İçeriğe Yönlendir

Renault Kadjar Icon 1.5 Dci 110 EDC incelemesi


Erdem Terzioğlu

Recommended Posts

Erdem Terzioğlu

Merhabalar;

Yeni almis oldugum Kadjar hakkinda incelemelerimi ve deneyimlerimi paylasmak isterim. Umarim arkadaslarima yardimci olur. Tabi bu inceleme bircok ustadin incelemesinden biraz farkli. Cunki herkes kendi ihtiyacina gore inceler. Ayrica araci daha cok fazla tanima sansim olmadi. Ilk etapta gordugum buyuk eksiklikleri paylasmak istiyorum.

 

Ve basliyoruz.

 

Cogunlukta elestrilerim 2012 megane aracimla kiyaslama seklinde oldu ancak 2012 de yapabildiklerini 2016 da yapamamasi beni sasirtti.

 

Oncelikle aracim 2016 sonu uretimi. 2016 ilk 9 ayinda uretilen araclarda bazi eksiklikler var ancak benim aracimda bunlarin bir kismi giderilmis. Ev1ga1 kodlu araclar ozellik olarak biraz daha farkli.

 

-ev1ga1 kodlu olmayan araclarda bildigim kadariyla, aractan uzaklastiginizda otomatik kapi kilitleme ozelligi yok. Torpidoda aydinlatma yok.

 

Ev1ga1 makyaji sonrasinda da eksik kaldigini dusundugum ozellikler ise su sekilde.

-Megane3 aractan alistigim cam acma butonlarinin altinda bulunan cocuk kilidi dugmesi bu aracta yok. Yok demem su ki. Cocuk kilidi sadece camlari kilitliyor. Surucu cami haric diger 3 camin acilmasini onluyor ancak kapilari kilitlemek icin kapi iclerinde bulunan mandallari cekmeniz gerekiyor. Buda arkada bir cocuk bir yetiskin oldugu durumda yetiskin kisinin inisi sirasinda surucunun aractan inerek makam soforu gibi kapi acmasi gerekiyor. Oysa ki megane de surucu aractan hic inmeden bir dugme ile arka kapilarin iceriden acilmasini saglayip daha sonra tekrar ayni dugme ile kilitleyebiliyorsunuz. Benim icin bu cok buyuk eksiklik olmus.

 

-Surucu cami haric diger camlarda tek dokunusla cam acma kapatma modulu yok. Surucu cami disindaki camlarda acarken ve kapatirken islem tamamlanana kadar dugmeye basmaniz gerekiyor.

 

-cam acma ve kapatma butonlarinin altinda aydinlatma yok. Gece karanliginda telefonun isigi ile cam acma dugmesini aramak zorunda kaliyirsunuz. Sadece surucu kapisindaki 4 cam dugmelerinden surucu camini acan dugmenin altinda isik var. Diger hicbir tusta aydinlatma yok. Cok buyuk eksiklik.

 

-Sogutmali torpido yok. Kadjar gibi bir arac yapmissiniz ancak sogutmali torpido yok.hatta 2016 nin ilk 9 ayinda uretilen modellerde torpido aydinlatmasi dahi yok.

 

-Panoramik cam tavan var ancak acilir cam tavan koyulmamis olmasi bence buyuk eksiklik.Herkes camin acildigini dusunuyor ancak acilmadigini gorduklerinde hayal kirikligi oluyor.

 

-Kisa ve uzun farlarda kullanilan led farlar oldukca basarili. Hele ki gece sellektor yaptiginizda onunuzde arac kalmiyor :)

 

- megane de alistigim 4 kapidaki sensorler sayesinde elinizi kapi koluna attiginizda kilitler acilirken bu aracta sadece on iki kapi koluna yerlestirilmis butona basarak kapi kilitlerini acabiliyorsunuz. Once arka kapiyi acmak istediginizde ilk olarak on kapidaki dugmeye basmaniz gerekiyor.

 

-meganelerde kapi kilitlendigi anda yakit depo kapagi da kilitlenir ve kilit acikken yakit depo kapagi acilabilirken kadjarda yakit depo kapagini icerden bir kol cekilerek depo kapagi acilabiliyor.

 

-kaput eski tip tutturmali bir kol ile yukarida kalabiliyor. Megane de amortisor sistemi kullanilmisti.

 

- 1.5 dci motor 110 beygir megane aracimla kalkislardaki ve sonrasindaki cevikligi ve atikligi bu aracta bulamadim. Ayni motor ayni sanziman diyerek almistim ancak bu arac oldukca hantal geldi bana. Hele eco moduna aldiginizda arac iyice bisiklet halini aliyor. Eco kapaliyken de megane nin kalkislarini atikligini ariyorum. Tamam sinif farkli ancak motor sanziman ayni.

 

-Bu aracta daha sakin bir kullanim stiliniz olmali. Yuksekliginden kaynakli da olmasi nedeni ile sehir icinde kivrak surus uzun yolda hiz pek bu arac icin degil. Megane ile 140 la girdigim virajda bu aracla 90 la girmem gerekiyor.

 

-bagaj uzerinde surgulu bir perde sistemi kullanilmis onun yerine hatchback araclardaki pandizot kullanilmis olsa idi daha kullanisli olurdu sanirim.

 

-sehir ici fabrika tuketim verisi 3.8 lt. Ancak ben bu degeri goremiyorum ve kendimde bir sorun ariyorum. Uzun yolda ise eco modunda 110 sabit ile 3.9 gordum uzun yol tuketimi sakin kullanim icin tatminkar. Motorin 5 lira olunca gene 20 kurus a tekabul ediyor.

 

-otomatik uzun kisa far ozelligi far kolunun asagi dogru itilmesi ile devreye giriyor ancak selektor yaptiktan sonra tekrar devreye almaniz gerekiyor.

 

-park sensorunu devre disi birakilmasi icin r-link 2 sisteminin icinde kaybolmaniz gerekiyor. Oysa kucuk bir buton ile kapatmak daha kolay olacakti.

 

-Asr sistemini kapatmak icin bir buton bulunmuyor.

 

Simdilik elestrilerim bunlar kullandikca elestrilerimi aktaracagim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hem megane, hem duster kullanmis, hem de kadjar ile ilgilenen biri olarak soka ugradim. 4 cam dugke aydinlatma benim duster da dahi var. Ancak lodgy'lerde mesela bir kisa devre ile tüm cam aydinlatmalarini saglamak mumkun. Bunda da olabilir mi?
Kaput demirine agzim açık kaldi. Duster da dahi mevcut.
Renault icin uzucu olmus. Niye satamadığıni anlamak zor degil kadjar i.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu
Hem megane, hem duster kullanmis, hem de kadjar ile ilgilenen biri olarak soka ugradim. 4 cam dugke aydinlatma benim duster da dahi var. Ancak lodgy'lerde mesela bir kisa devre ile tüm cam aydinlatmalarini saglamak mumkun. Bunda da olabilir mi?
Kaput demirine agzim açık kaldi. Duster da dahi mevcut.
Renault icin uzucu olmus. Niye satamadığıni anlamak zor degil kadjar i.
Internette bir suru test videosu izledim ancak bunlara deginen kimse yok.
Meganeden sonra en cok zorlandigim konu makam soforu gibi inip kapi acmak.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
4 saat önce, Erdem Terzioğlu yazdı:

Megane ile 140 la girdigim virajda bu aracla 90 la girmem gerekiyor.

 

 

Sadece buna takıldım.. psikolojik olabilir mi.. ?

Ben de yeni aldığımda qashqaiden korkuyordum ancak şimdi mondeodan daha hızlı viraja girebiliyorum. 

22 dakika önce, Erdem Terzioğlu yazdı:


Meganeden sonra en cok zorlandigim konu makam soforu gibi inip kapi acmak.

 

Çocuk kilidi mi ?

Bir çok modelde böyle zaten ama megane sizin çıtanızı çok yükseltmiş. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu
 
Çocuk kilidi mi ?
Bir çok modelde böyle zaten ama megane sizin çıtanızı çok yükseltmiş. [emoji4]
Abi araba savrulmasa bile icindekiler yer degistiriyor. Tek olunca neyse de icinde birileri olunca tepkiler geliyor.
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bence de psikolojik bir savrulma algısı var. Ancak elbette kayıp yan dönüp kenar taşına yan vurursan takla olasılığı sedan bir araca göre daha fazla. Normal asfalt yolda ıslakta yan dönüp kuruyu bulup yan takla atma olasılığı bence çok değil. O kadar yüksek bir araç değil. Takılırsa ancak belki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Valla daha once kuga da kullandim onda da virajlarda ayni his olmustu. Inanin megane ile daha rahat giriyorum virajlara.
Belki de genis ic hacim nedeni ile yer savrulmayi daha fazla hissediyor olabilirim.

Mehmet abi evet bircok modelde dediginiz gibi cocuk kikidi o sekilde ama 2012 yilinda ayni marka bu ozelligi kullanirken 2016 yilinda ayni marka ust segment bir aracta bunu niye kullanmaz ona sasirdim. Dedigim gibi kendimi makam soforu gibi hissediyorum inip kapi actigimda ;(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yine de dikkatli olmakta fayda var, sedan araç olsa mesela bu aşağıdaki olay olmaz:

 

 

üst segment ney? :)

  • Beğen 2
  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu
Bir saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Yine de dikkatli olmakta fayda var, sedan araç olsa mesela bu aşağıdaki olay olmaz:

 

 

üst segment ney? :)

Acaba içindeki ne oldu. Rahat bir on taklası var.  Yüksek süratlerde Rav4 bana güvenli geliyor. Kadar aklımdan geçen bir araba idi. Şimdi geçti gitti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Kadjarın kapı döşemeleri üst taraf sert kalitesiz görünümlü bi plastik, bu görünüm Captur için kabul edilebilir ama Kadjarda olmaması lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgen Acar

yol tutuş filan sınıf farklılığından dolayı anlaşılabilir de ,cam düğme ve torpido aydınlatması olmaması nedir yahu doğanda bile var bunlar ,üreticiler hangi kafayı yaşıyor bunlara karar verirken

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

şimdi kadjara renault gözü ile değilde qashqai gözü ile bakarsanız,eleştirilecek taraf nissan olur.

çünkü nissandan tek farkı öndeki logosu  ve kadjar ismi.

sizin eleştirdiğiniz tüm özellikler nissan alt yapısından kaynaklanıyor,o yüzden megane ile alakası olmayan bir araç.

aracın motor ve şanzımandan başka hiç biri renault'ya ait değil.

kaput amartisörünün olmaması,torpido aydınlatmanın olmaması,cam tuşlarının sadece şöför tarafının otomatik olması...bunların hepsi qashqai nin altyapısından geliyor. 

ayrıca japon araçlarının çoğu böyledir,2017 mitsubishi bile hala böyle

arazide 2017 fiat fullback kullanıyorum,mitsubishi logosunu çıkartıp fiat koymuşlar başka bi değişiklik yok,L200 de varsa aynen geçirmişler,şimdi diğer fiat modelleriyle mukayese etmenin anlamı yok.

park sensöründen tut,klima ünitesi,şerit takip,tüm elektrik sigorta şeması hepsi nissan.

ilk qashqai çıktığından beri nerdeyse 10 yıl oldu,artık millet bu konuları eleştirmiyor,çünkü kabullenildi.

bende ilk kadjarı ilk aldığımda niye şunu koymamış niye böyle yapmamış yadırgıyordum,sonra arabanın kullanım rahatlığı,az yakması,bakım maliyetleri göz önüne bulundurduğumda aman onlarda olmayı versin dedim. 

ayrıca viraja çok daha rahat giriliyor,önden kayma falan yok,yana yatmada yok,19" jantlar ve conti'ler çok iyi iş yapıyor.

eco mod da evet biraz hantaldır ama araç zaten 1500 kg yakın,sürücü yolcu binince 1600 kg geçiyor,tabi binek araç gibi bir performans beklemeyin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

Megane 3 kullandım 1 sene 2010 privilege. Berbat bir yol tutuşu vardı üstüne spor yay ve 17 coupe jant lastik taktim yinede virajlarda seritte durmuyordu. Bende daha önce focus vardi ondan sonra Megane aldim rahat edemedim sattim :)

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu
Bu tanıtıma fotoğraf lazım. Fotoğrafsız olmuyor. [emoji4]
Evet fotograf lazim ama bir turlu firsatim olupta cekemedim ki ;( En kisa zamanda eklenecek.

Aslinda tanisma bolumune konu acacaktim. O basligi ararken burayi bulup tecrubelerimi paylasayim dedim.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Erdem Terzioğlu
1 beğeni, 15 yanıt, 267 okuma
 
Mehmet abi konuyu hortlatmisken yeni bir tecrubemi daha paylasmak isterim.

Arac kapilari kilitlendiginde aynalar otomatik olarak katlanmakta. Bunu kapatmak (yani kapilar kilitlendiginde aynalar kapanmasin istiyordum) ayarlari kurcaladim ancak bunu bulamadim. Servise gidip sordum ancak onca kisi bakti hicbiri bu ayari bulamadi. En sonunda baska servise sordular. Gelen cevap cok ilgimc bize gelen sikayet kapilar kilitlendiginde aynalar kapanmiyor diye sikayet aliyoruz siz kapaniyor diye sikayet ediyorsunuz. Daha ne istiyorsunuz dediler. Renault'un internet sitesinden bilgi istedim 2 gun gecti hala cevap yok.
Kadjarin bir eksigi daha cikti.
Kullandikca bakalim neler cikacak. Cok gitmez bu araba bana ;(
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Kadjarda eksik denilen herşey megane4 te var.Ne kadar garip sanki başka firmadan bahsediliyor ama nerdeyse aynı araçlar aslında :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...