İçeriğe Yönlendir

BMW E39 520i (Ali Can) - İncelemesi ve Teknik Veriler


Gökhan Albayrak

Recommended Posts

Gökhan Albayrak
(düzenlendi)

E39 FACELIFT (MAKYAJLI) /2000-2003

Teknik Veriler

 

Motor – Motor Kodu

520i – M54B22

 

Kasa

Sedan

 

Güç

170 hp  -  6100 devir/dk

 

Tork

210 nm - 3500 devir/dk

 

Motor Pozisyonu

Ön, Boyuna

 

Motor Hacmi

2171

 

Valf Yapısı

DOHC

 

Silindir Adedi

6

 

Maksimum Sürat

226 km/h

 

Hızlanma 0 - 100

9,1 sn

 

Yakıt Tipi

Benzin (95 oktan)

 

Çekiş

Arka

 

Vites

5 İleri (Manuel - Otomatik)

 

* Şanzuman

ZF5HP19

Boyutlar

 

Yakıt Deposu

70 lt

 

Bagaj Hacmi (En az)

460 lt

 

Uzunluk

4775 mm

 

Genişlik

1800 mm

 

Yükseklik

1435 mm

 

Dingil Mesafesi

2830 mm

 

Ön Tekerlek İzi

1516 mm

 

Arka Tekerlek İzi

1530 mm

 

Ağırlık

1495 kg / Ruhsatta 1590 kg

 

Lastik Boyutu

225 55 R16

Yakıt Tüketimi

 

Şehir İçi

12.2 lt / 100 km

 

Şehir Dışı

7.1 lt / 100 km

 

Ortalama

9 lt / 100 km

* Otomatik şanzuman için.

Kaynak: www.auto-data.net/tr

 

E39 Kasa Hakkında; 1989 yılında tasarımına başlanan E39 kasa, E34 ‘ün halefi, E60 ‘ın da selefidir. Marka her ne kadar da Alman olsa, bu kasanın tasarımcısı “Joji Nagashima” isimli Japon bir abimizdir. Hem markanın menşei hem de model yılına göre farklılıklar barındıran sıradışı japon çizgileri taşımadığından tasarımcısının Japon olduğunu duyduğumda bende çok şaşırmıştım. 1995 yılında tasarımı biten E39 BMW markasının 4. nesil 5 serisi olarak piyasaya yine aynı yılda sürülmeye başlanmıştır. 2000 ‘lerin başında makyajlanan 5 serisinde dış görünüşün yanı sıra motor-mekanik ve elektronik aksamlarda önemli değişikliklere gidilmiştir. Görsel olarak yapılan işlemlerin ayrıntıları burada  detaylı bir şekilde verilmektedir. Motor-mekanik olarak yapılan en önemli makyaj, “çift vanos” ‘a geçilmesidir. Tek vanos, çift vanos, ayrıca 2 - 5lt hacmi ve yakıt türünü de işin içine kattığımızda toplamda 16 farklı çeşitte motor seçeneği[1] ile E39 ‘un pazarlandığı söylenmektedir. Kişisel olarak değişse de kullanıcı yorumları dikkate alındığında üretilmiş en kaliteli 5 serisi olduğu da dillendirilmektedir. 

[1] http://bmwe39-blog.tumblr.com

 

ByWYDM.jpg

Kaynak: donanimhaber.com

Not 1: Makyajlı ile makyajsız arasındaki ön görünüşü en iyi gösteren resim olduğu için kullanılmıştır.

Kullanıcı Gözünden E39;

Not 2: Öncelikle yazacaklarım aracımla olan 3 aylık birlikteliğim neticesinde gözlemlediklerimdir. Daha net yorum yapabilmek için uzun süreler boyunca kullanmak gereklidir. Yazımın bu bağlamda değerlendirilmesinin önemli olduğu kanaatindeyim.

Bence, her araba meraklısının sahibi olmak istediği bir araca sahip olduğumu düşünüyorum. Bu kanıya, her benzin alışımda farklı pompacıların “Abi kaç model?” sorularına maruz kalmam, kaldırımda yürüyen insanların derin bakışlarını yakalamam, konu-komşumun “Diri arabaymış” demeleri neticesinde vardım.

 

Aydınlatma: Özellikle makyajla birlikte gelen angel farlar bunun ana etmeni diye düşünüyorum. Mercekli xenon farlar kendini bir defa ayarlıyor ve sonrasında bu ayarını bozmuyor. Gece sürüşlerindeki kısa far aydınlatma performansı yeterli seviyede yani iyi denilebilir fakat uzunların şimşek gibi çakması ayrı bir parantez gerektiriyor. Hızlı ve çok işlevsel çalışsa da yine de far temizliği istemiyor değil. İç aydınlatma ise sarı ışık. Yeterli mi derseniz evet içerisini aydınlatıyor ama gözler beyaz led arıyor.

 

Motor: Bu bölümde çok fazla yazılacak şeyler olmasına rağmen kısa tutacağım. Motor sıcakken rölanti çok sessiz ve sarsıntısız. LPG ‘de biraz sarsıntı yapıyor ama hissetmek için özel gayret gerekiyor. Alışkını olmadığım sıralı 6 silindir ile çok mutluyum. Her ne kadar çıkardığı ses ile paralel bir ivmeye sahip olmasa da 120km/h üzerinde üzmüyor. Rampa, sollama gibi güce ihtiyaç olunan yerlerde yüzünüzü kızartmıyor. “LPG ‘li araçlarda yağ eksiltme olur” yorumunu çoğu ustadan duyuyorum, haliyle aracımda yağ eksiltiyor. 5000km ‘de 0,5-1 lt arasında yağ eksiltiyor. 15 yıllık bir araç, motora el değmemiş, yüksek devirde kullanılmış ve hala kullanılıyor, birde LPG faktörünü bunların üzerine koyunca bana normal geliyor. Kronik olarak sıkıntısı yok ama bu da sıkıntısız anlamına gelmiyor. Forumlarda dolaşan “vanos” problemleri ilk bakışta göze çarpıyor. Motorun susuz kalması kaynaklı conta yakanlar da var ki aslında bunu kronik sıkıntı olarak göstermek yanlış, kullanıcı hatası demeliyiz. Elektronik olarak ABS sensör, hava akışmetre gibi sıkça aratılan arızalar mevcut. Bu gibi problemler makyaj ile birlikte ciddi manada düzeltilmiş.

 

İç Mekan: Kalite algısı yüksek bir iç mekan sizi karşılıyor. Radyo ve klima tuşlarının şoföre dönük olması yan koltukta oturanlarda “ikinci sınıf” algısı oluşturuyor. Bizzat arkadaşlarım tarafından bana söylendi. Deri koltuklarda ısıtma opsiyonel olarak sunulmuş ve maalesef ki aracımın ilk sahibi bu opsiyonu/parayı istememiş/vermemiş. Isıtmayı almayandan soğutma zaten beklenmez ama her iki donanım da satın alınabiliyormuş. Elektrikli ve hafızalı koltuğumuz da yine yok. Belki de bunların olmayışında da bir hikmet vardır. Trim sesi olarak arka yan perdeliklerden çok bozuk yollarda gelen tıkırtılar var, çaresiz bir dert değil. Yol sesi olarak da 120 ve üzeri hızlarda rüzgar sesi girmeye başlıyor. Altındaki hızlarda çok sessiz. Hem ses hem de titreşim olarak bakıldığında yalıtım genel anlamda çok başarılı. Eskiyen kapı fitillerini göze alarak bunları yazıyorum. C sınıfı bir araçtan sonra E39 sahibi olduysanız iç mekan sizi mutlu edecektir. Geniş ve konforlu. Çocuklu ailelere yetecek “uzunlukta” bir bagajı var. Stepnenin tam boy oluşu bagaj yüksekliğini törpülüyor.

 

Süspansiyon: Amortisörlerin ne zaman değiştiği hakkında en ufak bir bilgim yok. Hız tümseklerinden geçerken bile “tak tak” sesi gelmiyor. Lastiğin Michelin ve yanağının 55 olması da bunda etkendir. Viraja girildiği zaman tersi istikamete kafayı eğmesi ilk başta tedirgin ediyordu ama şimdi tadını çıkarıyorum. Kolay kolay aracı (DSC açıkken) kaydıramıyorsunuz ama DSC ‘yi kapattığınızda direksiyon kırıp gaza oturmanızla arka “elveda” diyor. Uzun yolda süzülerek giden bir edası var. Yumuşak karakterli süspansiyonun bundaki payının büyük olduğunu düşünüyorum.

 

Artı-Eksi:

 Önce sevdiğim yönlerini yazayım.

1-      Ailemle birlikte güvenli ve konforlu uzun yol yapabilmeyi ilk sıraya koyuyorum. Ne sürücü, ne de yolcu yorulmuyor. Yazın deri koltuk terletmesi dışında en ufak sorunumuz yok.

2-      Geniş iç hacim, kalite algısı yüksek iç malzeme.

3-      Motor sesi! Yüksek devirlerde mest edici, düşük devirlerde ise çıtı çıkmıyor.

4-      Boş kavşaklar… Neyse buraya pek girmeyeyim. Bilen bilir.

5-      İnsanların aracıma hayran bakışları beni ayrı memnun ediyor.

 

Sevmediği yanları ise;

1-      Yakıtı. Aldığım fişleri elimden geldiği kadar atmadım, yaklaşık 6000 km yaptım. Toplam harcadığım <LPG ağırlıklı, karışık> yaklaşık 1940tl. (ortalama fiyatlar Benzin 5,2tl/lt - LPG 2,7 lt/tl). Alırken yakıtı düşünmedim, böyle bir sonucu bilerek aldım.

2-      Gereksiz sorular misal“Boya var mı?”, “Ne kadar yakıyor?”

3-      Parça temini konusunda Elazığ ‘da sıkıntı yaşıyorum. En son sileceğini bulamayıp geçici olarak lastiğini değiştirdim.

4-      Boyutları C segmentinden sonra büyük geldi, park için idman şart. 

 

Aracım / “Ali Can” ‘ım…

Deneme sürüşüm; araç üniversite ‘de bir hocamıza aitti. Kendisi aracı Ankara ‘dan almış, uzun yıllardır kullanmaktaymış. Sigara içmediği için aracın kapısını açtığımda deri kokusu ile karşılaşmıştım. Ufak bi gözle kontrolden sonra aracı yola çıkardık. 6 silindir sesi herşeyi örtmüş, beni mest etmişti. Klima çok iyi soğutuyordu, ekranda piksel kaybı yoktu. Şanzuman geçişleri çok iyiydi, motorda rölantide sus-pus, yüksek devirlerde gürül gürüldü. Deriler temiz, kırılma-yırtılma yoktu. Haliyle ilk günkü kadar kusursuz da değildi. Vites yanındaki maunumsu kaplamadaki çatlak, dikiz aynasındaki civa dağımlası ve arka yan perdeliklerin kırılan klipsleri neticesinde çok bozuk yollarda gelen ince trim seslerini ilk günden yakaladım. Ama araç hayallerimden biriydi, halledilebilirdi.

 

Alırken yaşadıklarım; alırken dikkat ettiğim noktalar, genel kanının aksine yaşı itibariyle kaporta boyaları değil, varsa değişen parçaları olmuştu. BMW özel servisine gitmek kaydıyla kaporta ve motor-mekanik incelemesi neticesinde, parça parça boyaların olduğu fakat büyük bir kazasının olmadığı söylendi. Motorda ise aks körüklerinde ve motor keçelerinde çok az da olsa yağ kaçırma olduğu, haricinde en ufak bir aksaklık olmadığı belirtildi. Klima fanında 1 gün önce ortaya çıkan ses neticesinde set olarak değişim kararı verildi ve fiyat alındı. Satış fiyatından arıza giderimi için alınan fiyat bilgisi düşüldükten sonra noter işlemleri halledildi ve araç artık benim oldu.

Sonrası; öncelikle müsait olur olmaz aracımı detaylı bir şekilde yıkattım. Kaputunda taş izleri artık daha belirgin görünüyordu. Biraz moral bozucuydu. Satıştan 4 gün sonra siparişi verilen klima fan seti montajı için gittim, gelen set ile değişim yapıldı. “tık tık tık” gelen ses kesildi. Harici, çok şükür bana para harcatmadı.

Ali Can; arabasını seven ve özenle ilgilenen kişilerin araçlarının isimleri olur. İlk arabam gri olmasına karşın “yağız at”, ikincisi talihsiz bir kazaya yapmam neticesinde “kırık araba”, üçüncüsü cam filmlerinin koyuluğu neticesinde -rengi her ne kadar beyaz olsa da- “kara şimşek” adını almıştı. Bu aracımın hayatımda ki yeri başka olduğu için özel bir ismi olmalıydı. Çok düşündüm ama bir isim yakıştıramadım. Derken 3 Kasım ‘da youtube fenomeni olan ve benimde yıllardır takip ettiğim, her videosunu en az bir defa izlediğim, hayat neşesine hayran olduğum “Ali Can (Alex745alejandro)” 'nun vefat haberini aldım. BMW aşığı birisiydi kendisi ve kendi kendime “bundan sonra almanın nasip olduğu bütün BMW ‘lerimin adı Ali Can olacak” dedim.

 

Sizler için hazırladığım “Kullanıcı gözünden E39 nasıldır?” videomu paylaşıyorum. Emeği geçen Murat Atagenç ve Ahmet Kırılmaz ‘a çok teşekkür ederim. Keyifli seyirler.

 

 

 

 Resimler...

NO8PkL.jpg

 

8NWB2n.jpg

 

ByWY6M.jpg

 

nJ9nmM.jpg

tarihinde Gökhan Albayrak tarafından düzenlendi
Resim Ekleme.
  • Beğen 18
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hocam yazıyı ben düzelteceğim.. 

Taptalk saçmalamış.. 

Dün bana da aynısını yaptı. 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Ben düzelttim emmi, tapatalk kullanmıyorum pc ile ekledim. Bir resim daha ekleyeceğim, fişleri unutmuşum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Başlığı az değiştirdim Hocam. Başlıkta incele geçmesi gerekiyordu. 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Video ile birlikte güzel bir inceleme olmuş. :good1:

Atlaya atlaya izleyebildim iş yerinde ama yanlama kısmını göremedim :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
16 dakika önce, Gökhan Albayrak yazdı:

Toplumsal mesaj verdim bol bol :fiuw:

 

Videoyu işten açamadım ama yazıdan kendime çıkardığım toplumsal mesaj :D

 

4-      Boş kavşaklar… Neyse buraya pek girmeyeyim. Bilen bilir.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Videoyu izledim.. Elinize sağlık.. 

Ahmet, Murat selamlar teşekkürler hepinize. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Gökhan Albayrak
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

13 beğeni, 11 mesaj, 326 okuma

 

 

Vasat yani? :D 

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Murat Atagenç

Plakalıklar iptal edildi, mevcut plakaların boyası tazelendi ve çerçeveleri tamamen siyah yapılarak direkt yapıştırıldı.

Böylece artık Trabzonlu değil ve bagaj kapağı kapanırken ki ses yapan bir plakalık yok :)

3OVnzA.jpg

86r7za.jpg

2OlVaq.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

89QK6P.jpg

 

Şöyle bir dokunuş çok güzel yakışır diye düşünüyorum. Güle güle kullanın tekrardan

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Sarı iyidir :)

M paketli hafif aksesuarlı fln olsa beyaz yakışırdı

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Korku filmlerinde efekt sesi gelirde heran firtina simdi kopar deriz ya.. İste bu araba o an 😊

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...