve özelliği eklendi bunlar PANIC alarm ve kumandadan bagaj açma

 

Cruise Control- Hız sabitleyici

 

Blaupunkt RCD200 mp3 lü cd çalar ve CANBUS etkinleştirme ile ekran aydinlatmasi, GALA (hiza duyarli ses) kontağa bağlı olamama sorunlarının giderilmesi (bu teyp eklendiginde kadrandan canbus hatti cekilmez ise teyp tum fonksiyonlari ile calismaz)

 

Arka kapılara 4 oem hoparlör (2 bas 2 tiz)

 

Dokunmatik süreli rezistans anahtarı (o zaman ki bir cok aracta manuel olarak kapanirdi. Bu parca Golf R32, GTI ve Jetta GLI de kullanildi yurtdisindan siparis gecildi)

 

Jetta GLI, Bora V5, VR6 spor ön lip

 

İç Ambiyans aydınlatması

 

MKIV panjur ve bagaj logoları

 

Wolfsburg Edition Çamurluk logoları

 

Kelebek camlarına MKIV arka fonlu Bora araç sticker

 

Türkçe sesli görüntülü (kameralı değil) park sensörü

 

Arka VW amblemi içine kırmızı reflektör eklendi

 

K&N kutu içi filtre

 

Far anahtarına arka sis farı ikaz ledi

 

Amerikan clear Jetta GLI stoplar

 

Ambiyans küllük aydınlatma

 

Vites topuzuna led eklendi

 

Shark anten

 

Satmaya karar verince uygulamaya koyamadigim parcasini bulamadigim donanimlar projeler [emoji4]:

 

3.5 mm yay veya coil over

 

Bagaj pistonu güçlendirilip yay eklenerek kumandadan basılınca bagajın komple açılması

 

İç kısma bagajdan hat çekilerek düğme eklenmesi ve içeridende açılması

 

V6 arka lip, olmazsa V6 gibi kesilerek o görüntü sağlanacak

 

V6 egzoz ucu

 

Coming-leaving home

 

Ani fren ikazı

 

Mirror down

 

Tam ekran yol bilgisayarla birlikte Highline kadrana gecis projesi

 

Aldigim ilk gunden sattigim zamana kadar ki fotograflar

 

d1e9a92e94851d6c529a63a2524df6cc.jpg

 

0b0ce384c622b9267c9b9f9945c0e2ef.jpg

 

89138f5029b89022570accc34b727986.jpg

 

c200e1a3b8d67642a306b0ba84d94c6b.jpg

 

92999e1354405faf10aaaf8a32af3d45.jpg

 

12771f3d331f7b4e631b3cf34ccf4a2b.jpg

 

1055cb3a3dad3a6cb3d2650d776aca96.jpg

 

53578b3b6428e3f1e4bea52d1f22f9e9.jpg

 

5f67734f2ff9f756fe22c55a48ceac47.jpg

 

7fa32202505160a781a7870554a2b055.jpg

 

520fc5f85d2da49b3423be32bf28796d.jpg

 

775f4b44fc82753990f08bc429599963.jpg

 

56798240224cb48f34718aef9845c002.jpg

 

a2142df72bd222db54ed1949921ecfc2.jpg

 

2760fa2b89ffffd45724b8e6bb48da1d.jpg

 

0e7f9ea6029a642e87dd2c437020b883.jpg

 

8994278e9b6304621ff43928af7482cd.jpg

 

1c7df8c2cbc7cd5cc8e43c755690c112.jpg

 

e311b5fcd04f4249d6bb33ac5b4d9c58.jpg

 

c965474f8cc1d05bb89d194fda576434.jpg

 

b9957d692904019487a9eff95a946973.jpg

 

3ef054f3b4aaf69fbaa2021817fc5b3b.jpg

 

3f80d87b1e1ae47765dffc82d563601f.jpg

 

d6ed342978fc48dc257edc9577dfbfc7.jpg

 

708b96e2a81deb31de5f7074f4d4150c.jpg

 

581281bde1138ad02b4dca748b981b35.jpg

 

90fb2d9874dd8f32b71d2063c1ee4a7f.jpg

 

c443485e825ac3938135c1a8224f00f1.jpg

 

c61ebaac221d544d30fe220d71240794.jpg

 

9f3be4b1825946f6a5cee47505ddc40d.jpg

 

cd97e57b46f6041ddddde2d6d0c0b418.jpg

 

debbc035d31d59d316ca3faf051fab32.jpg

 

45cbc872e1490466c4808decde32f337.jpg

 

daa1ed4c0b109bb1efa083a6e43d9674.jpg

 

73c333bfda4cf21c2056cbffb7f9caa9.jpg

 

413b2579c4253842bfdca9ff444689a4.jpg

 

06e1abc3f3ea4b132b9a44fa690b6743.jpg

 

7ffd832802d8f824b2eb87ea633393c1.jpg

 

 

 

 

 

Edit: Konudaki mesaj ve fotoların çokluğu sebebi ile bazı eksiklikler sonradan eklenmiştir [emoji4] (artılar, eksiler vs)

 

 

tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi
Foto düzeni değiştirildi.
  • Beğen 14
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
(düzenlendi)
Bir saat önce, Metin Akbal yazdı:

775f4b44fc82753990f08bc429599963.jpg

 

Bu fotoğraf ta @Cavit Çırakoğlu na ithafen :) özlemiştir memleketini :)

 

 

9 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Aşkla yazılmış bir inceleme :)

Ellerine sağlık. 

 

Teşekkür ederim abi. ne yaparsan yap aşk ile yap demişler :)

 

4 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Ağzına sağlık.

 

Teşekkür ederim üstad :)

tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Elinize sağlık güzel inceleme olmuş. Bu aracın üretimi neden durdu acaba ? Oysaki kendi yıllarındaki passattan bile yakışıklı duruyordu.:yes:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
10 dakika önce, Onur Bulut yazdı:

Elinize sağlık güzel inceleme olmuş. Bu aracın üretimi neden durdu acaba ? Oysaki kendi yıllarındaki passattan bile yakışıklı duruyordu.:yes:

Bu araç (yukarda da bahsedildiği gibi) zaten Jetta idi. Bazı ülkelerde isim değişikliği ile Bora olarak satıldı. Sonra, yapılan hatadan dönüldü ve yeniden Jetta ismine dönüldü :)

Yani çok kabaca böyle.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur Bulut
Şimdi, Önder Özcan yazdı:

Bu araç (yukarda da bahsedildiği gibi) zaten Jetta idi. Bazı ülkelerde isim değişikliği ile Bora olarak satıldı. Sonra, yapılan hatadan dönüldü ve yeniden Jetta ismine dönüldü :)

Yani çok kabaca böyle.

Bu ayrıntıyı bilmiyordum abi. :shok:

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu
28 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

 

Bu fotoğraf ta @Cavit Çırakoğlu na ithafen :) özlemiştir memleketini :)

 

 

 

Teşekkür ederim abi. ne yaparsan yap aşk ile yap demişler :)

 

 

Teşekkür ederim üstad :)

Yutkunmakta zorlanıyor ve gözlerimden ip gibi yağmur boşalıyor..:(((  Sen de özlemiş sindir?:))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Bu araç (yukarda da bahsedildiği gibi) zaten Jetta idi. Bazı ülkelerde isim değişikliği ile Bora olarak satıldı. Sonra, yapılan hatadan dönüldü ve yeniden Jetta ismine dönüldü [emoji4]

Yani çok kabaca böyle.

Kısaca Golf un sedanıdır.İsim fark etmez.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Elinize sağlık güzel inceleme olmuş. Bu aracın üretimi neden durdu acaba ? Oysaki kendi yıllarındaki passattan bile yakışıklı duruyordu.:yes:

Aslinda uretimi durmadi isim degisikligine gitti. Lakin uretim yeri Almanya Wolfsburg iken Meksika ya gecti.

Bu araç (yukarda da bahsedildiği gibi) zaten Jetta idi. Bazı ülkelerde isim değişikliği ile Bora olarak satıldı. Sonra, yapılan hatadan dönüldü ve yeniden Jetta ismine dönüldü [emoji4]

Yani çok kabaca böyle.

Valla ben Bora ismini seviyorum daha sık geliyor ismi gibi arabada hircin gorunuyordu [emoji4]

Yutkunmakta zorlanıyor ve gözlerimden ip gibi yağmur boşalıyor..[emoji20]((  Sen de özlemiş sindir?[emoji4])

Ortamimizi ozledim de nem icin sukur diyorum su an [emoji4]

Kısaca Golf un sedanıdır.İsim fark etmez.

 

Aynen Golf ten ic kisimda da degisik yerler mevcut mesela Golf te 4 kollu direksiyon bulunur Bora da 3 kollu. Golf te yolcu hava yastigi kapakli iken Bora da 2000 den sonra dolgu malzeme ile kapatilmistir. Bora da kalirifer petekleri panjurdur gibi.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel Metin

2 yıl kullandım. Kullanımı çok zevkli bir araç. Bahsettiğin gibi;

-kapı swich leri kolay arıza yapıyor tamiri için kaçı içinin komple sökülmesi gerekiyor. 

-Aydınlatması çok zayıf. 

-Orta konsol çok ses yapıyor.

-tavan döşemesi sağlıyor.

-kapi iç tutacakları soyuluyor.

-en önemlisi önü yere çok yakın bazen yüksek kasislerde biraz hızlı geçsem sürttüğü oluyordu.

 

Sağını solunu çok söktüm kapı swich lerini tamir yaptim. Vw kalitesini alt yapıda görüyorsun. Kalitesi gösterişe yönelik değil sağlamlığı yönelik, hayran kalmıştım parçalarını söktükçe alt yapıda yatan mühendisliğe.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
2 yıl kullandım. Kullanımı çok zevkli bir araç. Bahsettiğin gibi;
-kapı swich leri kolay arıza yapıyor tamiri için kaçı içinin komple sökülmesi gerekiyor. 
-Aydınlatması çok zayıf. 
-Orta konsol çok ses yapıyor.
-tavan döşemesi sağlıyor.
-kapi iç tutacakları soyuluyor.
-en önemlisi önü yere çok yakın bazen yüksek kasislerde biraz hızlı geçsem sürttüğü oluyordu.
 
Sağını solunu çok söktüm kapı swich lerini tamir yaptim. Vw kalitesini alt yapıda görüyorsun. Kalitesi gösterişe yönelik değil sağlamlığı yönelik, hayran kalmıştım parçalarını söktükçe alt yapıda yatan mühendisliğe.
Aynen gercekten muhendislik alt yapisi dehset verici hayranlik birakici. Dosemeleri hatirlattiginiz iyi oldu ekledim.
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
38 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:


Çin malı bora.
 

Cinde de bizdeki Bora lardan vardi ama Vw orada Bora olarak uretime devam etti. Hatta Brezilya sanirim orada da ayni sekilde Bora mevcut.

2 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:
2001 bora comfortline vardı 9 yıl kullandım. HAla bora görünce kıskanırım

Kiskanmamak elde degil :) Bende bugun eski aracimin renginde gordum. Gecmisi hatirlamak adina iyi oldu.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
35 dakika önce, Emre Şimşek yazdı:

Kayran halmamak elde değil. Aracı çok güzel yapmışsın üstad. :)

 

Çok teşekkür ettim son haliyle ellere yar edemediğim için biraz da üzülmüştüm o zamanlarda eklediklerimi geri sökerken içim acımadı değil :)

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mustafa Yanar

İlk arabam 2001 beyaz trend bora idi.8v olanlardan.40.000 de aldım 115.000 e kadar bindim.Lpg takıldıktann sonra arızası hiç bitmedi.Kapı swiçleri, alt torpido ve orta konsol kalitesi vasatın altında idi.Bunların dışında pek olumsuz bir şey hatırlamıyorum.Farlar zayıftı gerçekten temizletip philips extreem power takınca iyileşmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel Metin
38 dakika önce, Mustafa Yanar yazdı:

Bir de 70.000 den sonra sabahları 1 vitese girmekte zorlanıyordu.

 

18 saat önce, Mustafa Yanar yazdı:

İlk arabam 2001 beyaz trend bora idi.8v olanlardan.40.000 de aldım 115.000 e kadar bindim.Lpg takıldıktann sonra arızası hiç bitmedi.Kapı swiçleri, alt torpido ve orta konsol kalitesi vasatın altında idi.Bunların dışında pek olumsuz bir şey hatırlamıyorum.Farlar zayıftı gerçekten temizletip philips extreem power takınca iyileşmişti.

2 sene 1999 vw Bora kullandım. Forumdaki arkadaşlar ne der bilmiyorum ama lpg'ye en dayanıklı motorlardan biridir bora'daki. Diğer bahsettiğiniz sorunları herkes tarafından bilinir, kroniktir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

16 aynı motor değil ama o da dayanır. 16v versiyonu aynı blok galiba.

8V nin homurtusu gitmiş tın tın bir başka ses gelmiş, ama yüksek devire daha çabuk çıkar az biraz az yakar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
On 17.12.2017 at 21:43, Mustafa Yanar yazdı:

İlk arabam 2001 beyaz trend bora idi.8v olanlardan.40.000 de aldım 115.000 e kadar bindim.Lpg takıldıktann sonra arızası hiç bitmedi.Kapı swiçleri, alt torpido ve orta konsol kalitesi vasatın altında idi.Bunların dışında pek olumsuz bir şey hatırlamıyorum.Farlar zayıftı gerçekten temizletip philips extreem power takınca iyileşmişti.

 

Aslinda lpg ye en dayanikli motorlardan biridir. Sizinki talihsizlik olmus.

 

17 saat önce, Mustafa Yanar yazdı:

Bir de 70.000 den sonra sabahları 1 vitese girmekte zorlanıyordu.

 

20 km nin altina dusmedikce 1. vitese kolay kolay gecmez. Aslinda sorn degil bu senkromecle alakali. Ben 41.500 km de aldigimda da ayni durum soz konusuydu.

 

16 saat önce, Yücel Meta yazdı:

 

2 sene 1999 vw Bora kullandım. Forumdaki arkadaşlar ne der bilmiyorum ama lpg'ye en dayanıklı motorlardan biridir bora'daki. Diğer bahsettiğiniz sorunları herkes tarafından bilinir, kroniktir.

 

Aynen katiliyorum. Hitler motor tas gibidir.

 

12 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

16 aynı motor değil ama o da dayanır. 16v versiyonu aynı blok galiba.

8V nin homurtusu gitmiş tın tın bir başka ses gelmiş, ama yüksek devire daha çabuk çıkar az biraz az yakar.

 

Blogunu bilmem ama benim aracta 16V idi 80 bin km lpg de kullandim lpg kaynakli ariza olmadi. Hatta uzun sureli 210 km hizlarda da kullandim yag bile eksilmedi diyebilirim. 400 bin km de taksi 16V lik motor hala motor yaptirmadan kullandigini soylemisti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

20 km altına düşmeden 1 vitese geçmek zor oluyor dediğiniz gibi aynı.

ZTE BLADE V0730 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
3 saat önce, Serkan Ünsalan yazdı:

20 km altına düşmeden 1 vitese geçmek zor oluyor dediğiniz gibi aynı.


 

 

Bir çok araçta böyledir.. Ya beklemek ya yavaşlamak gerekir.. 

Sebebi bir çok şanzımanda 1 ve geri viteste senkromeç olmamasıdır. 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...