İçeriğe Yönlendir

Mondeo 4 - Ecoboost Motorda Turbonun Devreye Girmesi


İlyas Demirbaş

Recommended Posts

İlyas Demirbaş

Ben ecoboost motor bir mondeo aldım alalı 15 gün kadar oldu turbonun devreye girip girmediğini nasıl anlarım yada kaç binde turbo devreye giriyor. Ben denemelerimde koltuğa yapışamadım:)

Yorum bağlantısı
Onur Bulut

1500 devir ile 5000 devir arası maksimum tork'ta olması gerek aracın hocam. Koltuğa yapıştırmasından ziyade aracın çekişi hızlanmaları nasıl ? 1.5 ton bir araçta koltuğa yapışmak için 2.0 240 beygir olanından almak lazımdı. :biggrin:

Yorum bağlantısı
İlyas Demirbaş

Hocam hızlanması normal mesela 2. vitesde 100 km hıza ulaştım bu bir ölçümü motor normal diyebilirmiyim. yada şu hıza ulaşırsam motor normal diyebileceğimiz bir durum varmı turbo tamir gördü de merakım ondan fazla kullanmadan da tamir görünce fark neydi pek anlayamadım.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Beyler , 

Kusura bakmayın ama şu turbonun devreye girdiği tabiri bana tuhaf geliyor. Araba turba felan devreye girme olayı yoktur. Turbo her zaman döner. 

Arabanın bir tork bandı vardır.  Siz o tork bandına girdiğinizde daha fazla güç alırsınız. Olay bundan ibaret. 

Motorun turbonun devreye girdiği yer gibi sorular sormak yerine, aracınızın Power Curve'sine bakın. O size herşeyi açıklar. ,

,

Bu linkde power band bilgileri var. 

 

https://www.ford.co.uk/content/dam/guxeu/uk/documents/home/experience-ford/about-ford/ford-component-sales/specification-details-data-sheets/16-ecoboost-np.pdf

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Onur Bulut
Bir saat önce, İlyas Demirbaş yazdı:

Hocam hızlanması normal mesela 2. vitesde 100 km hıza ulaştım bu bir ölçümü motor normal diyebilirmiyim. yada şu hıza ulaşırsam motor normal diyebileceğimiz bir durum varmı turbo tamir gördü de merakım ondan fazla kullanmadan da tamir görünce fark neydi pek anlayamadım.

Hocam 2. vites 100 km çogu 1.6 ecoboost'ta aynı anormal bir durum yok. Araçta çekişten düşme, çok hantallaşma turbodan garip sesler ıslık ötme vb. şikayetlerde turboya bakılmalı. Turbo neyden dolayı tamir gördü ?

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Turbo, genelde kabaca 1600-1700 devirlerde vermesi gereken basıncı vermeye başlar. Sizin turbonuz da çalışıyordur. Çalışmasa inanın bunu anlardınız. Araç 2500-3000 deviri geçmezdi, yokuşta bayılır, çıkamazdı.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
1 saat önce, İlyas Demirbaş yazdı:

Hocam hızlanması normal mesela 2. vitesde 100 km hıza ulaştım bu bir ölçümü motor normal diyebilirmiyim. yada şu hıza ulaşırsam motor normal diyebileceğimiz bir durum varmı turbo tamir gördü de merakım ondan fazla kullanmadan da tamir görünce fark neydi pek anlayamadım.

 

Hocam ikinci vitesde 100 km hıza ulaşabiliyor  olmanız bir ölçüm değildir. Bu sadece motoru maksimum devire kadar çıkarmaktır. Buda turbo otomobillerde sakıncalı, şanzımanada zararlıdır. Siz kırmızı alana yaklaşmamaya çalışın. 4500 devri geçmeyin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut
33 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam ikinci vitesde 100 km hıza ulaşabiliyor  olmanız bir ölçüm değildir. Bu sadece motoru maksimum devire kadar çıkarmaktır. Buda turbo otomobillerde sakıncalı, şanzımanada zararlıdır. Siz kırmızı alana yaklaşmamaya çalışın. 4500 devri geçmeyin. 

8 bin devirli bir ecoboostta 4500 devri geçmemek ?. Kırmızı alan dediğiniz 6500 ' de başlıyor. Sürekli sıkıştırmadıkça hiç bir şey olmaz. Arada gazlamakta iyidir. :good1:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
29 dakika önce, Onur Bulut yazdı:

8 bin devirli bir ecoboostta 4500 devri geçmemek ?. Kırmızı alan dediğiniz 6500 ' de başlıyor. Sürekli sıkıştırmadıkça hiç bir şey olmaz. Arada gazlamakta iyidir. :good1:

 

Hocam 

1.6 ecoboost un rpm 6000 devirde bitiyor. Pistonu yataktan fırlatmak istemiyorsanız 6500 deviri gecmeyin. O göstergede inanmayın. Aracların el kitabını okuyun orda yazar zaten.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut
45 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam 

1.6 ecoboost un rpm 6000 devirde bitiyor. Pistonu yataktan fırlatmak istemiyorsanız 6500 deviri gecmeyin. O göstergede inanmayın. Aracların el kitabını okuyun orda yazar zaten.. 

Piston o kadar kolay yataktan fırlamaz. Bir önceki mesajda 4500 diyordunuz şimdi 6500 geçmeyin diyorsunuz. Anlamak güç. Tekrar söylüyorum uzun süreli sürekli aracı sıkıştırmadıkça ne turboya birşey olur ne şanzımana siz öyle bir söylüyorsunuz ki sanki 6500 yaptığı an araç kol çıkaracak .

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

turbonun devreye girmesi çıkması diye birşey yoktur. Filimlerde görülen turbo düğmeleri NOX tüpleridir. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

focus ekobuust test etmiştik,daha doğrusu etmişiz,  satıcı bile atmosferik diye getirmişti aslında, fena değil felan dedik... koltuğa yapışma beklmeeyin

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
11 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

focus ekobuust test etmiştik,daha doğrusu etmişiz,  satıcı bile atmosferik diye getirmişti aslında, fena değil felan dedik... koltuğa yapışma beklmeeyin

Hahaha ne gündü.

 

Ben 6 vites olmasından anlamıştım yoksa bilen çıkmazdı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Turbo her devirde devrededir.. 

Koltuğa yaslamaması da tork bandının daha geniş olmasındandır ve bu iyi bir şeydir.. 

Eski turbo motorlar mesela, 1800 devirde maksimum tork verir, 2500 devirde de aniden düşerdi. Bu devir aralığında tam gaz verdiğinizde de ani ivmelenme sebebiyle koltuğa yaslanma durumu oluşurdu.. Bu keyifli gibi görünse de, aslında sıkıcı bir şey, çünkü sürekli o devir bandında kalmak gerekirdi. 

Yeni motorlar daha düşük devirlerden itibaren yüksek tork vermeye başlıyor ve daha fazla devir çeviriyor. Koltuğa yaslama durumu olmasa da yani fark etmesek de daha çabuk hızlanıyor.

 

0-100 testi yaparak aracınızın performansı hakkında kesin bilgiye ulaşırsınız.. Fabrika değerlerini yakalayabiliyorsanız iyidir demektir.  

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Devreye girme denilince bu aklıma geldi, hep gelir:  (gençler hatırlamaz)

 

turbo-boost.jpg

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Aslında turbonun devreye girişi vardır. Eski nesil dizel araçlarda turbo basıncı belirli bir seviyeye gelmeden yakıt miktarı yükselmez, o devirin altında araç atmosferik gibi çalışırdı. Misalen transit ve Mercedes turbo araçlar. Bunlarda manifold basıncı yakıt pompasına bağlıdır. 2500 devire kadar 150 bar olan püskürtme basıncı 2500 devir sonrası 250 bara çıkar, zengin egzos gazı ile turbo palleri daha hızlı dönerdi.

Daha büyük araçlarda böyledir. Ve eski sürücüler buna turbonun devreye girişi derler ve doğrudur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
2 saat önce, Onur Bulut yazdı:

Piston o kadar kolay yataktan fırlamaz. Bir önceki mesajda 4500 diyordunuz şimdi 6500 geçmeyin diyorsunuz. Anlamak güç. Tekrar söylüyorum uzun süreli sürekli aracı sıkıştırmadıkça ne turboya birşey olur ne şanzımana siz öyle bir söylüyorsunuz ki sanki 6500 yaptığı an araç kol çıkaracak .

 

Hocam siz beni anlamak fazlasıyla zorlanıyorsunuz. En iyisi boş verin. Sizin bildiğşniz gibi kalsın. :)

Yorum bağlantısı
İlyas Demirbaş
15 saat önce, Onur Bulut yazdı:

Hocam 2. vites 100 km çogu 1.6 ecoboost'ta aynı anormal bir durum yok. Araçta çekişten düşme, çok hantallaşma turbodan garip sesler ıslık ötme vb. şikayetlerde turboya bakılmalı. Turbo neyden dolayı tamir gördü ?

Bakıma götürdüğümde turbo dan ses geliyor dediler ıslık sesi gibi ondan dolayı bir tamir gördü.ondan sonra bende performans artar diye düşünmüştüm fakat pek bir şey değişmedi hatta düştü gibi geldi bende merak ettim araştırdım ama  tatmin edici bir bilgiye ulaşamamıştım şimdi sağ olsun arkadaşlar kafamdaki soruyu giderdiler. bakımda motor yağ,yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi, triger seti jant doğrultma ve rot balans işlemleri yapıldı bunlarda sonra turbo dan ses gelmeye başladı. Bu bakımlar yapılırken turbo ya zarar verme ihtimali olur mu acaba ustadan mı kaynaklı bir sorun yoksa önceden mi vardı bilemiyorum. diğer bir noktada  ben bu yağlı triger diye biliyorum usta değil dedi 90.000 km de değişmesi lazım dedi bende birşey demedim bu konu karışık bir konu zaten ömürlük diyen var 200 bin km de değişmesi gerek diyen var 120 bin km de diyen var net bilgisi olan varsa bilgilendirirse memnun olurum.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bir çokkez sanayiden otomobil bakımı yapımına tanık oldum. Malesef durum hiç iç açıçı değil. Otomobilden motordan pek anlamayan biri olsam işlerini doğru yapıyormuş izlenimi veriyor. Ama motordan otomobilden bilen biri olarak sanayiye gittiğinizde, Ustalar ve çırakların yaptığı işi izlediğinizde , bu ne ya diyesim geliyor. En azından her arabaya bakan servisler yerine, Özel yetkili servise gitmek daha mantıklıdır. Ford özel servisine gidi ama, her arabaya bakan servise gitmeyin derim ben. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bakımda yanlış yağ koymak dışında turboyla alakalı bir durum yok.. 

Yağı da doğru koymuşlar ise, turbonun ses yapması tesadüftür. Genelde havalar soğuyunca başlar. 

Turbo yatakları ses yapmış ve onarılmış ise bundan dolayı bir performans artışı oluşmaz. 

Yorum bağlantısı
İlyas Demirbaş
(düzenlendi)
2 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Bir çokkez sanayiden otomobil bakımı yapımına tanık oldum. Malesef durum hiç iç açıçı değil. Otomobilden motordan pek anlamayan biri olsam işlerini doğru yapıyormuş izlenimi veriyor. Ama motordan otomobilden bilen biri olarak sanayiye gittiğinizde, Ustalar ve çırakların yaptığı işi izlediğinizde , bu ne ya diyesim geliyor. En azından her arabaya bakan servisler yerine, Özel yetkili servise gitmek daha mantıklıdır. Ford özel servisine gidi ama, her arabaya bakan servise gitmeyin derim ben. 

Bende ford özel servise gittim. Ama triger yağlı değil diyince bende şaşırdım çünkü benim yaptığım araştırmalarda yağlı triger olduğunu zannediyordum. Buda kafamda soru işareti oluşturmadı değil ?

tarihinde İlyas Demirbaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kayış motor yağı içinde çalışıyor.
Ancak sonuçta kayış olduğu için bir değişim periyodu vardır.
Normalden uzun süre olduğunu düşünüyorum.
Servisten bilgi alıp bizimle de paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Fatih Aslan
On 16.11.2017 at 15:35, İlyas Demirbaş yazdı:

Ben ecoboost motor bir mondeo aldım alalı 15 gün kadar oldu turbonun devreye girip girmediğini nasıl anlarım yada kaç binde turbo devreye giriyor. Ben denemelerimde koltuğa yapışamadım:)

 

Turbo her zaman devrededir. turbolu araçlarda atmosferikten daha az yakması için hep çalışır.

koltuğa yapıştırma olayıda ben 2.0 ecobos 240 hp kullanıyorum kendim sürerken çok fazla hissedemiyorum ama yan koltuğa geçtimmi içim bi hoş oluyo. bu araba rsmen yapıştırıyomuş diyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...